Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Ξεκίνησαν οι δοκιμές των MIG-29K στο ινδικό αεροπλανοφόρο Vikramaditya



Ειδική επιτροπή η οποία αποτελείται από Ρώσους στρατιωτικούς ειδικούς της εταιρείας MiG καθώς και μηχανικούς πρόκειται να εξετάσει κατά πόσο το υπό ναυπήγηση ινδικό αεροπλανοφόρο Vikramaditya είναι έτοιμο για να ξεκινήσουν οι πτητικές δοκιμές των αεροσκαφών MiG-29K τα οποία προβλέπεται να επιχειρούν από το πλοίο.

Ήδη έχει παραδοθεί από την κατασκευάστρια εταιρεία ένα ομοίωμα MiG-29K σε φυσικό μέγεθος βάρους 12 τόνων για τις πρώτες δοκιμές. Σε πρώτη φάση θα δοκιμαστεί ο μηχανισμός συγκράτησης του αεροσκάφους, ο οποίος χρησιμοποιείται όταν το μαχητικό ετοιμάζεται να απογειωθεί και θέτει τους κινητήρες του σε πλήρης ώση με το μηχανισμό να συγκρατεί το αεροσκάφος μέχρις ότου το απελευθερώσει και αυτό απογειωθεί.


Υπενθυμίζεται ότι το συμβόλαιο για την αγορά και την αναβάθμιση του αεροπλανοφόρου υπογράφηκε το 2004, οκτώ χρόνια μετά την απόσυρση του πλοίου από την ενεργό δράση ως αεροπλανοφόρο του ρωσικού Ναυτικού Admiral Gorshkov. Το συμβόλαιο που υπογράφηκε το 2004 περιελάμβανε την αγορά 16 μαχητικών MiG-29K καθώς και ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού αγώνα Ka-31 και Ka-27. Η συνολικά αξία του αρχικού συμβολαίου ήταν 974 εκατ. δολάρια.

Η καθυστέρηση στην εξέλιξη του προγράμματος οδήγησε την ινδική κυβέρνηση στην διακοπή των πληρωμών το 2007 όταν είχαν καταβληθεί 458 εκατ. δολάρια από το αρχικό ποσό, δηλαδή σχεδόν τα ήμισυ. Το Μάρτιο του 2010 οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην αναδιαμόρφωση του προγράμματος το οποίο έφτασε τα 2,33 δις δολάρια ενώ η παράδοση του πλοίου στο ινδικό Ναυτικό ορίστηκε για το Δεκέμβριο του 2012.

Σύμφωνα με το νέο συμβόλαιο η Ινδία θα αγοράσει 29 επιπρόσθετα μαχητικά MiG-29K συνολικής αξίας 1,46 δις δολαρίων ανεβάζοντας έτσι το κόστος των πτητικών μέσων του αεροπλανοφόρου στα 1,99 δις δολάρια με την επισκευή του πλοίου να φτάνει τα 1,8 δις δολάρια.

Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki

Η ΔΡΑΓΩΝΑ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟ ΔΙΓΛΩΣΣΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΑΝΤΙ ΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ!


Έτσι υποβαθμίζεται η διδασκαλία της ελληνικής και επιβάλλεται η τουρκική σε Πομάκους και Αθίγγανους!

Η πολιτική των διαπολιτισμικών νηπιαγωγείων προέβλεπε δίπλα στη νηπιαγωγό να υπάρχει βοηθός, που θα διευκολύνει την επικοινωνία του διδάσκοντος με τους μαθητές, γνωρίζοντας τη μητρική γλώσσα των παιδιών, δηλαδή τη γλώσσα που μιλούν τα νήπια στο σπίτι με τους γονείς τους.

Αυτή η γλώσσα μπορεί να είναι τουρκική για τους τουρκογενείς, πομακική για τους Πομάκους και τσιγγάνικη για τους Ρομά. Αυτό σημαίνει ότι η βοηθός νηπιαγωγού θα είναι ντόπια και γνώστρια της αντίστοιχης γλώσσας, με κατά το δυνατόν καλύτερα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.

Η πολιτική Δραγώνα διαφοροποιείται σημαντικά. Προωθεί όχι το διαπολιτισμικό αλλά το δίγλωσσο σχολείο.

Η διαφορά έγκειται στο ότι προωθεί ένα μοντέλο νηπιαγωγείου όπου οι νηπιαγωγοί θα είναι δύο, μία χριστιανή και μία μουσουλμάνα.

Το δε πρόγραμμα θα επιβάλλει και την τουρκική γλώσσα παντού! Δηλαδή, υποβαθμίζεται η διδασκαλία της ελληνικής και επιβάλλεται η τουρκική τόσο σε Πομάκους όσο και σε Αθίγγανους!

Αυτό δεν αποτελεί σεβασμό στην πολιτιστική ιδιαιτερότητα Πομάκων και Ρομά και συμβάλλει στον εκτουρκισμό της μουσουλμανικής μειονότητας, κάτι που αποτελεί πάγια επιδίωξη της τουρκικής εθνικιστικής εξωτερικής πολιτικής.

Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki

Συνεργασία Rosoboronexport και Thales


Σε συμφωνία για στενή συνεργασία κατέληξαν η Ρωσική κρατική Rosoboronexport και η Thales.

Συγκεκριμένα η Thales επιτρέπει την κατόπιν αδείας παραγωγή της θερμικής κάμερας Catharine-FC που μπορεί να εγκατασταθεί σε άρματα μάχης και τεθωρακισμένα οχήματα από το εργοστάσιο οπτικών και μηχανολογικών εξαρτημάτων Vologda στη δυτική Ρωσία.

Στο πλαίσιο ενός δεύτερου συμβολαίου η Thales παρέχει στη Rosoboronexport το δικαίωμα εισαγωγής επικοινωνιακών συστημάτων και τη διεξαγωγή δοκιμών για την ολοκλήρωση τους στο τεθωρακισμένο όχημα μάχης BMP-3 και το άρμα μάχης T-90.

Και στις δύο περιπτώσεις η αξία των συμβάσεων δεν έχει ανακοινωθεί.

Η ανακοίνωση των συμφωνιών ακολούθησε την υπογραφή συνυποσχετικού (MOU) μεταξύ Thales και Rosoboronexport τον Ιούλιο του 2009, τη συνεργασία των δύο πλευρών στα ναυτικά και τα αεροπορικά συστήματα (με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το επιβατηγό Sukhoi Superjet-100) αλλά και την υιοθέτηση μίας γενικότερης πολιτικής από τη ρωσική κυβέρνηση για την εισαγωγή ξένων συστημάτων και συγκροτημάτων που σύμφωνα με δημοσιεύματα των ρωσικών μέσων μαζικής ενημέρωσης μπορεί να ανέλθει στα 10 δις ευρώ τα επόμενα έξι χρόνια.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πιθανή συμφωνία με την ιταλική IVECO για τη συναρμολόγηση στη Ρωσία 3.000 τροχοφόρων τεθωρακισμένων οχημάτων Light Multirole Vehicles (LMV) από τη Kamaz και η συμφωνία με το Ισραήλ για την εγχώρια παραγωγή μη επανδρωμένων αεροχημάτων όπως τα I-View Mk 150, Searcher-II tactical και Heron.

Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki

Συνεχίζεται η πολιτική της "Αβάντας" στην Τουρκία



Το Αμερικανικό Πεντάγωνο, σε μία κίνηση έκπληξη, θα παραδώσει σύντομα δύο επιθετικά ελικόπτερα τύπου Super Cobra στην Τουρκία, για την αντιμετώπιση των επιθέσεων του ΡΚΚ στα στα νοτιοανατολικά της Τουρκίας.

Σύμφωνα με την τουρκική Χουριέτ, παρά τις πρόσφατες αποφάσεις που ελήφθησαν για την προμήθεια 9 Ε/ΕΠ τύπου A-129 Mangusta, το πρόγραμμα προμήθειας ενός αριθμού αμερικανικών δικινητήριων Super Kobra (AH-1W) εξακολουθεί να είναι στον κατάλογο των αγορών προτεραιότητας.

Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki

Η Τουρκία έκλεισε τον εναέριό της χώρο στο Ισραήλ




Κλειστός είναι από σήμερα ο εναέριος χώρος της Τουρκίας για τις πτήσεις των ισραηλινών πολεμικών αεροσκαφών σύμφωνα με δηλώσεις του Τούρκου πρωθυπουργού όπως μεταδίδει το Αssociated Press επικαλούμενο το τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Anatolia.

Ωστόσο σύμφωνα με δηλώσεις Τούρκου αξιωματούχου, η απαγόρευση εισόδου στον εναέριο χώρο της Τουρκίας δεν αφορά τις πολιτικές πτήσεις.

"Όμως η κάθε αίτηση εισόδου στον τουρκικό εναέριο χώρο θα εξετάζεται ξεχωριστά" δήλωσε ο ίδιος αξιωματούχος, o οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, στο Associated Press.

Επίσης όπως έγινε γνωστό, την Κυριακή η Τουρκία δεν επέτρεψε σε αεροσκάφος που μετέφερε περισσότερους από 100 ισραηλινούς αξιωματικούς, οι οποίοι πήγαιναν στην Πολωνία προκειμένου να επισκεφθούν το Άουσβιτς, να εισέλθει στον τουρκικό εναέριο χώρο.

Νωρίτερα ο Τούρκος πρόεδρος επανέλαβε τις αξιώσεις της Τουρκίας, να της ζητήσει συγγνώμη το Ισραήλ για την επίθεση στον στολίσκο που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια στη Λωρίδα της Γάζας στις 31 Μαΐου όπου εννέα Τούρκοι ακτιβιστές έχασαν τη ζωή τους.

Οι αξιώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εκφράστηκαν με δηλώσεις του σε δημοσιογράφους στο πλαίσιο τη συνόδου των G20 στο Τορόντο του Καναδά.

Ο Ερντογάν επανέλαβε στους δημοσιογράφους τις τρεις απαιτήσεις της Άγκυρας: συγγνώμη, σύσταση διεθνούς επιτροπής που θα αξιολογήσει και θα επιτύχει αποζημιώσεις για τις ζημίες, μεταξύ αυτών και στα κατασχεθέντα πλοία υπό τουρκική σημαία και τέλος την πλήρη άρση του εμπάργκο κατά των Παλαιστινιακών Εδαφών.

«Θα επιθυμούσαμε μία συγγνώμη», τόνισε ο Ερντογάν, ο οποίος τόνισε ότι ευελπιστεί πως κατά την προσεχή τους συνάντηση, στις αρχές Ιουλίου, ο ισραηλινός ομόλογός του Μπένγιαμιν Νετανιάχου ενδέχεται να τηρήσει μία στάση «θετική» ως προς τις τουρκικές θέσεις.

Ο Ερντογάν, που είχε συνάντηση για πάνω από μία ώρα με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα στα περιθώρια της Συνόδου της G20, επέμεινε ιδιαίτερα στην άρση του εμπάργκο στη Λωρίδα της Γάζας.

«Οι άνθρωποι εκεί υποφέρουν», τόνισε ο ίδιος. Ο Ερντογάν υπενθύμισε επίσης πως η ισραηλινή επιχείρηση διεξήχη στα διεθνή ύδατα: «ουδείς μπορεί να μιλήσει για επίθεση κατά του Ισραήλ. Εάν ένα και μόνο όπλο βρισκόταν στα πλοία, αυτό θα ήταν μία μεγάλη ευκαιρία για το Ισραήλ. Όμως όπλα δεν υπήρχαν», είπε.

Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki

Παρασκηνιακός "πυρετός" για ΕΝΑΕ & Υποβρύχια


Στην τελική κρίσιμη φάση εισέρχεται το θέμα της αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ΕΝΑΕ και της εφαρμογής της νέας συμφωνίας παραλαβής των υποβρυχίων Type 214 και της ναυπήγησης των δύο νέων υπό την πίεση των συνεχών αποκαλύψεων για τα σκάνδαλα των υποβρυχίων Type 214 και του εκσυγχρονισμού των φρεγατών “S”. Μία φάση η οποία ενδέχεται να καταλήξει σε ... ναυάγιο, καθώς ο μεν υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος θέτει ως προϋπόθεση κύρωσης της συμφωνίας αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ΕΝΑΕ και του χρονοδιαγράμματος παραλαβής των υποβρυχίων, την ύπαρξη ομοφωνίας ή ευρύτερης πλειοψηφίας (δηλαδή έγκριση και από Ν.Δ.) απόφαση της Υποεπιτροπής Άμυνας της Βουλής, αλλά από την άλλη πλευρά, η Ν.Δ. αντιδρά και δεν συναινεί, τουλάχιστον μέχρι στιγμής.

Όπως αναφέρουν συνεργάτες του υπουργού, «Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του. Κάνουμε το καλύτερο δυνατό και έχουμε εξασφαλίσει την επιβίωση του Ναυπηγείου. Δεν κοιτάζουμε πίσω, ούτε είναι αντικείμενο της συγκεκριμένης εξέλιξης το τι έγινε από τις προηγούμενες διοικήσεις των ΕΝΑΕ. Αυτό είναι έργο της Δικαιοσύνης. Δικό μας είναι να διασφαλίσουμε την λειτουργία του Ναυπηγείου και να παραλάβουμε τα υποβρύχια που έχουμε πληρώσει. Αν θέλουν να πάμε σε διαιτησία αρκεί να το πουν».

Είναι κατι παραπάνω από σαφές ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου κατέληξε στην απόφαση αυτή δεδομένου του ομιχλώδους πολιτικού σκηνικού, αλλά και των «κενών» που σημειώνονται στην παρούσα συμφωνία, κενά που δημιουργήθηκαν εν μέρει λόγω της ταχύτητας με την οποία έπρεπε να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Έτσι ή αλλιώς η λύση ADM, έχει την σφραγίδα του Μεγάρου Μαξίμου, οπότε και ο Ε.Βενιζέλος καλείται να διαχειριστεί μια λύση που υπαγορεύθηκε άνωθεν. Πάντως φαίνεται να πείστηκε «ιδίοις όμμασι» για την φερεγγυότητα της Abu Dhabi Mar και της υποστήριξης που λαμβάνει η εταιρεία από την βασιλική οικογένεια του Εμιράτου και την συνάντησή του με τον σεϊχη Μοχάμεντ Μπιν Ζαγέντ Αλ Ναϊαν στο πρόσφατο ταξίδι που είχε στο Εμιράτο. Στο προηγούμενο ταξίδι που κλείστηκε η συμφωνία μεταξύ του Χ.Παμπούκη, της Λ.Κατσέλη και του Ν.Παπανδρέου, ο Ε.Βενιζέλος δεν είχε κληθεί να συμμετάσχει. Ή δεν ήθελε...

Σε λίγες ημέρες ξεκινούν οι δοκιμές του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ στη νορβηγική θάλασσα και εν συνεχεία θα συνταχθεί έκθεση με τα αποτελέσματα των δοκιμών. Εν συνεχεία θα προωθηθεί στην Βουλή για κύρωση η συμφωνία ύψους 1,321 εκατ. ευρώ, αλλά το κυριότερο θα αφεθεί εν λευκώ στα χέρια των νέων ιδιοκτητών το μέλλον του υποβρύχιου στόλου του Π.Ν.

Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki

Ενισχύει τα πυρηνικά της όπλα η Βόρεια Κορέα




H Βόρειος Κορέα ανακοίνωσε πως πρόκειται να ενισχύσει το πυρηνικό της οπλοστάσιο, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζει με ποια μέσα, προκειμένου να αντιπαραταχθεί στην αμερικανική επιθετικότητα, σύμφωνα με τηλεγγράφημα του κρατικού πρακτορείου KCNA.

«Τα πρόσφατα γεγονότα στην κορεατική χερσόνησο αποδεικνύουν πως η Βόρειος Κορέα έχει ανάγκη να ενισχύσει τον μηχανισμό της πυρηνικής αποτροπής με καινούργιο τρόπο, προκειμένου να απαντήσει στην επίμονη επιθετική πολιτική των ΗΠΑ και στη στρατιωτική απειλή», τόνισε εκπρόσωπος του βορειοκορεατικού ΥΠΕΞ που επικαλείται το πρακτορείο.

Στις 12 Μαΐου η Βόρειος Κορέα είχε ανακοινώσει την επιτυχή οικονομική σύντηξη, την οποία η κρατική προπαγάνδα είχε χαρακτηρίσει ως «σημαντική πρόοδο» προς την κατεύθυνση των νέων τύπων ενέργειας, αλλά οι επιστήμονες αμφιβάλλουν για την ακρίβεια της πληροφορίας καθώς η χώρα αυτή είναι από τις φτωχώτερες στον κόσμο.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη:Ξαφνικό (;) Αμερικανικό ενδιαφέρον για τον αγωγό!!!



Για πιθανή είσοδο Αμερικανικών εταιριών στο project κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, κάνει λόγο ο διευθυντής του βουλγαρικού τμήματος της Trans-Balkan Pipeline Company (η διεθνής εταιρεία που διαχειρίζεται το έργο του αγωγού) κ. P. Rusev.

Σε συνέντευξή του στο Πρακτορείο Ειδήσεων της Σόφιας, ο κ. Rusev επισημαίνει πως εταιρείες από τις ΗΠΑ, όπως η Chevron και η Exxon Mobil, ήδη έχουν βάλει στο «μικροσκόπιο» το έργο του πετρελαιαγωγού και περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί.


Εάν προχωρήσει η υλοποίησή του, τότε δεν αποκλείεται πληρώνοντας ακόμη και αδρό τίμημα να θελήσουν να αγοράσουν κάποια μετοχικά μερίδια από οποιαδήποτε από τις εμπλεκόμενες χώρες, ήτοι την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Ρωσία.

Ο ίδιος υπογραμμίζει πως σε περίπτωση που τελικά με ευθύνη της Βουλγαρίας, δεν προχωρήσει το project, τότε η χώρα μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με μία «χιονοστιβάδα» αποζημιώσεων.

Έτσι μπορεί να κληθεί να πληρώσει 70 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν δαπανηθεί μέχρι στιγμής κυρίως για έρευνες, ενώ ενδεχομένως να προκύψουν άλλα 200 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση στην Ελλάδα και τη Ρωσία.

Όπως επισήμανε ακόμη ο κ. Rusev, ο μεγαλύτερος προβληματισμός στη Βουλγαρία έχει να κάνει με τους φόβους για μία πιθανή πετρελαιοκηλίδα στο λιμάνι του Μπουργκάς, που θα μπορούσε να καταστρέψει το τοπικό οικοσύστημα και την τουριστική βιομηχανία.

Αυτή την κριτική φέρεται να ασπάζεται και η δημοτική αρχή του Μπουργκάς, αλλά και τοπικές μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Αναφορικά με τις άλλες ανησυχίες για την οικονομική βιωσιμότητα του έργου, ο ίδιος σημείωσε πως υφίστανται τεράστιες ποσότητες ρωσικού, αλλά και πετρελαίου από το Καζακστάν, το οποίο μπορεί να μεταφερθεί, μέσω του Μπουργκάς.

Το συνολικό ποσό της ετήσιας αποζημίωσης, που θα λαμβάνει η χώρα, είναι περίπου 35 εκατ. δολάρια (δεν έχει ωστόσο καθοριστεί επακριβώς το σχετικό ποσό), ήτοι είναι ίσο με τους φόρους, που εισέπραξε πέρσι το βουλγαρικό Δημόσιο από όλες τις τοπικές τράπεζες. Τέλος ο κ. Rusev τόνισε πως ο αγωγός δεν είναι ένα project της Ρωσίας, αλλά μία κοινή επένδυση τριών χωρών, δύο από τις οποίες είναι μέλη της Ε.Ε., ενώ το 70% του διακινούμενου πετρελαίου θα καταλήγει σε χώρες της Ε.Ε., το 20-30% σε αμερικανικές εταιρείες και ό,τι απομένει σε κάποιες άλλες αγορές.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Ανοίγει θέμα Βοσπόρου και Δαρδανελίων!




Η Τουρκία ανοίγει ξανά το θέμα της διέλευσης των τάνκερ από τον Βόσπορο και τα Στενά των Δαρδανελίων, το οποίο είχε θέσει και πάλι με έμφαση στα μέσα της δεκαετίας του '90.

Η Τουρκία ανοίγει ξανά το θέμα της διέλευσης των τάνκερ από τον Βόσπορο και τα Στενά των Δαρδανελίων, το οποίο είχε θέσει και πάλι με έμφαση στα μέσα της δεκαετίας του '90. Τότε είχε προκληθεί μεγάλη αναταραχή στις σχέσεις της με την Ρωσία, ενώ έντονα είχαν αντιδράσει η ελληνική και η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα.


Σύμφωνα με αμερικανικά δικτυακά μέσα, η τουρκική κυβέρνηση έχει καλέσει σε συνάντηση την 1η Ιουλίου διεθνείς εταιρείες πετρελαιοειδών. Θα συζητήσει μαζί τους τρόπους παράκαμψης του Βοσπόρου και τα Δαρδανελίων, για τα φορτία αργού πετρελαίου που προέρχονται από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και κατευθύνονται στις διεθνείς αγορές.

Τούρκοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι η χώρα σχεδιάζει να θέσει σε ισχύ σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, ορισμένες αρχές για τη χρήση της θαλάσσιας περιοχής του Βοσπόρου στη μεταφορά αυτών των φορτίων. Η χώρα, σύμφωνα με τα ίδια δικτυακά μέσα, φοβάται ότι μπορεί να προκληθεί μία μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή από τη δια θαλάσσης μεταφορά του αργού πετρελαίου. Η Άγκυρα υπολογίζει ότι σήμερα περί τα 140 εκατ. τόνοι πετρελαίου και προϊόντων του φθάνουν στις αγορές μέσω του Βοσπόρου, ενώ διαφαίνονται προοπτικές περαιτέρω αύξησης.

Η Αρχή Ενέργειας των ΗΠΑ, εκτιμά ότι σε ετήσια βάση 2,4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου διέρχονται από τα Στενά μεταφερόμενα από 5.500 τάνκερ, ενώ η κίνηση θα αυξηθεί, καθώς ακολουθούν ανοδική πορεία οι εξαγωγές του Καζακστάν και του Αζερμπαϊτζάν.

Η Τουρκία επιδιώκει να εκτρέψει μέρος αυτών των φορτίων από τη θάλασσα και τα τάνκερ προς τους αγωγούς πετρελαίου υιοθετώντας νέα μέτρα για την κυκλοφορία των πλοίων, τα οποία θα συζητήσει την 1η Ιουλίου με τις εταιρείες: Chevron, ExxonMobil, BP, Total και Εni.

ΠΗΓΗ: Ημερησία


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Αναμονή για το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος της USAF




Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ βρίσκεται πολύ κοντά στη διεξαγωγή διαγωνισμού για την προμήθεια νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους.

Tο νέο αεροσκάφος προορίζεται να αντικαταστήσει τα T-38 Talon.

Τα τελευταία, αποτέλεσαν τα πρώτα υπερηχητικά εκπαιδευτικά σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράχθηκαν συνολικά 1.200 μονάδες, με την Αεροπορία των ΗΠΑ να είναι ο μεγαλύτερος χρήστης επιχειρώντας 400 αεροσκάφη του τύπου.


Αναμένεται ότι πέντε αεροπορικές βιομηχανίες θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Δύο απ’ αυτές είναι πιθανό να είναι η Korean Air Industries με το T-50 Golden Eagle και η British Aerospace με το Hawk T MK2.

Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Αποχώρηση των ευρωπαϊκών επιθετικών ελικοπτέρων από το διαγωνισμό της Ινδίας




Η Eurocopter και η Agusta αποφάσισαν να μη συμμετάσχουν στην πτητική αξιολόγηση που απαιτείται από το διαγωνισμό για την προμήθεια 22 επιθετικών ελικοπτέρων της Ινδικής Αεροπορίας.

Η Eurocopter αποφάσισε να μην συμμετάσχει και δεν ανταποκρίθηκε καν στην Αίτηση για Προσφορές που είχε απευθύνει η Ινδική Αεροπορία. Η Agusta, την τελευταία στιγμή αποφάσισε να μην αποστείλει το Α129 Mangusta για πτητικές δοκιμές, καθώς έκρινε πως δε θα εκπληρώσει τις απαιτήσεις που απαιτούν βαριά προσγείωση σε μεγάλα υψόμετρα.

Αυτές οι κινήσεις αφήνουν δύο υποψηφιότητες. Η πρώτη είναι η αμερικανική με το AH-64D της Boeing και η δεύτερη η ρωσική με το Mi-28 Havoc.

Αξοσημείωτο είναι το γεγονός της ακύρωσης του διαγωνισμού που στοχεύει στην αντικατάσταση των Mi-35 που διαθέτει η χώρα πριν από ένα χρόνο, όταν οι δύο αμερικανικές εταιρίες που ενδιαφέρονταν για την προμήθεια ανακοίνωσαν πως δεν είχαν τον απαιτούμενο χρόνο ώστε να εξασφαλίσουν άδεια για τη συμμετοχή τους.

Η ακύρωση είχε προκαλέσει αντιδράσεις από τις ευρωπαϊκές εταιρίες καθώς έκριναν πως η προμήθεια ήταν προαποφασισμένη και η διαγωνιστική διαδικασία ευνοούσε τις αμερικανικές υποψηφιότητες.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki