Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Αυξημένα μέτρα ασφαλείας για τις ελληνικές αποστολές στις ΗΠΑ...


Αυξημένα είναι τα μέτρα ασφαλείας για όλες τις ελληνικές αποστολές στις ΗΠΑ, μετά από απειλητικό τηλεφώνημα άγνωστου την περασμένη εβδομάδα, στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στο Λος Άντζελες.

Αυτό δήλωσε τη Δευτέρα ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γρηγόρης Δελαβέκουρας, αναφέροντας ότι ο άγνωστος απείλησε με επιθέσεις κατά προσωπικού και κτηρίων των ελληνικών διπλωματικών και προξενικών αποστολών, εφόσον δεν ικανοποιείτο το αίτημα για χορήγηση πολιτικού ασύλου σε ορισμένους Ιρανούς πολίτες που βρίσκονται στη χώρα μας.Ο κ. Δελαβέκουρας σημείωσε ότι το περιστατικό τέθηκε άμεσα υπόψη των αρμοδίων επιτόπιων αρχών, οι οποίες έλαβαν αυξημένα μέτρα ασφαλείας για τις ελληνικές αποστολές στις ΗΠΑ.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΞ πρέσβης Ιωάννης-Αλέξιος Ζέπος ενημέρωσε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και έδωσε εντολή για την έκδοση εγκυκλίου προς όλες τις αρχές της Εξωτερικής Υπηρεσίας του υπουργείου να μεριμνήσουν, σε συνεννόηση με τις αρμόδιες τοπικές Αρχές, για τη λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου προστασίας και να βρίσκονται σε επιφυλακή.


Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Αυξήθηκαν τα κρούσματα πειρατείας το 2010!


Αυξήθηκαν το 2010 τα κρούσματα πειρατείας έναντι του 2009 παρά τα ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται.

Ειδικότερα, το Διεθνές Γραφείο Ναυσιπλοΐας (ΙΜΒ) κατέγραψε 39 καταλήψεις πλοίων από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σε σχέση με τις 34 της περασμένης χρονιάς.

Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε χρόνων.

Τα πρωτεία κατέχουν οι Σομαλοί πειρατές. Οι είναι εξοπλισμένοι με αυτόματα όπλα και αυτοπροωθούμενες βομβίδες, και ευθύνονται για τις 35 από τις 39 καταλήψεις πλοίων.

«Οι Σομαλοί πειρατές δρουν μακριά από τις ναυτικές περιπόλους στον Κόλπο του Αντεν και σε γειτονικές μεγάλες θαλάσσιες περιοχές», διευκρίνισε ο Νόελ Τσουνγκ, επικεφαλής του IBM.

Σύμφωνα με το Γραφείο, η θαλάσσια περιοχή που προκαλεί μεγάλη ανησυχία, εκτός του Κόλπου του Αντεν, είναι η Θάλασσα της Νότιας Κίνας, όπου πειρατές κατέλαβαν 21 πλοία φέτος, αριθμό τριπλάσιο σε σχέση με το 2009.


Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Ήρθε η ώρα να μπει η Ρωσία στο ΝΑΤΟ και κάτω από την αντιπυραυλική ασπίδα;


Αυτά τα δύο θέματα προβάλλονται σήμερα μάλλον πιο συχνά απ’ όλα τα άλλα από τα παγκόσμια ΜΜΕ, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της συνάντησης των Υπουργών Εξωτερικών και ΄Αμυνας των 28 χωρών-μελών της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας που έγινε στις Βρυξέλλες.

Το φόρουμ αυτό ήταν αφιερωμένο βασικά στη συζήτηση της νέας στρατηγικής αντίληψης του συνασπισμού, που προβλέπεται να εγκριθεί στην επικείμενη τον Νοέμβριο συνάντηση Κορυφής στη Λισαβόνα όμως ακριβώς για αυτό το κυριότερο θέμα μιλούν αυτές τις μέρες σπανιότερα και πολύ λιγότερα.Εν τω μεταξύ, δεν υπάρχει τίποτα το μυστικό σε τέτοια προβολή των αποτελεσμάτων της συνάντησης στις Βρυξέλλες. Τόσο το πρώτο, όσο και το δεύτερο προαναφερόμενο θέμα – και συγκεκριμένα η δημιουργία ευρωπαϊκής αντιπυραυλικής άμυνας και η προσέλκυση της Ρωσίας στη Συμμαχία- περιέχουν, όπως θα έλεγε κανείς, κάτι το νέο και κάτι το συγκεκριμένο.

Η ιδέα για ισότιμη συμμετοχή της Ρωσίας στη Συμμαχία εκφράστηκε αυτές τις μέρες στις σελίδες του Rheinische Post και από τον πρώην Υπουργό ΄Αμυνας της Γερμανίας Φόλκερ Ρούε (Volker Ruhe). Η πρόταση αυτή πραγματικά είναι συγκεκριμένη, όμως, κάθε άλλο παρά είναι νέο.

Έχουν ειπωθεί πολλά για τα προβλήματα που σχετίζονται με αυτή την πρόταση. Το ίδιο συγκεκριμένη, τουλάχιστον επιφανειακά, φαίνεται και η πρόταση που υποβλήθηκε από τον ΓΓ του ΝΑΤΟ Άντερς Φογκ Ράσμουσεν για τη δημιουργία μαζί με τη Ρωσία πανευρωπαϊκής αντιπυραυλικής ασπίδας.

Το κακό όμως είναι, όπως είχαν δηλώσει επανειλημμένα τόσο ο Ρώσος Υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, όσο και ο μόνιμος αντιπρόσπος της Ρωσίας στο ΝΑΤΟ Ντμίτρι Ρογκόζιν, ότι για την Μόσχα δεν είναι τελείως κατανοητό σε τι της προτείνουν να συμμετέχει. Γίνεται λόγος, όπως είπε ο Ντμίτρι Ρογκόζιν, για τη δημιουργία αντιπυραυλικής ασπίδας από το Βανκούβερ ως το Βλαντιβοστόκ, κάτι που θα σύνδεε το σύστημα αντιπυραυλικής άμυνας των ΗΠΑ με το νατοϊκό σύστημα αντιπυραυλικής άμυνας και τα εθνικά συστήματα συμπεριλαμβανομένου και του ρωσικού, ενώ όμως δεν γίνεται λόγος προς το παρόν για οποιεσδήποτε συγκεκριμένες λεπτομέρειες.

Ο γνωστός στρατιωτικός εμπειρογνώμονας Βίκτορ Λιτόβκιν, υπεύθυνος συντάκτης της «Ανεξάρτητης στρατιωτικής επιθεώρησης» βλέπει αρκετά απαισιόδοξα αυτές τις προτάσεις. «Προς το παρόν ακούω μόνο λόγια που απευθύνονται προς τη Ρωσία για τις προθέσεις προσέλκυσής της στις υποθέσεις της ευρωατλαντικής κοινότητας, ενώ δεν βλέπω όσοδήποτε συγκεκριμένα έργα.

Ο ΓΓ της Συμμαχίας προσκαλώντας στη δημιουργία κοινού συστήματος αντιπυραυλικής άμυνας δηλώνει ταυτόχρονα ότι τα αμερικανικά πυρηνικά όπλα θα παραμείνουν στο έδαφος του ΝΑΤΟ. Για πιο σκοπό; Η Γαλλία και η Μ. Βρετανία που είναι μέλη του ΝΑΤΟ έχουν πυρηνικά όπλα. Συνεπώς τα αμερικανικά όπλα θα προορίζονται για τον εκφοβισμό της Ρωσίας.Τι θα γίνει, λοιπόν, με την μελλοντική ανανεωμένη στρατηγική της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας; Είναι γνωστό, όπως παρατήρησε η αυστριακή εφημερίδα «Der Standard», ότι το κείμενο της νέας αντίληψης της συμμαχίας είναι διατυπωμένο σε 11 σελίδες.

Είναι επίσης γνωστό, ότι ο ΓΓ του ΟΗΕ που έχει ιδιαίτερο πάθος για το Ίντερνετ ανακοίνωσε, ότι η Συμμαχία σχεδιάζει να πολεμά στο μέλλον και στο κυβερνοχώρο. Μα τι προβλέπεται στις υπόλοιπες 10 σελίδες; Αυτό, όπως παρατήρησε ένας από τους διπλωμάτες στην έδρα του ΝΑΤΟ, αποτελεί «απόρρητο μυστικό».

Η ηλεκτρονική ορολογία «ΝΑΤΟ-3.0» που επινοήθηκε από τον Άντερς Φογκ Ράσμουσεν, όπως γράφει η εφημερίδα «Der Standard», μπήκε ήδη στο πολιτικό λεξιλόγιο. Γίνεται λόγος για κάποιο «τρίτο μοντέλο» της Συμμαχίας. Τα πρώτα δύο μοντέλα ανήκουν στην «ψυχροπολεμική εποχή» και την περίοδο μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Μήπώς αυτή η νέα εκκεντρική λέξη θα προσφέρει πραγματικά κάτι το καινούργιο στη στρατηγική του συνασπισμού;


greek-ruvr.ru


Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Η Ρωσία διαθέτει πλέον υπερσύγχρονα ραντάρ



Η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991 προκάλεσε την προβληματική λειτουργία των συστημάτων ραντάρ και του συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης των Ρωσικών βαλλιστικών πυραύλων . Αυτό προέκυψε από την στιγμή που τα περίπου δεκατέσσερα νέα έθνη, (της πρώην Σοβιετικής Ένωσης) ,κράτησαν κρατικά περιουσιακά στοιχεία που ήταν εντός των νέων συνόρων τους.Το αποτέλεσμα ήταν πολλοί από τους σταθμούς ραντάρ, που διαμόρφωναν το σοβιετικό σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης ICBM,να ανήκουν πλέον σε ξένες χώρες. Το μεγάλο κόστος συντήρησης και υποστήριξης σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα των πρώην Σοβιετικών χωρών τα κατέστησαν ανενεργά και στην ουσία εγκαταλήφθηκαν.

Η αύξηση όμως της τιμής του πετρελαίου κατά την τελευταία δεκαετία και η γενικότερη οικονομική και πολιτική ενδυνάμωση της Ρωσίας συνέβαλλε στην αποκατάσταση και αναβάθμιση του συστήματος ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης των βαλλιστικών πυραύλων.



Η σχεδίαση των νέας γενιάς Ρωσικών ραντάρ μειώνουν κατά πολύ την κατάνάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, έχουν περιορισμένο προσωπικό και είναι πολύ πιο αξιόπιστα.Το πρώτο νέας γενιάς ραντάρ χτίστηκε εκτός της Αγίας Πετρούπολης μόλις μέσα σε 18 μήνες (έναντι άνω των δέκα ετών για τα αντίστοιχα παλαιότερης τεχνολογίας).

Η Ρωσία έχει εφαρμόσει σε πολλές περιπτώσει δυτική τεχνολογία και εργασιακές πρακτικές, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωση. Η εγκατάσταση του νέου ραντάρ στην Αγία Πετρούπολη αντικαθιστά εκείνο της Λετονίας το οποίο έπευασε από το 2003 ενώ είχε σταματήσει να λειτουργεί από το 1998.

Το νέο ραντάρ στο Αρμαβίρ αναπτύχθηκε για να αντικαταστήσει τα πρώην σοβιετικά ραντάρ στο Αζερμπαϊτζάν και την Ουκρανία.Το νέο ραντάρ Βορονέζ-DM έχει εμβέλεια 4.000 χιλιομέτρα και διαθέτει υπερσύγχρονα ηλεκρονικά συστήματα.



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Ο ΣΟΡΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΦΑΣΙΣΜΟ.ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ


Καταπέλτης εναντίον της πολιτικής της Μέρκελ είναι και ο γνωστός κερδοσκόπος Τζορτζ Σόρος. "Η γερμανική πολιτική συνιστά κίνδυνο για την Ευρώπη. Θα μπορούσε να καταστρέψει το ευρωπαϊκό σχέδιο" υποστήριξε σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα "Ντι Τσάιτ" και ανέλυσε γιατί:

"Σταθερότητα δεν σημαίνει μόνο καθόλου πληθωρισμό, αλλά και καθόλου αποπληθωρισμό. Αυτή τη στιγμή όμως οι Γερμανοί οδηγούν τους γείτονές τους σε αποπληθωρισμό: τα χρεωμένα κράτη πρέπει να μειώσουν μισθούς και τιμές. Απειλείται έτσι μια μακρά φάση στασιμότητας. Και αυτή οδηγεί σε εθνικισμούς, σε κοινωνικές αναταραχές, σε εχθρότητα προς τους ξένους. Ετσι η πολιτική αυτή απειλεί τη δημοκρατία".

Στο μεταξύ ενδιαφέρον παρουσιάζει η πληροφορία ότι στην Εθνική Τράπεζα, χτίζει (ή έχει ήδη χτίσει) θέσεις ο γνωστός μεγαλοεπενδυτής Τζορτζ Σόρος.
Οι τοποθετήσεις αυτές γίνονται μέσω ενός από τα fund που διαχειρίζεται ο επενδυτικός οργανισμός του και συγκεκριμένα του Discovery.Σημειώνεται ότι οι θέσεις αυτές φέρονται να έχουν τουλάχιστον μεσοπρόθεσμο ορίζοντα παρά το γεγονός ότι ο μεγαλοεπενδυτής είναι συνδεδεμένος με hedge funds.

Και τούτο καθώς το Discovery είναι value fund και όχι hedge fund. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ο Σόρος εκτιμά ότι η Εθνική θα πρωταγωνιστήσει στην διαχείριση της εξόδου της Ελλάδας από την χρηματοδοτική ασφυξία και προβλέπει σημαντική ενίσχυση της μετοχής της σε διάρκεια χρόνου.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι ο "γκουρού" που μέχρι τον περασμένη άνοιξη "έθαβε" την ελληνική οικονομία και προέβλεπε ακόμη και χρεοκοπία, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο αμερικανικό δίκτυο CNBC "αποθέωσε" την Ελλάδα τονίζοντας ότι "τα καταφέρνει λαμβάνοντας πολύ επώδυνα μέτρα".

Και πρόσθεσε επίσης με νόημα ότι "παρακολουθώ πολύ στενά τις εξελίξεις στην Ελλάδα".



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

ΝΕΕΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΚΑΛΥΜΜΑ ΤΟ ΝΑΤΟ



ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ προκλητική τακτική αµφισβήτησης ελληνικών δικαιωµάτων και αρµοδιοτήτων εφήρµοσε δύο φορές την προηγούµενη εβδοµάδα η Αγκυρα στον εναέριο χώρο του Αιγαίου αξιώνοντας από ελληνικά µαχητικά αεροσκάφη µε επίκληση του ΝΑΤΟ να φύγουν από τον διεθνή εναέριο χώρο όπου πραγµατοποιούσαν αναγνώριση - αναχαίτιση τουρκικών F-16 στο FΙR Αθηνών χωρίς σχέδια, έχοντας νωρίτερα παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο.

Από την πίσω πόρτα

Μάλιστα, η δεύτερη πρόκληση έγινε την ίδια ώρα που στη σύνοδο των υπουργών Αµυνας της Συµµαχίας στις Βρυξέλλες ο γενικός γραµµατέας του ΝΑΤΟ Αντερς Φογκ Ράσµουσεν προωθούσε παρασκηνιακά δέσµη προτάσεων µε στόχο να δοθεί στην Τουρκία ειδικό καθεστώς στα ευρωπαϊκά θέµατα ασφαλείας και άµυνας από την πίσω πόρτα – µε παράκαµψη δηλαδή του κυπριακού και του ελληνικού βέτο!

Συµπίπτουν δε οι κινήσεις αυτές µε µια λεπτή φάση των συζητήσεων Αθήνας - Αγκυρας, ενώ πραγµατοποιούνται λίγο πριν από την επίσκεψη Ερντογάν στην Ελλάδα.

Τα περιστατικά, που ουσιαστικά ήταν πανοµοιότυπα, έγιναν στις 12 και 14 Οκτωβρίου στο Βόρειο Αιγαίο.

Τουρκικά µαχητικά στο πλαίσιο εθνικής αεροπορικής δραστηριότητάς τους, για την οποία γίνεται ενηµέρωση του ΝΑΤΟϊκού Αεροπορικού Στρατηγείου Σµύρνης (ΑΑCC ΙΖΜΙR) και του Συµµαχικού Αεροπορικού Κέντρου Λάρισας (CΑΟC-7) όσον αφορά τα δροµολόγια, είχαν κάνει παραβιάσεις και παραβάσεις σε πτήση που πραγµατοποιούσαν γύρω από τη Λέσβο. Ελληνικά Μιράζ 2000-5 κατευθύνθηκαν για αναγνώριση - αναχαίτιση. Οταν τα τουρκικά ήταν σε διεθνή χώρο και τα ελληνικά ακόµα 5 µίλια πίσω τους παρενέβη στη διεθνή συχνότητα κινδύνου του ασυρµάτου το τουρκικό ραντάρ του Τσανέ Καλέ και εξέπεµψε µήνυµα, σύµφωνα µε το οποίο τα τουρκικά αεροσκάφη ήταν σε ΝΑΤΟϊκή αποστολή και ότι τα ελληνικά µαχητικά προκαλούσαν πρόβληµα ασφαλείας. Μάλιστα αξίωσαν, σύµφωνα µε στρατιωτικές πηγές, να αποµακρυνθούν! Τα ελληνικά αεροσκάφη και στις δυο περιπτώσεις αγνόησαν το προκλητικό µήνυµα του τουρκικού ραντάρ και σύµφωνα µε τις ίδιες πηγές συνέχισαν τη διαδικασία που προβλέπουν οι διεθνείς κανονισµοί.

Αντίφαση

Για το περιστατικό το Πεντάγωνο ενηµέρωσε το υπουργείο Εξωτερικών. Σύµφωνα µε όσα λένε αναλυτές, τέτοιας µορφής τουρκική πρόκληση µε απόπειρα εµπλοκής του ΝΑΤΟ δεν έχει ξαναγίνει. Επισηµαινόταν µάλιστα ότι η αποστολή που οι Τούρκοι ονόµασαν ΝΑΤΟϊκή είναι ουσιαστικά εθνική και ότι η ενηµέρωση του Αεροπορικού Στρατηγείου Σµύρνης και του CΑΟC -7 Λάρισας γίνεται για ενηµέρωση επί των δροµολογίων – πολλές φορές µάλιστα προβάλλονται ελληνικές εντάσεις για σηµεία του σχεδιασµού που θίγουν εθνικά κυριαρχικά δικαιώµατα. Οι ίδιοι στρατιωτικοί αναλυτές επισηµαίνουν ότι, πέραν της πρόκλησης, η ενέργεια της Τουρκίας είναι και αντιφατική σε σχέση µε τις πάγιες επιδιώξεις της: από τη µια, αρνείται να υποβάλει σχέδια πτήσεων για τα στρατιωτικά αεροσκάφη της δηµιουργώντας προβλήµατα ασφαλείας και, από την άλλη, επικαλείται λόγους ασφαλείας πτήσεων όταν η Ελλάδα ασκεί το δικαίωµά της για έλεγχο των πτήσεων για τις οποίες δεν υπάρχουν σχέδια.


ΤαΝέα


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Χρεοκόπησαν...


Του ΜΑΚΗ ΚΟΥΡΗ (Το Παρόν)

Τα παρακάλια για επιμήκυνση αποδεικνύουν ότι υπέγραψαν στο πόδι το Μνημόνιο, χωρίς να πάρουν χαμπάρι τη θηλιά που μας έβαζαν...

Τι άλλο από ομολογία χρεοκοπίας της συμφωνίας που έκανε η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου αποτελούν οι διαπραγματεύσεις (που εδώ και καιρό γίνονται στο παρασκήνιο) με το αφεντικό του ΔΝΤ, τον Ντομινίκ Στρος-Καν για παράταση-επιμήκυνση της εξόφλησης των 110 δισ. ευρώ, που με τοκογλυφικά επιτόκια και ταπεινωτικούς για μια χώρα όρους (μέχρι δικαίωμα να κατασχέσουν δημόσια περιουσία, ακόμα και την Ακρόπολη, και τα πολεμικά αεροπλάνα) μάς έδωσαν οι... ευεργέτες μας και μόνο... άγαλμα που δεν τους στήσαμε στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη...

Τι άλλο από ομολογία ότι η συμφωνία έγινε στο πόδι; Ότι έβαλαν την υπογραφή τους ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Οικονομικών χωρίς να κοιτάξουν τι υπέγραφαν; Ότι δεν υπήρξε η στοιχειώδης διαπραγμάτευση, που θα έκανε ακόμα κι ο εμποράκος ενός συνοικιακού μαγαζιού με έναν τοκογλύφο...

Ότι δεν μέτρησαν καν να δουν αν βγαίνουν οι υποχρεώσεις που ανελάμβαναν. Αν θα μπορεί η χώρα έπειτα από τρία χρόνια να αρχίσει να πληρώνει 70 δισ. τον χρόνο, συν τα τρέχοντα, τα πανωτόκια και τα άλλα που χρωστάει... συνυπολογίζοντας και τις επιπτώσεις της ύφεσης. Αν το είχαν κάνει θα διαπίστωναν ότι μας πάνε σε μεγαλύτερη τραγωδία...

Έβαλε ο κ. Παπανδρέου τη θηλιά στον λαιμό μας, που με μαθηματική ακρίβεια οδηγούσε στον πνιγμό. Ενώ μπορούσε, ακόμα και ΕΚΒΙΑΖΟΝΤΑΣ, να απαιτήσει τουλάχιστον πενταετή περίοδο προσαρμογής του ελλείμματος και μετά να αρχίσει η εξόφληση των 110 δισ. και με μικρότερες δόσεις.

Όλα όσα μέρα με τη μέρα γίνονται, αποδεικνύουν ότι μας πέταξαν ένα χαρτί και στα τυφλά, άρον - άρον, το υπογράψαμε. Αφήνοντάς τους να γράψουν ό,τι ήθελαν... Παραδοθήκαμε, χωρίς το παραμικρό ίχνος αντίστασης...

Έστω για την τιμή των όπλων...

Και τώρα, πέντε μήνες από την υπογραφή του Μνημονίου, οι αριθμοί δείχνουν ότι κάθε άλλο παρά σωτήριος για την Ελλάδα και τον ελληνικό λαό ήταν ο μηχανισμός στήριξης. Βρισκόμαστε σε χειρότερο σημείο από εκείνο όπου ήμασταν τον Μάιο. Και οι θριαμβολογίες ήταν αέρας κοπανιστός, καθρεφτάκια για να ξεγελαστούν οι ιθαγενείς, οι επιβάτες του «Τιτανικού», ότι αποφύγαμε το παγόβουνο... Μόνο που παραμένει εκεί, ακίνητο, πιο απειλητικό και πιο κοντά, κύριε Παπακωνσταντίνου. Όλα ήταν μια μαγική εικόνα, μια αυταπάτη.

Και τώρα παρακαλάμε γονατιστοί τους δεσμοφύλακές μας για έλεος. Να φρενάρουν την πρόσκρουση, προσφέροντας στο θεριό, για να... ηρεμήσει, και άλλες θυσίες-νέα μέτρα, αποδεχόμενοι παράταση της κηδεμονίας, με την τοποθέτηση «κυβερνήτη» έξωθεν και με άγνωστη την ημερομηνία λήξης... Μια χαρά τα καταφέρατε, κύριε Παπανδρέου... Στην εποχή του Πιουριφόι γυρίσαμε... Αποικία ξαναγίναμε... Περάστε κύριοι... Ιδού οι υπήκοοί σας, το δοβλέτι σας...



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Chinese firms helping Iran develop nuclear weapons


US gives Beijing list of companies violating UN sanctions; asks China to crack down on transferring restricted technology to Iran.

The United States has asked Beijing to do more to stop Chinese companies from providing assistance and expertise to Iran's efforts to develop nuclear weapons and more powerful missiles, The Washington Post reported Sunday.

According to the newspaper, the Obama administration believes several Chinese companies are violating United Nations sanctions against Iran. An anonymous US official told the paper that Robert Einhorn, the State Department official who oversees the enforcement of sanctions against Iran, gave a "significant list" of such companies and banks to Chinese officials last month.

A Chinese Embassy spokesman said his country would investigate the US charges.

The US official did not name any of the Chinese companies or say how many were on the list. But he told the Post that US intelligence believes several Chinese companies and banks were involved in providing restricted technology to Iran, mostly for its missile program.

A second official, also speaking anonymously, told the Post that Chinese companies had been discovered selling Iran material that could be used to make better centrifuges. Those are used to enrich uranium that could be used in a nuclear device.

In June, the UN imposed a fourth round of sanctions on Iran over its refusal to halt uranium enrichment.


Iranian President Mahmoud Ahmadinejad on Sunday endorsed the idea of new talks with the international community over his country's nuclear program, but warned that negotiations would fail if the West does not clearly come out against Israel's suspected nuclear arsenal.

"They have come and said, 'We will negotiate,'" Ahmadinejad said. "We say, 'All right, we will negotiate with you.'"

In Washington, State Department spokesman P.J. Crowley said it was up to Iran to set a date.

"Iran says it is ready to talk," Crowley said. "Now it needs to commit to a date. Iran knows the phone number. We are awaiting Iran's formal response."


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Η δράση των μυστικών υπηρεσίων με σκοπό την υποταγή των λαών.Σας θυμίζει κάτι;


Ο Yuri Alexandrovich Bezmenov, γιός υψηλόβαθμου σοβιετικού αξιωματικού γεννήθηκε το 1939 στην Μόσχα.Εργάστηκε ως δημοσιογράφος στην Novosti Press και ως πράκτορας στην KGB (Κα Γκε Μπε) αλλά και στο Κεντρικό Κομμουνιστικό Συμβούλιο τα χρόνια της Σοβιετικής Ενώσεως. Ειδικότητα του ήταν η προπαγάνδα.

Λόγω διαφωνίας του με το σοβιετικό καθεστώς, τον Φεβρουάριο του 1970 διέφυγε στη Δύση και μάλιστα από την Αθήνα όπου είχε έρθει ως τουρίστας. Μετά την παραχώρηση ασύλου από την πρεσβεία των ΗΠΑ, εγκαταστάθηκε μόνιμα στη χώρα αυτή,

Σε συνέντευξη που έδωσε το 1985, εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαφωτιστική ανάλυση των τεχνικών προπαγάνδας που εφάρμοζαν οι σοβιετικοί από την εποχή που υπηρετούσε. Τεχνικές που μέσα από την συνέντευξη, προκύπτει ως οφθαλμοφανές ότι έχουν εφαρμοστεί κατά γράμμα και για την πολύχρονη προετοιμασία της δικής μας κρίσης.

Σκοπός των σοβιετικών κατά τον πράκτορα, ήταν η οικονομική αποσταθεροποίηση της χώρας (ΗΠΑ) και όπως βγαίνει από συνειρμούς με την σημερινή κατάσταση, προφανώς μέσα από τα ίδια σκοτεινά και υπερεθνικά κέντρα αθέατης εξουσίας που την εφήρμοσαν και στην περίπτωση της Ελλάδος αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης.

Μερικά χαρακτηριστικά σημεία της συνέντευξης, αναφορικά με την τεχνική αυτή του ψυχολογικού πολέμου μέσω χειρισμού των συνειδήσεων, που οι σοβιετικοί έχουν ονομάσει προπαγάνδα :


· Η κύρια δραστηριότητα των μυστικών υπηρεσιών καλύπτει μια ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία την οποία ονομάζουν ιδεολογική υπονόμευση.
· Βασικός στόχος της είναι ο ‘εχθρικός’ πληθυσμός να αλλάξει την αντίληψη που έχει για την πραγματικότητα σε τέτοιο βαθμό ώστε κανείς να μην μπορεί να βγάλει λογικά συμπεράσματα για να προστατεύσει τον εαυτό του, τους δικούς του και την χώρα του.

Πρόκειται για μια πολύ αργή διαδικασία πλύσης εγκεφάλου την οποία χωρίζουν σε 4 στάδια :

Το 1ο από αυτά λέγεται ‘υπονόμευση του ηθικού’ και διαρκεί 15 με 20 χρόνια ! Αυτό θεωρήθηκε το ελάχιστο απαιτούμενο διάστημα για να εκπαιδευθεί μια τουλάχιστον γενιά μαθητών ώστε να στραφεί εναντίον της επικρατούσας τοπικής νοοτροπίας και ιδεολογίας.
Μετά την εν λόγω υπονόμευση, το άτομο δεν επηρεάζεται πλέον από την επαφή με γεγονότα που αφορούν πραγματικές καταστάσεις. Καθίσταται ανίκανο να διακρίνει την πραγματική πληροφορία, έστω και μετά από καταιγισμό αυθεντικών αποδείξεων και ντοκουμέντων, σε φωτογραφίες ή βίντεο.

Το 2ο στάδιο λέγεται ‘Αποσταθεροποίηση’ και διαρκεί 2 με 5 χρόνια. Εδώ ο στόχος είναι η Οικονομία, οι Διεθνείς Σχέσεις και τα Αμυντικά Συστήματα. Στο στάδιο αυτό, η αποσταθεροποίηση επέρχεται μέσα από την επιρροή και την επίδραση των
Μαρξιστικών – Λενινιστικών θεωριών της τότε ΕΣΣΔ (εν προκειμένω αναφέρεται στις ΗΠΑ ως στόχο !)

Το 3ο στάδιο είναι η Κρίση η οποία επέρχεται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. (αναφέρεται στις ΗΠΑ του 1985 όπου η κρίση επήλθε μέσα σε 6 μόλις εβδομάδες) !

Το 4ο στάδιο λέγεται ‘Εξομάλυνση’ με απροσδιόριστη διάρκεια, όπου επιβάλλονται δυσβάστακτα και καταδυναστευτικά μέτρα με σκοπό την δήθεν επαναφορά στο κανονικό επίπεδο ποιότητας ζωής, αλλά με πραγματικό στόχο την απόλυτη οικονομική υποδούλωση.

Έχει σημασία να παρατηρήσουμε ότι η συνέντευξη αυτή, αν και δίδεται πριν από 25 ολόκληρα χρόνια, μοιάζει να αναφέρεται σε καταστάσεις πολύ πρόσφατες για μας τους Έλληνες και οπωσδήποτε πανομοιότυπες με την σημερινή κατάσταση στη χώρα μας.

Επίσης ενδιαφέρον έχει στο τέλος της συνέντευξης, όπου ο πρώην πράκτορας επισημαίνει πως όλοι αυτοί οι φορείς των αριστερών ιδεολογιών στις ΗΠΑ, των ανθρωπιστικών ιδεών του πανεπιστημιακού κατεστημένου και οι ‘προστάτες’ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σε μια τέτοια διαδικασία, καθίστανται ακούσια όργανα της υπονόμευσης που αναφέρεται στο 1ο στάδιο, (έπαιξαν άθελα τους δηλαδή το παιχνίδι των σοβιετικών), με μοναδικό σκοπό από πλευράς του ‘επιτιθεμένου’ την αποσταθεροποίηση του κράτους των ΗΠΑ.

Αν και ο επηρεασμός ενός αποσκιρτήσαντος κατασκόπου θα πρέπει να θεωρείται δεδομένος -με ότι αυτό συνεπάγεται-, μοναδική για μας σημασία έχει η επαλήθευση των λεγομένων του σε κάθε σημείο, σε σχέση με τα τραγικά γεγονότα που συμβαίνουν στη χώρα μας σήμερα.

Εκτός των ποικίλων άλλων παραλληλισμών με την δική μας Κρίση, οι ομοιότητες με την ασύμμετρη ‘ανθρωπιστική’ υστερία υπέρ των λαθρομεταναστών είναι κάτι παραπάνω από προφανείς.


taxalia


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Μία νέα θέση στρατηγικής για το ζήτημα των Σκοπίων




Άρθρο του Λευτέρη Τζιόλα στη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Το ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων, μεγάλο εθνικό θέμα, λόγω της κρισιμότητας των οικονομικών και των εντάσεων περί την οικονομία έχει περάσει στις πίσω θέσεις... Ωστόσο, η σύνοδος του ΝΑΤΟ στη Λισαβόνα (19-20/11) δημιουργεί μία σημαντική κινητικότητα που πρέπει να εκτιμηθεί σωστά και να αναληφθούν συγκεκριμένες και στοχευμένες πρωτοβουλίες.
Για να μη μακρηγορώ, η θέση μου -θέση στρατηγικής κίνησης, στην παρούσα φάση- για το πρόβλημα περιληπτικά είναι:

1. Η τρέχουσα συγκυρία, παρά την εικόνα επιφανειακής ύφεσης, είναι ευνοϊκή για τις ελληνικές θέσεις και τη ρύθμιση του ζητήματος για τους παρακάτω λόγους:
(α) Τα Σκόπια ζητούν κάτι ζωτικό για το μέλλον τους (ένταξη στο ΝΑΤΟ και έναρξη διαπραγματευτικών διαδικασιών για την ΕΕ). Για να το πετύχουν, πρέπει να δώσουν (στη διαπραγμάτευση) επίσης κάτι σημαντικό.
(β) Η ελληνική πλευρά τον τελευταίο χρόνο έχει κερδίσει πόντους και έχει διαμορφώσει ένα προφίλ καλού και αξιόπιστου διαπραγματευτή, ''δυτικών προδιαγραφών''.
(γ) Η αμερικανική πλευρά -διοίκηση Ομπάμα- έχει μετατοπίσει, σχετικά, το κέντρο βάρος προς τις ελληνικές θέσεις.
(δ) Οι σαράντα (40) επόμενες μέρες είναι η κρίσιμη περίοδος. Αν αυτή περάσει αναξιοποίητη, η επόμενη είναι άγνωστο και αβέβαιο αν θα μας βρει σε παρόμοια, σχετικά καλή, διαπραγματευτική κατάσταση.

2. Οι κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης πρέπει να στραφούν και να κλιμακωθούν προς τις δύο (τρεις) μεγάλες δυνάμεις ΗΠΑ, Ρωσία (και την Κίνα). Στόχος μας: Οι δυνάμεις αυτές, για να διευκολύνουν επί της ουσίας και να ωθήσουν επιταχυντικά τις σχετικές συνομιλίες για την πραγματική κατάληξή τους και την οριστική εξεύρεση λύσης, πρέπει να αποφασίσουν και να καταστήσουν σαφές προς τα Σκόπια (και διεθνώς) τα παρακάτω:
- Οι δύο (oι τρεις) χώρες -η κάθε μία, φυσικά, με την αυτονομία απόφασης και έκφρασής της (και όποιες άλλες ακολούθως ή παραλλήλως)-, αποδεχόμενες ως μόνη αποτελεσματική διαδικασία αυτή των διμερών συνομιλιών υπό την αιγίδα του ΟΗΕ και με στόχο την ενίσχυση και επιτάχυνσή της, αλλά κυρίως επειδή θέλουν να καταστήσουν προς κάθε κατεύθυνση ξεκάθαρο ότι το μόνο ισχυρό και αδιαμφισβήτητο όνομα για το κράτος των Σκοπίων είναι αυτό που θα προκύψει ως αποτέλεσμα των συνομιλιών, ανακαλούν την προηγούμενη απόφαση αναγνώρισης με το όνομα ''Μακεδονία'', υιοθετώντας την ονομασία FYROM, όπως αυτή είναι διεθνώς κατοχυρωμένη, στο πλαίσιο του ΟΗΕ.
- Οι ΗΠΑ μπορούν να θέσουν δημόσια και πιεστικά ως χρονικό όριο ολοκλήρωσης των συνομιλιών την ημερομηνία της συνόδου του ΝΑΤΟ (19-20/11) στη Λισαβόνα. Ανεξάρτητα από την τήρηση του σχετικού χρονοδιαγράμματος, η πλευρά των Σκοπίων, πέραν της ουσιαστικής πίεσης, θα βρίσκεται πλέον διαρκώς και υπό χρονική πίεση.
- Οι χώρες της ΕΕ που έχουν αναγνωρίσει το κράτος των Σκοπίων με το όνομα ''Μακεδονία'' μπορούν να πράξουν ανάλογα: να πάρουν, δηλαδή, ανάλογες αποφάσεις ανάκλησης και να ασκήσουν χρονική πίεση, σε συνδυασμό με την επικείμενη σύνοδο των αρχηγών της ΕΕ τον Δεκέμβριο.

3. Σε κάθε περίπτωση, μια τέτοια απόφαση (και, σε τελική ανάλυση, θα αρκούσε, σε πρώτη φάση, μια τέτοια απόφαση και μόνο από τις ΗΠΑ λόγω της επιρροής και της απήχησής τους), δηλαδή ανάκληση της ονομασίας ''Μακεδονία'', επιστροφή στο FYRΟΜ και υιοθέτηση ως μόνου νέου ονόματος εκείνου που θα δώσει η διαπραγμάτευση, αλλάζει άρδην το τοπίο των διαπραγματεύσεων, δημιουργεί νέα σημαντικά δεδομένα και μετατοπίζει καθοριστικά τους συσχετισμούς υπέρ των ρεαλιστικών ελληνικών θέσεων (κι όχι μόνον στο ζήτημα των Σκοπίων, αλλά γενικότερα, δίνοντας ένα μήνυμα ισχύος της ελληνικής παρουσίας).

Ο υπουργός Άμυνας των Σκοπίων, αντιλαμβανόμενος τη δεινή θέση της κυβέρνησής του (στην παρούσα συγκυρία) και θέλοντας μία επιτυχία -έστω και μισή, έστω και κολοβή-, έφτασε σε σημείο στις 5/10 να πει ότι η χώρα του “θα μπορούσε να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ με την προσωρινή της ονομασία”, την οποία δεν κατονόμασε, δεν εκφώνησε, αλλά όλοι γνωρίζουν, δηλαδή FYROM. H απόφαση των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ κάλλιστα μετά από αυτή τη δήλωση του υπουργού Άμυνας των Σκοπίων θα μπορούσε να ήταν: "ΟΚ! Σας αποκαλούμε, λοιπόν, με το προσωρινό σας όνομα, FYROM, αφού το προτείνετε κιόλας, και όταν συμφωνήσετε με την Ελλάδα για το οριστικό σας όνομα, θα σας αποκαλούμε με ό,τι συμφωνήσετε και θα κάνουμε τότε αποδεκτό και το αίτημα της ένταξής σας!''.

Η χώρα μας έχει αυτή την περίοδο, παρά τα άλλα μεγάλα της προβλήματα, μία θετική συγκυρία. Αυτή η κίνηση στρατηγικής μπορεί να αποδώσει σημαντικά. Χρειάζεται σχέδιο, αποφασιστικότητα, στόχευση, κινητοποίηση δυνάμεων και πύκνωση της διπλωματικής δράσης.


Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Μεταχειρισμένα Mirage2000-9 αντί για Νέο μαχητικό;




Έντονο επιχειρηματικό και πολιτικό παρασκήνιο καταγράφεται γύρω από την πρόταση προμήθειας 32+30 μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000-9 από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Μια πρόταση που κυκλοφορούσε εδώ και τρία χρόνια περισσότερο ως «ιδέα» και λιγότερο ως «προοπτική» στο ΓΕΑ, ήρθε ξαφνικά στην επικαιρότητα με ένα έγγραφο που υπογράφεται από τον πρέσβη Γ.Χρονόπουλο, υπεύθυνο του κλάδου αμυντικής διπλωματίας του ΥΠΕΘΑ.

Μια πρόταση που έχει αρκετά θετικά στοιχεία, λόγω της καλής κατάστασης των αεροσκαφών και της λογικής τιμής μεταπώλησης (25 εκατ. ευρώ η μονάδα), αλλά έχει και ένα κρίσιμο αρνητικό: Θα παγιδέψει, δεδομένης και της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας την Πολεμική Αεροπορία για όλη την δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα σε αεροπορική τεχμνολογία ‘90ς σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά και σε σχεδιασμό αεροσκαφών της εποχής των ‘70ς, αφού το Mirage 2000 σχεδιάστηκε την δεκαετία του 1970 και βέβαια βασίζεται σχεδιαστικά στα παλιά, καλά, Mirage III/5.


Πρακτικά αν αγοραστεί το σύνολο των Mirage των ΗΑΕ και διαθετεί ένα σημαντικό κονδύλι 1,6 δισ. ευρώ "πεθαίνει" το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους. Και η Πολεμική Αεροπορία θα υποδεχθεί στο Αιγαίο σε πέντε ή έξι χρόνια από σήμερα το F-35 με τεχνολογίες της προπερασμένης δεκαετίας.

Βέβαια υπάρχουν τα F-4E Peace Icarus που πρέπει να αντικατασταθούν σε λίγα χρόνια. Μα για την αντικατάστασή τους προορίζεται το ΝΜΑ, όπως και για την αντικατάσταση των Α-7. Θεωρητικά η λύση των Mirage 2000-9 δείχνει ικανοποιητική. αλλά τα κονδύλια δεν επαρκούν, δυστυχώς και για ΝΜΑ και για εκσυγχρονισμό Mirage 2000 και F-16 συν τα 62 Mirage 2000-9. Αρα η πρόταση θα πρέπει να απορριφθεί χωρίς δεύτερη συζήτηση; Όχι αναγκαστικά ή τουλάχιστον όχι εξ ολοκλήρου.

Εν αρχή ην η απειλή. Η έκταση και το μέγεθός της καθορίζει την απάντηση. Κατά δεύτερον είναι η πλήρωση των γενικότερων γεωστρατηγικών αναγκών της χώρας και τρίτον είναι η μεταφορά τενολογίας και τα περιθώρια βιομηχανικής συνεργασίας. Αυτό το τρίτο, μπορεί να θεωρηθεί ότι στην συγκεκριμένη επιλογή θα αποκτήσει και κορυφαία σημασία, αφού αν η κυβέρνηση πραγματικά θέλει να αποκρατικοποιήσει την ΕΑΒ, προϋπόθεση είναι για όποιον την αγοράσει ή αναλάβει το μάνατζμεντ ή εισέλθει ως στρατηγικός εταίρος να υπάρχει πρόγραμμα Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους. Διαφορετικά περισσότερο πιθανό είναι να βρεθεί αγοραστής άμμου στην έρημο της Σαχάρας, παρά ενδιαφερόμενος για την ΕΑΒ.



Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Εδώ και αρκετά χρόνια η ΠΑ κρούει τον κώδωνα για το ζήτημα της αντικατάστασης των παλαιών μαχητικών που διατηρεί στις τάξεις της και τα οποία συνιστούν το 28% της δύναμης της. Πλέον το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο αριθμητικό. Είναι και επιχειρησιακό. Ζητάμε ένα «αντιF-35» μαχητικό. Ή καλύτερα ένα μαχητικό που θα αποτελεί τον βασικό κορμό μιας σειράς σπονδυλωτών λύσεων για την αντιμετώπιση της απειλής του F-35.


Μια προμήθεια 40 μαχητικών 4ης γενιάς σήμερα θα κόστιζε από 1,8 δισ. ευρώ που κοστίζουν 40 F/A-18E/F συν ένα σεβαστό ποσοστό για δημιουργία γραμμών λογιστικής υποστήριξης το οποίο δεν μπορεί να προσδιοριστεί, μέχρι και 4 δισ. ευρώ για το EF-2000 του Tranch 3 με ραντάρ AESA και βασικό πακέτο υποστήριξης.

Στην προσέγγισή μας θα αφαιρέσουμε σκοπίμως τρεις υποψήφιες επιλογές: Το F-16, το οποίο είναι σαφές ότι δεν ενδιαφέρει την Αεροπορία, ακόμα και με ραντάρ AESA, το Gripen NG, το οποίο επίσης δεν συγκεντρώνει το ενδιαφέρον που ίσως θα άξιζε και το Rafale F.3 το οποίο μετά την οριστική απόφαση προμήθειας των FREMM, δεν έχει περιθώρια επιλογής του από την Π.Α. ή καλύτερα επιλογής του από τους πολιτικούς που θα δώσουν την εντολή στην Π.Α. για να μιλήσουμε με πραγματικά δεδομένα.

Από εκεί ξεκινάει και η πρόταση για τα Mirage 2000-9. Όταν η Dassault συνειδητοποιεί ότι το Rafale F.3 «τελείωσε» για την Ελλάδα, αλλά η υποψηφιότητά του ισχυροποιείτο σε μια άλλη «γαλλόστροφη» αγορά τα ΗΑΕ τα οποία έχουν σε υπηρεσία 62 Mirage-2000-9 και εκσυγχρονισμένα Mirage-2000 EAD/RAD/DAD. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα της μεταβίβασης των Mirage 2000-9 από τα ΗΑΕ στην Ελλάδα.

Τα Mirage 2000-9 των ΗΑΕ παραγγέλθηκαν το 1998 και οι παραδόσεις τους ξεκίνησαν την Άνοιξη του 2003 με το τελευταίο αεροσκάφος να παραδίνεται το 2007. Συνολικά 32 νέα μαχητικά Mirage-2000-9 (20 μονοθέσια Mirage-2000-9 και 12 διθέσια Mirage-2000-9D) παραδόθηκαν στην Αεροπορία της χώρας, ενώ στα πλαίσια της ίδιας συμφωνία εκσυγχρονίστηκαν στο ίδιο επίπεδο με τα καινούργια αεροσκάφη 30 ακόμα παλαιά Mirage-2000 EAD/RAD/DAD τα οποία είχαν παραληφθεί στα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Ο εκσυγχρονισμός των 30 Mirage-2000 EAD/RAD/DAD πραγματοποιήθηκε την ίδια χρονική περίοδο που η Αεροπορία των ΗΑΕ παραλάμβανε τα καινούργια Mirage-2000-9, με την παράδοση του τελευταίου εκσυγχρονισμένου Mirage-2000 να πραγματοποιείται το 2007.

Τα Mirage-2000-9 των ΗΑΕ διαθέτουν αρκετά ίδια συστήματα με το Mirage 2000-5 MkII που το 2008 παρέλαβε η ΠΑ. Ο εξοπλισμός των νέων αεροσκαφών περιλαμβάνει το ραντάρ RDY-2 (με πρόσθετες διαμορφώσεις σε αποστολές αέρος-εδάφους που αποτελούν τον βασικό ρόλο των Mirage 2000-9 στην Αεροπορία των ΗΑΕ), INS TOTEM-3000 της Thales, Modular Data Processing Unit (MDPU) που χρησιμοποιείται στα μαχητικά Rafale, το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου IMEWS των εταιρειών Thales/Electtronika/MBDA το οποίο διαθέτει RWR, IRWR, παρεμβολείς Low band-High band, ενώ θεωρείται πιο αυτοματοποιημένο σε σχέση με το ICMS Mk3 και ανώτερο σε αρκετές παραμέτρους από το σύστημα EW Spectra.

Το σύστημα επικοινωνιών του Mirage 2000-9 είναι το Thomrad V/UHF, ενώ το αεροσκάφος διατηρεί το γνωστό κινητήρα SNECMA M53-P2 (FADEC). Το κόκπιτ του Mirage 2000-9 όπως και αυτό του Mirage-2000-5 MkII διαθέτει μία οθόνη TMM-140, μία οθόνη MFD 55, δύο οθόνες MFD 54, ενώ το HUD που έχει επιλεγεί για το αεροσκάφος είναι το VEM 130F. Σε γενικές γραμμές τα δύο αεροσκάφη μοιάζουν σε πολλά, αλλά έχουν και αρκετές διαφορές, όπως οι διαμορφώσεις του ραντάρ, το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου κλπ.

Τα αραβικά Mirage 2000 έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν και αποστολές κρούσης, αξιοποιώντας οπλικά συστήματα όπως τα βλήματα Black Shaheen (Storm Shadow/SCALP/Apache), την κατευθυνόμενη αυτοπροωθούμενη βόμβα Al Hakim LGB, καθώς και το ατρακτίδιο κατάδειξης στόχων Shehab μία έκδοση του ατρακτιδίου Damocles, και το ατρακτίδιο ναυσιπλοΐας Nahar FLIR.

Η παραπάνω διαμόρφωση, λοιπόν, θα εισήγαγε αρκετά νέα υποσυστήματα στο συστήματα λογιστικής υποστήριξης της Π.Α. Επίσης θα εισήγαγε και την φωτοαναγνωριστική έκδοση του Mirage 2000 (έκδοση RAD). Αρχικά είχαν αγοραστεί 8 αεροσκάφη της έκδοσης αυτής χωρίς όμως να είναι γνωστό σήμερα πόσα από αυτά επιχειρούν καθότι συνολικά τρία αεροσκάφη της πρώτης παραγγελίας απωλέσθηκαν σε ατυχήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες το συνολικό ύψος μίας αγοράς σαν και αυτή από την Ελλάδα δηλαδή την απόκτηση 62 μαχητικών Mirage-2000-9 από τα ΗΑΕ μαζί με τον οπλισμό τους και τον εξοπλισμό υποστήριξης κυμαίνεται στα 1,6 δις ευρώ.

Όπως προαναφέραμε μια αγορά του συνόλου των Mirage 2000-9 θα «σκότωνε» το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους. Με τρόπο θετικό για την Dassault, η οποία θα δει τον στόλο των μαχητικών αεροσκαφών κατασκευής της που υπηρετούν στην Π.Α. να αυξάνεται κατά 110%, άρα αντίστοιχα και οι ανάγκες σε υποστήριξη, αλλά και τα ΗΑΕ να βρίσκουν επιπλέον κεφάλαια για την προμήθεια των Rafale F.3 η οποία έχει καταντήσει «γεφύρι της Άρτας». «Μ’ένα σμπάρο δυο τρυγόνια» για τους Γάλλους.

Είναι όμως και η Lockheed Martin που «βλέπει» με θετικό τρόπο την απόκτηση των Mirage 2000-9. Τυχόν απόκτησή τους, θεωρούν οι Αμερικανοί της συγκεκριμένης εταιρείας, ότι θα τους έδινε το χρόνο να προετοιμάσουν καλύτερα προς το τέλος της δεκαετίας την προμήθεια του F-35 από την Ελλάδα. Εκτός του ότι ανοίγεται και ο δρόμος για την παραλαβή και μεταχειρισμένων F-16.

Βέβαια τα αρνητικά μιας τέτοιας εξέλιξης τα προαναφέραμε: Μένουμε πίσω 10-20 χρόνια σε αεροπορική τεχνολογία που κρίνει καθημερινά τον νικητή στο Αιγαίο.

Πάντως υπάρχουν και κάποια θετικά σενάρια στην όλη υπόθεση: Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 20 Mirage 2000EGM/BGM της Π.Α. αντί να πραγματοποιηθεί να μετατραπεί σε πρόγραμμα αγοράς μόνο των 32 καινούριων Mirage 2000-9 από τα ΗΑΕ. Και τα Mirage 2000 EGM/BGM να αποτελέσουν στοκ ανταλλακτικών με ότι οικονομικά αυτό συνεπάγεται. Το ότι η Dassault ζητεί μέχρι και 50 εκατ. ευρώ (ανάλογα το επίπεδο εκσυγχρονισμού) για τον εκσυγχρονισμό κάθε ενός Mirage 2000EGM/BGM εξηγεί γιατί αυτό το ενδεχόμενο αποτελεί μια καλή λύση.

Υπάρχει και ένα τρίτο ενδεχόμενο: Από την στιγμή που και τα 40 Νέα Μαχητικά Αεροσκάφη δεν θα δώσουν λύση στο πρόβλημα αριθμών, να εκσυγχρονιστούν με μικρό «πακέτο» αναβάθμισης τα EGM/BGM (κόστος περίπου 370 εκατ. ευρώ) και να αγοραστούν τα 32 «καινούρια» 9άρια των ΗΑΕ με κόστος περί τα 800 εκατ. ευρώ μαζί με τα υποσυστήματά τους.

Όλα αυτά βέβαια ξεπερνούν σε αξία το 1 δισ.. ευρώ που προσφέρονται στην Ρουμανία από την EADS για 24 EF-2000 του Tranch 1 μαζί με όλο τον εξοπλισμό υποστήριξης. Και με τα 1,6 δισ. ευρώ για τα 62 Μirage 2000-9 από τα οποία τα 30 «μετρούν» ήδη πάνω από 20 χρόνια ηλικία, η EADS προσφέρει συνολικά 40 ελαφρά μεταχειρισμένα EF-2000 με ελάχιστες ώρες.

Και οι δυνατότητες του Tranch 1, γενικώς είναι πολλαπλάσιες των Mirage 2000-9 και απόλυτα κατάλληλες για την βασική αποστολή αεροπορικής υπεροχής που έχει ανάγκη η Π.Α.. Το ίδιο ισχύει και για το ενδεχόμενο των μεταχειρισμένων F/A-18E/F. Άρα υπάρχουν και άλλες λύσεις μεταχειρισμένων, πολύ πιο ικανοποιητικές επιχειρησιακά, αν αποφασιστεί ότι η χώρα δεν "σηκώνει" οικονομικά την αγορά καινούριων αεροσκαφών...
defencenet



Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki