Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010

ATR 72 & BOEING 737 – 400 ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ?

Από συστάσεως του Ελληνικού κράτους κύριο χαρακτηριστικό του είναι ο ωχαδερφισμός που διέπει την μεγάλη πλειοψηφία των στελεχών του, το βόλεμα, ο παραγοντισμός, ο συνδικαλισμός, και το δεν πειράζει «δικό μας είναι?» που ακούς από κλητήρες, μέχρι διευθυντές, είναι ο «κακός του δαίμονας».
τα 737-400, τα οποία πωλούνται για 5.000.000  ΕΥΡΩ, κάλλιστα θα  μπορούσαν να συναποκτηθούν από Ελλάδα και Κύπρο, προκειμένου ως εναέρια  TANKER να υπηρετούν το ενιαίο δόγμα, αν φυσικά αυτό μετά τις τελευταίες  επισκέψεις των γειτόνων μας υφίσταται, και δεν έσβησε όπως οι ρυθμίσεις  του ICAO, για τα σχέδια πτήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο.
τα 737-400, τα οποία πωλούνται για 5.000.000 ΕΥΡΩ, κάλλιστα θα μπορούσαν να συναποκτηθούν από Ελλάδα και Κύπρο, προκειμένου ως εναέρια TANKER να υπηρετούν το ενιαίο δόγμα, αν φυσικά αυτό μετά τις τελευταίες επισκέψεις των γειτόνων μας υφίσταται, και δεν έσβησε όπως οι ρυθμίσεις του ICAO, για τα σχέδια πτήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο.

Υπηρεσίες που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, υπηρεσίες που αγνοούν η μία την ύπαρξη της άλλης, υπηρεσίες που υπάρχουν ενώ θα έπρεπε να έχουν καταργηθεί, (Υπηρεσία Διαχείρισης Άλατος, Υπηρεσία Αποξήρανσης της Υλίκης), και άλλες ουκ έστιν αριθμός. Το δια ταύτα όλων αυτών των υπηρεσιών και των στελεχών που τις πλαισιώνουν, είναι ένα υδροκέφαλο κράτος, με άγνωστο αριθμό υπαλλήλων, μηδενική παροχή παραγόμενου έργου, με αποτέλεσμα η χώρα να φθάσει στον γκρεμό και να αρχίσει ελεύθερη πτώση χωρίς «αλεξίπτωτο».
Και μέσα σ΄αυτό το θολό τοπίο του ευρύτερου δημόσιου τομέα, θα είναι αμαρτία να μην αναφερθούμε στον χρηματισμό όλων αυτών των επίορκων υπαλλήλων που έφτιαξαν περιουσίες εκμεταλλευόμενοι τις ανάγκες του κοινού, εκβιάζοντας, και πολλές φορές απειλώντας. Και όλα αυτά γιατί δεν πήγε ποτέ κανένας φυλακή, δεν δημεύτηκε καμιά περιουσία, δεν διαπομπεύτηκε ποτέ κανένας.
Δεν έχει περάσει χρόνος όταν συνελήφθη ο Έφορος της Δ' ΔΟΥ Αθηνών να χρηματίζεται μαζί με μία συνάδελφό του, στο Κολωνάκι ημέρα Παρασκευή, όταν είχαν βγει για την εβδομαδιαία περαντζάδα τους. Ε, και τι έγινε? Έπεσαν πάνω οι συνδικαλιστές, γλύτωσαν το αυτόφωρο και ορίστηκε τακτική δικάσιμος!!! Ο κύριος αυτός ήταν μεγάλο στέλεχος στον τομέα οικονομίας της Ν.Δ. (Χαιρετίσματα στην Εξουσία).
Παρατηρώντας όλα αυτά τα χρόνια τη λειτουργία του ευρύτερου δημόσιου τομέα, την ασυνεννοησία που υπάρχει μεταξύ των υπηρεσιών, και τα προβλήματα που δημιουργούνται καθημερινά, θα μπορούσε να αναφέρει κανείς πλείστα όσα παραδείγματα ανίκανων και επίορκων υπαλλήλων που έκαναν περιουσίες ενώ δεν είχαν τσιγάρο να καπνίσουν.
Τεράστιο θέμα για το ελληνικό κράτος είναι οι προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι ασύλληπτα τα ποσά που δαπανώνται κάθε χρόνο για την εύρυθμη λειτουργία και την ανανέωση του εξοπλισμού των, όπου ο ελληνικός λαός συναινεί, και αποδέχεται να πληρώνει αγόγγυστα τα ποσά που απαιτούνται. Το μόνο που ζητούσε όλα αυτά τα χρόνια είναι να έχει ετοιμοπόλεμες και αξιόπιστες Ένοπλες Δυνάμεις. Ευτυχώς που δεν χρειάστηκε μέχρι σήμερα να αποδειχτεί εάν έπιασαν τόπο οι θυσίες που έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια, για πανάκριβα οπλικά συστήματα, υλικά, και βέβαια μια στρατιωτική θητεία η οποία μέχρι πριν από λίγο καιρό ήταν από τις μεγαλύτερες στον δυτικό κόσμο.
Και βέβαια γύρω από τις προμήθειες των οπλικών συστημάτων στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί ένα ιδιόμορφο καθεστώς, εταιρειών δημοσίων σχέσεων, αντιπροσώπων, ενδιαμέσων κάθε λογής, εκδοτικών οίκων, αποστράτων αξιωματικών και γιατί όχι και εν ενεργεία. Και όλοι αυτοί ζουν από το ιδιόμορφο καθεστώς των προμηθειών, εξυπηρετώντας με τον καλύτερο τρόπο τους εντολείς τους και αδιαφορώντας πλήρως για την χώρα μας.
Έτσι τις τελευταίες δεκαετίες πλήθος αποστράτων ενεργοποιούνται στις διάφορες εταιρείες συμβούλων – δημοσιών σχέσεων, με πρωταρχικό σκοπό την καλύτερη από μεριάς οικονομικής αξίας πώληση στις ένοπλες δυνάμεις, αδιαφορώντας για το εθνικό συμφέρον και στοχεύοντας μόνο στην «κονόμα».
Πολλές δε φορές, απόστρατοι και εν ενεργεία συμμάχησαν, ώστε να αγνοηθούν ευκαιρίες για τις ένοπλες δυνάμεις στο να προμηθευτούν απολύτως απαραίτητα προϊόντα σε χαμηλές τιμές, γιατί θα έχαναν την μίζα τους, με αποτέλεσμα οι ηγεσίες που αγνοούν τα τεκταινόμενα στις αγορές να παρασυρθούν και να ζημιωθούν τόσο οι ένοπλες δυνάμεις όσο και η ελληνική πολιτεία.
Τρανό παράδειγμα της συμπαιγνίας αυτής, είναι η απόσυρση από την Ολυμπιακή Αεροπορία το 1994 -5 των αεροσκαφών Boeing 707, τα οποία θα μπορούσε να προμηθευτεί η Πολεμική Αεροπορία με μηδενικό κόστος, να τα ανακατασκευάσει, και να τα χρησιμοποιήσει σαν tanker για τον εναέριο ανεφοδιασμό των αεροσκαφών της, καθώς επίσης θα μπορούσε να τα χρησιμοποιήσει σαν ιπτάμενα ραντάρ με τις κατάλληλες τροποποιήσεις.
Δυστυχώς, το κατεστημένο (έμποροι, εταιρείες, εκδότες, ένστολοι και απόστρατοι) έθαψε το θέμα και έτσι η Π.Α. δεν απέκτησε εναέριο ανεφοδιασμό για τα αεροσκάφη της που τόσο πολύ τον έχει ανάγκη. Προμηθεύτηκε βέβαια ιπτάμενα radar από την ελεύθερη αγορά!!! Βέβαια τα Boeing 707 τα αγόρασαν «μπιρ παρά» οι Αμερικάνοι και τα χρησιμοποιούν ακόμα και σήμερα στην USAF, σαν tanker και σαν ιπτάμενα radar. Τους την φέραμε για άλλη μια φορά!!!
Σήμερα που η Ολυμπιακή πουλά τα ΑΤR έναντι 2.000.000 Ευρώ θα τους την ξαναφέρουμε;
Είναι γνωστές οι ανάγκες των Ε.Δ. σε αυτή την κατηγορία των α/φων. Χρειάζονται τουλάχιστον οκτώ κομμάτια τόσο για το Π.Ν. που κόβεται από πέρυσι να εξοπλίσει την Μοίρα της Ναυτικής Συνεργασίας με νέα α/φη, όσο και για την Π.Α. που χρειάζεται άμεσα να αντικαταστήσει τα ήδη καθηλωμένα α/φη C-130 H.Π. με νέα εμπορικού τύπου.
Άραγε θα σκεφθούν κάποιοι ειδήμονες, αν έχουν απομείνει κάποιοι, μήπως αυτό είναι χρυσή ευκαιρία όχι μόνο λόγω οικονομικής στενότητας, αλλά και λόγω ταχύτατης ολοκλήρωσης του προγράμματος και δυνατότητας άμεσης εμπλοκής της εγχώριας βιομηχανίας στην προμήθεια. Φυσικά δεν συζητάμε για την δυνατότητα απορρόφησης και των αργόσχολων της Ολυμπιακής που ακόμα μετατάσσονται ή ετοιμάζονται να συνταξιοδοτηθούν με ότι αυτό συνεπάγεται....
Αρκετοί μηχανικοί, ιπτάμενοι και λοιπό προσωπικό των ATR θα μπορούσε να ενταχθεί στην ΕΑΒ ή στην ΠΑ και την ΜΑΕΔΥ και να υποστηρίξει αυτά τα αεροσκάφη.
Σίγουρα αυτά δεν χρειάζονται μόνο για τους προαναφερθέντες ρόλους, αλλά και για πολλούς ακόμα, που για ευνόητους λόγους δεν μπορούμε να αναλύσουμε. Το σίγουρο είναι ότι οι γείτονες και φίλοι μας τα χρησιμοποιούν, όχι μόνο για μεταφορά υλικών και VIP, αλλά για επιτήρηση, διοίκηση και έλεγχο, έλεγχο ραδιοεκπομπών και ραδιοβοηθημάτων, έλεγχο και κατεύθυνση των απαρατήρητων UAVs, συντονισμό αεροπορικών μέσων πυρόσβεσης κλπ. Τα αεροσκάφη αυτά έχουν υποδομή, βιβλιογραφία, εξομοιωτές και εκπαιδευμένο προσωπικό, στοιχεία που μαζί με το υπάρχον απόθεμα κρίσιμων υλικών καθιστούν ελκυστικότατη για «Επιχειρηματίες» την προσφορά.
Φυσικά για τους ειδικούς υπάρχει το αρχαίο «ΕΜΠΟΔΙΟ» η ανυπαρξία στη χώρα μας μηχανισμού πιστοποίησης των τροποποιήσεων που απαιτούνται προκειμένου ικανοποιήσουν τις ανάγκες των κλάδων. Άραγε θα βάλουν το μυαλό να δουλέψει και να δώσουν την πιστοποίηση ως Α.Ω, (το τελευταίο) σε εταιρεία του εξωτερικού για πρώτη και τελευταία φορά, ώστε να κάνουμε και στη χώρα μας αυτή την απαραίτητη για την βιομηχανία υπηρεσία;;;;
Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να συμβεί και με τα 737-400, τα οποία πωλούνται για 5.000.000 ΕΥΡΩ, κάλλιστα θα μπορούσαν να συναποκτηθούν από Ελλάδα και Κύπρο, προκειμένου ως εναέρια TANKER να υπηρετούν το ενιαίο δόγμα, αν φυσικά αυτό μετά τις τελευταίες επισκέψεις των γειτόνων μας υφίσταται, και δεν έσβησε όπως οι ρυθμίσεις του ICAO, για τα σχέδια πτήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο.

ATR 72
Το ATR 72 είναι ένα δικινητήριο ελικοφόρο "τούρμπο-προπ" αεροσκάφος μικρών αποστάσεων, κατασκευασμένο στην Ιταλία και την Γαλλία από τον όμιλο ATR. Έχει χωρητικότητα μέχρι 72 επιβάτες σε διαμόρφωση μίας θέσης. Η Αμερικανική American Eagle Airlines, ο μεγαλύτερος χρήστης του τύπου, αποκαλεί τα μοντέλα της ως Super ATR.
Η ανάπτυξη του ATR 72 αναπτύχθηκε από το βραχύτερο ATR 42. Το ATR 72 διαφέρει από τον βραχύτερο "αδερφό" του από την κατά 4,5 m μακρύτερη άτρακτο, το μεγαλύτερο εκπέτασμα φτερών, ισχυρότερους κινητήρες και μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων κατά 10%. Ο σχεδιασμός του ATR 72 ανακοινώθηκε το 1986 και η παρθενική πτήση έγινε στις 27 Οκτωβρίου του 1988. Ακριβώς ένα χρόνο αργότερα, στις 27 Οκτωβρίου 1989, η Φιλανδική Finnair δρομολόγησε το αεροσκάφος στην πρώτη του πτήση. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2007, συνολικά 323 ATR 72 έχουν παραδοθεί, με 113 επιπλέον να κατασκευάζονται.

ATR στην Ελλάδα
Από το 1989-1990 εμφανίζονται τα πρώτα αεροσκάφη ATR 42. Τα 2 πρώτα SX-BIY KAI SX-BIX λειτουργούσαν στην Ο.Α. για μικρό χρονικό διάστημα. Αργότερα εμφανίστηκαν και τα ΑΤR 72. Μέχρι το 2002 , η Ολυμπιακή παρέλαβε 4 ATR 42-320 ιδιόκτητα και 2 μισθωμένα καθώς και 7 ATR 72-202. Επίσης η Aegean Airlines είχαν μέχρι το 2003 αεροσκάφη τύπου ATR 72. Τα ATR της Ολυμπιακής λειτουργούν μέχρι σήμερα κανονικά και χρησιμοποιούνται σε μικρές αποστάσεις μέσα στην Ελλάδα κυρίως στα νησιά καθώς και σε κοντινές αποστάσεις εξωτερικού.

ΤΟΥΡΚΙΑ
Υπό παραγωγή βρίσκεται και στρατιωτική έκδοση του -500 εντοπισμού υποβρυχίων, που βασίζεται στην στρατιωτική έκδοση του ATR 42-500 η οποία έχει επιλεχθεί από το Τουρκικό Ναυτικό για εναέρια λιμενική περιπολία και εντοπισμό υποβρυχίων. Το Τουρκικό Ναυτικό έχει παραγγείλει δέκα αεροσκάφη με παράδοση μέχρι το 2010. Το αεροσκάφος θα είναι εξοπλισμένο με πυραύλους αέρος-εδάφους και τορπίλες εναντίων υποβρυχίων και πλοίων. Θα φέρει επίσης και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και αναγνωριστικά συστήματα. Θα χρησιμοποιείται επίσης και για ναυτικές αποστολές έρευνας και διάσωσης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Πλήρωμα: Δύο (Κυβερνήτης και Συγκυβερνήτης)
  • Επιβάτες: 72
  • Ταχύτητα (Μέγιστη): 509 km/h
  • Ακτίνα: 1,685 km
  • Άνοιγμα Φτερών: 27.1 m
  • Μήκος: 27.2 m
  • Ύψος: 7.7 m
  • Εμβαδόν Εμπορευμάτων: 10.6 m³
  • Μέγιστο Βάρος Απογείωσης: 21,500 kg

Boeing 737
Το Boeing 737 είναι το δημοφιλέστερο επιβατικό αεροσκάφος μέσων αποστάσεων - στενής ατράκτου στον κόσμο. Κατασκευάζεται από την εταιρεία Boeing Commercial Airplanes χωρίς διακοπή από το 1967. Με περίπου 6,160 αεροσκάφη να έχουν παραγγελθεί και 5,009 να έχουν παραδοθεί σε αεροπορικές εταιρείες, αποτελεί το πιο διαδεδομένο αεροσκάφος τζετ που έχει βγει ποτέ στην παραγωγή. Κάθε στιγμή υπάρχουν περίπου 1,250 αεροσκάφη 737 κάθε τύπου στον αέρα παγκοσμίως. Κατά μέσο όρο, ένα Boeing 737 απογειώνεται κάθε πέντε δευτερόλεπτα.
Υπάρχουν τρεις βασικές γενιές του 737, η Original (Αυθεντική), Classic (Κλασσική) και Next-Generation (NG, Επόμενης Γενιάς)

  • Original: είναι τα 737-100 και -200 (σε παραγωγή από το 1967 μέχρι και το 1988)
  • Classic: τα 737-300, -400 και -500 (σε παραγωγή από το 1983 μέχρι το 2000)
  • Next Generation (ή 737NG): 737-600, -700, -800 και -900 (Σε παραγωγή από το 1997)

Η μεγάλη πλειοψηφία των 737 σε χρήση σήμερα είναι μοντέλα από τις γενιές Classic και Next Generation.

Γενικά Χαρακτηριστικά
Εκπέτασμα πτερύγων: μεταξύ 28,3 m και 34,3 m
Μήκος: 36,45 μ. (-400)
Ύψος Ουραίου Πτερυγίου: 12,6 m (-600)
Εσωτερικό Πλάτος Καμπίνας: 3,5 m σε όλα τα μοντέλα
Επιλογές Κινητήρων: Δύο κινητήρες τζετ, μεταξύ 64,4 kN και 117,3 kN έκαστος CFMI CFM56-3 (-300, -400, -500)
Μέγιστο βάρος Απογείωσης: 650,000Ν
Χωρητικότητα Επιβατών: 85 με 215 επιβάτες
Συστήματα Αυτόματου Πιλότου, οθόνες, συστήματα πλοήγησης και αισθητήρες κατασκευάζονται από τη Honeywell.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία για τα 737 σε χρήση σήμερα, υπολογίζεται πως ένα 737 απογειώνεται κάθε πέντε περίπου λεπτά κάπου στον κόσμο


Τμήμα ειδήσεων: elliniki-stratigiki

Στρατιώτες του ΝΑΤΟ νεκροί κατά την κατάρριψη ελικοπτέρου από τους Ταλιμπάν!!



Τέσσερα μέλη της διεθνούς συμμαχίας στο Αφγανιστάν σκοτώθηκαν όταν το ελικόπτερο όπου μετέβαιναν καταρρίφτηκε από εχθρικά πυρά, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ΝΑΤΟϊκή δύναμη χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Το περιστατικό συνέβη στο νότιο τμήμα της χώρας, στην επαρχία Χελμάντ.(εκεί που ήθελαν να στείλουν την Ελληνική δύναμη)

Με ανακοίνωσή τους της ευθύνη ανέλαβαν οι Ταλιμπάν.

Από τη Συμμαχία δεν έχουν ανακοινωθεί τα ονόματα και οι εθνικότητες των θυμάτων.

Τμήμα ειδήσεων: elliniki-stratigiki

"Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη παραμένει στις προτεραιότητες της Ρωσίας!! "



"Η κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη συνεχίζει να είναι μια από τις προτεραιότητες της Ρωσίας στον ενεργειακό τομέα, στη ΝΑ Ευρώπη, επαναβεβαίωσε σήμερα η Ρωσική πλευρά.

Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με αφορμή την υπογραφή του Πρωτοκόλλου της 7ης Συνόδου της Μικτής Επιτροπής Οικονομικής, Βιομηχανικής, Τεχνολογικής και Επιστημονικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας, το οποίο σε...συγκεκριμένο κεφάλαιο αναφέρεται σε ενεργειακά ζητήματα.


Ειδικότερα, Ελλάδα και Ρωσία υπογράμμισαν το ενδιαφέρον τους για την έγκαιρη έναρξη των εργασιών και τη διασφάλιση των όρων οικονομικής βιωσιμότητας και περιβαλλοντικής προστασίας του έργου προς όφελος της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των δύο χωρών. Στον τομέα του φυσικού αερίου τα δύο μέρη εκφράζουν την επιθυμία να επεκταθεί το συμβόλαιο παροχής φυσικού αερίου μετά τη λήξη ισχύος του, το 2016. Αναμένουν τη σύντομη έναρξη διαβουλεύσεων για την προετοιμασία νέου συμβολαίου και τη σύσταση κοινής ομάδας εργασίας για την εξέταση των σχετικών θεμάτων.

Τέλος, στον τομέα του ηλεκτρισμού, οι δύο χώρες:

-Εκφράζουν αμοιβαίο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη συνεργασίας στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης συνεργασιών στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και της Μαύρης Θάλασσας, καθώς και της διασυνοριακής εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας.

-Τονίζουν ότι η εν λόγω συνεργασία θα πραγματοποιείται μόνο μέσω ανοικτών διαγωνισμών, βάσει αντίστοιχων οδηγιών της ΕΕ περί λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και θα συνάδει προς το καθεστώς απελευθέρωσης της εσωτερικής αγοράς ηλεκτρισμού.

-Συμφωνούν να διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και να υποστηρίξουν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες στον τομέα αυτών.

Η Υπουργός ΠΕΚΑ, Τίνα Μπιρμπίλη, συναντήθηκε σήμερα με τον Πρέσβη της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Vladimir I. Chkhikvishivili, για να συζητήσουν τα επόμενα βήματα υλοποίησης της συμφωνίας. Παράλληλα εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη σημερινή υπογραφή του καταστατικού για την εταιρία κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου South Stream και αναφέρθηκαν στη σημασία υλοποίησης του έργου του στα προκαθορισμένα χρονικά πλαίσια."

Τμήμα ειδήσεων : elliniki-stratigiki

Απόβαση Ισραηλινών στην Κύπρο, με 400 σκάφη !



Φαίνεται πώς οι Ισραηλινοί πήραν "ζεστά" το θέμα, μάλλον ως απόπειρα να ...
αντιστρέψουν τη δυσαρέσκεια στο πεδίο των εντυπώσεων και οργανώνουν πραγματική απόβαση στην Κύπρο.

Ο τόπος προορισμού δεν αναφέρεται ακόμη (αν θα είναι στην ελέυθερη Κύπρο ή στην κατεχόμενη από τους Τούρκους βόρεια πλευρά), αλλά η είδηση από τη σημερινή Haaretz είναι χαρακτηριστική: φοιτητές σχεδιάζουν, με ιστιοπλοϊκά, τη συμμετοχή τους σε κονβόι, που θα κατευθυνθεί στην Κύπρο, ενώ συμμετοχή δήλωσαν 400 ιδιοκτήτες γιότς!!!



Η είδηση εδώ http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israeli-students-plan-own-flotilla-to-meet-next-gaza-convoy-at-sea-1.294888


ενώ έφτιαξαν και group στο facebook με τίτλο Turkey Flotilla - if they can do it, WHY CAN'T WE ?!

http://www.facebook.com/home.php?#%21/group.php?gid=129293350431164


Τμήμα ειδήσεων: elliniki-stratigiki

Χαμηλή πτήση και «επιδρομή» στη φρεγάτα Σαλαμίς


Σε προσομοίωση βομβαρδισμού ελληνικού πολεμικού πλοίου προέβη σήμερα σμήνος τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο, επιχειρώντας να διακόψει την άσκηση του πολεμικού ναυτικού με την επωνυμία «καταιγίδα» που βρίσκεται σε εξέλιξη από τη Δευτέρα στο Αιγαίο.

Τέσσερα τουρκικά μαχητικά τύπου F-16 και τρία τύπου F-4 εισέβαλλαν στο FIR Αθηνών περίπου στις 16.15. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, δύο από τα τουρκικά Φάντομ έκαναν εικονική επιδρομή στη φρεγάτα Σαλαμίς. Με την κάλυψη των υπολοίπων πέντε τουρκικών μαχητικών το ζεύγος των τουρκικών F-4 πέταξε μόλις 500 πόδια (δηλαδή μόλις 166 μέτρα πάνω από το κατάστρωμα της φρεγάτας) πάνω από το «Σαλαμίς», ενώ το ελληνικό πολεμικό έπλεε 14 μίλια νότια της Χίου.

Άκρως επιθετική θεωρείται η σημερινή κίνηση της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.
Η ελληνική απάντηση θα είναι ένα διάβημα διαμαρτυρίας στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών.
Στην άσκηση «Καταιγίδα» συμμετέχουν 8 φρεγάτες, 11 πυραυλάκατοι και έξι κανονιοφόροι του Πολεμικού Ναυτικού, οι οποίες έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες –τους κυανούς και τους ερυθρούς- για να εκτελέσουν τα εκπαιδευτικά γυμνάσια.\

Επισημαίνεται ότι το βράδυ της Δευτέρας στη φρεγάτα Σαλαμίς επέβησαν οι αρχηγοί ΓΕΕΘΑ πτέραρχος Γιάννης Γιάγκος και ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτρης Ελευσινιώτης προκειμένου να παρακολουθήσουν τη νυχτερινή ανάπτυξη των ναυτικών δυνάμεων.
Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των παιγνίων, ο πτέραρχος Γιάγκος συνεχάρη τους αξιωματικούς και υπαξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού για την «άψογη σχεδίαση και εκτέλεση των αντικειμένων του επεισοδίου» τις οποίες χαρακτήρισε ως «μια ακόμη απτή απόδειξη των δυνατοτήτων, του επιπέδου εκπαίδευσης αλλά και της ετοιμότητας του ΠΝ»

Τμήμα ειδήσεων: elliniki-stratigiki

Επανέρχεται σε υπηρεσία το S-3B Viking


To S-3B Viking επανέρχεται σε υπηρεσία με το USN, σε ρόλο επιτήρησης σε πεδίο δοκιμών. Ο Στόλος Ετοιμότητας του Ναυτικού των ΗΠΑ στη Φλόριντα (Fleet Readiness Center Southeast) έχει παραδώσει το πρώτο από μια τριάδα S-3B Viking της Lockheed Martin, τα οποία ενεργοποιούνται για μια δεύτερη φορά στον ρόλο της εναέριας επιτήρησης.

Η τελευταία επιχειρησιακή Μοίρα του USN με τα εν λόγω αεροσκάφη ήταν η VS-22, η οποία παροπλίστηκε το Σεπτέμβριο του 2008 στην αεροπορική βάση του Ναυτικού στο Jacksonville, μια κίνηση που σηματοδότησε το τέλος της καριέρας του Viking.

Τμήμα ειδήσεων: elliniki-stratigiki

ΡΩΣΙΑ - ΤΟΥΡΚΙΑ: Σχέσεις συνεργασίας και ανταγωνισμού




Την ίδια ώρα, όπως σημειώνουν τα ρωσικά ΜΜΕ, από τις ρωσο-τουρκικές σχέσεις δεν έλειψαν και τα προβλήματα. Ετσι, ανάμεσα στις συμφωνίες που αναμένονταν, αλλά τελικά δεν υπογράφτηκαν, ήταν αυτές που θα έδιναν πράσινο φως για την κατασκευή των υποθαλάσσιων αγωγών φυσικού αερίου του «South Stream», που στοχεύει στη μεταφορά ρωσικού αερίου στις αγορές της Ευρώπης, καθώς και «Blue Stream-2» που θα μεταφέρει το ρωσικό φυσικό αέριο στην Τουρκία, με την προοπτική, αν καλύψει τις τουρκικές ανάγκες (μαζί με τον υπάρχοντα αγωγό «Blue Stream-1»), να φτάσει μέχρι άλλες χώρες, νοτίως της Τουρκίας...


Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Ρώσου Προέδρου Ντμίτρι Μεντβέντεφ στην Τουρκία, από τις 25 διακρατικές συμφωνίες υπογράφτηκαν οι 17, συνολικού ύψους 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το βασικό μέρος των οποίων είναι άμεσες ρωσικές επενδύσεις στην τουρκική οικονομία.

Από το σύνολο των συμφωνιών, οι πιο εντυπωσιακές είναι: Η συμφωνία για την κατασκευή του σταθμού πυρηνικής ενέργειας στο έδαφος της Τουρκίας (Ακουγιού). Η Ρωσία είναι έτοιμη να παραχωρήσει δάνειο ύψους έως 20 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή αυτού του σταθμού. Επίσης, έγινε γνωστό πως η Ρωσία θα επενδύσει ποσό ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην κατασκευή του πετρελαιαγωγού «Σαμψούντα - Τσεϊχάν». Ο πετρελαιαγωγός θα χρησιμοποιείται για τη μεταφορά πετρελαίου από Καζαχστάν, Τουρκμενιστάν και τη Ρωσία προς τη Δύση, χωρίς να «φορτώνεται» η κίνηση των στενών του Βοσπόρου. Ανάλογη χρησιμότητα για τις πετρελαϊκές εταιρείες θα είχε και ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, που, μετά την ενσωμάτωση των ρωσικών εταιρειών στον αγωγό «Σαμψούντα - Τσεϊχάν», μοιάζει πλέον να «στοιχειώνει».

Βεβαίως, και άλλες συμφωνίες έχουν τη σημασία τους, όπως αυτή που προβλέπει την κατάργηση της βίζας. Σύμφωνα με τη συμφωνία αυτή, οι Ρώσοι τουρίστες μπορούν να βρίσκονται στην Τουρκία χωρίς βίζα έως 30 μέρες. Η συμφωνία αυτή έρχεται σε μια στιγμή που η Ρωσία παζαρεύει το ζήτημα της κατάργησης της βίζας με την ΕΕ, χωρίς, ωστόσο, να συναντά την ανάλογη προσοχή της.

Την ίδια ώρα, όπως σημειώνουν τα ρωσικά ΜΜΕ, από τις ρωσο-τουρκικές σχέσεις δεν έλειψαν και τα προβλήματα. Ετσι, ανάμεσα στις συμφωνίες που αναμένονταν, αλλά τελικά δεν υπογράφτηκαν, ήταν αυτές που θα έδιναν πράσινο φως για την κατασκευή των υποθαλάσσιων αγωγών φυσικού αερίου του «South Stream», που στοχεύει στη μεταφορά ρωσικού αερίου στις αγορές της Ευρώπης, καθώς και «Blue Stream-2» που θα μεταφέρει το ρωσικό φυσικό αέριο στην Τουρκία, με την προοπτική, αν καλύψει τις τουρκικές ανάγκες (μαζί με τον υπάρχοντα αγωγό «Blue Stream-1»), να φτάσει μέχρι άλλες χώρες, νοτίως της Τουρκίας.

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, οι δύο πλευρές μέχρι τώρα δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε βασικά ζητήματα. «Οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας είναι πολύ ασταθείς και σκοντάφτουν από τα εμπόδια σε κάθε στροφή», σημείωσε ο επικεφαλής του ρωσικού Ιδρύματος Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας, Κωνσταντίν Σίμονοφ.

Να σημειωθεί πως τον Αύγουστο του 2009 οι πρωθυπουργοί της Ρωσίας και της Τουρκίας συμφώνησαν για τη διενέργεια ερευνών στα τούρκικα χωρικά ύδατα, από όπου σχεδιάζεται να περάσει ο «South Stream». Ωστόσο, φαίνεται πως η Τουρκία ζητά περισσότερα ανταλλάγματα από τη Ρωσία, ώστε να επιτρέψει την κατασκευή αυτού του αγωγού, που θα αποτελέσει τον άμεσο ανταγωνιστή του αγωγού «Nabucco», που σχεδιάζεται να μεταφέρει κεντρο-ασιατικό (και ίσως προοπτικά και ιρανικό) φυσικό αέριο στην Ευρώπη και τον οποίο πατρονάρουν ΕΕ - ΗΠΑ. Βεβαίως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία και τη σαφή καλυτέρευση των ρωσο-ουκρανικών σχέσεων, η Ρωσία επανεξετάζει το συνολικό σχεδιασμό της γύρω από τους αγωγούς φυσικού αερίου, που χρησιμοποιεί ή θα κατασκευάσει.

«Αγκάθι» η συμφωνία Τουρκίας, Ιράν, Βραζιλίας
Στις ρωσο-τουρκικές σχέσεις, λίγο πριν την επίσκεψη του Ρώσου Προέδρου, υπήρξε ένα σημαντικό γεγονός, που χαρακτηρίστηκε από τα ΜΜΕ ως «ερεθιστικό». Οπως είναι γνωστό, το Ιράν συμφώνησε να παραδώσει στην Τουρκία 1.200 κιλά του ελαφρώς εμπλουτισμένου ιρανικού ουρανίου, αντικαθιστώντας το με υψηλά εμπλουτισμένο πυρηνικό καύσιμο, η επεξεργασία του οποίου θα γίνει στην Τουρκία, που θα είναι το σημείο που θα γίνει η ανταλλαγή ουρανίου μεταξύ του Ιράν και της Δύσης. Ετσι, η Ρωσία και η Γαλλία, που σκόπευαν να παίξουν ακριβώς αυτόν το ρόλο, δηλαδή να αναλάβουν την ανταλλαγή και τον εμπλουτισμό του ιρανικού ουρανίου, θα παραμείνουν εκτός σχεδίου.

Αναλυτές και εμπειρογνώμονες εξηγούν την πολύπλευρη διπλωματία της Τουρκίας με την επιδίωξη της Αγκυρας να εκμεταλλευτεί την εξαιρετική γεωγραφική θέση της ως διαμετακομιστικού κέντρου προς την Ευρώπη για να πετύχει σημαντικές οικονομικές υποχωρήσεις από τη Μόσχα. Ο αναλυτής της επενδυτικής εταιρείας «Μετροπόλ», Ντμίτρι Μάσλοφ, υποστήριξε πως η Τουρκία πιέζει τη Ρωσία με σκοπό να κατεβάσει την τιμή του ρωσικού φυσικού αερίου κατά 10%, καθώς και να καταργήσει τα συμβόλαια της εταιρείας «Gazprom», που προϋποθέτουν πως ο αγοραστής εισάγει τον όγκο του φυσικού αερίου που έχει συμφωνηθεί, άσχετα από το εάν του χρειάζεται τελικά η συγκεκριμένη ποσότητα, ενώ, σε περίπτωση άρνησης της εισαγωγής, πληρώνει πρόστιμο. Να σημειωθεί πως σήμερα η Τουρκία αγοράζει το 62% του φυσικού αερίου που καταναλώνει από τη ρωσική «Gazprom» και είναι ο δεύτερος εισαγωγέας του ρωσικού γαλάζιου καύσιμου, αμέσως μετά τη Γερμανία. Πρόσφατα, η Ρωσία έκανε ανάλογες υποχωρήσεις στην Ουκρανία και, σύμφωνα με τα λόγια του Μάσλοφ, η Τουρκία μπορεί να κερδίσει έως 7 δισεκατομμύρια δολάρια, εάν ο όρος «πάρε και πλήρωσε» καταργηθεί.

Πάντως, σε σχέση με τις συμφωνίες που υπογράφηκαν, αυτές ισχυροποιούν ακόμη περισσότερο το ρόλο της Τουρκίας στην περιοχή. Ταυτόχρονα, κανείς δεν πρέπει να ξεχνά πως ανάμεσα στις αστικές τάξεις των δύο αυτών χωρών εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές αντιθέσεις. Τέτοιες πλευρές διαφάνηκαν και στο παρελθόν, όπως με τις ρωσικές αντιδράσεις στην προσπάθεια διείσδυσης της Τουρκίας στην Κεντρική Ασία και στον Καύκασο, με αποκορύφωμα το ρόλο της Τουρκίας στην προσπάθεια απόσχισης της ρωσικής αυτόνομης περιοχής της Τσετσενίας, από τη σύνθεση της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Πρόκειται για αντιθέσεις και ανταγωνισμούς στρατηγικής σημασίας, όπως και αυτή που εκδηλώθηκε πρόσφατα στην περίπτωση του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος.

Είναι φανερό πως στις σχέσεις των αστικών τάξεων, αυτών των δύο μεγάλων χωρών, που γειτονεύουν, συνυπάρχει τόσο η τάση της συνεργασίας, όσο και αυτή του ανταγωνισμού. Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα «δεθεί» το συνολικό «παζλ» των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών στην περιοχή, στο οποίο εμπλέκονται επίσης ισχυρές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, όπως οι ΗΠΑ και η ΕΕ, αλλά και ανερχόμενες, όπως η Κίνα. Είναι, λοιπόν, νωρίς να προβλεφτεί το πόσο «στρατηγική» θα είναι η σχέση που διαμορφώνει η Μόσχα με την Αγκυρα, όπως, επίσης, το αν θα τηρηθούν και θα εφαρμοστούν στο σύνολό τους οι ρώσο-τουρκικές συμφωνίες που πρόσφατα υπογράφτηκαν. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Ο Blue Stream-2 δεν θα επεκταθεί στο Ισραήλ
Ο Τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά την συνάντηση του με τον Ρώσο ομόλογο του Βλαντιμίρ Πούτιν δήλωσε ότι δεν υφίσταται σχέδιο για εξαγωγή φυσικού αερίου προς το Ισραήλ μέσω αγωγού από την Τουρκία.«Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα στην ημερησία διάταξη μας ήταν η απάντηση του στην κοινή συνέντευξη τύπου» δήλωσε ο Τούρκος Πρωθυπουργός στην κοινή συνέντευξη τύπου.

Το Ισραήλ μπορεί να προμηθευτεί τις ποσότητες φυσικού αερίου που χρειάζεται (από το πεδίο φυσικού αερίου που έχει ονομαστεί Λεβιάθαν, δυναμικότητας 16 τρισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων όπως ανακοίνωσε η αμερικανική εταιρεία Noble Energy τονίζοντας ότι το Ισραήλ μπορεί να ξεκινήσει την εκμετάλλευση του 2012 και επισημαίνοντας ότι η δυναμικότητα του πεδίου αυτού αναμένεται να καλύψει τόσο τις εγχώριες ανάγκες του Ισραήλ και παράλληλα να υπάρξει η δυνατότητα εξαγωγής προς την Ευρώπη) ανοικτά των ακτών του Λιβάνου και της Συρίας αντί από τον αγωγό Blue Stream-2 δήλωσε ο Ρώσος Πρωθυπουργός Βλαντιμίρ Πούτιν .

Η επέκταση του αγωγού του φυσικού αερίου Blue Stream-2 προς το Ισραήλ δεν είναι εφικτή εξαιτίας οικονομικών λόγων καθώς και του γεγονότος οτι το Ισραήλ αερίου δεν χρειάζεται το φυσικό αέριο καθώς πρόσφατα ανακάλυψε σημαντικά αποθέματα. Αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι η αλλαγή αυτή στον σχεδιαζόμενο αγωγό είναι αποτέλεσμα της της επιδείνωσης των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών(Τουρκίας-Ισραήλ).

Στο Ισραήλ, ο Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών Yigal Palmor δήλωσε ότι ποτέ δεν υπήρξε μια συγκεκριμένη συμφωνία για το σχέδιο αυτό. Μια άλλη ισραηλινή επίσημη πηγή, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, ανέφερε ότι οι συνομιλίες είχαν παγώσει μήνες πριν από την ανακάλυψη του μεγάλου πεδίου φυσικού αερίου στις ακτές του Ισραήλ.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki