Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Πλήρως επιχειρησιακό το αεροδρόμιο της Ίμβρου τον Ιούνιο



Παρά τους περιορισμούς της Συνθήκης του Μοντρέ ξεκινά την λειτουργία του ως βάση αποστολών έρευνας και διάσωσης από τις 19 Ιουνίου το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ιμβρου, όπως είχε αποκαλύψει πριν λίγους μήνες το defencenet.gr. Σσύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα «Τούρκιγε», το αεροδρόμιο κόστισε 65 εκατομμύρια τουρκικές λίρες και ολοκληρώθηκε το 2002 αλλά μέχρι τώρα λειτουργούσε αποκλειστικά για εξυπηρέτηση των τουρκικών δυνάμεων που βρίσκονται στο νησί. Μάλιστα όπως τονίζει η εφημερίδα "το αεροδρόμιο βρίσκεται σε απαγορευμένη περιοχή".

Το αεροδρόμιο μετά τις εργασίες αναβάθμισης που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε προωθημένη αεροπορική βάση επιχειρήσεων με διάδρομο αποπροσγείωσης ελικοπτέρων και μεταφορικών και κατά δεύτερο λόγο για έκτακτες περιπτώσεις μαχητικών αεροσκαφών μήκους 2.100 μ.. Η αεροπορική βάση κτίζεται δίπλα (απόσταση 1,6 χλμ) από το κεντρικό στρατόπεδο του νησιού όπου εδρεύει ένα σύνταγμα ειδικών δυνάμεων, αλλά και η μονάδα του πυροβολικού (1,5 χλμ από την πρωτεύουσα το χωριό Παναγιά Μπαλωμένη).

Η μονάδα υποστηρίζει κυρίως τους πυραύλους WS-1 των 302 χλστ, εμβέλειας 80 χλμ. που εδράζονται σε τετραπλούς εκτοξευτές και στοχεύουν τη Λήμνο.

Το αεροδρόμιο θα έχει την δυνατότητα υποστήριξης των δύο βασικών τύπων μαχητικών αεροσκαφών, F-16C/D και F-4Ε 2020 Terminator (λόγω του οριακού μήκους του διαδρόμου για απογειώσεις με πλήρες οπλικό φορτίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί κυρίως σε συνθήκες επιχειρήσεων ή για αναγκαστικές προσγειώσεις μαχητικών), των μεταγωγικών αεροσκαφών C-130 και C-160 της τουρκικής Αεροπορίας, καθώς και όλων των ελικοπτέρων.

Τμήμα ειδήσεων : elliniki-stratigiki

Morgan Stanley: Η Ελλάδα θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση χρέους το 2010



Η Ελλάδα θα υποχρεωθεί να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση χρέους αυτό το χρόνο, δήλωσε ένας εκ των κορυφαίων αναλυτών της Morgan Stanley, o οποίος παράλληλα εκφράζει την βεβαιότητα ότι υπάρχει ορατός κίνδυνος μετάδοσης της κρίσης χρέους στις χώρες της Ευρώπης, κίνδυνος μάλιστα που απειλεί και τη Βρετανία, αλλά ακόμη και τις ΗΠΑ.
Ιδιαίτερα απαισιόδοξος ο αναλυτής εκφράζει με σιγουριά ότι μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης, τις μεγαλύτερες ανησυχίες προκαλεί τα προβλήματα και κατ’ επέκταση η πορεία της ισπανικής οικονομίας.


Υπάρχουν κάποιοι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τις όποιες προσπάθειες για παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη για τους οποίους οι επενδυτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, εκτιμά ο επικεφαλής του τμήματος διεθνούς οικονομικής έρευνας της Goldman Sachs, Jim O'Neill.

Οι παράγοντες αυτοί είναι:
1) Τα δημοσιονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ευρωζώνη
«Προσπάθειες μείωσης των ελλειμμάτων που δεν περιλαμβάνουν μέτρα ενίσχυσης της ανάπτυξης δεν είναι καλή ιδέα» δηλώνει χαρακτηριστικά ο O'Neill.
2) Η αρνητική πορεία του ευρώ.
3) Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας.
«Η ενίσχυση του δολαρίου και τα προβλήματα χρέους της Ευρωζώνης μπορούν να αποδειχθούν ανασταλτικοί παράγοντες για την ανάκαμψη της αμερικανικής αγοράς εργασίας», δηλώνει το στέλεχος της Goldman Sachs.
4) Η επικείμενη επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας.
5) Οι προοπτικές των πολιτικών της Μέσης Ανατολής.
6) Το αναπτυσσόμενο οικονομικό στρες.
7) Ο παγκόσμιος δείκτης της Goldman Sachs, ο Global Leading Indicator (GLI), που κινείται σε αρνητικά επίπεδα.
8) Η δράση της G20.
«Οι 20 πλουσιότερες χώρες του κόσμου προσανατολίζονται στη σύσφιξη των δημοσιονομικών πολιτικών, παρά τις ανησυχίες για την ανάπτυξη της Ευρωζώνης» σημειώνει ο O'Neill.
9) Η τεχνική αντίδραση των μετοχών.
10) Η έλλειψη μεταρρυθμίσεων αναφορικά με τους κανόνες προσφοράς που μειώνουν τους φραγμούς στην παραγωγή, γεγονός το οποίο ενδέχεται να οδηγήσει σε αποπληθωρισμό.

Τμήμα ειδήσεων : elliniki-stratigiki

Η Ελλάδα σχεδιάζει να αγοράσει Be-200ChS


Η Ελλάδα σχεδιάζει να αγοράσει τα ρωσικά αεροσκάφη τύπου Be-200ChS για την κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών. Ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας κο Ιγκόρ Λεβιτίν σε συνεδρίαση στη Μόσχα ανέφερε πως από την ελληνική πλευρά υπάρχει ενδιαφέρον για την αγορά των ρωσικών αεροσκαφών Be-200ChS.


Ο κο Λεβιτιν δεν διευκρίνισε τις λεπτομέρειες μιας πιθανής συμφωνίας, σημειώνοντας ότι το θέμα αυτό, μεταξύ άλλων, θα συζητηθεί από τα μέλη της ελληνικής αντιπροσωπείας με εκπροσώπους του υπουργείου Εκτάκτων Καταστάσεων της Ρωσίας στο άμεσο μέλλον.

Ο επικεφαλής του υπουργείου Μεταφορών δήλωσε ότι "η ρωσική πλευρά ενδιαφέρεται για την επίλυση του θέματος" για την παράδοση των αεροσκαφών αυτών στην Ελλάδα.

Τμήμα ειδήεω: elliniki-stratigiki

υπεγράφη η Κοινοπραξία για τον South-Stream


YΠEΓPAΦH χθες στη Μόσχα μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και της Gazprom το καταστατικό ίδρυσης της κοινής εταιρίας South Stream Greece A.E. που θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, κατασκευή και λειτουργία του ελληνικού τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου South Stream.

Η υπογραφή του καταστατικού έγινε από τον αντιπρόεδρο της Gazprom Αλεξάντερ Μενβέντεφ και τον διευθύνοντα του ΔΕΣΦΑ Γιώργο Παπαρσένο, παρουσία του υφυπουργού Εξωτερικών Σπύρου Κουβέλη στο περιθώριο της συνεδρίασης της 7ης Μικτής Επιτροπής Ελλάδας- Ρωσίας για τα θέματα της ενέργειας. Πέραν της υπογραφής του καταστατικού της νέας εταιρίας, η ελληνορωσική επιτροπή κατέληξε στην υπογραφή πρωτοκόλλου, με το οποίο επαναβεβαιώνεται το ενδιαφέρον των δύο πλευρών για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, αλλά και η πρόθεσή τους να επεκτείνουν τη συμφωνία προμήθειας της Ελλάδας με φυσικό αέριο από τη Ρωσία πέραν του 2016, οπότε και λήγει το υφιστάμενο συμβόλαιο. Oπως αναφέρεται στο πρωτόκολλο, σύντομα αναμένεται να συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας ώστε να αρχίσουν οι διαβουλεύσεις για την προετοιμασία του νέου συμβολαίου. Εξάλλου, στο πρωτόκολλο εκφράζεται το ενδιαφέρον των δύο χωρών για την ανάπτυξη συνεργασίας στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης συνεργασιών στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και της Μαύρης Θάλασσας, καθώς και της διασυνοριακής εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε ό,τι αφορά τη νέα εταιρία South Stream Greece A.E. πρέπει να σημειωθεί ότι ανήκει με ίσα ποσοστά στον ΔΕΣΦΑ και την Gazprom, θα έχει έδρα την Αθήνα και η πράξη ίδρυσής της θα γίνει έως το τέλος Ιουνίου. Σύμφωνα με την ελληνορωσική διακρατική συμφωνία ο αγωγός που θα διέρχεται από την ελληνική επικράτεια θα είναι διαμετακομιστικός προς την Ευρώπη και θα τροφοδοτεί την ελληνική αγορά με περίπου 2,5-3 δισ. κυβικά μέτρα φυσικό αέριο. Στο South Stream θα συμμετέχουν εκτός από την Ελλάδα και η Βουλγαρία, η Σερβία, η Ουγγαρία, η Σλοβενία, η Κροατία και η Αυστρία. Το συνολικό μήκος του αγωγού είναι 900 χιλιόμετρα και έχει δρομολογηθεί από τη ρωσική Gazprom και την ιταλική ΕΝΙ με στόχο να μεταφέρει περί τα 63 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ρωσικού φυσικού αερίου σε ετήσια βάση.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η προγραμματισμένη για χθες συνάντηση της υπουργού Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη με τον Ρώσο υπουργό Ενέργειας Σεργκέι Σμάτκο αναβλήθηκε λόγω εσπευσμένης αναχώρησης του κ. Σμάτκο προκειμένου να συνοδεύσει τον Ρώσο πρωθυπουργό Βλαντιμίρ Πούτιν σε ταξίδι του στην Τουρκία. Ωστόσο, χθες η κ. Μπιρμπίλη συναντήθηκε με τον πρεσβευτή της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Vladimir I. Chkhikvishivili, για να συζητήσουν τα επόμενα βήματα υλοποίησης των συμφωνηθέντων

Τμήμα ειδήσεων: elliniki-stratigiki