Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010
China needs 'carrier-killer' missile
China needs a "carrier-killer" missile deterrent as a counter-balance to US naval supremacy in the Pacific, the state-controlled press said Monday.
"China undoubtedly needs to build a highly credible anti-carrier capability," the Global Times said in an editorial.
"Not only does China need an anti-ship ballistic missile, but also other carrier-killing measures," added the paper, which is published by the People's Daily, print mouthpiece of the ruling Communist Party.
"Since US aircraft carrier battle groups in the Pacific constitute deterrence against China's strategic interests, China has to possess the capacity to counterbalance," it said.
US military analysts have warned China is developing a new version of its Dongfeng 21 missile that could pierce the defences of even the most sturdy US naval vessels and has a range of 20,000 kilometres (12,400 miles) -- far beyond Chinese waters.
Washington has expressed rising concern over China's military intentions following a string of double-digit increases in Chinese military spending and a rapid modernisation of its armed forces.
China has bristled at the idea of a US aircraft carrier group patrolling waters near its coast and has voiced opposition to the US dispatching such vessels during ongoing joint military exercises with South Korea.
The US Defence Department last month said China had continued building up its military strength in the Taiwan Strait despite better ties with the China-friendly government in Taipei, which took power in 2008.
The Pentagon said Beijing was ramping up investment in a range of areas including nuclear weapons, long-range missiles, submarines, aircraft carriers and cyber warfare.
Many analysts say China's military build-up is aimed primarily at winning a possible war with the United States over Taiwan. Beijing claims the self-ruled island as its own territory.
China has rejected the concerns, saying its military upgrading was aimed merely at self-defence and that the country's armed forces posed no threat to any other countries.
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Έκλεισε και τυπικά η συμφωνία πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Υπογράφτηκε και από τον Ε.Βενιζέλο πριν από λίγο η σύμβαση-πλαίσιο τόσο για την έγκριση μεταβίβασης του 75,1% των ΕΝΑΕ από την ΤΚΜS στην ADM, όσο και της τροποποίησης τωμ συμβάσεων ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και Neptune II. Από τη πλευρά των Γερμανών υπέγραψε ο εκτελεστικός πρόεδρος H.C.Atzpodien.
Η σύμβαση δεν υπογράφηκε χθες λόγω του αναμενόμενου ανασχηματισμού. Μέχρι την τελευταία στιγμή ο Ε.Βενιζέλος το "πάλεψε" να αποχωρήσει από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά δεν τα κατάφερε.
Πάντως το ότι μένει στην θέση του υπουργού, είναι θετική εξέλιξη για το υπουργείο. Ειδικά τώρα που γνωρίζει τα θέματα καλύτερα.
Σε ότι αφορά τα ΕΝΑΕ, τώρα θα υπογράψουν την μεταβίβαση η TKMS προς την ADM, ενώ ήδη αύριο η σύμβαση πηγαίνει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση. Υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος της επόμενης εβοδμάδας θα προωθηεθί στην Βουλή (Επιτροπή Εξοπλισμών), όπου και θα διακριβωθούν οι προθέσεις της Ν.Δ.
Τονίζεται ότι ο Ε.Βενιζέλος έχει δηλώσει πως δεν θα περάσει η σύμβαση αν δεν την υπερψηφίσει και η Ν.Δ.
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Παραδίδεται αύριο στο Π.Ν. η τελευταία αναβαθμισμένη Φρεγάτα τύπου S
Η τελετή παράδοσης της φρεγάτας ΑΙΓΑΙΟΝ F460 στο Πολεμικό Ναυτικό πρόκειται να λάβει χώρα την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. στο Σκαραμαγκά.
Η φρεγάτα τύπου Standard είναι η τελευταία που ολοκλήρωσε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής από τις έξι συνολικά του τύπου.
Στις 12 Φεβρουαρίου 2003 υπεγράφη σχετική Σύμβαση 010B/03 μεταξύ της τότε Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΔΑΕ) και των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. και ήταν ύψους 381.575.580 ευρώ, από τα οποία τα 257.768.200 καλύπτουν υλικά και υπηρεσίες Thales Naval Nederland (TNNL), κύριου υποκατασκευαστή, ενώ τα υπόλοιπα 123.810.380 ευρώ αφορούν εργασίες και υπηρεσίες των ENAE.
Οι ελληνικές εταιρείες Signaal Hellas και SSMART ανέλαβαν υποκατασκευαστικό έργο αξίας 43,6 εκατ. ευρώ. Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2004, ενώ η πρώτη φρεγάτα ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ (F462) παραδόθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2006.
Η Φ/Γ «ΑΙΓΑΙΟΝ» είναι η τρίτη Φ/Γ τύπου Standard που αποκτήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό. Οι δυο προηγούμενες είναι οι Φ/Γ «ΕΛΛΗ» και «ΛΗΜΝΟΣ». Το όνομα «ΑΙΓΑΙΟΝ» δόθηκε σε αναγνώριση της σπουδαιότητας του ομώνυμου Ελληνικού Πελάγους, που επί χιλιετηρίδες αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του χερσαίου κορμού της χώρας μας και των Ανατολικών Ελληνικών νήσων. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ολλανδία από το Royal Schelde Shipyard σε στενή συνεργασία με το Ολλανδικό Ναυτικό. Καθελκύστηκε την 13-7-78 και τέθηκε σε επιχειρησιακή χρήση την 29-10-80 με την επωνυμία «BANCKERT». Το 1992 αποφασίσθηκε η αγορά του, μαζί με άλλα δυο του αυτού τύπου, από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στο οποίο και παραδόθηκε στις 14-5-93 μετονομαζόμενο σε Φ/Γ «ΑΙΓΑΙΟΝ».
Η φρεγάτα «ΑΙΓΑΙΟΝ» είναι το τέταρτο πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού που παίρνει αυτό το όνομα. Το πρώτο «ΑΙΓΑΙΟΝ» υπήρξε το πρώην Γερμανικό φορτηγό «HAGEN» ναυπηγήσεως 1906 που παραχωρήθηκε στην Ελλάδα το 1920 στα πλαίσια των επανορθώσεων του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Παρέμεινε σε ενέργεια μέχρι το 1935. Χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής εκστρατείας ως Οπλιταγωγό και κατά τη περίοδο της ειρήνης ως πλοίο μεταφορών υλικού και ως Ναυτοφυλακή. Το δεύτερο «ΑΙΓΑΙΟΝ» (D-11) υπήρξε το πρώην Βρετανικό Αντιτορπιλικό συνοδείας HMS «LAUDERDALE» τύπου Hunt II.
Το πλοίο αυτό, ναυπηγήσεως 1941, παρεδόθη στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό επί δανεισμώ στις 20-5-1946 και επεστράφη στο Βρετανικό Ναυτικό στις 18-12-1959.Το τρίτο «ΑΙΓΑΙΟΝ» (D-03) υπήρξε το πρώην Γερμανικό Αντιτορπιλικό συνοδείας και υποστηρίξεως «WESER» Α-62 τύπου Rhein. Ναυπηγήθηκε το 1963 και παραχωρήθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στα πλαίσια της Γερμανικής βοήθειας στις 6-7-1976. Παρέμεινε στη δύναμη του Ελληνικού Στόλου μέχρι την 13-6-1991 οπότε και παροπλίσθηκε.
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ: ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΛΛΟΘΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΜΠΑΧΑΛΟ
Αμφιβάλει κανείς; Ο ανασχηματισμός δεν είναι τίποτε άλλο παρά το, με τις ευλογίες όλων, άλλοθι για το μπάχαλο που επικρατεί στο τόπο μας. Το σκεπτικό είναι απλούστατο: πάνω που ένας Υπουργός αρχίζει να βάζει τάξη -ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ...
ΜΙΛΩΝΤΑΣ- στο Υπουργείο του, έρχεται ο Πρωθυπουργός και του αλλάζει πόστο με αποτέλεσμα να διαιωνίζεται το ΧΑΟΣ… Έτσι, και ο επόμενος ξαναρχίζει από την αρχή, μέχρι να ανασχηματιστεί και αυτός και τα θέματα να μείνουν -όπως πάντα- πίσω, δηλαδή στο ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΗΔΕΝ. Και είναι όλοι τους τόσο-μα-τόσο χαρούμενοι… αφού τα καθήκοντά τους -στη παρούσα φάση- δεν απαιτούν κανένα κόπο αφού το μόνο που έχουν να κάνουν είναι το να διαχειριστούν τις ΕΞΩΘΕΝ οδηγίες.
Υπάρχει όμως και ένα άλλο σοβαρό θέμα που το έχουμε θίξει από αυτό εδώ το βήμα. Πρόκειται για τη θέση ευθύνης που προσφέρεται στο κάθε Υπουργό αναφορικά με την επαγγελματική του εμπειρία. Επιμένουμε, χωρίς να υπάρχει ίχνος εμπάθειας ως προς τα πρόσωπα που θα αναφερθούν και ζητάμε προκαταβολικά συγνώμη, ότι ένας οδοντίατρος δεν μπορεί -κατά τη λαϊκή γνώμη- να ηγείται του Υπουργείου Μεταφορών.
Ο Κύριος Ρέππας θα μπορούσε να έχει μια θέση στο Υπουργείο Υγείας ή Κοινωνικής Ασφάλισης. Η κυρία Διαμαντοπούλου, σαν πολιτικός μηχανικός, θα μπορούσε να έχει κάποια θέση στον Ο.Σ.Κ. ή στο Υπουργείο Χωροταξίας.
Για να μη μακρηγορούμε, ο Κύριος Λοβέρδος, σαν δικηγόρος που είναι, δεν θα πρέπει να στελεχωθεί με γιατρούς στο Υπουργείο Υγείας που σημαίνει έξτρα έξοδα; Με αυτό τον τρόπο, και χωρίς να το θέλει ο Κύριος Λοβέρδος, αυξάνει το Κυβερνητικό σχήμα με τις ευλογίες του Πρωθυπουργού που μόνο για περικοπές θέσεων εργασίας ξέρει να μιλάει.
ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;
e-niewsandviews.blogspot.com
Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki
Ρωσία:Επίδειξη του PAK στους Ινδούς με ταχύτητα 2.4 Mach!
Η Ρωσία πραγματοποίησε μια πτητική επίδειξη με το πρωτότυπο μαχητικό PAK FA, για την αντιπροσωπεία του ινδικού υπουργείου Άμυνας και αξιωματούχων της αμυντικής βιομηχανίας.
Η 10λεπτη πτήση πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο Ramenskoye κοντά στη Μόσχα στις 31 Αυγούστου, και έγινε για την υποστήριξη των διμερών συνομιλιών μεταξύ της Μόσχας και του Νέου Δελχί.
Οι Ινδοί αξιωματούχοι επιθεώρησαν το PAK FA της Sukhoi κατά την επίδειξη, η οποία περιλάμβανε διελεύσεις χαμηλής ταχύτητας και ελιγμούς υψηλής γωνίας προσβολής. Το αεροσκάφος, το οποίο θα συνοδευτεί από δύο πρωτότυπα μοντέλα πριν από το τέλος του έτους, έχει ανανεωμένο εξωτερικό καμουφλάζ.
Η πολεμική αεροπορία της Ρωσίας έχει ανάγκη για 250-300 μαχητικά T-50, για χρήση μετά το 2015, ενώ η Ινδία σχεδιάζει να αγοράσει 200 έως 250 μαχητικά του τύπου.
Υποτίθεται ότι η ινδική εκδοχή του μαχητικού θα εξαχθεί στη συνέχεια.
Η μέγιστη ταχύτητα αναφέρεται με 2.600 χλμ/ώρα, και όχι 2.100 χλ./ώρα όπως αναφέρθηκε αρχικά. Η μέγιστη εμβέλεια του μαχητικού δίνεται με 5.500 χιλιόμετρα. Το T-50 θα έχει συνολικά 10 εσωτερικούς πυλώνες, ενώ εξωτερικά θα έχει τέσσερις πυλώνες ανάρτησης όπλων ή καυσίμου,σε αποστολές που δεν είναι απαραίτητα τα χαρακτηριστικά stealth
Το συνολικό βάρος του οπλικού φορτίου θα είναι 20 τόνοι!
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Εκτουρκισμός της Μειονότητας με τις πλάτες της Δραγώνα!
Ένα πάγιο αίτημα της Άγκυρας σχετικά με την Ελληνική Μουσουλμανική Μειονότητα φαίνεται πως ικανοποίησε το υπουργείο Παιδείας καθώς κλείνει με απόφασή του η Ελληνική Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, στην οποία εκπαιδεύονται δάσκαλοι για τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Εισηγήτρια της απόφασης φέρεται ότι είναι η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Θάλεια Δραγώνα, κατόπιν αιτήματος της αυτοαποκαλούμενη «Συμβουλευτικής Επιτροπής της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης» στη διάρκεια ειδικής ημερίδας που διοργανώθηκε από την ειδική γραμματέα στην Κομοτηνή.
Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα Πρώτο Θέμα, ζητήθηκε από το υπουργείο Παιδείας η αντικατάσταση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, στην οποία εισάγονται μουσουλμάνοι-μέλη της μειονότητας της Θράκης, από μια παιδαγωγική σχολή πανεπιστημιακού επιπέδου τετραετούς φοίτησης, όπου θα εκπαιδεύονται αποκλειστικά και μόνο μουσουλμάνοι που θέλουν να γίνουν δάσκαλοι στα μειονοτικά σχολεία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας απλώς παρακολουθούσε τις καταγγελίες των εγκαθέτων της Αγκυρας έναντι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς της περιοχής. Μερίδα της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, δε, έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει «αυθαίρετο οικοδόμημα» την Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία! Σημειώνεται ότι για την αναβάθμιση της σχολής κανένας δεν έχει αντίρρηση, η οποία μέχρι σήμερα λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη και όλα τα μαθήματα διδάσκονται στα ελληνικά. Φυσικά διδάσκεται και η τουρκική γλώσσα.
Υστερα από αυτή την ημερίδα το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να την κλείσει, τουλάχιστον για φέτος, χωρίς να είναι γνωστό τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια. Αυτό το ερώτημα τίθεται από τους εκπαιδευτικούς της περιοχής προς το υπουργείο Παιδείας. Δηλαδή, αν θα βάλει οριστικά τέλος στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, που παρά τα προβλήματά της βγάζει εκπαιδευτικούς για τα μειονοτικά σχολεία. Οπως λένε, με το «λουκέτο» στη σχολή είναι να σαν να ικανοποιείται το αίτημα για τουρκόφωνους δασκάλους που θα διδάσκουν την τουρκική γλώσσα, αποδεχόμενοι την ελλιπή εκπαίδευση από την Ελλάδα.
Από την πλευρά τους οι πανεπιστημιακοί αντιδρούν, θεωρώντας περίεργο το αίτημα για μη διεξαγωγή ακαδημαϊκού έτους, που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο δημιουργίας άλλου πανεπιστημίου. Ο ιστορικός αναλυτής Νεκτάριος Δαπέργολας τονίζει: «Θέλουν να ελέγχουν την όλη διαδικασία, δηλαδή την παραγωγή δασκάλων, και στη συνέχεια την εκπαιδευτική διαδικασία στα μειονοτικά σχολεία, τη διαδικασία επιμόρφωσης αλλά και τους διορισμούς». Και ο εκπαιδευτικός υπογραμμίζει: «Θέλουμε δημόσια σχολεία με δασκάλους που θα μαθαίνουν στους μαθητές την ελληνική γλώσσα και παράλληλα θα διδάσκεται η τουρκική γλώσσα, όπου απαιτείται ως μητρική, σαν γλωσσικό μάθημα».
Για την Θάλεια Δραγώνα έχει διαταχθεί εισαγγελική έρευνα μετά από καταγγελίες ότι δεν κατέχει τους απαραίτητους τίτλους σπουδών που να δικαιολογούν την θέση της
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Ισχυρές ενδείξεις για πόλεμο στο Ιράν
Την παραμονή της διάσκεψης για την έναρξη των ειρηνευτικών συνομιλιών ανάμεσα σε Ισραήλ και Παλαιστίνη, ο Μπάρακ Ομπάμα, ξετυλίγοντας τα γεγονότα με τους εχθρούς του Ισραήλ, εμμέσως δήλωσε ότι η κήρυξη του πολέμου είναι πολύ κοντά στο να συμβεί, ίσως και μέσα σε λίγες μέρες. Η κατάσταση είναι εξαιρετικά σοβαρή και τα μηνύματα μόνο αισιόδοξα δεν είναι.
Τη Δευτέρα (30/8), η ηγεσία της Χεζμπολάχ, υπό τον Σεΐχη, Χασάν Νασράλα, εξέδωσε "ανακοίνωση πολέμου", θέτοντας σε επιφυλακή όλες τις δυνάμεις της Χεζμπολάχ. Η Συρία είναι, επίσης, η χώρα με την υψηλότερη κατάσταση συναγερμού. Η κατάσταση επιφυλακής θυμίζει την αντίστοιχη, λίγες ώρες πριν την έναρξη του πολέμου, τον Ιούνιο του 1967, πιο γνωστός, ως "Πόλεμος των Έξι Ημερών".
Στις 4 Ιουνίου 1967, οι Άραβες ηγέτες της Αιγύπτου, της Συρίας και της Ιορδανίας έδωσαν την τελική έγκριση, για να δρομολογηθούν επιθέσεις κατά του Ισραήλ.
Οι τωρινές καταστάσεις θυμίζουν έντονα εκείνες τις μέρες, με το Ισραήλ να βρίσκεται σε μια παράξενη παρόμοια θέση, εκτός από το γεγονός ότι η ταυτότητα των βασικών ανταγωνιστών έχει -ελαφρώς- διαφοροποιηθεί.
Η Συρία παραμένει στο "ρόστερ" των μαχητών του εχθρού του Ισραήλ, αλλά η Ιορδανία και η Αίγυπτος έχουν αναπτύξει ειρηνική και κάπως εγκάρδια σχέση. Ωστόσο, ο κύριος εχθρός του Ισραήλ είναι το Ιράν, η λιβανική Χεζμπολάχ και η παλαιστινιακή Χαμάς.
Σύμφωνα με στοιχεία των ΗΠΑ των Αράβων και των Ισραηλινών, η Χεζμπολάχ έχει κάνει τις τελικές προετοιμασίες για μια ευρείας κλίμακας ξαφνική επίθεση, κατά του Ισραήλ.
Το μόνο ερώτημα των αναλυτών περιστρέφεται στο "πότε" θα γίνουν οι επιθέσεις. Ως προς το χρόνο έναρξης για τις επιθέσεις, οι εχθροί του Ισραήλ εξετάζουν το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα.
Οι προσεχείς ημέρες είναι εξαιρετικά κρίσιμες...
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Greeks change Australia
Στη σημασία της μετανάστευσης για την Αυστραλία και στη συμβολή των Ελλήνων και των Ιταλών μεταναστών στην οικοδόμηση της χώρας αναφέρθηκε ο πρόεδρος της εταιρείας «Κόκα Κόλα» (Coca Cola) Αυστραλίας, Τέρι Ντέιβις (Terry Davis).
Ο κ. Davis τόνισε ότι "οι Έλληνες και οι Ιταλοί μετανάστες πριν από 50 χρόνια έφεραν τεράστιο όφελος στην αυστραλιανή κοινωνία, άλλαξαν την Αυστραλία" και επεσήμανε "την ανάγκη να παραμείνει η Αυστραλία μια ανοιχτή κοινωνία".
Επίσης, τάχθηκε "υπέρ της μεγαλύτερης ευελιξίας του προγράμματος θεωρήσεων εισόδου και υπέρ της διευκόλυνσης πολιτογράφησης ξένων που αποφοιτούν από αυστραλιανά πανεπιστήμια, ώστε οι αυστραλιανές επιχειρήσεις να έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν ταλαντούχους ανθρώπους από όποια χώρα κι αν προέρχονται".
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Αντι-Ρώσος υποψήφιος της ΝΔ στoν Έβρο...
Η ΝΔ έδωσε χρίσμα στον δικηγόρο Ευάγγελο Λαμπάκη για τον Δήμο Αλεξανδρούπολης.
Γνώριζε ο Σαμαράς και ο Μιχαλολιάκος ότι αυτός ο άνθρωπος, τον Ιούνιο του 2009 έκανε δηλώσεις κατά του αγωγού Μπουργκάζ-Αλεξανδρούπολη; Δείτε τη διεύθυνση όπου υπάρχουν οι δηλώσεις του και τις δηλώσεις αυτούσιες. Ακόμη και Δελτίο Τύπου του Συνασπισμού ή της Αμερικάνικης Πρεσβείας θα ήταν σε ηπιότερο τόνο.
Κύριε Σαμαρά, ποιοί σου φορτώνουν τέτοια Μητσοτάκια και εσύ τα στηρίζεις;
Ξέρεις ή δεν ξέρεις τις απόψεις του συγκεκριμένου εγκάθετου και αν τις ξέρεις γιατί τις στηρίζεις;Μήπως πρέπει να ξεκαθαρίσεις την θέση σου;
http://notoburgasalexandroupolispipe.blogspot.com/2009/06/blog-post_1495.html
Ευάγγελος Λαμπάκης (δηλώσεις)
Τοπικοί ηγέτες και θεσμικοί παράγοντες θα λογοδοτήσουν στις επόμενες γενιές
είτε για τις λανθασμένες αποφάσεις είτε για την αδράνεια τους.
Την επιλογή τους για την στάση που πρέπει να κρατήσουν σε μεγάλα ζητήματα, στα
οποία συγκαταλέγεται και το μέγιστο θέμα του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξ/πολη
πρέπει να την στηρίξουν:
− στην αρχή της βιώσιμης
ανάπτυξης
− στην αειφόρο ανάπτυξη
− στον πολιτισμό
− στην διαφύλαξη του
φυσικού περιβάλλοντος
Βεβαίως και θα λάβουν υπ όψιν τους την ανάπτυξη της εθνικής και της τοπικής
οικονομίας, την παγκοσμιοποίηση, τις οικονομικές ενότητες όπως αυτή της
Ευρωπαϊκής Ένωσης κλπ. Όμως πάνω απ όλα πρέπει να σκεφθούν και να σεβαστούν
τον άνθρωπο πέρα και πάνω από κομματικές και οικονομικές σκοπιμότητες.
Η δημιουργία του αγωγού θα μεταλλάξει την Αλεξ/πολη και θα διαφοροποιήσει
πλήρως την ιστορική της ταυτότητα και την προοπτική ανάπτυξης της οικονομικά,
κοινωνικά, χωροταξικά και περιβαλλοντικά. (......!!)
Θα αποκλεισθούν υφιστάμενες οικονομικές δρασεις όπως της αλιείας, ενώ θα
διαφοροποιηθούν και θα περιορισθούν άλλες όπως του τουρισμού και θα
υποθηκευθεί το περιβάλλον με υψηλά ρίσκα.
Η οικονομία μας θα γίνει μονοδιάστατη. Το λιμάνι και η πόλη θα ταυτισθεί με
την ρωσική ιδιωτική «σωλήνα» πετρελαίου.(!!!!)
Η εικόνα του ζωντανού πολίτη θα πεθάνει μέσα σ ένα μουντό τοπίο πετρελαϊκών
συμπλεγμάτων όπως αυτό του Νοβοροσίσκ αλλά και όποιου άλλου όπου καταλήγει αγωγός
Η παραλία του Απαλού θα υπηρετεί μονοδιάστατα το πετρέλαιο και από την
Αμφιτρίτη μέχρι τον Άβαντα, ζωτικά χωρικά σημεία θα μετατραπούν σε ατέλειωτες
αποθήκες αποθήκευσης αργού πετρελαίου. (!!!!!!)
Η θάλασσα θα ερημώσει όπως και οι ακτές στα πλαίσια της ασφάλειας των άφθονων
εγκαταστάσεων και θα απαγορευθεί η προσέγγιση (βλ. Νοβοροσίσκ) ενώ η αισθητική
του τοπίου με τις εξέδρες και τα πετρελαιοφόρα των 300.000 τόνων θα
καταστρέψουν την αισθητική του τοπίου.
Πετρέλαιο και Αλεξ/πολη θα είναι έννοιες ταυτισμένες με μια ακόμη αρνητική
σημείωση. Ότι τα οικονομικά κέρδη θα είναι για την Ρωσία και για την τοπική
κοινωνία λόγω της υποχώρησης όπως προελέχθη άλλων οικονομικών δράσεων θα
παρατηρηθεί περιορισμός θέσεων εργασίας και απόλυτη περιβαλλοντική καταστροφή
με ένα αγωγό που η ανταγωνιστικότητα του θα εξαρτάται από την πολιτική της
Τουρκίας. (..........!!!!)
Έξω από κομματικές σκοπιμότητες, απευθυνόμενος στους τοπικούς ηγέτες, τους
καλώ να αναθεωρήσουν το ψευτοδίλημμα του δήθεν προβληματισμού στο «Ναι» με την
προϋπόθεση της διασφάλισης του κινδύνου από ατύχημα. Αυτό είναι στάχτη στα
μάτια, είναι φυγοδικία, είναι υποχώρηση από το δικαίωμα στη ζωή. Είναι
παραβίαση των προειρημέων αρχών. Είναι έγκλημα έναντι των επόμενων γενεών..
Άραγε τι θα παραδώσουμε στα παιδιά μας;;; Ένα τόπο κατεστραμμένο μετά από18
χρόνια όταν όλος ο προηγμένος κόσμος χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές
ενέργειας;;;; Δηλαδή εμείς θα έχουμε πει ΝΑΙ στην καταστροφή του τόπου μας με
το πετρέλαιο και όλες τις τερατώδικες εγκαταστάσεις του;;; Θα γίνουμε υπηρέτες στα πλαίσια των οικονομικών συμφερόντων ιδιωτικών
πολυεθνικών εταιριών καταστρέφοντας τον τόπο μας;
Εγώ συνεχίζω τον αγώνα μου και αν τελικά το έργο της καταστροφής μας
συντελεσθεί, θα έχω να απολογηθώ απέναντι στα παιδιά μου και στα εγγόνια μου .
Οσοι όμως κατέχουν θεσμική θέση παρά την υποχρέωση τους να αντιδράσουν δεν το
πράξουν υποκύπτοντας στο βωμό κομματικών και οικονομικών σκοπιμοτήτων και όσοι
άλλοι απλοί σκεπτόμενοι πολίτες αδρανήσουν, τι θα απολογηθούν;;;
Και τέλος στους μικροκομματικούς που έμαθαν να ασκούν πολιτική (μικροπολιτική)
για την καρέκλα τους έχοντας υποδουλωμένη πολιτική συνείδηση, τους λέγω ότι
και την μικροπολιτική εξασκούν λαθεμένα από ανικανότητα και έτσι δεν απαιτούν
τουλάχιστον κάποια ανταλλάγματα για μερική ανακούφιση των όσων προβλημάτων θα
δημιουργήσει ο αγωγός που και αυτά τα ανταλλάγματα σε καμία περίπτωση δεν
αναπληρώνουν τις συνέπειες της καταστροφής μας.
Τοπικοί ηγέτες πάρτε θέση μπροστα στο μέλλον των παιδιών σας, χωρίς να
κυριαρχεί η κομματική σκοπιμότητα στην σκέψη σας γιατί αυτή είναι μηδαμινή
απέναντι στο μέλλον του τόπου.
Ούτε ο Αμερικανός αρμόδιος για τα ενεργειακά Κος Μπράιζα δεν θα έκανε τέτοιες δηλώσεις....
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
"Υποπτοι ελιγμοί κινεζικών δορυφόρων" προβληματίζουν τις ΗΠΑ
Ένας σχετικά καινούργιος κινεζικός δορυφόρος πλησίασε και «τσούγκρισε» έναν άλλο δορυφόρο της Κίνας σε μια σειρά περίεργων, εσκεμμένων ελιγμών, ανακοίνωσαν Αμερικανοί ερευνητές. Εκτιμούν ότι οι μανούβρες είναι πιθανότατα πρόβα για ένα κινεζικό σύστημα σύνδεσης διαστημικών σκαφών σε τροχιά.
Η Κίνα είναι γνωστό ότι έχει σχέδια για την κατασκευή δικού της διαστημικού σταθμού την επόμενη δεκαετία. Σε ένα πρώτο βήμα, αναμένεται να δοκιμάσει το 2011 μια μέθοδο για τη σύνδεση του επανδρωμένου σκάφους της «Σενζού» με ένα άλλο σκάφος σε τροχιά.
Το διάστημα 20 Ιουλίου - 16 Αυγούστου, ο κινεζικός δορυφόρος SJ-12 πραγματοποίησε τουλάχιστον έξι ελιγμούς σε χαμηλή γήινη τροχιά, ανακοίνωσε το Secure World Foundation, ένας ιδιωτικός οργανισμός στις ΗΠΑ με στόχο την «ασφαλή χρήση του Διαστήματος».
Στη διάρκεια ενός από αυτούς τους ελιγμούς, ο SJ-12 φέρεται να προσέγγισε τον SJ-06F, έναν παλαιότερο δορυφόρο της Κίνας που εκτοξεύτηκε το 2008.
«Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο δορυφόρος υπέστη βλάβες, ούτε ενδείξεις για συντρίμμια, επομένως δεν θα το χαρακτήριζα σύγκρουση. Ήταν περισσότερο ένα "τσούγκρισμα"» δήλωσε στο Space.com ο Μπράιαν Ουίντεν, πρώην αναλυτής της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας και επικεφαλής της νέας μελέτης.
Σε ανάλυσή του που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Space Review, ο Ουίντεν διευκρινίζει ότι η συμπεριφορά των δορυφόρων δεν ταιριάζει στην ιδέα ότι επρόκειτο για δοκιμή καταστροφής δορυφόρων.
Η διευκρίνιση αυτή έχει σημασία, δεδομένου ότι πριν από δύο χρόνια η Κίνα εκτόξευσε πύραυλο με τον οποίο κατέστρεψε έναν ανενεργό κινεζικό δορυφόρο σε τροχιά. Η δοκιμή πυροδότησε ανησυχίες για κούρσα εξοπλισμών στο Διάστημα, και προκάλεσε διεθνείς αντιδράσεις για τα χιλιάδες διαστημικά σκουπίδια που δημιούργησε.
Ο SJ-12 εκτοξεύτηκε στα μέσα Ιουνίου από το Κέντρο Εκτόξευσης Δορυφόρων του Ζιουκουάν, το διαστημικό κέντρο από το οποίο αναχώρησαν δύο από τις τρεις επανδρωμένες αποστολές του Σενζού, το 2005 και το 2008.
Το μυστικοπαθές διαστημικό πρόγραμμα της Κίνας συνδέεται στενά με το στρατό. Η χώρα δεν περιλαμβάνεται στα 16 κράτη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού.
Tμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Ετοιμος να εκραγεί ο Καύκασος
Του Γ.Δελαστίκ
Αίμα ρέει πάλι στον Καύκασο. Οχι ποτάμια αυτή τη φορά, όπως τόσο συχνά σε αυτή την "καταραμένη" περιοχή την τελευταία εικοσαετία, αλλά αυτό δεν είναι δυστυχώς τόσο παρήγορο όσο ακούγεται. Οι πολιτικά στοχευμένες δολοφονίες απλών στρατιωτών υποδηλώνουν ότι εκτυλίσσονται σχέδια πρόκλησης εντάσεων σε πολλαπλές εστίες που δεν είναι καθόλου δύσκολο να οδηγήσουν σε πολεμικές αναφλέξεις. Η διαρκής κλιμάκωση της έντασης μεταξύ της Αρμενίας και του Αζερμπαϊτζάν στο Ναγκόρνο Καραμπάχ και η ραγδαία αποσταθεροποίηση της στρατηγικής σημασίας ρωσικής δημοκρατίας του Νταγκεστάν, στα παράλια της Κασπίας, βρίσκονται το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο των ανησυχητικών εξελίξεων.
Προ δύο εβδομάδων, αυτό που κυριαρχούσε στον διεθνή Τύπο ήταν οι θεαματικές κινήσεις του Κρεμλίνου με στόχο την αποκατάσταση της πολιτικοστρατιωτικής επιρροής του στον νότιο Καύκασο - δηλαδή στις χώρες του Καυκάσου που βρίσκονται εκτός των ρωσικών συνόρων (Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Γεωργία).
Ο Ρώσος πρόεδρος Ντμίτρι Μεντβέντεφ επισκέφθηκε το Ερεβάν, την πρωτεύουσα της Αρμενίας, στις 19 και 20 Αυγούστου. Εκεί υπέγραψε με τον Σερζ Σαρκισιάν, τον Αρμένιο ομόλογό του, μια εντυπωσιακή συμφωνία παράτασης της παραμονής της μεγάλης ρωσικής στρατιωτικής βάσης στο Γκούμρι, σε αρμενικό έδαφος που απέχει μόλις 20 χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Τουρκία, μέχρι το... 2044 (!) από το 2020 που ήταν μέχρι τώρα. Πρόκειται για βάση - κλειδί που επανδρώνεται με 5.000 Ρώσους στρατιώτες. Αυτό το Σαββατοκύριακο ο Μεντβέντεφ επισκέφθηκε το Μπακού, την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν.
Πριν από τη μετάβασή του εκεί, είχε προκαλέσει αίσθηση η είδηση ότι η Μόσχα πρόσφατα πούλησε πυραύλους S-300 στο Αζερμπαϊτζάν, ορκισμένο εχθρό της Αρμενίας, έναντι 300 εκατομμυρίων δολαρίων.
Την περασμένη Τρίτη προκλήθηκαν ένοπλα επεισόδια με νεκρούς στρατιώτες στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, ορεινή περιοχή που επί σοβιετικής εποχής ανήκε στο Αζερμπαϊτζάν, παρόλο που κατοικείται αποκλειστικά από Αρμένιους και ήδη έχει ντε φάκτο ανεξαρτητοποιηθεί από το Αζερμπαϊτζάν μετά από έναν αιματηρό πόλεμο με την Αρμενία που στοίχισε περίπου 30.000 ζωές.
Οσο ο Μεντβέντεφ βρισκόταν στο Μπακού, σημειώθηκε νέα ένοπλη συμπλοκή, με νεκρούς δύο Αζέρους στρατιώτες.
Η γνώμη των αναλυτών είναι ότι τα επεισόδια τα προκάλεσε το Αζερμπαϊτζάν, το οποίο αγωνιά να διαπιστώσει ποιες είναι οι πολιτικές συνέπειες της συμφωνίας Ρωσίας - Αρμενίας για τη διαιώνιση της ρωσικής στρατιωτικής παρουσίας στην Αρμενία: θα καταστήσει πιο ευέλικτη την αρμενική ηγεσία στο Ναγκόρνο Καραμπάχ επιτρέποντάς της να κάνει υποχωρήσεις που μέχρι τώρα αρνιόταν ή θα οδηγήσει σε σκλήρυνση της στάσης των Αρμενίων;
Τα τελευταία χρόνια το Αζερμπαϊτζάν, το οποίο ηττήθηκε κατά κράτος στον πόλεμο με την Αρμενία στις αρχές της δεκαετίας του 1990 για το Ναγκόρνο Καραμπάχ, εξοπλίζεται πυρετωδώς αξιοποιώντας τα έσοδά του από το πετρέλαιο. Φέτος έχουν αρχίσει και δηλώσεις Αζέρων αξιωματούχων που δεν αποκλείουν την εξαπόλυση επίθεσης ανακατάληψης με στρατιωτικά μέσα του Ναγκόρνο Καραμπάχ και των καθαρά αζερινών εδαφών που έχουν καταλάβει οι Αρμένιοι. Σημαίνει άραγε η νέα συμφωνία ότι ρωσικά στρατεύματα θα υπερασπιστούν τους Αρμένιους σε περίπτωση αζερινής επίθεσης;
Στις 11 Αυγούστου η ρωσική ηγεσία αποκάλυψε ότι εγκατέστησε αντιαεροπορικούς πυραύλους S-300 στη στρατηγικής σημασίας Αμπχαζία, την αποσχισθείσα από τη Γεωργία περιοχή που το Κρεμλίνο έχει αναγνωρίσει ως ανεξάρτητη χώρα μετά τον ρωσογεωργιανό πόλεμο του 2008. Πυραύλους ανακοίνωσε η Μόσχα ότι έχει εγκαταστήσει και στη Νότια Οσετία που αποτελεί ανάλογη περίπτωση.
Και ενώ αυτές οι κινήσεις δείχνουν ότι το Κρεμλίνο επιδιώκει την επιβολή στον Καύκασο μιας ρωσικής τάξης πραγμάτων, τα γεγονότα στο Νταγκεστάν έρχονται να αποδείξουν πόσο ασταθής είναι η κατάσταση εντός των ρωσικών συνόρων στον Καύκασο.
Η απόπειρα δολοφονίας το Σάββατο του υπουργού Θρησκευμάτων και Εθνοτήτων του Νταγκεστάν, Μπεκμουρσά Μπεκμουρσάγεφ, ο οποίος γλίτωσε με ελαφρά τραύματα ενώ σκοτώθηκε ο οδηγός του και η επίθεση αυτοκτονίας λίγες ώρες αργότερα σε ρωσικό πεδίο βολής επίσης στο Νταγκεστάν, με 5 νεκρούς και 39 τραυματίες, δεν αφήνουν περιθώρια ψευδαισθήσεων. Οι πόλεμοι στον Καύκασο δεν θα τελειώσουν ποτέ...
Το Κρεμλίνο Δεν ελέγχει την περιοχή
Χάος στο Νταγκεστάν - μια δημοκρατία που αν τη χάσει η Ρωσία, θα χάσει το μεγαλύτερο μέρος των ακτών που της έχουν απομείνει στην Κασπία και θα διακοπεί η χερσαία επικοινωνία Ρωσίας - Αζερμπαϊτζάν. Προηγουμένως χάος στην Τσετσενία, στην Ινγκουσετία και πάει λέγοντας. Πόλεμος με τη Γεωργία, απειλή νέου πολέμου Αρμενίας - Αζερμπαϊτζάν. Απόσχιση Αμπχαζίας και Νότιας Οσετίας από τη Γεωργία. Δίπλα η Τουρκία που καιροφυλακτεί και διακριτικά ενισχύει με έμμεσο τρόπο ισλαμιστικά αποσχιστικά κινήματα, όπως και η Σαουδική Αραβία. Μια περιοχή που απειλείται με έκρηξη, αν οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ επιτεθούν κατά του Ιράν. Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ενωσης, ο ρωσικός έλεγχος στον Καύκασο είναι άκρως αμφισβητήσιμος σε πολλές περιπτώσεις.
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Θέμα χρόνου η αναδιάρθρωση του χρέους;
Η προοπτική αναδιάρθρωσης του χρέους είναι κάτι το αναπόφευκτο, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης. Η αναδιάρθρωση θα γίνει έτσι κι αλλιώς. Το ερώτημα είναι κάτω από ποιες συνθήκες θα γίνουν οι διαπραγματεύσεις και με ποιους όρους θα γίνει η συμφωνία.
Οι επόμενοι μήνες, λοιπόν, είναι εξαιρετικά κρίσιμοι, διότι θα κρίνουν την θέση μας στο τραπέζι των συζητήσεων. Θα είμαστε ένας αξιόπιστος συνομιλητής ή όχι;
Ο εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ μίλησε πεντακάθαρα για την προοπτική της αναδιάρθρωσης του χρέους, σε συνέντευξή του προ ημερών στην εφημερίδα Κεφάλαιο. Αλλά και μεταξύ των αναλυτών και όσων γνωρίζουν να διαβάζουν νούμερα, η πεποίθηση είναι ότι είναι αδύνατον να συνεχίσουμε δίχως να ξεκινήσουμε από μία νέα αφετηρία σε ό,τι αφορά το χρέος. Σε διαφορετική περίπτωση θα βρισκόμαστε για τις επόμενες δεκαετίες σε μία διαρκή πάλη για να ξεπληρώσουμε τόκους, εκμηδενίζοντας κάθε προοπτική ανάπτυξης και εξαθλιώνοντας το λαό αυτής της χώρας. Είναι μία εξέλιξη που θα προκαλέσει μοιραία την έντονη κοινωνική αντίδραση, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στη χρεοκοπία και στην οριστική απώλεια των χρημάτων των δανειστών μας.
Δεν είναι κάτι διαφορετικό από το να...οφείλει κάποιος ένα υπέρογκο για τις δυνατότητές του ποσό στην τράπεζα. Ο οφειλέτης, λοιπόν, πάει στην τράπεζα και ζητάει κάποιες διευκολύνσεις, επειδή ακριβώς αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του. Η τράπεζα τον διευκολύνει (δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά) και στην πορεία αποδεικνύεται ότι ο οφειλέτης είναι ειλικρινής στις προθέσεις του και κάνει ό,τι πρέπει να κάνει για να πάρει η τράπεζα πίσω τα χρήματά της. Όταν λοιπόν ο οφειλέτης αυτός ζητήσει επαναδιαπραγμάτευση του δανείου του μετά από λίγο καιρό, η τράπεζα δεν έχει λόγο να μην το κάνει. Είναι προτιμότερο να του χαρίσει κάποιους από τους τόκους και να επιμηκύνει τη διάρκεια του δανείου από το να του βάλει την θηλιά στον λαιμό και να μπει και η ίδια σε περιπέτειες.
Αν τους επόμενους έξι μήνες δείξουμε αποφασισμένοι να μην παρεκκλίνουμε της πορείας μας, τότε δικαιούμαστε να φωνάξουμε τους δανειστές μας σε ένα τραπέζι και να συζητήσουμε μαζί τους εφ’ όλης της ύλης. Κι οι δανειστές θα είναι υποχρεωμένοι τότε να καθίσουν στο τραπέζι και να δώσουν την συγκατάθεσή τους σε μία έντιμη συμφωνία. Ακριβώς επειδή σε διαφορετική περίπτωση θα έχουν πολλά περισσότερα να χάσουν.
Tμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Ο Πούτιν τρέχει τον South Stream και θάβει τον Ναμπούκο
Σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του ισχυρού άντρα της Ρωσίας,ο αγωγός φυσικού αερίου «South Stream» θα κατασκευαστεί εξίσου γρήγορα, όπως και ο «Nord Stream».
Τη σχετική δήλωση έκανε ο πρωθυπουργός Β. Πούτιν σε συνάντηση με τα μέλη της Διεθνούς Λέσχης Συζητήσεων «Βαλντάι».
Όσον αφορά το «Ναμπούκο», ο πρωθυπουργός θεωρεί ότι αυτό το σχέδιο έχει ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας. Το κύριο πρόβλημα του «Ναμπούκο» (είπε), είναι η απουσία εγγυημένων όγκων φυσικού αερίου, που χρειάζονται για το γέμισμα του αγωγού.
Μάλιστα αιτιολόγησε αυτήν την άποψή του με πολύ ξεκάθαρο τρόπο λέγοντας ότι:
«Η Ρωσία δεν πρόκειται να γεμίσει αυτόν τον αγωγό, στο Ιράν κάποια κοιτάσματα προς το παρόν δεν αξιοποιούνται, στο Αζερμπαϊτζάν οι όγκοι είναι μικροί και εκτός αυτού, το Αζερμπαϊτζάν έχει υπογράψει συμβόλαιο προμήθειας φυσικού αερίου στη Ρωσία πρόσφατα...» στέλνοντας το μήνυμα στην δύση για το ποιός είναι το αφεντικό στην αγορά και μεταφορά του φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Η συμφωνία και η προίκα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Η υπογραφή της συμφωνίας που επιτεύχθηκε μετά μυρίων κόπων και βασάνων στο «και πέντε» της καταληκτικής ημερομηνίας, κάθε άλλο παρά σημαίνει το τέλος της διαδικασίας για τα ΕΝΑΕ. Καταρχάς, μέχρι της 30 Σεπτεμβρίου η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής, το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας και τη Βουλή τη συμφωνία προκειμένου να γίνει νόμος του κράτους.
Είναι αυτονόητο ότι το φορτισμένο, πολιτικά, κλίμα των ημερών λόγω των επικείμενων εκλογών για να την ανάδειξη αιρετών περιφερειαρχών και δημάρχων η αρχική επιθυμία του υπουργού Εθνικής Άμυνας για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής συναίνεσης, κάθε άλλο παρά σίγουρη είναι. Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση θα πρέπει να στηριχθεί στην κοινοβουλευτική της πλειοψηφία και τελικά... να κυβερνήσει.
Εν παραλλήλω, η κυβέρνηση θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το συντομότερο δυνατόν δύο κρίσιμες εκκρεμότητες που είναι απόλυτα καθοριστικές για το μέλλον των ΕΝΑΕ, τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας αλλά και την αναζωογόνηση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης καθώς πολλοί υπεργολάβοι εργάζονται στα ΕΝΑΕ.
Η πρώτη εκκρεμότητα αφορά το καθεστώς των γαιών που είχε παραχωρήσει το ελληνικό δημόσιο στα ΕΝΑΕ επί ιδιοκτησίας Νιάρχου. Σε κάποια τμήματα των γαιών αυτών έχουν κατασκευαστεί υποδομές των ναυπηγείων (δεξαμενές δεξαμενισμού πλοίων για επισκευή, συνεργεία, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι). Αντίθετα, άλλα τμήματα των γαιών αυτών παρεμβάλλονται με τη μορφή εδαφικών λωρίδων μέσα στο χώρο των ΕΝΑΕ.
Είναι αυτονόητο και για τη στοιχειώδη λογική ότι η συγκεκριμένη ανώμαλη κατάσταση που χρονολογείται από πεντηκονταετίας σχεδόν θα πρέπει να διευθετηθεί και να αποκατασταθεί η ενότητα των γηπέδων του ναυπηγείου. Ήδη έχουν δοθεί προφορικές διαβεβαιώσεις από την ελληνική κυβέρνηση στην ADM αλλά καθώς έχουμε εισέλθει πλέον στο στάδιο της υλοποίησης δεν επαρκούν, αλλά απαιτείται άμεσες ισχυρές νομικά εγγυήσεις για να ανοίξει ο δρόμος προς την ταχύτερη ανάληψη της διοίκησης των ναυπηγείων από την ADM.
Η δεύτερη εκκρεμότητα αφορά την υλοποίηση της συμφωνίας που επέτυχε η ελληνική κυβέρνηση με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βάσει την οποίας ήρθη το πρόστιμο των 230 εκατ. ευρώ που είχε επιβληθεί για παράνομες κρατικές επιδοτήσεις για την περίοδο προ του 2000 όταν ακόμα τα ΕΝΑΕ βρίσκονταν υπό κρατικό έλεγχο. Τα βασικά σημεία της συμφωνίας προβλέπουν τη δέσμευση της κυβέρνησης για την ανάθεση στα ΕΝΑΕ μιας σειράς προγραμμάτων:
• Ναυπήγηση των έξι νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού
• Ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων Type 214
• Εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών MEKO-200HN
• Ναυπήγηση δύο κανονιοφόρων
• Ανάθεση της συντήρησης του στόλου.
Η δεινή οικονομική θέση της χώρας είναι προφανές ότι δεν επιτρέπει την ανάθεση του προγράμματος της ναυπήγησης έξι νέων φρεγατών, πρόγραμμα για το οποίο έχουν ήδη θέσει ισχυρή υποψηφιότητα και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Από την άλλη πλευρά, η ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων μπορεί να απασχολήσει σε μόνιμη βάση περί τα 450 άτομα της μονάδας υποβρυχίων, που αποτελούν ένα ποσοστό περί το 30% του συνολικού εργατικού δυναμικού.
Τέλος, όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών MEKO-200HN το πρόγραμμα αποτελεί υψηλή επιχειρησιακή απαίτηση για το Πολεμικό Ναυτικό, τα ΕΝΑΕ είναι ο κατασκευαστής των τεσσάρων φρεγατών και το κόστος εκσυγχρονισμού τους που κυμαίνεται περί τα 400 εκατ. ευρώ, είναι εντός των δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας.
Η συντήρηση των πλοίων επιφανείας και των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού αποτελεί μια επίσης ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς πέρα από τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και ειδικότερα το ΓΕΝ, θα πρέπει να σχεδιάσουν την μετάβαση στο νέο αυτό σύστημα, το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, έχει υιοθετηθεί από πολλές ναυτικές δυνάμεις ανά τον κόσμο. Με την υιοθέτηση του συστήματος στη βάση αυστηρών προδιαγραφών και ποιοτικού ελέγχου για την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης, μπορεί να επιφέρει όχι μόνο κατακόρυφη αύξηση της ποιότητας συντήρησης αλλά και σημαντική μείωση του κόστους.
Οι επόμενες κινήσεις της ADM
Σύμφωνα με δηλώσεις καλά πληροφορημένων πηγών στο «defence-point.gr» με την υπογραφή της συμφωνίας η ADM είναι έτοιμη να αναλάβει τη διοίκηση και την εξομάλυνση της λειτουργίας των ΕΝΑΕ εντός του τρέχοντος μηνός. Η διαδικασία εσωτερικού ελέγχου και αξιολόγησης (due diligence) θα είναι διάρκειας τριών εβδομάδων. Όσον αφορά το προσωπικό των ΕΝΑΕ η ADM έχει συμφωνήσει για τη διατήρηση του συνόλου των θέσεων εργασίας συμπεριλαμβανομένων και των 160 ατόμων στη μονάδα τροχαίου υλικού η οποία ας σημειωθεί δεν περιλαμβανόταν στην αρχική συμφωνία.
Παράλληλα, έχει ζητήσει από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης με τη μορφή της ανάθεσης προγραμμάτων εντός του πλαισίου των δυνατοτήτων της, για το μεσοδιάστημα μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και συμβασηοποιηθούν οι παραγγελίες για νέα υποβρύχια, νέα σκάφη επιφανείας και εκσυγχρονισμούς μέσης ζωής από πελάτες του εξωτερικού. Μάλιστα, στο πλαίσιο της συμφωνίας που επιτεύχθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ADM έχει ήδη ανακοινώσει στον υπουργό Εθνικής Άμυνας τη διάθεσή της στην περίπτωση που η κυβέρνηση ενεργοποιήσει τη συντήρηση του στόλου από τα ΕΝΑΕ να προσλάβει του 400 περίπου εργατοτεχνίτες που εργάζονται στον τομέα αυτό του Πολεμικού Ναυτικού.
Η επόμενη φάση
Για τους παρακολουθώντες τα τεκταινόμενα στη διεθνή ναυπηγική βιομηχανία οι επόμενες εξελίξεις είναι όχι απλώς εύκολο να υποτεθούν αλλά και να προδιαγραφούν. Όπως συνέβη και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, η εμφάνιση ενός ισχυρού πόλου ο οποίος διαθέτει οικονομικούς πόρους, τεχνολογία και τεχνογνωσία και ένα πελατολόγιο που περιλαμβάνει περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο, οδήγησε σε συγχωνεύσεις, ενοποιήσεις και εξορθολογισμό της λειτουργίας της κάθε εθνικής ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, έχουν ήδη γίνει επαφές μεταξύ των Ναυπηγείων Ελευσίνας και της ADM αλλά σε εντελώς διαφορετική βάση από τα σενάρια που έχουν το φως της δημοσιότητας.
Ανάγκη κυβερνητικής παρέμβασης
Την παρούσα περίοδο, η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά θα πρέπει να θριαμβολογεί για την εξέλιξη στα ΕΝΑΕ (πληροφορίες φέρουν τον πρωθυπουργό να κάνει σχετικές ανακοινώσεις στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης) αλλά θα πρέπει τάχιστα να εκπονήσει μία συνολική πολιτική για την ελληνική ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία που δεν περιλαμβάνει μόνο τα ΕΝΑΕ, τα ναυπηγεία Ελευσίνας, το Νεώριο Σύρου αλλά και πολλές δεκάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Θα ήταν ολέθριο λάθος να αφεθεί αποκλειστικά η εξέλιξη των πραγμάτων στις δυνάμεις της αγοράς καθώς είναι προφανές ότι ο έχων τους μεγαλύτερους οικονομικούς πόρους, την τεχνολογία και την τεχνογνωσία μπορεί να καθορίσει την πορεία των εξελίξεων.
Η κυβέρνηση οφείλει να διαμορφώσει ένα συνολικό πλαίσιο για την ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, να συζεύξει πάση θυσία τον ελληνικό εμπορικό στόλο ο οποίος αντιπροσωπεύει το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας με την ελληνική βιομηχανία και να προγραμματίσει τα όποιο εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού όποτε και όταν ανατεθούν λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη της την εξαγωγική προοπτική.
πηγή:defencepoint
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)