Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2010

Σταμάτησαν οι έρευνες για επιζώντες στην Αϊτή


Η κυβέρνηση της Αϊτής τερμάτισε και επίσημα την αναζήτηση επιζώντων στα ερείπια από το σεισμό της 12ης Ιανουαρίου, ανακοίνωσαν τα Ηνωμένα Έθνη.

Τουλάχιστον 132 άνθρωποι ανασύρθηκαν συνολικά ζωντανοί. Μια 84χρονη και ένας 22χρονος ανασύρθηκαν ζωντανοί την Παρασκευή, δέκα ημέρες μετά τον σεισμό.

Σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής επίσημο απολογισμό, οι νεκροί είναι 111.499.


Εν τω μεταξύ, ραδιοφωνικός σταθμός στο Πορτ Ο Πρενς μετέδωσε ότι ένας μεγάλος μετασεισμός μπορεί να σημειωθεί στην Αϊτή το Σαββατοκύριακο και κάλεσε όσους κατοικούν σε σπίτια που έχουν υποστεί ζημιές να μείνουν αυτό το διάστημα στην ύπαιθρο.

Παρόλο που σεισμολόγοι της αμερικανικής κυβέρνησης δήλωσαν ότι είναι αδύνατον να προβλεφθεί ένας σεισμός, εξέφρασαν την εκτίμηση ότι μέσα στις επόμενες 30 ημέρες υπάρχει πιθανότητα 90% να σημειωθεί στην Αϊτή νέος σεισμός μεγέθους άνω των 5 βαθμών.



Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Έκοψαν τα μηχανοκίνητα από τις παρελάσεις - Θέλουν "φτηνές" Ενοπλες Δυνάμεις


Στην ικανοποίηση των δυνάμεων που από το 1974 επιδιώκουν την κατάργηση των στρατιωτικών παρελάσεων ή τουλάχιστον των μηχανοκίνητων και τεθωρακισμένων δυνάμεων από τις παρελάσεις, προχώρησε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας με ανακοίνωση του ίδιου του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου. Η δήλωση έχει ως εξής: «Στις παρελάσεις με την ευκαιρία εθνικών εορτών ή επετείων θα μετέχουν στο εξής μόνο πεζοπόρα τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων. Τα μηχανοκίνητα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων και το έργο των σχετικών μονάδων θα επιδεικνύεται κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων στους τόπους που εδρεύουν οι μονάδες αυτές. Για το ζήτημα είχαν την ευκαιρία την τιμή να ενημερώσω τον κ. Πρόεδρο της Δημοκρατίας.» Και ποιοι οι λόγοι αυτής της ανιστόρητης απόφασης; Υποτίθεται για λόγους «οικονομίας». Kαι μάλιστα εμπλέκεται και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας για να φανεί ότι υπήρξε "θεσμική κάλυψη"...

Η δήλωση δεν αντέχει σε κριτική, ειδικά ως προς το δεύτερο μέρος της: «Τα μηχανοκίνητα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων και το έργο των σχετικών μονάδων θα επιδεικνύεται κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων στους τόπους που εδρεύουν οι μονάδες αυτές» Δηλαδή, τι; Θα πηγαίνουν οι πολίτες στις επιθεωρήσεις; Προφανώς δεν έχουν ενημερώσει τον υπουργό για το τι ακριβώς είναι οι «επιθεωρήσεις». Επιθεωρήσεις δεν κάνουν οι πολίτες. Κάνει η ανώτερη στρατιωτική ηγεσία για να ελέγξει το αξιόμαχο και την ετοιμότητα των μονάδων.

Οι παρελάσεις αποσκοπούν να φέρουν κοντά ΕΔ και λαό, με αφορμή κάποια εθνική επέτειο που ενώνει και τους δύο, ως άρρηκτος συνδετικός κρίκος. Εμπνέουν τους νέους. Πόσοι Έλληνες αξιωματικοί δεν αποφάσισαν να αφιερωθούν στην πατρίδα, όταν παρέλαυναν μπροστά του τα «σιδερένια τείχη» της χώρας; Για «πέντε τάλιρα»-υποτίθεται ότι- σπάνε αυτό τον κρίκο; Νομίζουμε ότι υπάρχει κάτι πολύ βαθύτερο, όπως αναφέρουμε και στην αρχή τους σημειώματός μας…

Αν θέλουν οικονομίες υπάρχουν πολλές πηγές: Το δυσθεώρητο κόστος της λειτουργίας της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου της Βουλής (το οποίο δεν εκπέμπει ακόμα) που φτάνει στα 4,1 εκατ. ευρώ το χρόνο και υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο για τις δημόσιες σχέσεις του εκάστοτε προέδρου της Βουλής. Για την αντιολισθητική βελτίωση των μαρμάρινων πατωμάτων της Βουλής είχε προβλεφτεί κονδύλι 2,2 εκατ. ευρώ ενώ σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες οι νέες προσφορές για το ίδιο έργο είναι κάτω από τις 200.000 ευρώ !

Όπως προαναφέραμε οι λόγοι κατάργησης των μηχανοκίνητων από τις παρελάσεις είναι βαθύτεροι και εντάσσονται στα πλαίσια της τάσης αποκοπής οτιδήποτε συνδέει τον Έλληνα με το ένδοξο παρελθόν του. Οι εθνικές παρελάσεις που ουσιαστικά απονευρώνονται με την ανακοίνωση του υπουργού είναι «καρφί στο μάτι» για όλη την δήθεν «προοδευτική» διεθνιστικών αντιλήψεων ελληνική διανόηση. Με τελικό ζητούμενο την δημιουργία ενός λαού που θα ξεχάσει σε βάθος χρόνου την καταγωγή του, τους αγώνες του και τους νεκρούς του.

Οι παρελάσεις δεν είναι μία απλή στρατιωτική επίδειξη όπως πολλοί ισχυρίζονται. Είναι η ένδειξη σεβασμού και τιμής όλων εμάς προς αυτούς που πέθαναν για μας, για να μπορούμε σήμερα εμείς ελεύθεροι από τυραννίες και δεσποτισμούς να καταστρέφουμε τελικά και να προσβάλλουμε ότι αυτοί δημιούργησαν και πέτυχαν με τις θυσίες τους.

Με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, στο υποσυνείδητο του Έλληνα η απόφαση αυτή θα έχει την ίδια βαρύτητα με το μοιραίο λάθος της υπουργού Παιδείας της ΝΔ η οποία αγνοώντας τις παρακλήσεις του λαού υποστήριζε το σύγγραμμα της ομάδας Ρεπούση. Ο λαός πηγαίνει στις παρελάσεις για να δει και να χειροκροτήσει τα παιδιά του.

Η παρέλαση είναι μία από τις λίγες φορές το χρόνο που ο λαός έρχεται σε επαφή με τις Ένοπλες Δυνάμεις, επιτυγχάνοντας την αρμονική διασύνδεση λαού και Στρατού σε ένα πανεθνικό εορταστικό κλίμα. Η παρέλαση είναι το επιστέγασμα της απόδοσης τιμής σε αυτούς που μας επιτρέπουν να ζούμε ελεύθερα και να είμαστε υπερήφανοι που είμαστε Έλληνες.

Αν το πρόβλημα είναι τα 2-3 εκατομμύρια ευρώ που στοιχίζει ετησίως η συμμετοχή των μηχανοκινήτων στις παρελάσεις τότε προτείνουμε κάτι: Να ζητήσουν από τους Έλληνες πολίτες που επιθυμούν να εξακολουθήσουν να βλέπουν τους ελληνικούς «πύρινους χάλυβες» να παρελαύνουν με την ελληνική σημαία, να πληρώσουν οι ίδιοι το κόστος. Να είστε βέβαιοι ότι θα συγκεντρωθούν πολλά περισσότερα χρήματα από αυτά που απαιτούνται. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Αλλά μην στερείτε κ. υπουργέ από την Ελλάδα την περηφάνια της…

Ντροπή σας κύριοι, και αναφέρομαι στην ηγεσία του πασοκ!


Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Ολοκληρώθηκε το 70% των εργασιών ανακατασκευής του αεροπλανοφόρου Admiral Gorshkov


Τα ρωσικά ναυπηγεία Severodvinsk ανακοίνωσαν ότι έχουν ολοκληρώσει το 70% των εργασιών ανακατασκευής και εκσυγχρονισμού του αεροπλανοφόρου Vikramaditya, πρώην Admiral Gorshkov, το οποίο πρόκειται να παραδοθεί στο ινδικό Ναυτικό.

Σχεδόν όλα τα μεγάλα και ογκώδη υποσυστήματα έχουν εγκατασταθεί στο πλοίο, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων, των καυστήρων και του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού. Επιπρόσθετα 330 χλμ καλωδίων έχουν τοποθετηθεί, οι εργασίες στους εσωτερικούς χώρους έχουν ολοκληρωθεί ή πρόκειται σύντομα να ολοκληρωθούν. Το επόμενο βήμα είναι η συναρμολόγηση του κινητήριου συστήματος, και η ολοκλήρωση του κλιματιστικού συστήματος.

Κατά το ναυπηγείο, οι εργασίες προχωράνε κανονικά και υπολογίζεται ότι στα τέλη του 2011 θα ξεκινήσουν οι θαλάσσιες δοκιμές του πλοίου. Η ανακατασκευή του αεροπλανοφόρου υπογράφηκε το 2004 και το αρχικό συμβόλαιο είχε συνολικό ύψος 974 εκατ. δολάρια από τα οποία τα 530 εκατ. δολάρια αφορούσαν την αγορά 16 αεροσκαφών MiG-29K και ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων Ka-31 και Ka-27, με τα υπόλοιπα 444 εκατ. δολάρια να προορίζονται για τις εργασίες στο πλοίο.

Αν και το πλοίο έπρεπε να παραδοθεί το 2008, με την Ινδία να έχει καταβάλει μέχρι το 2007 458 εκατ. δολάρια, οι εργασίες στο πλοίο δεν είχαν φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν η διακοπή της χρηματοδότησης του προγράμματος από την Ινδία, μέχρις ότου λυθεί το ζήτημα της προόδου των εργασιών.

Ακολούθησε περίοδος συνομιλιών μεταξύ των δύο πλευρών και κατάληξη σε συμφωνία για την παράδοση του πλοίου στο ινδικό Ναυτικό το 2012.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Με το μαχητικό J-10 η κινεζική βιομηχανία μπαίνει ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά


Το νέο κινεζικό μαχητικό J-10 ίσως τελικά αποδειχτεί τεράστια εμπορική επιτυχία για την εταιρεία που το κατασκευάζει την Chengdu αλλά και για την Κίνα. Σύμφωνα με πληροφορίες από αμερικανική έκθεση του κέντρου ερευνών και μελετών IASC το νέο αεροσκάφος θα προωθηθεί στην παγκόσμια αγορά το 2010.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα του αεροσκάφους είναι η χαμηλή του τιμή σε σχέση με τους ανταγωνιστές του και τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία είναι εξοπλισμένο ειδικά η νεώτερη έκδοση η J-10Β η οποία θα ενσωματώνει ραντάρ PESA αισθητήρα IRST και σύστημα ελεγχόμενης ώσης. Με βάση αυτά τα δεδομένα εκτιμάται ότι ο πρώτος αγοραστής του αεροσκάφους θα είναι το Πακιστάν το οποίο φέρεται να έχει κλείσει συμφωνία με την Κίνα για την αγορά 36 αεροσκαφών στην τιμή των 1,4 δις δολαρίων.

Με βάση αυτή την τιμή το κάθε αεροσκάφος που θα προμηθευτεί η πακιστανική Αεροπορία θα φτάνει τα 40 εκατ. δολάρια, ενώ απώτερος στόχος για το μέλλον είναι η αγορά 70 με 150 αεροσκάφη. Η τιμή αυτή είναι σίγουρα ανταγωνιστική σε σχέση με τα 80 εκατ. δολάρια που κοστίζουν τα αμερικανικά F-16 που παρέλαβαν τα ΗΑΕ πριν από μερικά χρόνια.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Σεργκέϊ Λαβρόφ για Ελλάδα-Κύπρο-Τουρκία


Είναι αδιάκοπο το ενδιαφέρον της ρωσικής πλευράς για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, "αλλά η Βουλγαρία δεν ανταποκρίνεται" τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας, Σεργκέι Λαβρόφ κατά την διάρκεια συνέντευξης-απολογισμού για το 2009.
Σε ό,τι αφορά τις προθέσεις της ελληνικής πλευράς, είπε: «Κατά την τελευταία συνάντησή μας με την πρωθυπουργό της Ελλάδας, Γιώργο Παπανδρέου, δεν αισθάνθηκα καμιά εξασθένηση του ενδιαφέροντος προς την ενεργειακή παράμετρο της εταιρικής μας σχέσης».

Απαντώντας σε ερώτηση για τη διευθέτηση του Κυπριακού, ο Σ.Λαβρόφ είπε ότι η ρωσική στάση δεν άλλαξε ποτέ και οι προσπάθειες διαιτησίας του παρελθόντος, όπως το σχέδιο Ανάν, έχουν καταρρεύσει.

«Σε ό,τι αφορά στη διευθέτηση του Κυπριακού η θέση μας ποτέ δεν άλλαξε και βασίζεται στις ίδιες αρχές, οι οποίες εφαρμόζονται σε κάθε άλλη σύγκρουση και ειδικότερα ότι οι ίδιες οι πλευρές πρέπει να συμφωνήσουν ειρηνικά, χωρίς οποιαδήποτε πίεση έξωθεν, χωρίς οποιαδήποτε τεχνητά ακραία χρονικά όρια και φυσικά χωρίς οποιαδήποτε διαιτησία», δήλωσε ο Σ. Λαβρόφ.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki