Παρασκευή, 12 Νοεμβρίου 2010

ΕΣΣΟ 2010 Δ'


Η Δνση Στρατολογικού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΔΣΛ/ΓΕΣ) σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1, 9 έως 12 και 31 του Ν.3421/2005 «Στρατολογία των Ελλήνων και άλλες διατάξεις»(ΦΕΚ Α΄302/13 Δεκ 2005) καλεί για κατάταξη στο Στρατό Ξηράς τους στρατευσίμους της 2010 Δ' ΕΣΣΟ (Νοέμβριος 2010).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΑΘΕ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΤΑΓΕΙΣ, ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ http://www.army.gr/stratologia/katataxi/2010d/2010d_katataxi.php

Τυχόν ερωτήσεις στο e-mail: ges_dsl@stratologia.gr

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Στα σκαριά πώληση όπλων


Στο σφυρί σκοπεύει να βγάλει το μεταχειρισμένο υλικό των ενόπλων δυνάμεων το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Ετοιμάζεται το νομικό πλαίσιο το οποίο θα επιτρέπει την πώληση όπλων προς ξένες χώρες. Τα εμπόδια και οι πιθανοί αγοραστές

Αντί να σαπίσουν ή να γίνουν μουσειακά εκθέματα, δεν είναι προτιμότερο να διατεθούν προς πώληση και να υπάρξουν κάποια οικονομικά οφέλη;

Κάπως έτσι σκέφτηκαν οι ιθύνοντες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, κορυφαία πηγή του οποίου επιβεβαίωσε ότι προετοιμάζεται το απαραίτητο νομικό πλαίσιο που θα καταστήσει εφικτή την πώληση μεταχειρισμένου πολεμικού υλικού των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων προς ξένες χώρες.

Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι τι μπορεί να πωληθεί και, το κυριότερο, ποιος θα ενδιαφερθεί να αγοράσει παμπάλαια αμυντικά συστήματα.

Ύστερα από έρευνα του NΕWS 247 και στα τρία γενικά επιτελεία (Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας) προκύπτουν ενδιαφέροντα στοιχεία για τα οπλικά συστήματα που βρίσκονται υπό απόσυρση και που θα ήταν δυνατή η πώλησή τους.


Πολεμική αεροπορία

- 8 εκπαιδευτικά αεροσκάφη Τ-37 : Ίσως προκύψει ενδιαφέρον από το Πακιστάν που διαθέτει ακροβατικό

σμήνος με αυτόν τον τύπο αεροσκάφους. Θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν για επάρκεια ανταλλακτικών.

- 24 μαχητικά αεροσκάφη Mirage F-1 : Έχουν αποσυρθεί εδώ και μια εξαετία από τις ελληνικές μοίρες. Πιθανολογείται ενδιαφέρον από χώρες της Βόρειας Αφρικής.

- 40 βομβαρδιστικά Α-7 Corsair : Τίτλοι τέλους για το θρυλικό, από τα πλέον αξιόπιστα στην εποχή του, βομβαρδιστικό.

Η πώλησή του θεωρείται δύσκολη καθώς ελάχιστες αεροπορίες στον κόσμο έχουν στις τάξεις τους το συγκεκριμένο τύπο


Πολεμικό Ναυτικό

Η μείωση των οροφών που προβλέπει η νέα δομή δυνάμεων έχει ως συνέπεια να «περισσεύουν» πλοία στον ελληνικό στόλο!

Όπως είναι λογικό, τα παλαιότερα θα είναι εκείνα που θα αποσυρθούν πρώτα. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

- 2 φρεγάτες τύπου S : Ο νέος σχεδιασμός προβλέπει την επιχειρησιακή λειτουργία 12 φρεγατών ενώ το Πολεμικό

Ναυτικό διαθέτει 14. Συνεπώς, 2 φρεγάτες, οι οποίες έχουν ναυπηγηθεί τη δεκαετία του 80, θα αποδεσμευτούν.

- 5 πυραυλάκατοι : Επίσης λόγω της μείωσης των οροφών, τα παλιά σκάφη πρέπει να αποσυρθούν.

- 1 υποβρύχιο τύπου 209 : Προς το παρόν μόνο ένα, γιατί οσονούπω θα περισσεύουν 4 υποβρύχια. Η νέα δομή δυνάμεων προβλέπει συνολικά 8 υποβρύχια οπότε με την άφιξη του «Παπανικολής» θα έχουμε ένα παραπάνω.

Όταν ενταχθούν και τα υπόλοιπα καινούργια τύπου 214, τότε θα πρέπει να αποσυρθεί αντίστοιχος αριθμός τύπου 209. Πιθανολογείται ενδιαφέρον για την απόκτηση των υποβρυχίων από την Αίγυπτο.

Στρατός ξηράς

Με την ενδυνάμωση που προσέφεραν τα Leopard στον Στρατό Ξηράς, παλαιότερα τεθωρακισμένα οδηγούνται στην έξοδο.

Τέτοια είναι:

- Μέσο Άρμα Μάχης Μ60Α3

- Μέσο Άρμα Μάχης Μ48 Α5 MOLF : Επισημαίνεται, από επιτελείς του ΓΕΣ, και για τους δυο αρμάτων ότι δεν θα γίνει ολική απόσυρσή τους αφού σε ορισμένα νησιά είναι ακόμη χρήσιμα.

- Πύραυλοι HAWK : Αν και έλαβαν μια ακόμη παράταση ζωής κατά 5 χρόνια, θεωρείται ότι μετά την παρέλευση αυτού του χρονικού διαστήματος, θα μπορούσαν να διατεθούν προς πώληση.

Πρόσκληση σε τριτοκοσμικές αγορές

Θεωρητικά, το σχέδιο πώλησης των μεταχειρισμένων όπλων είναι καλό. Πρακτικά, σκοντάφτει στα προβλήματα της αγοράς

"Ποια χώρα θα διαθέσει χρήματα για τόσο παλιά συστήματα, που έχει σταματήσει πια η παραγωγή τους και που δεν βρίσκεις πουθενά ανταλλακτικά; Ας είμαστε ρεαλιστές. Θα πρέπει να απευθυνθούμε σε τριτοκοσμικές αγορές, αν θέλουμε το πρόγραμμα να έχει κάποια απόδοση" δηλώνει χαρακτηριστικά ανώτατη πηγή του πενταγώνου.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Νέες αόρατες στολές στο Στρατό


Με νέα σχεδίαση στην παραλλαγή, έτσι ώστε να την καθιστά πρακτικά αόρατη, η νέα στολή του στρατού που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ελλάδα, δοκιμάζεται ήδη από τις ειδικές δυνάμεις.



Η νέα στολή του Έλληνα στρατιώτη θα έχει "ψηφιακή" παραλλαγή! Το ΓΕΣ, το πλαίσιο εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού του προσωπικού του και κάλυψης των αναγκών επιβίωσης και εκπλήρωσης της αποστολής του σε ένα σύγχρονο πεδίο μάχης, ξεκίνησε τη διαδικασία αξιολόγησης των ψηφιακών στολών μάχης.

Στο νέο σχέδιο παραλλαγής, όπως φαίνεται στην φωτογραφία, οι "σκιές" των χρωμάτων έχουν σπάσει σε μορφή τετραγωνικών ψηφίδων με την βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Εφαρμόζοντας τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ο χρωματισμός του υφάσματος αλλάζει (διατηρώντας βέβαια το βασικό του χρώμα) ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού, προσαρμοζόμενος καλύτερα στον χρωματισμό του περιβάλλοντος χώρου. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η δυνατότητα εντοπισμού ενός στρατιώτη (με απλά μέσα παρατήρησης) έως και 50%!

Οι ψηφιακές στολές μάχης σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από το Στρατιωτικό Εργοστάσιο 700 ΣΕ, σύμφωνα με προδιαγραφές που εξέδωσε η Διεύθυνση Υλικού Πολέμου.

Οι αλλαγές που επήλθαν σε σχέση με την κλασική παραλλαγή έχουν να κάνουν με τον χρωματισμό αλλά και με το σχέδιο και το κόψιμο της στολής (στις νέες στολές μεταξύ των άλλων, το κάτω μέρος του χιτωνίου θα μπαίνει μέσα στο παντελόνι).

Οι ψηφιακές στολές έχουν ήδη χορηγηθεί σε μονάδες των ειδικών δυνάμεων, προκειμένου να δοκιμαστούν για ένα εξάμηνο, κάτω από όλες τις συνθήκες και να αξιολογηθούν.

Οι νέες παραλλαγές παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από ουλαμό Καταδρομέων στη στρατιωτική παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Από την άρση του Casus belli στην τοποστρατηγική


Ν. Λυγερός

Αφού η άρση του Casus belli δεν είναι πια μια θεωρητική ουτοπία είναι απαραίτητο να εξετάσουμε και τις προοπτικές αυτής της αλλαγής φάσης ακόμα κι αν για να γίνει υπαρκτή θα πρέπει να περιμένουμε την τελική απόφαση της τουρκικής εθνοσυνέλευσης. Σε κάθε περίπτωση η προετοιμασία είναι εύλογη στη στρατηγική.

Η άρση του Casus Belli επιτρέπει την εφαρμογή μέσω της επικύρωσης της Συνθήκης Montego Bay για τα 12 ναυτικά μίλια. Επιπλέον, ανοίγει πρακτικά και το θέμα της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, η οποία καλύπτει τις ανάγκες μας στο χώρο του Αιγαίου. Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να σημειώσουμε και τον εξής προβληματισμό. Όταν μιλούμε για τα 12 ΝΜ και μετά για το 200 ΝΜ, δηλαδή όταν περνάμε από τα χωρικά ύδατα στην ΑΟΖ, έχουμε την εντύπωση ότι δεν μπορούμε παρά μόνο να κερδίσουμε χώρο.

Αυτό ισχύει μόνο στη φάση, όπου υπάρχουν τουλάχιστον 3 παίκτες για να χρησιμοποιήσουμε την ορολογία της θεωρίας παιγνίων, αφού η θεωρία αποφάσεων δεν επαρκεί για αυτόν τον προβληματισμό. Διότι το κέρδος για τις δύο χώρες προέρχεται από το χώρο που χάνουν στα διεθνή ύδατα. Έχουμε, λοιπόν, για τους δύο παίκτες, ένα παίγνιο μη μηδενικού αθροίσματος, όταν βρισκόμαστε σε ελεύθερο πλαίσιο. Όμως η μελέτη της τοποστρατηγικής της ΑΟΖ δείχνει ότι η απόλυτη εφαρμογή της έρχεται σε σύγκρουση σε τοπικά σημεία.

Για να είμαστε συγκεκριμένοι, ας εξετάσουμε την περιοχή του Καστελόριζου. Το σύμπλεγμά του σε σχέση με τη Ρόδο λειτουργεί ως ένα γραμμικό σύστημα που βασίζεται αποκλειστικά στην απλοποίηση των δεδομένων της Συνθήκης Παρισίου του 1947. Αν εφαρμόσουμε την ΑΟΖ δίχως να προσέξουμε τα δεδομένα που ισχύουν από τότε θα έχουμε μία επικάλυψη της περιοχής από τη θεωρητική τουρκική ΑΟΖ.

Στην πραγματικότητα, και από την άλλη πλευρά, δηλαδή μεταξύ Καστελόριζου και Κύπρου, γίνεται το ανάλογο φαινόμενο, μόνο που παρουσιάζεται εκτός συνόρων ακόμα κι αν εμπλέκεται με το F.I.R. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό το παράδειγμα; Η αναζήτηση της εφαρμογής της ΑΟΖ θα δημιουργήσει μια διαπραγμάτευση κι αυτή θα πρέπει να βασίζεται σε ορθολογικούς κανόνες που εξασφαλίζει η τοποστρατηγική μέσω των διαγραμμάτων Voronoi και της τριγωνοποίησης Delaunay.

Αλλιώς, αναπόφευκτα θα αντιμετωπίσουμε τοπικές εξαιρέσεις που θα έχουν κόστος. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να αποφασίσουμε μια ολική στρατηγική, για να λύσουμε το πρόβλημα της ΑΟΖ και να αποφύγουμε με τέτοιο τρόπο διακρατικές τριβές, οι οποίες δεν θα έχουν νόημα στο διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, η στρατηγική μας πρέπει να ενταχθεί σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο, για να ενισχυθεί από τους εταίρους μας έτσι ώστε να είναι ανθεκτική κι επομένως αποτελεσματική. Τώρα είναι η ώρα να μελετηθεί με ακρίβεια το όλο θέμα για να γνωρίζουμε εξ αρχής τις πρέπουσες κινήσεις από τις δύο πλευρές.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki