Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Ο ΓΙΟΥΝΓΚΕΡ ΠΑΡΑΔΕΧΤΗΚΕ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΟΡΟΙΔΑ



Μια βόμβα που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα για την Ελλάδα, αν υπήρχε κυβέρνηση με κότσια, έριξε ο επικεφαλής του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, από την Ουάσιγκτον. Ο κ. Γιουνκέρ, αν και καθυστερημένα, διότι λίγο πολύ όλοι το ξέραμε, δήλωσε ότι τόσο ο ίδιος όσο και οι Ευρωπαίοι γνώριζαν για το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας πολύ πριν έλθει η κρίση αλλά έκαναν τα στραβά μάτια διότι έτσι κάποιοι θησαύρισαν

“Ήξερα ότι το πρόβλημα αυτό θα έφθανε, διότι συζητούσαμε, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, ο πρόεδρος Ζαν Κλοντ Τρισέ στην ΕΚΤ, η Επιτροπή (ευρωπαϊκή) και εγώ ο ίδιος, για τις προοπτικές για αυτό που δεν ήταν τότε γνωστό, όπως αυτό που αποκαλούμε ελληνική κρίση“, δήλωσε ο επικεφαλής του Eurogroup. Προσθέτοντας όμως πως «δεν μπορούσε να το πει δημόσια»

Ανέφερε επίσης ότι «ήταν φανερό ότι η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει κάποια μέρα αυτό το πρόβλημα. Η ελληνική κρίση θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, αν είχε αντιμετωπιστεί πριν από δύο ή τρεις δεκαετίες και όχι τον τελευταίο χρόνο.

“Ήξερα ακόμα ότι η Γαλλία και η Γερμανία κέρδιζαν τεράστια ποσά από τις εξαγωγές τους προς την Ελλάδα, αλλά δεν θα μπορούσα να πω δημόσια αυτό που γνώριζα” σημείωσε.

Η βόμβα Γιούνκερ έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και κυρίως η Γαλλία και η Γερμανία έπαιξαν ένα άσχημο παιχνίδια σε βάρος της Ελλάδας, χωρίς αυτό να μας αθωώνει για το χάλι που φέραμε οι ίδιοι την οικονομία μας.

Ωστόσο, οι εταίροι μας στην ΕΕ ενώ έβλεπαν ότι η οικονομία της Ελλάδας εκτροχιάζεται συνέχιζαν να τη δανείζουν ώστε να συνεχίζεται το καταναλωτικό πάρτι των πολιτών με τεράστια οφέλη φυσικά γι’ αυτούς. Σκεφτείτε πόσα δις. ευρώ είναι οι εισαγωγές μας από Γερμανία και Γαλλία. Σκεφτείτε πόσα όπλα και αεροπλάνα έχουμε αγοράσει ή πρόκειται να αγοράσουμε από αυτούς. Μας δάνειζαν λοιπόν για να μη μα χάσουν από πελάτες ενώ ήξεραν ότι πάμε για χρεοκοπία. Είναι σαν τις τράπεζες στην Ελλάδα οι οποίες την τελευταία δεκαετία έδιναν απίστευτα δάνεια ακόμη και στους πιο φαλιρισμένους Έλληνες, συνέχιζαν να τους δίνουν αν και γνώριζαν ότι τα οικονομικά των οικογενειών δεν πάνε καλά και έπειτα τους έκαναν και αγωγές ή τους έπαιρναν τα σπίτια.

Έτσι, και οι Ευρωπαίοι αφού μας δάνεισαν μέχρι τελικής πτώσεως απαίτησαν τα λεφτά τους βάζοντάς μας στην τρόικα και το Μνημόνιο και συνεχίζουν έτσι να μας δανείζουν για να συνεχίσουμε κι εμείς να αγοράζουμε τα προϊόντα τους.

Όταν πριν μερικές εβδομάδες ο Ντανιέλ Κον Μπετίντ κατηγορούσε με σφοδρότητα τους Γάλλους ότι κορόϊδεψαν τους Ελληνες και όλα αυτά τα χρόνια τους έβαλαν στο παιχνίδι για να αγοράσουν γαλλικά όπλα, όλοι τον είπαν γραφικό και φιλότουρκο διότι θέλει να βάλει την Τουρκία στην Ευρώπη.

Τώρα, ο Γιούνκερ με απόλυτη ψυχραιμία και κυνισμό μας λέει ότι είστε κορόιδα.

Τι θα κάνει η κυβέρνηση μετά από αυτό; Θα διεκδικήσει επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου με καλύτερους όρους; Θα χαλαρώσει τη θηλιά στο λαιμό των Ελλήνων; Έχει τα κότσια ο κ. Παπανδρέου να τραβήξει τ’ αυτιά των Ευρωπαίων. Ιδού μια πρόσκληση για μια περήφανη εξωτερική πολιτική.


Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Αμερικανοί αναφέρουν ότι η Κίνα συνεχίζει να αντιγράφει Ρωσικά όπλα.Σειρά πήραν τα νέα υποβρύχια (και όχι μόνο)...!!!




Αμερικανοί εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι η Κίνα συνεχίζει να αντιγραφεί ρωσικά όπλα και πάλι. Αυτή τη φορά υπάρχουν υποψίες για Ρωσικά υποβρύχια.Οι Αμερικανοί αναλυτές αναφέρουν ότι τα diesel-electric υ/β class Yuan (τύπος 41 A, B, C) είναι αντίγραφα των ρωσικής κατασκευής Kilo και Lada projects

Η Κίνα αγόρασε αρκετά υποβρύχια Kilo class από τη Ρωσία στα τέλη της δεκαετίας του 1990.Πριν μερικά χρόνια, τα υποβρύχια θεωρήθηκαν ως οι πιο σύγχρονες εκδοχές μη πυρηνικών υποβρυχίων της Ρωσίας σύμφωνα με στρατιωτικούς αναλυτές του ΝΑΤΟ. Τα Υ/Β Kilo είναι σε θέση να καλύπτουν αποστάσεις έως 700 χιλιόμετρα με την ταχύτητα των 5 km / h εντελώς αθόρυβα, χωρίς τον κίνδυνο να εντοπιστούν από τους εχθρούς.

Αμερικανοί εμπειρογνώμονες αναγνώρισαν ότι τα Υ/Β Kilo είναι εξοπλισμένα με τους αντιπλοϊκούς και ανθυποβρυχιακούς πυραύλους cruise 3M-54 Klub (NATO :SS-N-27)και ήταν πολύ επικίνδυνοι για τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα.Το χαμηλό κόστος απόκτησης ήταν ο κύριος παράγοντας που προσέλκυσε την Κίνα.Η Ρωσία τότε, πωλούσε τα υποβρύχια για 200 εκατ. δολαρίων το καθένα, ενώ το κόστος ενός αντίστοιχου δυτικού ξεκινούσε από 400 εκατ. δολάρια.

Τα πρώτα υποβρύχια kilo αποκτήθηκαν από το Σοβιετικό ναυτικό στα τέλη της δεκαετίας του 1980.Η Ρωσία έχει ναυπηγήσει περισσότερα από 54 τέτοια υποβρύχια,τουλάχιστον 24 για το ρωσικό πολεμικό ναυτικό και άλλα 30 είχαν εξαχθεί προς την Κίνα, τη Βόρεια Κορέα και το Ιράν!



Οι Σοβιετικοί μηχανικοί άρχισαν να εργάζονται μετά σε μια άλλη εκδοχή του Kilo class -στο project 877 lada class - λίγο πριν την κατάρρευση της ΕΣΣΔ. Οι εργασίες ανεστάλησαν το 1997, εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης. Το πρώτο Lada class υποβρύχιο της Ρωσίας ξεκίνησε μόλις το 2009. Τώρα η Ρωσία ναυπηγεί άλλο ένα υποβρύχιο Lada και σκοπεύει να ναυπηγήσει άλλα 8 ακόμα σύντομα.

Η Κίνα έχει κατασκευάσει τρία υποβρύχια που φέρουν μια εντυπωσιακή ομοιότητα με τα Ρωσικά Kilo και Lada class. Δεν είναι πραγματικά σαφές πώς οι Κινέζοι μηχανικοί κατάφεραν να αποκομίσουν επιμέρους τμήματα τοθ lada class, επειδή η Ρωσία δεν έχει εξαγάγει κάποια από αυτά ακόμα.

Ειδικοί του ΝΑΤΟ θεωρούν τα Lada class πολύ πιο επικίνδυνα ισχυριζόμενοι ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να αντοπιστούν λόγω της ειδικής επίστρωσης απορρόφησης ήχου και επικάλυψης και επιπρόσθετα οι κατα τα λεγόμενα ήσυχοι έλικες που διαθέτουν.Το Lada class είναι οκτώ φορές (!!!) λιγότερο αθόρυβο από το Kilo class!Η αντοχή του και η επιχειρησιακή του εμβέλεια είναι πολύ μεγαλύτερες

Όσο για τα υποβρύχια του στόλου της Κίνας, το Π.Ν διαθέτει 56 υποβρύχια, συμπεριλαμβανομένων και τριών πυρηνοκίνητων.Το αυξημένο ενδιαφέρον για τα πετρελαιοκίνητα υποβρύχια μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τα Κινεζικά πυρηνικά υποβρύχια θεωρούνται πολύ θορυβώδη και συνεπώς εύκολα ανιχνεύονται από τα πολεμικά πλοία των ΗΠΑ.

Εχουν δωσει όμως οι Κινέζοι μηχανικοί βάρος στην ποιότητα; Το πιο πιθανό δεν έχουν. Ξένοι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες ανέφεραν ότι το νέο κινεζικό υ/β Yuan είναι μεγαλύτερο από τα Kilo και lada, αλλά έχει κοινά χαρακτηριστικά σχεδίασης. Ένα μεγαλύτερο μέγεθος υ/β συνεπάγεται μεγαλύτερη χωρητικότητα, η οποία με τη σειρά της, μειώνει τα πλεονεκτήματα αντιμετώπισής του.

Η Κίνα παλαιότερα είχε την άδεια παραγωγής των σοβιετικών υποβρυχίων Romeo, τα οποία μετονομάστηκαν στην Κίνα ως "Type 39." Οι Κινέζοι μηχανικοί αναγνώρισαν ότι οι εξελίξεις τους βασίστηκαν στα ρωσικά state-of-the-art τεχνολογίες της άμυνας. Ωστόσο, αρνήθηκαν κατηγορηματικά το γεγονός πλήρους αντιγραφής ισχυριζόμενοι ότι είχαν βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό.

Είναι κοινό μυστικό ότι η Κίνα έχει αντιγράψει ένα μεγάλο αριθμό ρωσικής όπλων. Η λίστα αρχίζει με τα σοβιετικά Ι-15 και Ι-16 μαχητικά αεροσκάφη, για να μην αναφέρουμε το θρυλικό όπλο Καλάσνικοφ.

Η λίστα συνεχίζεται με τα D-30 howitzer, BMP-1 τεθωρακισμένα οχήματα & BMP-3, αντιαρματικά Malyutka , An-12 στρατιωτικά αεροσκάφη φορτίου, strela-2 συγκρότημα εκτοξευτών πυραύλων,τα S-300 αντιαεροπορικά, Msta-S howitzer, σύστημα βολής πυρός Smerch και άλλα όπλα.Η τελευταία έκθεση αναφέρει και το νέο μαχητικό αεροσκάφος καταστρώματος Su-33!!!



Μπορεί να φαίνεται περίεργο το γεγονός ότι η Ρωσία δεν έχει εγείρει τυχόν αξιώσεις στην Κίνα ακόμα. Ωστόσο, η Κίνα είναι ο μακροπρόθεσμος συνεργάτης της Ρωσίας στον τομέα της ενέργειας και του εμπορίου όπλων και η Ρωσία δεν είναι διατεθειμένη να καταστρέψει τις σχέσεις της με την Κίνα. Η Κίνα κάνει συνήθως μικρές one-time αγορές που δεν φέρουν ιδιαίτερο κέρδος στην Ρωσία. Επιπλέον, οι αγορές γίνονται μόνο και μόνο για να αντιγράψουν απλά το πρωτότυπο!!! Για παράδειγμα, οι Κινέζοι αγόρασαν ένα ή δύο ραντάρ για μαχητικά αεροσκάφη από τη Ρωσία ώστε να ξεκινήσει μαζική παραγωγή τους, αρκετά χρόνια αργότερα!!!!

"Η Κίνα ενεργεί ως υπερδύναμη, της οποίας η στρατιωτική ισχύς μπορεί να παρατηρηθεί τόσο στη θάλασσα όσο και στον αέρα για την εκπλήρωση των στόχων της, η Κίνα έχει αντιγράψει και άλλα όπλα, πιθανώς Ρωσικής κατασκευής, για να καλύψει τη διαφορά με κύριο ανταγωνιστή της,τις ΗΠΑ. Δεν αποκλείεται η Κίνα να συνεχίσει τελικά τον στόχο της.Η Ρωσία έκανε το ίδιο κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930 και το ίδιο έκανε με τους Ιάπωνες, οι οποίοι τότε ήταν στο αποκορύφωμα της τεχνολογικής τους προόδου. Ως εκ τούτου, Κινεζικά υποβρύχια θα περιπολούν στις ακτές των ΗΠΑ, όπως τα Σοβιετικά πλοία συνήθιζαν να κάνουν», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ακαδημίας για γεωπολιτικά προβλήματα Κονσταντίν Sivkov

Το γεγονός ότι η Κίνα έχει γίνει πολύ γρήγορη στην αντιγραφή Ρωσικών αρμάτων και η μαζική εκτόξευση παραγωγής τους, δείχνει ότι το έθνος έχει φθάσει στο σύγχρονο βιομηχανικό επίπεδο. Το πρόβλημα είναι σχετικά με την ποιότητα. Τα κινεζικά όπλα φημίζονται στον κόσμο ως φτηνά και μίας χρήσης. Ωστόσο,ο ασιατικός γίγαντας μπορεί να λύσει τελικά το πρόβλημα αυτό σχετικά σύντομα.Και τότε η Κίνα θα κατακτήσει εύκολα την παγκόσμια αγορά όπλων



Τμήμα ειδήσεων ellinikis-stratigiki

Το ΥΠΕΞ απαγορεύει έρευνες πέραν του 25ου Μεσημβρινού;



Σοβαρό ζήτημα έχει προκύψει από την απαγόρευση άδειας πραγματοποίησης ερευνών στο ερευνητικό σκάφος «Φιλία» του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) όταν το σκάφος βρισκόταν δυτικά του Αη Στράτη στη Λήμνο και μισή ώρα αφότου είχαν ξεκινήσει οι έρευνες. Το defencenet.gr με επικοινωνία με το ΥΠΕΞ αλλά και το ΓΕΕΘΑ ενημερώθηκε πως το σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ δεν είχε ζητήσει άδεια για την πραγματοποίηση ερευνών κάτι που όμως διαψεύδεται από το ερευνητικό κέντρο. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πατρίς» που εκδίδεται στο Ηράκλειο της Κρήτης, μισή, μόλις, ώρα μετά την έναρξη της ερευνητικής αποστολής τους στο ΒΑ Αιγαίο, επιστήμονες του ΕΛΚΕΘΕ πήραν την εντολή να διακόψουν την έρευνά τους!


Σύμφωνα με ανεπίσημες αλλά διασταυρωμένες πληροφορίες, η εντολή ήρθε από το υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο δεν επέτρεψε στο ερευνητικό αλιευτικό πλοίο «ΦIΛIA» να πλεύσει στα διεθνή ύδατα, σε απόσταση, δηλαδή, μεγαλύτερη των 6 ναυτικών μιλίων από την Τουρκία, σε χώρο, όπου επιτρέπονται επιστημονικές αποστολές.Μέχρι σήμερα, ένα μήνα μετά, οι ερευνητές του ινστιτούτου θαλάσσιων βιολογικών πόρων, δεν έχουν λάβει καμία επίσημη και γραπτή απάντηση για το λόγο που η αποστολή τους διεκόπη, τη στιγμή που επανειλημμένως και με γραπτό αίτημα έχουν ζητήσει εξηγήσεις.Να σημειωθεί πως είναι πρώτη φορά που σε «ομαλή περίοδο» για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, διακόπτεται ερευνητική αλιευτική αποστολή στα διεθνή ύδατα και το θέμα έχει προκαλέσει εκνευρισμό και απορία στην κοινότητα του ερευνητικού κέντρου. Η αποστολή διοργανώθηκε στο πλαίσιο ενός ευρωπαϊκού προγράμματος με αντικείμενο τη μελέτη των μικρών πελαγικών του Θρακικού Πελάγους, δηλαδή του γαύρου και της σαρδέλας. Η έρευνα στην περιοχή του ΒΑ Αιγαίου έπρεπε να γίνει εντός του Σεπτεμβρίου, περίοδος που τα ψάρια γεννούν.

Οι ερευνητές, όλοι ελληνικής καταγωγής, ξεκίνησαν μαζί με το πλήρωμα του «ΦΙΛΙΑ» στις 5 Σεπτεμβρίου από το Ηράκλειο με σκοπό να πραγματοποιήσουν κάθετες πορείες προς τις ακτές για να καταγράψουν τον αριθμό των ψαριών, των αβγών, των προνυμφών κ.α. Όταν βρίσκονταν δυτικά του Άη Στράτη, στη Λήμνο, και μισή ώρα αφού είχαν ξεκινήσει για τη δειγματοληψία τους, έλαβαν εντολή από τη ναυτική υπηρεσία του ΕΛΚΕΘΕ να σταματήσουν. Στη συνέχεια, πήγαν στην Αλεξανδρούπολη, όπου και περίμεναν να λάβουν την άδεια για να συνεχίσουν την έρευνά τους, η οποία έπρεπε να διεξαχθεί εντός των επόμενων ημερών. Τελικά, αφού δεν είχαν κάποια απάντηση ούτε για το λόγο της απαγόρευσης, ούτε για να συνεχίσουν, εγκατέλειψαν την αποστολή. Η αποστολή επρόκειτο να ερευνήσει την περιοχή ανάμεσα στη Σαμοθράκη και τη Θάσο, σε διεθνή χωρικά ύδατα, όπου επιτρέπονται οι επιστημονικές αποστολές.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, η εντολή ήρθε από το υπουργείο Εξωτερικών που δεν ήθελε να προκαλέσει επεισόδιο με τη γείτονα χώρα. Το γεγονός, όμως, αυτό γεννά πολλά ερωτηματικά αφού, κατ’ αρχάς, η αποστολή θα γινόταν σε διεθνή ύδατα, όπου στο παρελθόν έχουν γίνει αμέτρητες ανάλογες αποστολές, και, δεύτερον, είναι η πρώτη φορά που στο συγκεκριμένο σκάφος απαγορεύεται να ερευνήσει διεθνή ύδατα.

Ωστόσο, δεν έχει δοθεί καμία επίσημη απάντηση, παρά το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες στην αποστολή έχουν θέσει γραπτώς το αίτημά τους να μάθουν για ποιο λόγο ακυρώθηκε η δειγματοληψία. Σημειώνεται πως το ινστιτούτο βρίσκεται εκτεθειμένο και απέναντι στους συνεργάτες του, αφού, όπως προαναφέρθηκε, επρόκειτο για αποστολή στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος που προέβλεπε ταυτόχρονες δειγματοληψίες από ερευνητές διαφόρων χωρών, κάτι που η Ελλάδα δεν κατάφερε να υλοποιήσει. Ο διευθυντής του ινστιτούτου, κ. Κώστας Παπακωνσταντίνου, αναφέρει στην «Π» ότι σε περίοδο εντάσεων έχει ξαναπαρουσιαστεί ανάλογο φαινόμενο, όχι, όμως, για το συγκεκριμένο σκάφος. Ανάλογα, μάλιστα, τις σχέσεις που την εκάστοτε περίοδο διατηρεί η Ελλάδα με την Τουρκία, επιστήμονες λαμβάνουν εντολή να εγκαταλείψουν μια αποστολή ή και ακόμα να σπεύσουν σε συγκεκριμένο σημείο: «είναι ανάλογα με τη γενικότερη πολιτική εκείνης της περιόδου. Ωστόσο, πρέπει να παρέμβουμε ως ΕΛΚΕΘΕ για να μην επαναληφθεί αυτό το φαινόμενο. Πάντως, το σκάφος «ΑΙΓΑΙΟ» πραγματοποιεί κανονικά την αποστολή του», αναφέρει.

Σημειώνεται πως πριν ξεκινήσει μια αποστολή, ενημερώνει και λαμβάνει άδεια από τα αρμόδια υπουργεία, Εξωτερικών, Ναυτιλίας και από τις αρχές. «Βρεθήκαμε για οχτώ ημέρες στο Αιγαίο και δε δουλέψαμε ούτε μια μέρα», λέει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της αποστολής, κύριος ερευνητής, βιολόγος, Στυλιανός Σωμαράκης. Συστάσεις, όπως λέει, έχουν γίνει στο παρελθόν για να μην προχωρήσουν σε μια αποστολή, αλλά η απαγόρευση ήρθε για πρώτη φορά, μέσα στα 20 χρόνια που πραγματοποιεί έρευνες! Ακόμα και οι συστάσεις, όμως, είχαν γίνει σε περιόδους κρίσιμες για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Ο Διευθυντής Ερευνών, Βιολόγος – Ιχθυολόγος, κ. Αθανάσιος Μαχιάς, ο οποίος έλαβε μέρος στην αποστολή, αναφέρει πως ενώ έχει ζητήσει και εγγράφως από τη ναυτική υπηρεσία και το Δ.Σ. του ΕΛΚΕΘΕ να ενημερωθεί για το λόγο που διεκόπη η αποστολή, δεν έχει λάβει καμία απάντηση. Προσθέτει, μάλιστα, ότι οι επιστήμονες έχουν συνηθίσει στην εικόνα να ταξιδεύουν και να έχουν από τη μία πλευρά τους ελληνικό σκάφος και από την άλλη το τουρκικό να τους παρακολουθεί!
Defencenet


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Η νέα επιθετική στρατηγική αντίληψη του ΝΑΤΟ.


Ο ΓΓ της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας Άντερς Φογκ Ράσμουσεν, μιλώντας σε συνέντευξη τύπου στις Βρυξέλλες κατέστησε σαφές ότι η νέα στρατηγική αντίληψη του ΝΑΤΟ προνοεί τη διεξαγωγή επιχειρήσεων στο εξωτερικό.

"Κεντρικό καθήκον του ΝΑΤΟ εξακολουθεί να είναι η εδαφική ασφάλεια των χωρών της Συμμαχίας, όμως στον σημερινό μας κόσμο, η τρομοκρατία, όπως είπε, χρειάζεται να καταπολεμάται στις εστίες της".

Δεν γίνεται λόγος για τη διεύρυνση του ρόλου του ΝΑΤΟ, αλλά για την εξασφάλιση πιο υψηλού επιπέδου αποτελεσματικότητας της κλασικής εδαφικής άμυνας των χωρών μελών του. Η νέα στρατηγική αντίληψη του ΝΑΤΟ θα συζητηθεί στις 14 Οκτωβρίου στις Βρυξέλλες από τους Υπουργούς Εξωτερικών και Άμυνας των χωρών του ΝΑΤΟ.

Ντομινίκ ντε Βιλπέν: το ΝΑΤΟ πρόβλημα για την Ευρώπη!!!

Ο συνασπισμός του ΝΑΤΟ αποτελεί πρόβλημα για τις ευρωπαϊκές χώρες, δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός της Γαλλίας Ντομινίκ ντε Βιλπέν στο Οικονομικό Φόρουμ στο Κισινιόφ. «Όλο και περισσότερο αμφιβάλλω για την ωφελιμότητά του. Επιπλέον, το ΝΑΤΟ ασκεί επίδραση στις σχέσεις της ΕΕ με τη Ρωσία. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται άλλους απεσταλμένους», - είπε ο κ. Βιλπέν. Κατά την άποψή του, η Μολδαβία δεν πρέπει να θεωρεί το ΝΑΤΟ ως κλειδί για την ένταξη της στην ΕΕ.


Το ΝΑΤΟ υποστηρίζει τη συνεργασία με τη Ρωσία στον τομέα της αντιπυραυλικής άμυνας

Στην επικείμενη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ στις 19 με 20 Νοεμβρίου στη Λισαβόνα, ο Γεν. Γραμματέας της συμμαχίας Άντερς Φογκ Ράσμουσεν σκοπεύει να προσκαλέσει τη Ρωσία σε σύμπραξη στον τομέα της αντιπυραυλικής άμυνας. Με αυτόν τον τρόπο, είπε, «Το ΝΑΤΟ επιδεικνύει ότι το αντιπυραυλικό σύστημα δεν στρέφεται εναντίον της Ρωσίας, αλλά αντίθετα, καλείται να υπερασπιστεί τον κοινό μας πληθυσμό».


Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Η Κίνα ναυπηγεί μεγάλα καταδρομικά αντίστοιχα των ΗΠΑ




Δεν είναι φήμη.
Η Κίνα ναυπηγεί τουλάχιστον ένα μεγάλο καταδρομικό πολεμικό πλοίο, παρόμοιo σε μέγεθος με τα αντίστοιχα της Αμερικής, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.

Η Κίνα έχει σήμερα δύο αντιτορπιλικά βαριάς κατηγορίες.Το 4.800 τόνων 52A/B/C και το 7000τόνων type 51. Το νέο πλοίο αποκαλύπτεται σε δύο πρόσφατες φωτογραφίες. Οι Κινέζοι έχουν επίσης 4 αντιτορπιλικά τύπου ton Sovremenny (7.900τόνων) που αγοράστηκαν από τη Ρωσία (η οποία έχει μόνο πέντε από μόνη της.)

Αυτές οι εικόνες δείχνουν ένα αρκετά μεγαλύτερο σκάφος, εκτοπίσματος πάνω από 10.000 τόνους.

Ο υφιστάμενος τύπος 52s γνωστός ως Luhai, έχει σχεδιαστεί για την καταπολέμηση στόχων επιφάνειας,και μεταφέρει δεκαέξι YJ-82/C-802 πυραύλους.Τα αντιαεροπορικά συστήματα βελτιώθηκαν στο πλαίσιο ανάπτυξης των τύπων 52Β και 52C, και σταδιακά μετατρέπονται από ένα μείγμα των ρωσικών και κινεζικών συστημάτων, σε αμιγώς κινεζικά συστήματα ραντάρ και πυραύλων στο Type 52C. Το type-51 είναι ένα πολεμικό πλοίο αντιαεροπορικού πολέμου το οποίο είναι εξοπλισμένο με τους Ρωσικούς αντιαεροπορικούς πυραύλους S-300!!

Ο νέος πλωτός "καταστροφέας" θα είναι αρκετά μεγάλος ώστε να φέρει μεγάλου βεληνεκούς (πάνω από 400 χιλιόμετρα) αντιπλοϊκούς πυραύλους. Έτσι, θα μπορούσε να καθορίσει ως type 52D, αλλά πιθανότατα θα πάρει ένα εντελώς νέο αριθμό μοντέλου. Φαίνεται ότι το νέο πλοίο θα έχει stealth χαρακτηριστικά (πιο δύσκολο να ανιχνευθεί με ραντάρ) και κατά πάσα πιθανότητα θα έχει τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συτήματα.




Μετά την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, η Κίνα φαίνεται να ακολουθείκαι αυτή τον αμερικανικό σχεδιασμό αντιτορπιλικού.Το κύριο αμερικανικό αντιτορπιλικό είναι της κλάσης Burke.Η σχεδίασή του αν και ξεπερνά το μισό αιώνα (από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Ψυχρό Πόλεμο)εντούτοις θεωρείται λίαν αξιόπιστο και αποτελεσματικό. Μετά τον αρχικό σχεδιασμό της κλάσης burke,στη δεκαετία του 1980 το σχέδιο εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο. Η πρώτη Burke ήταν πλοίο 8.300 τόνων, ενώ οι τελευταίες εκδόσεις 10.000 τόνων ,έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα και μικρότερο σε αριθμό προσωπικό.

Με τελική ταχύτητα περίπου 50 χιλιόμετρα την ώρα,ο κύριος εξοπλισμός τους περιλαμβάνει 90 κάθετους σωλήνες εκτόξευσης στο ίδιο επίπεδο με το κατάστρωμα, που μπορούν να περιέχουν αντιαεροπορικά, αντιπλοϊκούς πυραύλους, αντιπυραυλικά ή πυραύλους cruise. Υπάρχει επίσης ένα 127 χιλιοστών (5 ιντσών) πυροβόλο, δύο 20 χιλιοστών αντιπυραυλικά autocannon, έξι τορπιλοσωλήνες και δύο ελικόπτερα.



Τα καταδρομικά κλάσης Burkes ήταν καλά μελετημένα, εύρωστα και "πήραν την δουλειά" . Έγιναν αναντικατάστατα, και όπως φαίνεται αυτή η κατηγορία των πολεμικών πλοίων θα διαρκέσει περισσότερο από μισό αιώνα



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Παγκόσμιος νομισματικός πόλεμος


Του Γ.Δελαστίκ ("Ε")


Ρίγη ανησυχίας διέτρεχαν τη σπονδυλική στήλη οποιουδήποτε έριχνε μια ματιά στους κεντρικούς πρωτοσέλιδους τίτλους των ευρωπαϊκών εφημερίδων προχθές. "Η Ευρώπη και οι χώρες της Ασίας αντιμέτωπες για τα νομίσματα" ήταν π.χ. ο τίτλος της γαλλικής "Μοντ". Ιδιο θέμα και απέναντι από το στενό της Μάγχης: "Ο επικεφαλής του ΔΝΤ προειδοποιεί εναντίον πολέμων για τις συναλλαγματικές ισοτιμίες" είχαν κύριο τίτλο οι "Φαϊνάνσιαλ Τάιμς" του Λονδίνου. "Νομισματικός πόλεμος" ήταν ο τίτλος κορυφαίου πρωτοσέλιδου κύριου άρθρου της γερμανικής "Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε".

Οι "Τάιμς της Νέας Υόρκης" είχαν προηγηθεί στην παγκόσμια έκδοσή τους μία μέρα νωρίτερα: "Χειραγωγοί νομισμάτων; Οι πάντες" τιτλοφορούσε πρωτοσέλιδη ανάλυσή της, που άρχιζε με τον εξής χαρακτηριστικό τρόπο: "Καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρώπη κλιμακώνουν τη μάχη τους με τους Κινέζους ηγέτες γύρω από την τεχνητά χαμηλή τιμή του κινεζικού νομίσματος, ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών υποχωρεί από μερικούς κανόνες ελεύθερης αγοράς που καθοδηγούσαν το διεθνές εμπόριο τις τελευταίες δεκαετίες και άρχισαν να παίζουν με τους κινέζικους κανόνες".

Αμερικανοί και Ευρωπαίοι πιέζουν ασφυκτικά το τελευταίο διάστημα την Κίνα να ανατιμήσει το νόμισμά της, το ρενμινμπί γιουάν, γιατί με την ισοτιμία που έχει μέχρι στιγμής είναι ουσιαστικά αδύνατον να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε ανεπτυγμένη χώρα τα πάμφθηνα κινεζικά προϊόντα αλλά και να πουλήσει αμερικανικά ή ευρωπαϊκά προϊόντα σε υποτυπωδώς αξιόλογο τμήμα του κινεζικού πληθυσμού, αφού η ισοτιμία του γιουάν τα καθιστά πανάκριβα. Οταν π.χ. τα εργατικά κινεζικά μεροκάματα στη βιομηχανία ή στις κατασκευές κυμαίνονται από... 80 λεπτά (!) έως 2 ευρώ, πώς να μην είναι τα κινέζικα προϊόντα ασύλληπτα φθηνά;

Οσο η οικονομική παγκοσμιοποίηση λειτουργούσε υπέρ των ΗΠΑ και των ευρωπαϊκών μεγάλων χωρών, καθώς οι επιχειρήσεις τους εγκαθίσταντο σε τριτοκοσμικές χώρες με πάμφθηνα μεροκάματα και πουλούσαν τα προϊόντα τους στην Αμερική και την Ευρώπη αυξάνοντας τα περιθώρια κέρδους τους θεαματικά, όλα ήταν καλά κι ωραία, παρά τις μαχητικές διαμαρτυρίες των Ευρωπαίων και Αμερικανών εργατών που έχαναν τις δουλειές τους.


Τώρα όμως που κινέζικες, βραζιλιάνικες, βιετναμέζικες, ινδικές και λοιπές τριτοκοσμικές επιχειρήσεις παράγουν οι ίδιες προϊόντα με τα οποία πλημμυρίζουν τις αγορές της Δύσης σε τιμές εκτός οποιασδήποτε δυνατότητας ανταγωνισμού, ΗΠΑ και ΕΕ άρχισαν την γκρίνια και τις απειλές, ξεχνώντας όλους τους όρκους τους στο "ελεύθερο εμπόριο".

Οι γερμανικές και οι γαλλικές εφημερίδες απειλούν πλέον με την επιβολή δασμών στα κινεζικά και άλλα τριτοκοσμικά προϊόντα, αν η Κίνα δεν επιτρέψει την ισχυρή ανατίμηση του ρενμινμπί.

Οι Αμερικανοί βουλευτές κινούνται ήδη για να προωθήσουν στο Κογκρέσο μέτρα επιβολής δασμών και άλλων περιορισμών στη διακίνηση κινεζικών προϊόντων στις ΗΠΑ.


Η απάντηση ήρθε προχθές από τον Κινέζο πρωθυπουργό Γουέν Ζιαμπάο, ο οποίος βρισκόταν στις Βρυξέλλες, όπου συναντήθηκε με τον πρόεδρο της ευρω-ομάδας Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ, τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Ζαν-Κλοντ Τρισέ και τον επίτροπο Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων της Κομισιόν Ολι Ρεν.

"Μην εργάζεστε για να μας πιέσετε γύρω από την ισοτιμία του ρενμινμπί", δήλωσε ο Κινέζος πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι οι εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας του έχουν μικρά περιθώρια κέρδους και δεν μπορούν να αντέξουν την επιβολή δασμών σαν αυτούς που προωθούν οι Αμερικανοί στο Κογκρέσο. "Πολλές από τις εξαγωγικές επιχειρήσεις μας θα κλείσουν σε μια τέτοια περίπτωση. Οι εσωτερικοί μετανάστες που εργάζονται σε αυτές θα πρέπει να γυρίσουν στα χωριά τους. Αν η Κίνα αντιμετωπίσει κοινωνική και οικονομική αναταραχή, αυτό θα ήταν καταστροφή για ολόκληρο τον κόσμο", ισχυρίστηκε ο Γουέν Ζιαμπάο.

"Είναι καθαρό ότι αρχίζει να κυκλοφορεί η ιδέα πως τα νομίσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πολιτικό όπλο", παραδέχθηκε ο πρόεδρος του ΔΝΤ, Ντομινίκ Στρος-Καν.


ΔΙΑΜΑΧΗ
Θύμα της ΕΕ τα... ελληνικά ομόλογα;

Λύσσαξαν οι Αγγλογάλλοι που ο Κινέζος πρωθυπουργός παρουσίασε στις Βρυξέλλες ως θετική κίνηση προς την ΕΕ εκ μέρους του Πεκίνου την αγορά ελληνικών κρατικών ομολόγων. "Οικονομολόγοι έλεγαν ότι η κινεζική αγορά ελληνικών ομολόγων θα ωθήσει προς τα πάνω το ευρώ σε σχέση με το ρενμινμπί" έγραφαν εν πάση σοβαρότητι στην πρώτη σελίδα τους οι "Φαϊνάνσιαλ Τάιμς", υπονοώντας έτσι ότι είναι... εχθρική προς την Ευρώπη ενέργεια!

Λιγότερο μακιαβελική η γαλλική "Μοντ" εκμηδένιζε την πολιτική σημασία της κινεζικής ενέργειας, γράφοντας επίσης στην πρώτη σελίδα της ότι για το Πεκίνο "είναι καλύτερα να αποταμιεύει σε ευρώ παρά σε δολάρια, τα οποία υποτιμά η ίδια η κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ".


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Τελευταίες πληροφορίες για το νέας γενιάς Ρωσικό άρμα μάχης T-95


Το 2000 ανακοινώθηκε ότι έχει αναπτυχθεί στη Ρωσία το μελλοντικό άρμα μάχης του ρωσικού στρατού με κωδικό ονομασία T-95. Μάλιστα είχε γραφτεί ότι οι δοκιμές του πρωτοτύπου ξεκίνησαν το 1998. Υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες διαθέσιμες από επίσημα χείλη σχετικά με την άνάπτυξη του T-95.Τα τεχνικά στοιχεία του προγράμματος είναι άκρως απόρρητα , ωστόσο αυτό που αφήνεται να εννοηθεί είναι οτι αναμένεται να ξεπεράσει τεχνολογικά και επιχειρησιακά όλους τους προκατόχους και τους αντιπάλους του.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει συλλέξει η elliniki-stratigiki πρόκειται για καθαρά νέο σχέδιο, παρά την τροποποίηση του υφιστάμενου οχήματος. Το κυριότερο χαρακτηριστικό αυτού του σχεδιασμού είναι το ριζικά νέο σχήμα του.Το όχημα έχει έναν τηλεκατευθυνόμενο πυργίσκο με εξωτερικά τοποθετημένο και εξ αποστάσεως τον έλεγχο εξοπλισμού.Το τανκ είναι εξοπλισμένο με αυτόματο φορτωτή και πυρομαχικά συστήματος χειρισμού.Το Autoloader βρίσκεται κάτω από τον πυργίσκο και είναι σχεδόν παρόμοιο με το αυτό χρησιμοποιεί το T-90.

Το T-95 ΜΒΤ έχει μικρότερη "σιλουέτα", λόγω του επανδρωμένου πυργίσκου. Κατά συνέπεια το όχημα είναι μικρότερο άρα και λιγότερο παρατηρήσιμο στο πεδίο της μάχης. Πιστεύεται ότι το μήκος και το πλάτος του νέου άρματος μάχης είναι περίπου ίδιο με τα σημερινά Ρωσικά άρματα.Το βάρος του θα είναι περίπου 50-55 τόνους.

Αγνωστο παραμένει τι είδους και τι διαμετρήματος πυροβόλο εξοπλίζει το Τ-95 . Εικάζεται ότι πρόκειται για ένα 135-mm ή και ακόμη μεγαλύτερου διαμετρήματος όπλου Ωστόσο, μπορεί επίσης να είναι οπλισμένο με συμβατικό 125-χιλιοστών smoothbore gun. Το άρμα θα μπορεί να εκτοξεύσει αντιαρματικά κατευθυνόμενα βλήματα με την ίδια συχνότητα όπως στους γύρους βολής. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με ένα νέο και σύγχρονο σύστημα ελέγχου πυρός.

Έχει αναφερθεί ότι το T-95 ΜΒΤ θα έχει πλήρωμα τριών ατόμων,δηλ του διοικητή,του πυροβολητή και του οδηγού.Το πλήρωμα κάθεται σε μια καλά προστατευμένη και θωρακισμένη κάψουλα, ξεχωριστά από τον αυτόματο φορτωτή και από τα πυρομαχικά.

Μερικές πηγές ισχυρίζονται ότι η ανάπτυξη του T-95 έχει ανασταλεί από το 2009.Όμως αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη ενός άλλου πρωτότυπο Ρωσικού ΜΒΤ , το Black Eagle,σταμάτησε λόγω έλλειψης κεφαλαίων και επί του παρόντος δεν υπάρχουν έτοιμες εναλλακτικές λύσεις. Αντ αυτού, ο Ρωσικό στρατός αποκτά άμεσα το Τ-90 MBT το οποίο προς το παρόν θα καλύψει τις ανάγκες του Ρωσικού στρατού αν και αγνωστο γιατί, δεν κατασκευάζεται σε πολύ μεγάλους αριθμούς.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Λαθρομετανάστευση και στρουθοκαμηλισμός



Του Σταυρου Λυγερου

Σ’ ένα μήνα, οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου θα κληθούν να εκλέξουν δημάρχους και περιφερειάρχη. Ο δημόσιος διάλογος για ζωτικής σημασίας προβλήματα, όπως η λαθρομετανάστευση, η γκετοποίηση του ιστορικού κέντρου και η αυξημένη εγκληματικότητα είναι υποτυπώδης, παρότι αυτό που συμβαίνει στην Αθήνα δεν έχει προηγούμενο, παγκοσμίως.

Στην πραγματικότητα, η πρωτεύουσα μετατρέπεται σε μια ατύπως διχοτομημένη πόλη. Οι μετανάστες –κατά κανόνα λαθραίοι– συσσωρεύονται και «καταλαμβάνουν» ολόκληρες γειτονιές. Υπό την πίεση του φόβου, οι ντόπιοι κάτοικοι είτε μετακομίζουν είτε αντιδρούν δυναμικά, με αποτέλεσμα την πρόκληση επεισοδίων, όπως στον Αγιο Παντελεήμονα. Οσοι κατοικούν και εργάζονται σε απόσταση από τις γκετοποιημένες γειτονιές, αποφεύγουν συστηματικά να τις επισκέπτονται.

Η διαρκής συσσώρευση λαθρομεταναστών, που εκ των πραγμάτων αδυνατούν να βρουν εργασία και όποτε βρίσκουν είναι «μαύρη» και κακοπληρωμένη, λειτουργεί σαν θερμοκήπιο για την ανομία και την ασυδοσία. Η κατάσταση είναι πια χαοτική. Η Πολιτεία έχει χάσει τον έλεγχο, αλλά συνεχίζει να συμπεριφέρεται σαν στρουθοκάμηλος. Στον δημόσιο διάλογο, η λαθρομετανάστευση προσεγγίζεται συνήθως αποκλειστικά με ηθικο-ανθρωπιστικούς όρους, οι οποίοι αφήνουν πολιτικό κενό, διευκολύνοντας την Aκροδεξιά να το καλύψει. Οι ανέξοδες και αυτάρεσκες αντιρατσιστικές ρητορείες περισσότερο τροφοδοτούν παρά καταπολεμούν τον ρατσισμό, επειδή έρχονται σε αντίθεση με τη δύσκολη πραγματικότητα, που βιώνουν καθημερινά τα λαϊκά στρώματα. Αυτά, κυρίως, θίγονται από τη λαθρομετανάστευση όχι μόνο στο επίπεδο της απασχόλησης (λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού από τη «μαύρη» εργασία), αλλά και σε πτυχές της καθημερινής ζωής. Φέρνουν το αντίθετο αποτέλεσμα.

Οι εύποροι αριστεροί και φιλελεύθεροι αστοί έχουν την πολυτέλεια μιας τέτοιας ρητορικής, επειδή δεν συγχρωτίζονται με τους λαθρομετανάστες. Δεν κατοικούν στις ίδιες γειτονιές, δεν στέλνουν τα παιδιά τους στα ίδια σχολεία, δεν χρησιμοποιούν καν τα δημόσια νοσοκομεία και, βεβαίως, δεν ανταγωνίζονται για τις ίδιες θέσεις εργασίας. Συνήθως, η μόνη σχέση που έχουν με λαθρομετανάστες είναι ότι χρησιμοποιούν γυναίκες για οικιακές βοηθούς και άνδρες για μικροδουλειές.

Το πρόβλημα συνεχώς οξύνεται. Σχεδόν το 90% των μεταναστών που εισέρχονται λαθραία συνολικά στην Ε.Ε., είναι από την Ελλάδα. Στη μεγάλη πλειοψηφία τους έχουν τελικό προορισμό άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ελάχιστοι, όμως, καταφέρνουν να φύγουν από τη χώρα μας. Εχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ πιο εύκολη η παράνομη είσοδος από την παράνομη έξοδο. Με άλλα λόγια, η Ελλάδα αντιμετωπίζεται κατά κανόνα σαν χώρα–τράνζιτ, αλλά καταλήγει να γίνεται τελικός προορισμός, με αποτέλεσμα να λιμνάζει εδώ ο κύριος όγκος των μουσουλμάνων Αφροασιατών λαθρομεταναστών. Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι η οικονομική κρίση θα υποχρεώσει πολλούς μετανάστες να εγκαταλείψουν την Ελλάδα.

Αυτοί, όμως, που φεύγουν από τη χώρα είναι κατά κανόνα νοικοκυραίοι από τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη. Οι μάζες των μουσουλμάνων Αφροασιατών παραμένουν σε άθλιες συνθήκες, που τροφοδοτούν τη διογκούμενη διάχυτη εγκληματικότητα



Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Εξοπλιστική ληστεία το F-35.Το Ισραήλ αγοράζει 20 μαχητικά αντί 2,75 δις $!!


Τελικά δεν έχει ταβάνι η τιμή του F-35.
Οταν μια χώρα σαν το Ισραήλ το οποίο τυγχάνει προνομιακής αντιμετώπισης από τους Αμερικανούς σε αγορές όπλων φθάνει στο σημείο να αγοράζει προς 140 εκατ δολάρια έκαστο μαχητικό ( έστω και full pack )τότε εύλογα αναρωτιώμαστε ποιό θα είναι το τελικό κόστος αν το επιλέξει η Ελληνική Π.Α.;

Η συμφωνία λοιπόν Ισραήλ - ΗΠΑ ύψους 2,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων αφορά την αγορά περίπου 20 μαχητικών αεροσκαφών F-35, της εταιρίας Lockheed Martin Corp, που είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να μην εντοπίζονται εύκολα από ραντάρ ενώ είναι ικανότατα για αποστολές κρούσης και βομβαρδισμών


Το Ισραήλ θα παραλάβει τα μαχητικά από το 2015 έως το 2017, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινής πλευράς, μετά την υπογραφή της συμφωνίας στη Νέα Υόρκη. Το Ισραήλ είναι η πρώτη χώρα που αγοράζει τέτοια αεροσκάφη εκτός από τις εννέα που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανάπτυξης της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Η συμφωνία Ισραήλ-ΗΠΑ υπεγράφη ύστερα από πολυετείς διαπραγματεύσεις, που αφορούσαν την τιμή των αεροσκαφών, τη βιομηχανική συμμετοχή του Ισραήλ στην παραγωγή των F-35 και την προσαρμογή των ισραηλινών δυνατοτήτων στον στόλο των αεροσκαφών που θα αποκτήσει.

Το κόστος καθορίστηκε περίπου στα 96 εκατομμύρια δολάρια για κάθε αεροσκάφος, περιλαμβανομένου του κινητήρα. Στη συμφωνία περιλαμβάνονται τα κόστη για εξομοιωτές, ανταλλακτικά και συντήρηση.

«Η υπογραφή της συμφωνίας είναι ένα γεγονός μεγάλης στρατηγικής και ιστορικής σημασίας», δήλωσε ο Μάικλ Όρεν, πρεσβευτής του Ισραήλ στις ΗΠΑ.

Περιγράφοντας το F-35 ως το πλέον εξελιγμένο μαχητικό αεροσκάφος, ο Ισραηλινός διπλωμάτης επισήμανε ότι με την απόκτηση των νέων μαχητικών η χώρα του θα μπορεί να αντιμετωπίζει «οποιαδήποτε απειλή ή συνδυασμό απειλών από οπουδήποτε προέρχεται στη Μέση Ανατολή».

Είναι όμως ευρύτερα γνωστό ότι το Ισραήλ ενεργοποίησε άμεσα την απόφαση προμήθειας
F-35 αφού πρώτα έλαβε διαβεβαιώσεις από την Ρωσία ότι δεν πρόκειται να πουλήσει στο Ιραν τους μεγάλου βεληνεκούς αντιαεροπορικούς πυραύλους S-300....



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Ευκαιριακή ή πραγματική η στρατιωτική συμμαχία στην Mαύρη Θάλασσα;



του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη

Στα τέλη του Iουνίου παρουσιάστηκαν πληροφορίες σε πολλά ΜΜΕ για την πιθανότητα εμφάνισης μιας νέας στρατιωτικής συμμαχίας στην Mαύρη Θάλασσα. Πρόκειται για στρατιωτική συμφωνία μεταξύ Pωσίας, Tουρκίας και Oυκρανίας με την ονομασία «Συμφωνία Άμυνας της Mαύρης Θάλασσας». H συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Aύγουστο ή ίσως και αργότερα.

Η ιδέα ξεκίνησε το 2003, όταν είχαν ήδη ετοιμασθεί, όπως φαίνεται, τα περισσότερα έγγραφα που σχετίζονται μ' αυτήν. H καθυστέρηση οφείλεται στην νίκη του Bίκτωρ Γιούστσενκο στις τότε προεδρικές εκλογές της Oυκρανίας. H εκλογή του νέου προέδρου Bίκτωρ Γιανούκοβιτς και η υπογραφή της νέας συμφωνίας για τον ρωσικό στόλο στην Kριμαία, μαζί με άλλα γεωπολιτικά στοιχεία, φαίνεται να έχουν ξαναζωντανέψει το ζήτημα αυτό. Tούρκοι αναλυτές θεωρούν ότι αν η Tουρκία και η Pωσία φθάσουν σε συμφωνία, η Oυκρανία θα πεισθεί εύκολα να συμμετάσχει κι αυτή.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο επικεφαλής των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, στρατηγός Iλκέρ Mπασμπούγ, αναμένεται να κάνει επίσημη επίσκεψη στην Mόσχα τον Iούλιο, προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτή η συμφωνία.

Aπό στρατιωτικής πλευράς, η υπογραφή αυτής της συμφωνίας μπορεί να είναι πολύ απλή υπόθεση, καθώς η Tουρκία θα συμμετέχει με περιπολούντα ταχύπλοα και υποβρύχια, ενώ η Pωσία θα συμβάλει με τα πλοία του Στόλου της Kριμαίας. Όσο για την Oυκρανία, η παρουσία της με πολεμικά πλοία είναι περισσότερο συμβολική, αφού το ουκρανικό πολεμικό ναυτικό είναι πολύ λιγότερο εξοπλισμένο από τους άλλους στόλους της Mαύρης Θάλασσας.

H περιφερειακή και η παγκόσμια γεωπολιτική θέση έχει την μεγαλύτερη σημασία για το αν θα υπογραφεί ή όχι αυτή η στρατιωτική συμφωνία. H Tουρκία είναι μέλος του NATO και δεν έχει ακόμα δηλώσει ότι επιθυμεί να εγκαταλείψει την προσπάθεια να ενταχθεί στην E.E., οπότε η πιθανή υπογραφή αυτής της στρατιωτικής συμμαχίας θα λειτουργήσει ως αντίβαρο κατά δύο μελών του NATO και της E.E., της Pουμανίας και της Bουλγαρίας.

H Pωσία επιδιώκει ένα τέτοιο αντίβαρο στην αυξανόμενη επιρροή των HΠA, και πιο πρόσφατα της E.E. στην Mαύρη Θάλασσα. Έτσι, η Tουρκία είναι το πιο σημαντικό πιόνι που θα μπορούσε να συνεισφέρει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Tο επιχείρημα, ότι μια στρατιωτική συμμαχία μεταξύ Pωσίας-Tουρκίας-Oυκρανίας θα προκαλούσε τον περιορισμό των οικονομικών δικαιωμάτων της Pουμανίας και της Bουλγαρίας στην ευρωπαϊκή πλευρά της Mαύρης Θάλασσας, δεν ευσταθεί.

Yπογράφοντας αυτή τη συμφωνία, οι Pώσοι θα μπορούν να επηρεάζουν τις τουρκικές αποφάσεις ως προς την πρόσβαση άλλων στρατιωτικών πλοίων (ειδικά αμερικανικών) στην Mαύρη Θάλασσα, με άμεση αναφορά στην υποστήριξη που παρέχουν οι HΠA στην Γεωργία. Eπίσης, θα αποκτήσουν αυξημένη επιρροή προκειμένου να διεκδικήσουν μεγαλύτερη ρωσική στρατιωτική παρουσία στην Mεσόγειο και στην Mαύρη Θάλασσα για τα επόμενα χρόνια.

Όπως και να εξελιχθεί η κατάσταση, ένα είναι σαφές: η Tουρκία δεν θα εγκαταλείψει σε καμιά περίπτωση τον έλεγχο των στενών που ορίζεται από την Συνθήκη του Mοντραί, ούτε καν μερικώς.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Άρση του casus belli υπό όρους, προτείνει σύμβουλος του Τ.Ερντογάν



Για τις 22 Οκτωβρίου έχει προγραμματιστεί η επίσκεψη του Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα
Την άρση του casus belli από την πλευρά της Άγκυρας με ταυτόχρονη ακύρωση, από την πλευρά της Αθήνας, της απόφασης που δίνει στην ελληνική Βουλή το δικαίωμα για επέκταση στα 12 μίλια των χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, προτείνει ο σύμβουλος του Ταγίπ Ερντογάν, Ιμπραΐμ Καλίν, πλέκοντας παράλληλα το εγκώμιο του Έλληνα πρωθυπουργού Γ.Παπανδρέου. Οι δηλώσεις Καλίν έγιναν σε μία ιδιαίτερα σημαντική χρονική στιγμή, καθώς στις 22 Οκτωβρίου ο πρωθυπουργός της Τουρκίας αναμένεται στη χώρα μας.

«Αυτό που προτείνουμε σήμερα είναι να αποσύρουμε ταυτόχρονα και τις δύο αποφάσεις και να αφήσουμε τη ρύθμιση του ζητήματος στη συνολική διευθέτηση των ελληνοτουρκικών προβλημάτων» δηλώνει ο Ιμπραΐμ Καλίν σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή».
Ο κ. Καλίν υποστηρίζει, επίσης, ότι η Τουρκία δεν βλέπει πια την Ελλάδα ως απειλή: «Αυτό γινόταν στο παρελθόν, αλλά όχι πια. Τώρα τη βλέπουμε ως γείτονα και εταίρο».

Ο ίδιος πλέκει το εγκώμιο του Γ.Παπανδρέου, σημειώνοντας ότι «συμπεριφέρεται ως πραγματικός ηγέτης». «Αν και αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εσωτερικής πολιτικής, παραμένει διεθνιστής».

Τέλος, αναφορικά με το Κυπριακό και την άρνηση της Άγκυρας να ανοίξει τα αεροδρόμια και τα λιμάνια στα αεροπλάνα και τα πλοία της Κυπριακής Δημοκρατίας, ο κ. Καλίν λέει ότι «το πρόβλημα αυτό μπορεί να επιλυθεί μόνο στο πλαίσιο μιας συνολικής διευθέτησης του Κυπριακού».

Να σημειωθεί πως στις 11 το πρωί της Παρασκευής ο Ιμπραΐμ Καλίν θα μιλήσει, μαζί με τον αντιπρόεδρο του κυβερνώντος κόμματος της Τουρκίας Ομέρ Τσελίκ, σε ημερίδα για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις που οργανώνει το Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ), στο υπουργείο Εξωτερικών.

infognomonpolitics


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki