Παρασκευή, 16 Ιουλίου 2010

Πρώτη επίδειξη του Gripen NG στην Αγγλία


Το μαχητικό Gripen NG Demonstrator θα πραγματοποιήσει την παρθενική του δημόσια εμφάνιση έξω από τα σύνορα της Σουηδίας. Συγκεκριμένα, θα αφιχθεί στο Farnborough του Ηνωμένου Βασιλείου στις 19 Ιουλίου, και θα είναι στην στατική επίδειξη μέχρι την Παρασκευή 23 Ιουλίου.

Το Gripen NG Demonstrator είναι η ιπτάμενη πλατφόρμα για την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών της επόμενης γενιάς μαχητικών αεροσκαφών, με σημαντικά αυξημένη εμβέλεια και αντοχή, αυξημένο ωφέλιμο φορτίο και ικανότητα 'super-cruise'.

Το πρωτότυπο πραγματοποιεί ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμαστικών πτήσεων στις εγκαταστάσεις της Saab στο Linkoping, στη Σουηδία. Με το διάλειμμα των διακοπών του καλοκαιριού δίνεται η ευκαιρία για την παρουσίαση του αεροσκάφους στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύφωνα με τον κ.Lennart Sindahl, αντιπρόεδρος της Saab AB.

Προηγουμένως, το Gripen NG Demonstrator βρέθηκε εκτός Σουηδίας το Μάιο του τρέχοντος έτος, όταν πέταξε από τη Σουηδία στην Ινδία, όπου διεξήχθησαν μελέτες αξιολόγησης από την ινδική Πολεμική Αεροπορία για τον σχετικό διαγωνισμό.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Δεν αποκλείει ελεγχόμενη χρεοκοπία ο Μπαρόζο!


ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ δημιουργίας διαδικασίας ελεγχόμενης χρεοκοπίας χώρας- μέλους της ευρωζώνης, που προωθεί η γερμανική κυβέρνηση, δεν απέκλεισε ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, ο οποίος πάντως θεωρεί αναγκαία τη σύγκλιση των οικονομικών πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Συγκεκριμένα, σε συνέντευξή του στους χθεσινούς «Τimes» του Λονδίνου, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ερωτώμενος για την πρόταση του Βερολίνου σε περίπτωση που η Ελλάδα δεν καταφέρει να αντιμετωπίσει την κρίση χρέους, απέφυγε να απαντήσει ευθέως, αλλά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο. Υπογράμμισε, πάντως, την ανάγκη για κοινή οικονομική διακυβέρνηση στην Ε.Ε., αλλά και για σύγκλιση των οικονομικών πολιτικών.


Επιπλέον, κατά τον κ. Μπαρόζο η Ευρώπη χρειάζεται ριζικές μεταρρυθμίσεις, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστική, ενώ θεωρεί το ευρώ εν μέσω κρίσης «μοχλό» για διαρθρωτικές αλλαγές και δημοσιονομική εξυγίανση των χωρών- μελών της ευρωζώνης. Αντίθετα, δήλωσε ότι το ενιαίο νόμισμα λειτούργησε ως «υπνωτικό χάπι» πριν από την κρίση, καθώς έκανε κάποιες χώρες να αποκτήσουν μία λανθασμένη αίσθηση οικονομικής πεποίθησης και «μια ψευδαίσθηση ευημερίας», αποφεύγοντας επώδυνες μεταρρυθμίσεις.

Την άρνησή της να συμμετάσχει στο πακέτο βοήθειας της Ελλάδας ύψους 110 δισ. ευρώ δήλωσε χθες η κυβέρνηση της Σλοβακίας, η οποία έδωσε πάντως πράσινο φως για τη συμμετοχή της στο ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας των 440 δισ. ευρώ, αίροντας ένα σημαντικό εμπόδιο για την ενεργοποίησή του.

Η εισήγηση της κυβέρνησης της Σλοβακίας προς τη Βουλή της χώρας να μη στηρίξει την παροχή διμερούς δανείου- ύψους περίπου 800 εκατ. ευρώ- στην Ελλάδα στο πλαίσιο του πακέτου στήριξης Ε.Ε.- ΔΝΤ έρχεται σε αντίθεση με την προκάτοχό της, που είχε εγκρίνει την πρόταση. Πάντως, η άρνηση της Σλοβακίας εκτιμάται ότι δεν θέτει σε κίνδυνο το πρόγραμμα δανεισμού προς την Ελλάδα τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, καθώς το πακέτο των 110 δισ. ευρώ έχει ενεργοποιηθεί, ενώ η πρώτη δόση έχει ήδη καταβληθεί.

Ομως, αναλυτές επεσήμαναν ότι η απόφαση αναδεικνύει την έλλειψη αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών της Ε.Ε., εξέλιξη που θέτει μακροπρόθεσμα ερωτήματα γύρω από την ευρωπαϊκή συνοχή. Πάντως, ανακοινώνοντας την έγκρισή της για τη συμμετοχή της Σλοβακίας στο ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας, στο οποίο καλείται να εισφέρει 4,5 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση της χώρας τάχθηκε, σύμφωνα με ξένα πρακτορεία, υπέρ ενός μηχανισμού για ελεγχόμενη χρεοκοπία των χωρών- μελών της ευρωζώνης.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

ΕΥΘΡΑΥΣΤΕΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ


Εντάξει, να συγχωνεύσουμε τα στρατόπεδα για λόγους οικονομίας.

Εντάξει να <<κόψει>> τα πολλά <<σούρτα-φερτά>> των στρατιωτικών οχημάτων.

Εντάξει, να κάνει διαφορες οικονομίες στις ένοπλες δυνάμεις Ο κ. ευαγ. βενιζέλος, αλλα...

Η χωρα μας δεν είναι ελβετία ούτε βρίσκετε σε περιοχή της ευρώπης έχοντας γύρο γύρο φίλους. Εδώ κύριε υπουργέ εθνικής άμυνας, είμαστε βαλκάνια. Εδώ έχουμε γείτονες προς βορρά(βλέπε αλβανία, σκόπια και παραχώρηση 30 μαχητικών f-16 από την τουρκια προς την αλβανία) και προς ανατολάς (βλέπε τουρκία) που μας βλέπουν με <<μισό μάτι>>.

Εδώ αυτοί οι γείτονες δεν παύουν κάθε λίγο και λιγάκι να μας προκαλούν.

Χρειαζόμαστε, λοιπόν, ετοιμοπόλεμες και αξιόμαχες ένοπλες δυνάμεις για να τους <<κόβουν την-οποια- όρεξη>>

Πως όμως να συμβαίνει τούτο, όταν ΕΣΕΙΣ τους περιορίζεται τις ασκήσεις η τους περιορίζεται την εκπαίδευση εδώ, και την μετεκπαίδευση στο εξωτερικό των στελεχών τους;

Φυσικά, αν αποφασίζατε να μεταβάλλεται τον στρατό μας σε σύστημα προσκόπων, θα εξασφαλίζατε τεραστια οικονομία!

Η μήπως αφού φάγατε <<πόρτα>> από τον ερντογάν προχωράτε σε μονομερή μείωση εξοπλισμών;

Οποιον τον ενοχλεί αυτό το άρθρο, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι θα επανέλθουμε με πιο αναλυτική αναφορά περί αυτού του θέματος!

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Χρυσές συμφωνίες Ρωσίας-Γερμανίας.Η Siemens ζει και βασιλεύει...



Παρουσία του Ρώσου προέδρου Ντμίτρι Μεντβέντεφ και της Γερμανίδας καγκελαρίου Αγκελας Μέρκελ υπεγράφησαν χθες στο Εκατερινμπούργκ εμπορικές συμφωνίες πολλών δισ. ευρώ. Στην κορυφή της πυραμίδας των συμφωνιών ήταν αυτή ύψους 2,2 δισ. ευρώ που προβλέπει την προμήθεια 200 τρένων στους ρωσικούς σιδηρόδρομους από τη Siemens. Οι χρυσές δουλειές της Siemens στη Ρωσία δεν περιορίστηκαν στον τομέα των τρένων, καθώς εξασφάλισε και 1 δισ. ευρώ από την κοινοπραξία με τις ρωσικές Rosteknologii και Rusgrido στον τομέα των AΠE, ενώ συμφώνησε για την κατασκευή ερευνητικού κέντρου στο Σκόλκοβο, τη μελλοντική ρωσική Silicon Valley.

Στις αερομεταφορές, η Airbus έλαβε παραγγελία άνω των 2 δισ. για να προμηθεύσει την Aeroflot με Α330, ενώ στον τραπεζικό τομέα η Gazprom Bank θα αγοράσει το 30% των μετοχών της ρωσογερμανικής ενεργειακής Rudea. Επαφές για περαιτέρω δραστηριοποίησή τους στη Ρωσία είχαν και οι επικεφαλής των γερμανικών επιχειρήσεων Volkswagen, BASF, Metro και Commerzbank, που συνόδευαν την κ. Μέρκελ.

Σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία, η Γερμανία ήταν ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ρωσίας το 2009, πριν από την Ολλανδία και την Κίνα. Παρά την πρωτιά, την ίδια περίοδο, η πτώση των γερμανικών εξαγωγών λόγω της κρίσης είχε προκαλέσει δριμεία κριτική των γερμανικών επιχειρηματικών λόμπι για τους αργούς ρυθμούς μεταρρύθμισης της ρωσικής οικονομίας. Χθες, ο Ρώσος πρόεδρος αποκάλεσε τη Γερμανία τον βασικό στρατηγικό εταίρο της Ρωσίας, με τον οποίον συνδέεται με χιλιάδες επιχειρηματικά συμβόλαια - χαρακτηρισμός όχι υπερβολικός, εφόσον 6.000 γερμανικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στη χώρα του.

Εκτός από τον Πολ το χταπόδι, η χθεσινή ημέρα επικεντρώθηκε στη σύσταση κοινοπραξίας για την παραγωγή ηλεκτρικών τρένων μεταξύ της SIΕMENS ΑG και της Aeroexpress, θυγατρικής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων η οποία θα ιδρυθεί τον Φεβρουάριο του 2011. Το μνημόνιο επιβεβαιώνει την πρόθεση του ρωσικού κολοσσού «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» για την παραγγελία 1.220 βαγονιών και η τελική συμφωνία ανακοινώθηκε πως θα υπογραφεί την άνοιξη του ερχόμενου έτους. Τον Δεκέμβριο του 2009 οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι και η SIΕMENS υπέγραψαν συμβόλαιο ύψους 580 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 54 αμαξοστοιχιών τύπου Desiro για τις ανάγκες των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων 2014 στο Σότσι.

Διαχειρίστρια των «ολυμπιακών τρένων» θα είναι η Aeroexpress. Τα πρώτα 38 θα κατασκευασθούν στη Γερμανία και τα υπόλοιπα 16 τμηματικά στη Ρωσία. Αν οι επικερδείς και για τις δύο χώρες συμφωνίες ήταν αναμενόμενες, τα νερά τάραξε η δήλωση Μεντβέντεφ πως ο δολοφόνος της ακτιβίστριας ανθρωπίνων δικαιωμάτων Νατάλια Εστεμίροβα είναι γνωστός και οι έρευνες των αρχών έχουν εστιαστεί στην ανακάλυψη εκείνων που όπλισαν το χέρι του δράστη.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Η Τουρκία παρουσίασε το νέο UAV


Το πρώτο μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μέσου ύψους πτήσης και μακράς ακτίνας δράσης αναμένεται να παρουσιάσει την Παρασκευή η τουρκική αεροπορική βιομηχανία.

Κατασκευάστηκε αποκλειστικά από Τούρκους μηχανικούς, μετά την εμπειρία που έχει αποκτήσει η εταιρία, καθώς το ερευνητικό προσωπικό της ασχολείται με την ανάπτυξη τεχνολογιών, για την ανάπτυξη μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV) από το 1992.

Το νέο όχημα έχει την κωδική ονομασία «TIHA», ενώ έχει επιχειρησιακή οροφή 30.000 ποδών, με αυτονομία 24 ωρών. Το μήκος της ατράκτου του TIHA είναι 9 μέτρα, με το εκπέτασμα των πτερύγων του, να φτάνει στα 17 μέτρα.

Η τουρκική αεροπορική βιομηχανία θα παραδώσει το πρώτο αεροσκάφος στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις το 2011, ενώ ευελπιστεί ότι θα υπάρξει και εξαγωγικό ενδιαφέρον από άλλες χώρες.

Από το 2005, η Τουρκία προσπαθεί να αποκτήσει δυνατότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων στο σύγχρονο πεδίο μάχης, μέσω της αξιοποίησης των δυνατοτήτων που παρέχουν τα σύγχρονα εναέρια μη επανδρωμένα οχήματα.


Για το σκοπό αυτό, έχει ήδη παραλάβει έξι ισραηλινά UAV, τύπου «Heron», ενώ αναμένεται να παραλάβει άλλα τέσσερα του ίδιου τύπου, μέχρι το τέλος του 2010.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Επικίνδυνα παιχνίδια εις βάρος της Θράκης από την Δραγώνα.



Επικίνδυνα παιχνίδια εις βάρος της Θράκης μας παίζει η "ειδική γραμματέας" του Υπουργείου Παιδείας Θάλεια Δραγώνα, που δίνει το δικαίωμα στους εγκάθετους της Άγκυρας να πανηγυρίζουν με τις... πρωτοβουλίες της! Ένας εξ αυτών ο Χαλίτ Χαμπίμπογλου που με αφορμή την ημερίδα της Δραγώνα στην Κομοτηνή με θέμα: «Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης : Παρελθόν, παρόν και μέλλον», ζητάει την απευθείας συμμετοχή της... "τουρκικής μειονότητας της Θράκης"! Μάλιστα σήμερα η αποκαλούμενη "Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης" (με πρόεδρο τον Χαμπίπογλου), εξέδωσε σήμερα την παρακάτω ανακοίνωση:

«Καταρχήν να αναφέρουμε πως είναι ιδιαίτερη ευχαρίστηση να βρίσκει επιτέλους ανταπόκριση το χρόνιο αίτημα διαλόγου μας. Δυστυχώς όμως, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έλαβα, ο διάλογος αυτός είναι μονόπλευρος. Η ανακοίνωση της Ειδικής Γραμματέας Θάλειας Δραγώνα, περί του ότι θα εκλάβει τις απόψεις όλων των μερών, αλλά η τελική απόφαση θα ληφθεί από το αρμόδιο υπουργείο, αυξάνει τις ανησυχίες ότι πρακτικά ο διάλογος δεν θα έχει καμία θετική συμβολή. Η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, ήταν ένα «αυθαίρετο» οικοδόμημα που ιδρύθηκε την εποχή της Χούντας, με σκοπό την κατάργηση της αυτόνομης εκπαιδευτικής δομής της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης που διασφαλίζεται με διεθνείς συμβάσεις.

Σήμερα, η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης είναι ένα «αυθαίρετο» οικοδόμημα που έχει λάβει άδεια οίκησης… Από την άλλη, η αυτόνομη εκπαιδευτική δομή της Μειονότητας θυμίζει τα απομεινάρια του «Τεκκέ του Πος Πός Μπαμπά (Δερβίσικη Μονή του Πος Πος Μπαμπά)» που της έχουν απομείνει μόνο τα θεμέλια… Γι΄αυτό, ως Ε.Ο.Τ.Δ.Θ, απαιτούμε την επαναδόμηση της αυτονομίας του εκπαιδευτικού συστήματος της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης, όπως ήταν πριν από την περίοδο της Χούντας.

Αυτό είναι εφικτό μόνο με τη θέσπιση ενός μηχανισμού διαλόγου, που θα βασίζεται στην ισότητα και στο οποίο, στα θέματα που αφορούν την ίδια, η Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης θα πρέπει να έχει απευθείας συμμετοχή και λόγο. Ο διάλογος αυτός πρέπει να προωθηθεί μέσω ενός απευθείας μεταξύ της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης και του αρμόδιου υπουργείου (ίσως και του Πρωθυπουργού) μηχανισμού. Ο μηχανισμός αυτός πρέπει να είναι διαρκής και να δημιουργηθεί βασιζόμενη στις θέσεις της Μειονότητας"!

Αυτά είναι τα κατορθώματα της Δραγώνα και των κύκλων που την προώθησαν στη νευραλγική αυτή θέση! Να ζητάνε αυτόνομο εκπαιδευτικό σύστημα στη Θράκη μας ο Χαμπίμπογλου και ο κάθε βαλτός της Άγκυρας!

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Νέο διαστημικό πύραυλο ετοιμάζουν οι Ρώσοι



Σύμφωνα με το Ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Rian,η πρώτη δοκιμή των νέων πυραύλων της Ρωσίας, Angara, θα ξεκινήσει το 2013, όπως δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού.

Ο Vladimir Nesterov, επικεφαλής του Διαστημικού Κέντρου Έρευνας και Παραγωγής, δήλωσε ότι η συναρμολόγηση του πυραύλου θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Είπε, επίσης, πως το μόνο πρόβλημα που θα μπορούσε να επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα των δοκιμών, είναι οι καθυστερήσεις λόγω ενδεχόμενης υποχρηματοδότησης.

Οι ρουκέτες Angara αναμένεται να αποτελέσουν τον πυρήνα του διαστημικού στόλου της Ρωσίας.

"Ο κύριος σκοπός των πυραύλων Angara είναι να δώσουμε στη Ρωσία ανεξάρτητη πρόσβαση στο διάστημα. Οι πύραυλοι θα μειώσουν την εξάρτηση της Ρωσίας από το διαστημικό κέντρο του Μπαϊκονούρ, που ανήκει στο Καζακστάν, επιτρέποντας να γίνουν εκτοξεύσεις και σε νέες περιοχές, όπως το Plesetsk.



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Ισραηλινή "Αόρατη" βαφή για τα μαχητικά αεροσκάφη!


efenpress


Ίσραηλινή εταιρεία ανέπτυξε την " Paint Stealth" για τα πολεμικά της αεροσκάφη!
Με τη βαφή αυτή, η οποία είναι βασισμένη στη νανοτεχνολογία, τα Ισραηλινά αεροσκάφη θα είναι σχεδόν αόρατα από τα Radar !

Η ανωτέρω βαφή, έχει κατασκευασθεί από την εταιρεία Nanoflight και θα κάνει τη "ζωή" των Radar δύσκολη αφού θα δυσκολεύονται να εντοπίσουν το αεροσκάφος στο οποίο η βαφή θα δίνει την εικόνα του περιβάλλοντος χώρου !

Η αναλογία κόστους-οφέλους είναι σημαντικότατη αφού ένα αντίστοιχο αεροσκάφος των USA κοστίζει (για την τεχνολογία stealth) 5 δις δολλάρια !!!
- Η βαφή αυτή, απορροφά τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα του Radar και τα σκορπίζει στην ατμόσφαιρα σαν θερμική ενέργεια.

Παράλληλα, ανάλογες βαφές θα χρησιμοποιηθούν και σε στρατιώτες ώστε να μην εντοπίζονται από κυάλια νυκτερινής όρασης.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Υπεγράφη ο εκσυγχρονισμός 12 AH-64 Apache


πηγή:defencenet

Yπογράφηκε από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο ο φάκελος με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 12 επιθετικών ελικοπτέρων ΑΗ-64+ Αpache, στην έκδοση «D» Η αξία του προγράμματος θα κυμανθεί περί τα 400 εκατ. ευρώ και θα έχει ως option τα υπόλοιπα επτά ελικόπτερα για τα οποία θα πρέπει μέσα σε ορίζοντα τριετίας, το αργότερο, να ληφθεί και για αυτά απόφαση εκευγχρονισμού.

Αναμένεται εντός των προσεχών εβδομάδων η αποστολή LoR στις ΗΠΑ προκειμένου να διασαφηνιστεί το τελικό κόστος και η τελική διαμόρφωση. Ορισμένα από αυτά τα ελικόπτερα, τουλάχιστον τα τέσσερα, θα φέρουν και το ραντάρ “Longbow”. Το πρόγραμμα θα περάσει φυσικά προς έγκριση και από τη νέα Επιτροπή Εξοπλιστικών προγραμμάτων της Βουλής.

Πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για πολλούς και διάφορους λόγους: Κατ’αρχήν επιχειρησιακούς: Δημιουργείται μία συμπαγής δύναμη 24 επιθετικών ελικοπτέρων έκδοσης “D” με οκτώ από αυτά να φέρουν ραντάρ “Longbow” (με συνακόλουθη δυνατότητα εγκλωβισμού πολλαπλών στόχων – μέχρι 16 – και συντονισμού της επίθεσης των «απλών» “D”.

Η αρχική σκέψη για εκσυγχρονισμό και των 19 ελικοπτέρων όπως ήδη έχουμε γράψει για την ώρα δεν θα «τρέξει» λόγω οικονομικής δυσπραγίας, αλλά έτσι ή αλλιώς είναι πολύ σημαντικό που μένει «παράθυρο» και για τα υπόλοιπα επτά μελλοντικά. Το ΓΕΣ, δια του Αρχηγού του Φράγκου Φραγκούλη που έχει αντιληφθεί την στρατηγική σημασία του συστήματος, επέμεινε και κατάφερε να πείσει για την άμεση ανάγκη υλοποίησης του προγράμματος.

Τα AH-64+ αν και αντιπροσώπευαν ό,τι πιο σύγχρονο υπήρχε την εποχή που αγοράστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990, θα αρχίσουν να αντιμετωπίζουν σοβαρό ζήτημα υποστήριξης, διότι η Ελλάδα και το Ισραήλ είναι οι μόνες χώρες που διατηρούν αυτή την έκδοση, με το Ισραήλ να έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα σταδιακής αναβάθμισής τους ξεκινώντας με 9 και αργότερα με 3 ακόμη ελικόπτερα από τα 37 συνολικά AH-64A που διαθέτει.

Οι υπόλοιπες χώρες που είχαν αγοράσει ελικόπτερα AH-64A έχουν ήδη ξεκινήσει αντίστοιχα προγράμματα αναβάθμισης. Τα ελικόπτερα AH-64A διαθέτουν ηλεκτροπτικά συστήματα σαφώς υποδεεστέρων δυνατοτήτων από αυτά που προσφέρει η νεώτερη έκδοση, ενώ αναμφίβολα το τεχνολογικό χάσμα μεταξύ AH-64DHA και AH-64Α δεν αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για τη συνύπαρξη και συνεργασία των δύο ελικοπτέρων στο πεδίο της μάχης.

Ο αμερικανικός στρατός έχει ήδη ξεκινήσει (από τον Ιούλιο του 2006) την αναβάθμιση του συνόλου των ελικοπτέρων των εκδόσεων AH-64D Block I και II (ουσιαστικά πρόκειται για αναβαθμισμένα ελικόπτερα AH-64A), στο επίπεδο AH-64D Block III. Είχε προηγηθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των AH-64A στο επίπεδο AH-64D, το οποίο ξεκίνησε το 1996 και ολοκληρώθηκε το 2006. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιελάμβανε τον εκσυγχρονισμό 284 ελικοπτέρων AH-64A στο επίπεδο AH-64D Block I και 217 ελικοπτέρων AH-64A στο επίπεδο AH-64D Block II.

Η επισήμανση αυτή ουσιαστικά προσέδωσε μια νέα διάσταση στην κωδικοποίηση των ελικοπτέρων Apache με τα ελληνικά AH-64DHA να ανήκουν στο επίπεδο Block II. Ακολούθησε το 2007 η αναβάθμιση ακόμα 96 ελικοπτέρων στο επίπεδο AH-64D Extended Block II. Έτσι αυτή την περίοδο ο αμερικανικός στρατός διαθέτει 618 ανακατασκευασμένα ελικόπτερα AH-64D Apache των εκδόσεων Block I, II και Extended Block II καθώς και 52 καινούργια ελικόπτερα AH-64D Block II τα οποία αποτελούν μέρος του προγράμματος αναπλήρωσης απωλειών από τις πολεμικές επιχειρήσεις στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν.


Σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις, η τελευταία έκδοση του Apache διαθέτει σειρά βελτιώσεων οι οποίες περιλαμβάνουν νέα άτρακτο, αναβαθμισμένο κινητήρα T700-GE-701D ο οποίος αποδίδει 2000 ίππους, νέο σύστημα μετάδοσης, αναβάθμιση ανοικτής αρχιτεκτονικής συστημάτων, νέα πτερύγια κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, βελτίωση του ραντάρ ελέγχου πυρός, ευέλικτες ψηφιακές επικοινωνίες, βελτιώσεις στο RFI, δικτυωμένη αρχιτεκτονική C4ISR, διασυνδετικότητα με UAV, νοητικό σύστημα υποβοήθησης λήψης αποφάσεων και εξοπλισμό επιβιωσιμότητας του ελικοπτέρου.

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ελικοπτέρων για τον αμερικανικό στρατό προχωρά κανονικά και εκτιμάται ότι το πρώτο AH-64D Block III του προγράμματος αναβάθμισης των υπαρχόντων ελικοπτέρων AH-64D Apache των εκδόσεων Block I, II και Extended Block II θα παραδοθεί το 2011. Η ολοκλήρωση του προγράμματος τοποθετείται το 2020, με τον τελικό αριθμό να φτάνει τις 634 μονάδες, λόγω του υπολογισμού των μελλοντικών απωλειών καθώς και της φθοράς που θα έχουν υποστεί τα ελικόπτερα στα πεδία των μαχών. Επιπρόσθετα η γραμμή παραγωγής του AH-64D Block II πρόκειται να κλείσει το 2013, ώστε η εταιρεία να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην παραγωγή της έκδοσης AH-64D Block III.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Ελληνο-Γαλλική στρατιωτική άσκηση


πηγή:defencepoint

Στις 5 Ιουλίου η Πολεμική Αεροπορία και το γαλλικό αντιτορπιλικό D-643 Jean De Vienne πραγματοποίησαν στο νότιο Αιγαίο κοινή άσκηση συμπεριλαμβανομένου και βολών στην βραχονησίδα Καράβια.

Η βραχονησίδα Καράβια βρίσκεται νοτίως της Πελοποννήσου και η άσκηση έλαβε χώρα στα πλαίσια της αναβαθμισμένης στρατιωτικής συνεργασίας Αθηνών-Παρισίων, όπως έχει αυτή αναπτυχθεί μετά τις υψηλού επιπέδου επαφές των δύο πλευρών, τα τελευταία δύο χρόνια.

Το αντιτορπιλικό D-643 Jean De Vienne συνέχισε το ταξίδι του προς τα Δαρδανέλλια ενώ είχε ως αποστολή να επισκεφτεί χώρες της Μαύρης Θάλασσας όπως η Βουλγαρία, η Ουκρανία και η Γεωργία.

Από το Πολεμικό Ναυτικό γίνεται γνωστό πως στις 29 Ιουλίου, κατά την επιστροφή του σκάφους από τον Εύξεινο Πόντο θα πραγματοποιηθεί άσκηση τύπου PASSEX (Passage Exercise), δηλαδή μίας σύντομης διάρκειας άσκηση που πραγματοποιείται κατά τη διέλευση ενός σκάφους από ύδατα μία άλλης φιλικής χώρας.

Το γαλλικό σκάφος είναι μία ανθυποβρυχιακή φρεγάτα, κατά τους Γάλλους, αντιτορπιλικό κατά τα ΝΑΤΟικά πρότυπα, F70 type, κλάση Georges Leygues των 4.500 τόνων, με μέγιστο φόρτο ενώ βρίσκεται σε υπηρεσία από το 1984.

Αξίζει να σημειωθεί πως το σκάφος φέρει το όνομα του Γάλλου ιππότη, στρατηγού και ναυάρχου Jean de Vienne (1341-1396) ο οποίος είναι άμεσα συνδεδεμένος με την ιστορία του ύστερου Βυζαντίου.

Ο Jean de Vienne ως «Ναύαρχος της Γαλλίας», από το 1373, προχώρησε στην αναδιοργάνωση και την ανάπτυξη του ναυτικού αλλά και της ακτοφυλακής της χώρας του. Κατά τον Εκατονταετή Πόλεμο (1337-1453), ήταν από τους πρώτους που αντιλήφτηκε πως η Αγγλία μπορεί να πληγεί σοβαρά μόνο μέσω ναυτικών επιχειρήσεων στα παράλιά της, κάτι το οποίο και επιχείρησε με μεγάλη επιτυχία ενώ προσπάθησε να εισβάλει μέσω Σκοτίας.

Ο Γάλλος Ναύαρχος έλαβε μέρος στην σταυροφορία του Σιγιμούνδου της Ουγγαρίας κατά των Οθωμανών και σκοτώθηκε κατά την ατυχή μάχη της Νικόπολης το 1396 στην σημερινή Βουλγαρία.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki