Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010
Το ΕΜΠΑΕ 2011-2015 θα ξεκινήσει το ... 2013! - Πως αφοπλίζουν την χώρα - Οι ευθύνες του Ε.Βενιζέλου
defencenet.gr
Ένα μήνα πριν από την ολοκλήρωση της κατάρτισης του κρατικού Προϋπολογισμού και στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, δεν έχει καταρτιστεί όχι το ΕΜΠΑΕ, αλλά ούτε ο προϋπολογισμός στις επενδύσεις της άμυνας για το επόμενο έτος! Το μόνο που έχει γίνει είναι η δέσμευση 600 εκατ. ευρώ από το ποσό των 1,8 δις. ευρώ το οποίο είχε προϋπολογισθεί το 2010 για να γίνουν οι αποπληρωμές των παλαιότερων εξοπλιστικών προγραμμάτων (1998-2003) οι οποίες επρόκειτο να ολοκληρωθούν μόλις εφέτος με καθυστέρηση δύο ετών, κάτι που και πάλι δεν θα γίνει.
Για το ερχόμενο έτος 2011 υπήρχε ένα μικρό υπόλοιπο της τάξεως των 380 εκατ. ευρώ περίπου, κάτι που άφηνε ελπίδα για εκκίνηση υλοποίησης κάποιων στοιχειωδών επενδύσεων στην ασφάλεια της χώρας, αλλά η μετακύλιση των 600 εκατ. στην επόμενη χρονιά διαψεύδει όλους όσους πίστευαν ότι η πολιτική ηγεσία της χώρας, έστω και την τελευταία στιγμή θα σταματήσει τον αφοπλισμό της.
Τώρα, η επόμενη χρονιά, το 2011, ξεκινάει με δαπάνες κάπου 1 δισ. ευρώ για αποπληρωμή των εξοπλιστικών προγραμμάτων της ... προ-προηγούμενης κυβέρνησης (!) μέσα στο οποίο δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα εκταμιευθούν για την ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων Type 214.
Πλέον όλες οι ελπίδες για έναρξη κάποιων προγραμμάτων μεταφέρονται για το 2012, στο οποίο μέχρι στιγμής είναι εγγεγραμένα κάπου 85 εκατ. ευρώ, πρακτικά, δηλαδή αυτή την στιγμή του 2012 είναι «παρθένο» από δαπάνες σε επενδύσεις ασφαλείας.
Και λέμε «αυτή την στιγμή» γιατί δεν αποκλείεται η μετακύλιση 400-500 εκατ. ευρώ στο 2012 (για την ακρίβεια αυτό είναι και το πιθανότερο σενάριο), οπότε και αυτή η χρονιά θα ξεκινήσει με δαπάνη γύρω στα 600 εκατ. ευρώ. Πρακτικά μιλάμε για ουσιαστική έναρξη επενδύσεων ασφαλείας περί το 2013 και ... έχει ο Θεός. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν συμβάσεις ενωρίτερα, αλλά αυτό είναι το καλό σενάριο, το οποίο έχει διαψευσθεί επανειλημμένα...
Τώρα σε ότι αφορά το «τι μέλλει γενέσθαι» από όσα συζητούνται στο παρασκήνιο, από τις διαπραγματεύσεις με την τρόϊκα, από τα σκληρά παζάρια με το υπουργείο Οικονομικών, πολλά θα εξαρτηθούν από την υλοποίηση του προγράμματος περικοπών των λειτουργικών δαπανών, όπου το ΔΝΤ ζητά περικοπή του 20%.
Ποσοστό το οποίο είναι επιεικώς ανέφικτο να πραγματοποιηθεί. Ήδη τώρα που οι δαπάνες έχουν μειωθεί κάτι παραπάνω από 10% (ελπίζεται ότι θα προσεγγίσουν το 12%) οι διαλυτικές τάσεις που επικρατούν στις Ένοπλες δυνάμεις, είναι κάτι παραπάνω από ισχυρές: Πιλότοι με 6 ώρες πτήσης το μήνα, Μηχανοκίνητα Τάγματα με το μισό των προβλεπομένων - «αρχαίων» έτσι ή αλλιώς -ΤΟΜΠ, «μεταγγίσεις» λαδιών από φρεγάτων σε φρεγάτα κλπ).
Εν πάση περιπτώσει, το ΔΝΤ είχε δώσει κατ’αρχήν το «πράσινο φως» για ΕΜΠΑΕ περί τα 8,5 δισ. ευρώ. Για το ΔΕΣΕΣ (δεκαπενταετές) ακούγεται ένα ποσό περί τα 20 δις. ευρώ που ικανοποιούν μόλις και με το ζόρι δέκα προγράμματα: Τέσσερα της Αεροπορίας (μαχητικό, εκπαιδευτικό, εκσυγχρονισμοί-αναβαθμίσεις F-16 Block 50, Mirage 2000EGM/BGM, αντικατάσταση μαχητικών από απώλειες), σύνολο 10 δισ. ευρώ, τρία του Ναυτικού (6 φρεγάτες FREMM και δύο υποβρύχια Type 214, τέσσερις κανονιοφόροι-κορβέτες) με σύνολο 5 δις ευρώ και τρία του Στρατού Ξηράς (ΤΟΜΑ BMP-3HEL, πυρομαχικά αρμάτων μάχης των 120 χλστ και τροχοφόρο ΤΟΜΑ) συνολικού προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ.
Γενικό σύνολο 17 δισ. ευρώ, αλλά υπάρχουν πλέον και οι μείζονες λειτουργικές δαπάνες τις οποίες «σφήνωσαν» με ταχυδακτυλουργικό τρόπο στα ΕΜΠΑΕ (κινητήρες αεροσκαφών, προμήθειες ανταλλακτικών κλπ) οι οποίες θα απαιτήσουν πολύ περισσότερα από τρια δις. ευρώ πολύ πριν συμπληρωθεί η 15ετία.
Βέβαια τα 15 χρόνια είναι πολλά, πάρα πολλά για να μείνει η χώρα σε καθεστώς ημι-αφοπλισμού χωρίς να απωλέσει έλεγχο ή κυριαρχία σε χώρους ή και εδάφη.
Ίσως το πιο χαρακτηριστικό του που οδεύουμε το δίνει το τραγικό παράδοξο της Νέας Δομής Δυνάμεων.
Ένιωσε την ανάγκη να υπερηφανευτεί στην Βουλή ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος γιατί η Νέα Δομή θα έχει οροφή στον Στρατό Ξηράς 93.500 προσωπικό και γλίτωσε την οικονομία της χώρας από την οροφή επιπλέον 10.000 προσωπικού που θα επιτυγχανόταν με την πρόσληψη ισάριθμων ΕΠΟΠ, όπως προέβλεπε το σχέδιο του τότε Α/ΓΕΕΘΑ Δ.Γράψα το 2007.
Το ότι αυτός ο αριθμός σημαίνει μόλις και μετά βίας προπαραταγμένα στρατεύματα και μηδενικές εφεδρείες δεν δείχνει να τον απασχολεί. Ούτε ότι αν υπάρξουν κάποιες στοιχειώδεις εφεδρείες οι τρύπες στην επάνδρωση της πρώτης γραμμής θα είναι μεγαλύτερες από αυτές του Προϋπολογισμού. Εμείς δεν αμφιβάλουμε ότι αυτός είναι ο πραγματικός στόχος των «αόρατων» δυνάμεων που σέρνουν την χώρα στην γεωστρατηγική απαξίωση.
Όπως θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος δεν περιλαμβάνεται σε αυτές τις δυνάμεις. Και θα ξανασκεφτεί τις ευθύνες του απέναντι στη χώρα. Από υπουργούς ήσσονος πολιτικής σημασίας, ουδείς σώφρων περίμενε το παραμικρό. Από έναν Ε.Βενιζέλο, οι απαιτήσεις είναι ανάλογες του πολιτικού του αναστήματος. Και η αποτυχία ενός Ε.Βενιζέλου θα είναι πολύ πιο ηχηρή από την, σχεδόν βέβαιη αποτυχία, των πολιτικών της σειράς.
Το κακό για αυτόν είναι πως τα πεπραγμένα των υπουργών Εθνικής Άμυνας φαίνονται στην πράξη μέχρι και μετά δέκα χρόνια από την αποχώρησή τους από το υπουργείο. Άρα όποτε και να φύγει ενδεχόμενη αποτυχία του θα τον "στοιχειώνει" για δέκα χρόνια τουλάχιστον. Ας ρωτήσει τους πρώην συναδέλφους του που πέρασαν από το πόστο...
Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki
Έτοιμοι να τα βροντήξουν οι Κινέζοι επενδυτές."Αν δεν μας θέλετε πείτε το".
Επειτα από δώδεκα μήνες θερμών και ανέφελων συνομιλιών, βαριά σύννεφα αρχίζουν και πάλι να σκιάζουν τις σχέσεις Ελλάδας και Κίνας, μετά την αδυναμία του Ελληνικού Δημοσίου να εγγυηθεί την ομαλή λειτουργία των κινεζικών επενδύσεων στη χώρα μας και την υλοποίηση όσων συμφωνήθηκαν στις αρχές του καλοκαιριού μεταξύ του κ. Γ.Παπανδρέου και κορυφαίων αξιωματούχων της Κίνας. Παρά την αρχική καχυποψία του Πεκίνου από τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΠαΣοΚ για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την Cosco, οι πάγοι έλιωσαν γρήγορα και ο έλληνας Πρωθυπουργός έχει ήδη υποδεχθεί στην Αθήνα τον επικεφαλής της εταιρείας που έχει εγκατασταθεί στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και τον αναπληρωτή πρόεδρο της χώρας που υπόσχεται να μετατρέψει την Ελλάδα σε επιχειρησιακό της κέντρο.
Τους τελευταίους μήνες όμως το Ελληνικό Δημόσιο, είτε μέσω του ΟΛΠ είτε μέσω των συναρμόδιων υπουργείων, έχει προχωρήσει σε ενέργειες που οι Κινέζοι θεωρούν εχθρικές και ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της. «Αν δεν θέλετε άλλες κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα, αρκεί να μας το πείτε. Αλλά αν τις θέλετε, θα πρέπει και να το αποδείξετε» είναι το μήνυμα που εκπέμπουν αυτές τις ημέρες οι προπομποί του κινέζου πρωθυπουργού, ο οποίος θα επισκεφθεί την Αθήνα στις 2 Οκτωβρίου, με βασική του επιδίωξη να ανοίξει τον δρόμο για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα ή να κλείσει την πόρτα οριστικά και αμετάκλητα. Ο πρωθυπουργός της Κίνας κ. Γουέν Ζιαμπάο έχει προγραμματίσει δείπνο με τον κ. Παπανδρέου στις 2 Οκτωβρίου και κοινή επίσκεψη στο λιμάνι του Πειραιά την επομένη.
Στις 3 Οκτωβρίου θα διεξαχθούν λοιπόν οι πιο κρίσιμες ελληνοκινεζικές συνομιλίες για τις επενδύσεις που προγραμματίζονται, ενώ προπομποί του κ. Ζιαμπάο έχουν ήδη συναντηθεί με τον κ. Θ. Πάγκαλο και την κυρία Λούκα Κατσέλη, εκφράζοντας κατ΄ αρχάς επιφυλάξεις για το αν μπορούν να προχωρήσουν οι επενδύσεις που συμφωνήθηκαν τον Ιούνιο μεταξύ του κ. Παπανδρέου και του αναπληρωτή προέδρου της Κίνας.
Οπως είχε συζητηθεί τότε, οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο πεδίο, για την είσοδο της Cosco στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και για την αξιοποίηση από άλλον κινεζικό κολοσσό τού υπό κατασκευήν αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Ολα αυτά έχουν συζητηθεί, αλλά δεν έχουν αποφασιστεί. Στις αρχές Οκτωβρίου ή θα κλειδώσουν ή θα ναυαγήσουν οριστικά. Προς το παρόν, η μοναδική κίνηση που έχουν κάνει οι απεσταλμένοι της κινεζικής κυβέρνησης είναι να καταστήσουν σαφές στα κυβερνητικά στελέχη με τα οποία συνομιλούν, ότι επανεξετάζουν από μηδενική βάση τα σχέδιά τους για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα, διαπιστώνοντας ότι τα γραφειοκρατικά προβλήματα δεν έχουν επιλυθεί. Και η πολιτική βούληση που εκφράζεται από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Πάγκαλο, δεν επιβεβαιώνεται από τους υπουργούς που διαχειρίζονται αυτά τα θέματα και συγκεκριμένα από τους κκ. Χ. Παμπούκη , Γ.Παπακωνσταντίνου και ως πριν από δεκαπέντε ημέρες και από την κυρία Κατσέλη.
Από την άλλη πλευρά, η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να δηλώνει ότι επιθυμεί νέες επενδύσεις στη χώρα και ιδιαίτερα από αξιόπιστες χώρες με ισχυρές οικονομίες, όπως είναι η Κίνα. Με αυτόν τον τρόπο ομολογεί ότι αν ναυαγήσουν οι συνομιλίες με τους Κινέζους, το πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση θα είναι τεράστιο, ειδικά σε μια περίοδο που κυνηγά επενδύσεις στα πέρατα της Γης και με λιγότερο αξιόπιστους συνομιλητές.
Οι παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Πάγκαλο και Κατσέλη
Οπως όμως έχει ήδη διαμηνύσει η κυβέρνηση της Κίνας στην ελληνική,καμία νέα επένδυση δεν θα προχωρήσει αν προηγουμένως δεν υπάρξουν εγγυήσεις ότι η Ελλάδα επιθυμεί τις κινεζικές επενδύσεις και δεν θα τις υπονομεύσει,όπως συμβαίνει τους τελευταίους μήνες με την επένδυση της Cosco. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν κινεζικές πηγές,η εταιρεία που δραστηριοποιείται ήδη στην Προβλήτα 2 του Πειραιά,δέχεται πόλεμο με αθέμιτα μέσα από τον ΟΛΠ τους τελευταίους μήνες,ενώ ταυτόχρονα η μεταχείριση του Ελληνικού Δημοσίου οδηγεί την εταιρεία σε οικονομικό μαρασμό,αφού δεν υλοποιούνται ούτε όσα ρητώς προβλέπονται στη σύμβαση την οποία επικύρωσε με την ψήφο της η Βουλή.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα,δέκτης της έντονης δυσφορίας της κινεζικής κυβέρνησης έγινε ο κ.Θ. Πάγκαλος,ο οποίος υποδέχθηκε στο γραφείο του κλιμάκιο του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας που έφτασε στην Αθήνα ως προπομπός του κινέζου πρωθυπουργού. Αντίστοιχα παράπονα δέχθηκε πριν από τρεις εβδομάδες η τότε υπουργός Οικονομίας κυρία Κατσέλη από κλιμάκιο της SΑSΑC,του πανίσχυρου οργανισμού που εποπτεύει όλες τις ΔΕΚΟ της Κίνας και προηγείται πάντοτε για να διαπιστώσει αν υπάρχει γόνιμο έδαφος για επενδύσεις σε μια χώρα.Σημειωτέον ότι οι επενδύσεις της Κίνας στο εξωτερικό αποφασίζονται κεντρικά από την κυβέρνηση της Κίνας και το πανίσχυρο Κομμουνιστικό Κόμμα,στο οποίο νευραλγική θέση κατέχει ο πρόεδρος της Cosco κ.Γουέι Τζιανφού, αλλά και τα στελέχη που συνάντησαν τον κ.Θ. Πάγκαλο και την κυρία Λούκα Κατσέλη.
Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki
Ρωσία-ΗΠΑ: Συμφωνία για ...νέα στρατηγικά βομβαρδιστικά!!
Μπορεί οι δυο χώρες-κλειδιά για την παγκόσμια ασφάλεια να καταβάλλουν προσπάθεια συνεννόησης, αμφότερες όμως σχεδιάζουν τη νέα γενιά στρατηγικών βομβαρδιστικών…
Το συμπέρασμα του Κέντρου Στρατηγικών Εκτιμήσεων και Προϋπολογισμού των ΗΠΑ (CSBA: Center for Strategic and Budgetary Assessments), προσφάτως εξέδωσε το πόρισμα σχετικής μελέτης, η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η χώρα χρειάζεται να αναπτύξει νέο στρατηγικό βομβαρδιστικό αεροσκάφος.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο αρχηγός της Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF), πτέραρχος Νόρτον Σβαρτς, διακήρυξε ότι η απόκτηση νέου στρατηγικού βομβαρδιστικού και η εμβάθυνση της συνεργασίας με το Ναυτικό (US Navy) αποτελούν εκ των ων ουκ άνευ προϋποθέσεις για είναι σε θέση η USAF να καταστρέφει τις απειλές-στόχους του 21ου αιώνα.
Υπενθυμίζεται, ότι το 2009, ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Ρόμπερτ Γκέιτς, είχε απορρίψει σχετικό αίτημα της USAF για την έγκριση βομβαρδιστικού νέας γενιάς, στο πλαίσιο των σημαντικών περικοπών. Φαίνεται ότι η USAF δεν άλλαξε γνώμη και πλέον εκμεταλλευόμενη την χρονικά προσδιορισμένη αποχώρηση του Γκέιτς, επαναφέρει το αίτημά της.
Όσον αφορά την προαναφερθείσα μελέτη του CSBA, αφήνει το ενδεχόμενο το νέο στρατηγικό βομβαρδιστικό να είναι μη επανδρωμένο (!), με χαρακτηριστικά «χαμηλής παρατηρησιμότητας» (stealth), να έχει τη δυνατότητα αυτόνομης πτήσης τουλάχιστον 4.000 χιλιομέτρων πριν απαιτηθεί εναέριος ανεφοδιασμός, να μπορεί να επιχειρήσει σε περιβάλλον όπου έχει προηγηθεί χρήση πυρηνικών όπλων και να μπορεί να μεταφέρει τουλάχιστον εννέα τόνους οπλισμού!
Υπενθυμίζεται, ότι στον προϋπολογισμό του 2011 το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ έχει αιτηθεί από το Κογκρέσο την έγκριση κονδυλίου ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων με σκοπό την έναρξη της διαδικασίας σχεδιασμού του βομβαρδιστικού με την εμπλοκή της αμερικανικής αμυντικής βιομηχανίας. Το Πεντάγωνο εκτιμά, ότι η απαίτηση για ένα νέο στρατηγικό βομβαρδιστικό είναι ανελαστική, καθότι ο υπάρχων στόλος είναι απαρχαιωμένος: 10 βομβαρδιστικά B-2 έχουν μέση ηλικία 16 ετών, 50 βομβαρδιστικά B-1 έχουν μέση ηλικία 23 ετών και τα 54 βομβαρδιστικά B-52 έχουν μέση ηλικία 48 ετών.
Πέραν του «γερασμένου» στόλου, ένα ακόμη επιχείρημα που προβάλλεται από τους αξιωματούχους του υπουργείου Άμυνας, είναι ότι οι δυνητικοί αντίπαλοι γνωρίζουν πλέον πώς να αντιμετωπίζουν την απειλή των αμερικανικών στρατηγικών βομβαρδιστικών. Όπλα μεγάλης εμβέλειας έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να απαγορεύσουν στις ΗΠΑ την πρόσβαση σε θαλάσσιες και εναέριες περιοχές της υφηλίου, παραδοσιακοί στόχοι δεν είναι πλέον σταθεροί ή έχουν μετακινηθεί στην «καρδιά» αχανών χωρών – δυνητικών αντιπάλων των ΗΠΑ, ενώ είναι προστατευμένοι και κάτω από πολλούς τόνους τσιμέντο και ατσάλι ώστε να αντέξουν σε ενδεχόμενη αμερικανική απόπειρα εξουδετέρωσής τους.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εκτίμηση του CSBA ότι ο αμερικανικός αμυντικός προϋπολογισμός είναι εξαιρετικά πιθανόν να συρρικνωθεί από 726 δισεκατομμύρια δολάρια που είναι σήμερα στα 450 δισεκατομμύρια δολάρια, εντός της ερχόμενης δεκαετίας.
Αυτή είναι όμως η αμερικανική πλευρά. Προ ολίγον ημερών, ο ίδιος ο Ρώσος πρωθυπουργός, Βλαντιμίρ Πούτιν, είχε ανακοινώσει ότι η ρωσική εταιρία Kazan θα κατασκευάσει το νέο ρωσικό στρατηγικό βομβαρδιστικό, ενώ θα συνεχίσει το έργο αναβάθμισης των Tu-160 και των Tu-22…
Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki
(φιλοεβραϊκή)WALL STREET JOURNAL : Η ελληνική κυβέρνηση είναι αναξιόπιστη (και στο τέλος θα χρεωκοπήσει)!
H ελληνική κυβέρνηση δεν έχει καμία αξιοπιστία, στο τέλος θα χρεοκοπήσει” τονίζει η WALL STREET JOURNAL σε ανάρτηση στο blog (Source) της εφημερίδας.
Σχολιάζοντας την κατηγορηματική διαβεβαίωση του υπουργού των οικονομικών στην...
FINANCIAL TIMES ότι η Ελλάδα δεν θα χρεοκοπήσει, το άρθρο στην WALL STREET JOURNAL ερμηνεύει (και παραφράζει) τη δήλωση του κ. Παπακωνσταντίνου ως εξής: Εάν η Γερμανία δεν εξακολουθήσει να δίνει χρήματα στην Ελλάδα η Ελλάδα θα καταστρέψει το ενιαίο νόμισμα, μ’ άλλα λόγια με ένα άκομψο τρόπο, αυτό που κάνει η ελληνική κυβέρνηση είναι να εκβιάζει την ευρωζώνη.
Η WSJ αμφισβητεί όχι μόνο τη δέσμευση από την πλευρά της Ελλάδας να θέσει τα οικονομικά της υπό έλεγχο, αλλά ακόμα και την προθυμία της να επιβάλλει τα μέτρα λιτότητας για τα οποία έχει δεσμευτεί. Όσο δεν το κάνει αυτό – προσθέτει – η Ευρώπη και ιδίως η Γερμανία θα είναι αναγκασμένη να διοχετεύει συνεχώς χρήματα στην Ελλάδα προκειμένου να αποφύγει τη χρεοκοπία δηλ. στην ουσία την αποχώρηση από το ευρώ. Και αυτό διότι σε περίπτωση που γίνει κάτι τέτοιο, είναι πιθανόν οι αγορές να εξαναγκάσουν και τα άλλα κράτη στην περιφέρεια της ευρωζώνης σε χρεοκοπία.
Παραπέμπει αναλυτικά στο πρόσφατο άρθρο του Michael Lewis στο Vanity Fair, υπενθυμίζοντας ότι η χώρα μας χαρακτηρίζεται ως «η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη διαφθορά στην ΕΕ», μία χώρα στην οποία είναι λογικό να υποθέτει κανείς ότι όλοι σχεδόν – συμπεριλαμβανομένων των μελών του κοινοβουλίου – ψεύδονται αναφορικά με τη φορολογική τους κατάσταση. Κάνει επίσης λόγο για «κουλτούρα διαφθοράς», για «συστηματικά ψευδή καταγραφή στατιστικών στοιχείων» και χαρακτηρίζει «πολύ -πολύ ανόητο» το να δείξει κανείς εμπιστοσύνη στα ελληνικά στατιστικά, ιδίως εάν επενδύει τα δικά του χρήματα του (είναι πιο εύκολο να το κάνει κανείς εάν είσαι πχ η ΕΕ και ξοδεύεις τα χρήματα των ευρωπαίων φορολογουμένων σημειώνει χαρακτηριστικά).
Όσον αφορά τα στοιχεία για τη μείωση των δημοσίων δαπανών σημειώνει: θα ήταν μη ρεαλιστικό να πιστέψει κανείς ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν ωραιοποιεί αυτά τα στατιστικά αυτά στοιχεία. Οι Έλληνες αναζητούσαν ανέκαθεν τον εύκολο τρόπο προς την αξιοπιστία. Έχε μου εμπιστοσύνη λένε και μετά λένε ψέματα. Μπορεί με ασφάλεια να υποθέσει κανείς ότι είναι ακόμη χαμηλότερα από ότι λέγεται επισήμως και οι δαπάνες ακόμη υψηλότερες, άσχετα με το τί λένε ΕΕ και ΔΝΤ. Δεν τους συμφέρει να χρεοκοπήσει η Ελλάδα και θα πουν ακόμα και ψέματα. Αυτό όμως που γι αυτούς είναι γκρίζα ζώνη για τους συνετούς επενδυτές είναι δεν είναι.
Με δεδομένο λοιπόν ότι η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με μία πολύ δύσκολη κατάσταση τί κίνητρο έχει ώστε να κάνει κάτι περισσότερο από απλή πλαστική, κυρίως αν πιστεύει ότι η δέσμευση της Γερμανίας απέναντι στο ευρώ είναι μεγαλύτερη από την απέχθεια του να συνεχίζει τη διάσωση της Ελλάδας; Καμία. Είναι σαφές ότι πρέπει να κάνει κάτι. Δίνοντας την εντύπωση ότι κάνει κάτι -ενώ στην πραγματικότητα δεν έχει σκοπό να κάνει και πάρα πολλά – η Ελλάδα μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα έχει συνεχή στήριξη. Οποιαδήποτε ένδειξη άλλωστε ότι αυτή η υποστήριξη μπορεί να σταματήσει μπορεί να αντιμετωπιστεί με νέες απειλές και νέες υποσχέσεις.
Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)