Παρασκευή, 1 Οκτωβρίου 2010

Στο αρχείο του ΓΑΠ και του Πάγκαλου η ίδρυση φορέα έρευνας και εξόρυξης πετρελαίου με νέα δικαιολογία το ..ΔΝΤ



Την κρίση και την ύφεση επικαλούνται πλέον οι κρατικοί και κυβερνητικοί αξιωματούχοι για να καλύψουν την δουλικότητα και την φοβία τους στο Εθνικής σημασίας θέμα εξόρυξης των υδρογονανθράκων του Αιγαίου ( και όχι μόνο ).
Η elliniki-stratigiki παρακολουθεί εδώ και καιρό τις εξελίξεις και τις περιβόητες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για ίδρυση κρατικού φορέας έρευνας και εξόρυξης υδρογονανθράκων.Μάλιστα είχαμε παραθέσει και τις σχετικές διαβεβαιώσεις του κου Μανιάτη.

Όπως αναφέρει και ο Κός Σταμπολής (Αντιπροέδρου και Γενικού Διευθυντή του Ινστιτούτου Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης) πέπλο μυστηρίου λοιπόν και άκρας μυστικότητας καλύπτει τελευταία τις εξελίξεις γύρω από τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες αναφορικά με την προσπάθεια σύστασης φορέα που θα αναλάβει τη διενέργεια ερευνών για υδρογονάνθρακες στην ελληνική επικράτεια.

Παρά την κινητικότητα που είχε εκδηλωθεί στα τέλη Ιουνίου και αρχές Ιουλίου από το αρμόδιο υπουργείο (ΥΠΕΚΑ) και τα όσα είχαν διαρρεύσει περί έτοιμου νομοσχεδίου που ρύθμιζε όλες τις λεπτομέρειες των ερευνών συμπεριλαμβανομένης και της οργάνωσης διεθνούς γύρου παραχωρήσεων (international round), σήμερα, δύο μήνες μετά, η πολιτική ηγεσία υπό το βάρος της ύφεσης και της αβεβαιότητας που δημιούργησε ο ανασχηματισμός φαίνεται να έχει θέσει το όλο θέμα για ακόμη μια φορά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Το θέμα της σύστασης ανεξάρτητου φορέα ερευνών ή μίας ειδικής Γραμματείας που θα έχει την ευθύνη οργάνωσης και παρακολούθησης των χερσαίων και υποθαλάσσιων ερευνών θεωρείτο μια μάλλον τελειωμένη υπόθεση, πριν μόλις δύο μήνες, αφού ο υφυπουργός ΠΕΚΑ και αρμόδιος για το θέμα, κ. Γιάννης Μανιάτης, μιλώντας σε ημερίδα του ΙΕΝΕ στην Αθήνα την 1η Ιουλίου δήλωσε πως «οι ενδείξεις για ύπαρξη πετρελαίου στα ελληνικά χωρικά ύδατα είναι αρκετά ισχυρές, ώστε να πείθουν πως πρέπει να δημιουργηθεί ταχύτατα ένας δημόσιος φορέας που θα προκηρύξει τους διαγωνισμούς».

Άραγε, τι συνέβη από τότε μέχρι σήμερα για να ατονήσει τελείως το θέμα και να αρχειοθετηθεί στα «υπό εξέταση» θέματα περιμένοντας απόψεις και γνωμοδοτήσεις από σωρεία υπεύθυνων και μη γνωμοδοτικών οργάνων; Εν τω μεταξύ, η επιστολή της υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κας Τίνας Μπιρμπίλη στον Ιταλό ομόλογό της, που δημοσιοποιήθηκε στα μέσα Αυγούστου, περί «επικινδυνότητας των εξορύξεων πετρελαίου σε μεγάλο βάθος στην περιοχή της Μεσογείου» και του πνεύματος ανησυχίας που την διακατέχει, θεωρήθηκε από κύκλους της αγοράς ως έμμεση, αλλά σαφής προειδοποίηση προς τις εταιρείες ότι η έρευνα υδρογονανθράκων δεν αποτελεί πλέον προτεραιότητα για την κυβέρνηση, η οποία έχει δώσει προτεραιότητα στην πράσινη ανάπτυξη.

Η κυβέρνηση εν’ όψει των τελευταίων απογοητευτικών οικονομικών στοιχείων, και ιδίως της αρνητικής εξέλιξης του ΑΕΠ, το β’ τρίμηνο του έτους (-3,5%), προβληματίζεται έντονα για τη δημιουργία νέων φορέων, έστω και εχόντων αναπτυξιακή διάσταση. Έτσι υπό την πίεση της γενικότερης αρνητικής οικονομικής συγκυρίας, αλλά και της σοβαρής απόκλισης στην είσπραξη των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού, η κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει αποκλείσει την εκταμίευση οποιουδήποτε ποσού για την ανάληψη πρωτοβουλιών, όπως τη σύσταση του νέου φορέα, ο οποίος στην πιο light εκδοχή του θα χρειάζετο ένα αρχικό κεφάλαιο της τάξης 15-20 εκατ. ευρώ για να μπορέσει να δραστηριοποιηθεί.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι μέσα σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα ο εν λόγω φορέας μπορεί να καταστεί πλήρως αυτοχρηματοδοτούμενος με τα έσοδά του να προέρχονται αποκλειστικά από τη φορολογία επί του παραγόμενου πετρελαίου. Όμως φαίνεται ότι η κυβέρνηση δεν συζητάει καν τη δημιουργία ειδικής γραμματείας στο ΥΠΕΚΑ ή στην ΡΑΕ, κάτι που θα είχε πολύ μικρότερο κόστος, αλλά θα συνιστούσε ένα χρήσιμο διοικητικό όχημα που θα μπορούσε να προωθήσει τις έρευνες.

Να σημειώσουμε ότι το 2009 η Ελλάδα εκπλήρωσε γύρω στα 11 δισ. ευρώ για την εισαγωγή 17,5 εκατ. τόνων αργού περίπου και προϊόντων, ποσό αν και σημαντικά μικρότερο από αυτό που κατέβαλε το 2008 (τότε είχε πληρώσει πάνω από 16 δισ. ευρώ), εν τούτοις αντιπροσωπεύει ένα υψηλό μέγεθος ως ποσοστό του ΑΕΠ (5,2%). Τη στιγμή που όλο και λιγοστεύουν οι χώρες στις οποίες έχουν πρόσβαση για έρευνες οι διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες και με δεδομένη τη μείωση της παραγωγής από τις εκτός OPEC χώρες μέσα στην επόμενη δεκαετία, η σημασία χωρών όπως η Ελλάδα, η οποία παραμένει από τις λιγότερο ερευνηθείσες περιοχές της Μεσογείου, αναδεικνύεται ως κομβική.



Τέλος, όπως παρατηρούν διεθνείς τραπεζικοί κύκλοι, η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται ότι δεν έχει κατανοήσει επαρκώς τα οφέλη για την εθνική οικονομία από μια συστηματική εκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων που βρίσκονται στο ελληνικό υπέδαφος. Όμως σε μια δύσκολη περίοδο όπως η σημερινή που η κυβέρνηση προσπαθεί απεγνωσμένα να μαζέψει χρήματα δεξιά και αριστερά, το να αγνοείς ή και να απομακρύνεις τη δυνατότητα για άμεσα ετήσια έσοδα από την εκμετάλλευση υδρογονανθράκων, της τάξης του 1,0 ή και 2,0 δισ.δολαρίων, και αρκετά περισσότερα σε βάθος χρόνου από την ανάπτυξη παρεμφερών δραστηριοτήτων και τη δημιουργία απασχόλησης, είναι τελείως παράλογο, τονίζουν οι ανωτέρω κύκλοι.

Επιπλέον, οι ανωτέρω παράγοντες, αδυνατούν να κατανοήσουν το μηχανισμό μέσω του οποίου η κυβέρνηση θα αυξήσει τα καθαρά έσοδα προωθώντας αποκλειστικά την πράσινη ανάπτυξη, αφού οι περισσότερες δράσεις που έχουν σχέση με αυτήν είναι επιδοτούμενες μεταφέροντας μάλιστα μεγάλο μέρος του κόστους στον καταναλωτή επηρεάζοντας έτσι τον τιμάριθμο (π.χ. ειδικό τέλος ΑΠΕ, υψηλά Feed in Tariffs, κ.λπ.).



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Αβλαβείς διελεύσεις ΚΑΙ Τουρκικών Υποβρυχίων παραδέχτηκε ο Βενιζέλος


Το Πολεμικό Ναυτικό δίνει πλήρη εικόνα στο ΝΑΤΟ για τις κινήσεις των ελληνικών υποβρυχίων στο Αιγαίο και όπου αλλού και το ίδιο κάνουν και οι άλλες χώρες – μέλη στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που έχουν αναλάβει. Αυτό ομολόγησε στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, στη διάρκεια της συζήτησης για την κύρωση της συμφωνίας παράδοσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Επί της ουσίας, όπως σημειώνει και η εφημερίδα Ριζοσπάστης, ο αρμόδιος υπουργός παραδέχτηκε ότι το ΝΑΤΟ έχει τον πλήρη έλεγχο του Αιγαίου.


Αναφερόμενος στο ρόλο των υποβρυχίων, δήλωσε ότι «σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, πρέπει να καλύπτουμε οχτώ τομείς και πράγματι υπάρχουν διελεύσεις τουρκικών υποβρυχίων, άλλοτε εν αναδύσει και άλλοτε εν καταδύσει», αναδεικνύοντας μία άγνωστη πτυχή της τουρκικής προκλητικότητας στο Αιγαίο.

Οπως εξήγησε, στη συνέχεια, «όταν οι διελεύσεις αυτές, οι οποίες μας φέρνουν σε οριακές καταστάσεις σε σχέση με τη λεγόμενη αβλαβή διέλευση – όταν δεν πρόκειται για πλου διέλευσης σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση του Δικαίου της Θάλασσας – αυτές λοιπόν οι περιπτώσεις της διέλευσης εν καταδύσει, εντοπίζονται εκ των υστέρων μέσα από το ΝΑΤΟικό σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών που παρακολουθεί την κίνηση του κάθε υποβρυχίου, αλλά τότε ήδη έχει συντελεστεί η διέλευση».

Το συμπέρασμα που προκύπτει αβίαστα είναι ότι η Τουρκία έχει πλήρη και επίσημη εικόνα για το πού κινούνται τα ελληνικά υποβρύχια. Αλλωστε, το ίδιο ισχύει και για τα μαχητικά αεροσκάφη. Εδώ όμως προκύπτουν δύο θέματα: Το ένα αφορά στο ποιος ασκεί τον επιχειρησιακό έλεγχο στο Αιγαίο, ακόμα και στα στενά που είναι ελληνικά χωρικά ύδατα, αφού «αβλαβής διέλευση» νοείται μόνο στα εσωτερικά χωρικά ύδατα.

Το άλλο είναι ότι αυτό που εμφανίζεται ως «προάσπιση της εθνικής κυριαρχίας» της χώρας αποτελεί ένα θέατρο, καθώς τα υποβρύχια που υποτίθεται παίζουν κρυφτό με τον τουρκικό στόλο, έχουν ήδη δώσει το στίγμα τους στα ΝΑΤΟικά επιτελεία, τα οποία έχουν τον έλεγχο της περιοχής και βέβαια σ’ αυτά τα επιτελεία συμμετέχουν και Τούρκοι αξιωματικοί.



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Ανταρτοπόλεμο με μυστικά όπλα ετοιμάζει το Ιράν στο US Navy


Μια αντισυμβατική και εξαιρετικά ισχυρή δύναμη κρούσης διαθέτουν οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν σε περίπτωση πολέμου με τον «μεγάλο σατανά» τις ΗΠΑ.

Το ανεξάρτητο από τις ιρανικές ένοπλες δυνάμεις αυτό σώμα έχει αναπτύξει νέα καινοτόμα επιχειρησιακά δόγματα, που υλοποιεί μέσα από την απόκτηση νέων όπλων, προκειμένου να δημιουργήσει μια αντισυμβατική δύναμη κρούσης, ικανή να κατανικήσει μεγάλες ναυτικές δυνάμεις στην περιοχή του Περσικού Κόλπου.

Το δόγμα βασίζεται στην παραδοχή ότι το Ιράν δεν μπορεί να αντιπαρατεθεί μετωπικά με το US Navy, αλλά με τις δυνάμεις αυτές μπορεί να πλήξει καίρια μεγάλες ναυτικές μονάδες, σχεδόν με τακτικές ναυτικού ανταρτοπολέμου.

Σε μια μεγάλη ναυτική βάση στα στενά του Χορμούζ, οι Φρουροί της Επανάστασης έχουν συγκεντρώσει μεγάλο αριθμό από μικρά ταχύπλοα, εξοπλισμένα με πυραύλους επιφανείας-επιφανείας και ρουκέτες μικρού βεληνεκούς, που σκοπεύουν κυριολεκτικά να κορέσουν την αμερικανική άμυνα.

Ένα άλλο στοιχείο της ιρανικής τακτικής είναι ένας στόλος από μικρά υποβρύχια (Κλάση «Γκαντίρ») που θα επιχειρούν πολύ κοντά στις ακτές σε αποστολές νακροθέτησης ή επιθετικές περιπολίες, ενώ λόγο μεγέθους και συμβατικής πρόωσης είναι εξαιρετικά δύσκολο να επισημανθούν.

Το πιο ανορθόδοξο όμως όπλο των Φρουρών της Επανάστασης είναι ένας στόλος από μικρά εξοπλισμένα υδροπλάνα-εκρανοπλάνα που πετώντας πολύ κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας, με πυραύλους και πολυβόλα θα πραγματοποιούν επιδρομές στις αμερικανικές δυνάμεις σε πολυάριθμα σμήνη. Τα μονοθέσια αυτά αεροσκάφη θα ακολουθούν σχεδόν τακτικές καμικάζι, τουλάχιστον σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της ηγεσίας των Φρουρών της Επανάστασης.

Επιπλέον παράκτιες συστοιχίες πυραύλων ναυτικής κρούσης, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι τοπικής κατασκευής, κινεζικές σχεδιάσεις θα δημιουργούν ένα αδιαπέραστο φράγμα σε απόπειρα προσέγγισης στις ακτές.


Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

elliniki-stratigiki: Οι Ρωσικοί P-800 Yakhont μπορούν να βυθίσουν όλο το Ισραηλινό ναυτικό.Έντονη ανησυχία σε ΗΠΑ-ΙΣΡΑΗΛ.




Η elliniki-stratigiki αναλύει την πρόσφατη ανακοίνωση της απόφασης της Ρωσίας να πουλήσει τον αντιπλοϊκό πύραυλο (ASM) Yakhont (Sapphire)στην Συρία η οποία προκάλεσε έντονη αντίδραση και ανησυχία στις ΗΠΑ και το Ισραήλ.

Το εκτιμώμενο ποσό της συμφωνίας δεν είναι μικρότερo από 300 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με αυτή τη συμφωνία, η Συρία σχεδιάζει να αποκτήσει τουλάχιστον δύο συστοιχίες αντοπλοϊκών πυραύλων Yakhont (72 μονάδες) από τη Ρωσία. Αυτό το όπλο είναι καθαρά αμυντικό με σκοπό να αντανακλά τυχόν επίθεση του εχθρού από τη θάλασσα.

Παρ όλα αυτά, σε μια συνάντηση με τον Ισραηλινό ομόλογό του Εχούντ Μπαράκ,ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Ρόμπερτ Γκέιτς δήλωσε ότι θα μπορούσε να «αποσταθεροποιήσει» ολόκληρη την περιοχή. Προειδοποίησε τη Ρωσία σχετικά με το εμπόριο όπλων με χώρες με τις οποίες η Ουάσινγκτον δεν έχει καμία εμπιστοσύνη.

«Η Ρωσία έχει το δικαίωμα να πωλεί όπλα σε άλλες χώρες. Ελπίζουμε όμως ότι η ρωσική πλευρά λαμβάνει υπόψη τον στρατηγικό αντίκτυπο τέτοιων πράξεων», είπε.

Στις 19 Σεπτεμβρίου,ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Βενιαμίν Νετανιάχου εξέφρασε τις ανησυχίες του για τη συμφωνία. Σύμφωνα με τον ίδιο,η πρόθεση της Ρωσίας να προμηθεύσει τη Συρία με όπλα που μπορούν να αλλάξουν τη στρατηγική κατάσταση στη Μέση Ανατολή δεν συντελούν στη σταθερότητα και την ειρήνη.....(!!!).

Γιατί είναι οι αμερικανικές και ισραηλινές στρατιωτικές και πολιτικές ηγεσίες είναι τόσο φοβισμένες;Ο AMS X-61 Yakhont αποσκοπεί στο να αντιμετωπίσει τις δυνάμεις του εχθρού στην επιφάνεια και με χρήση ηλεκτρονικών αντιμέτρων. Η ακτίνα δράσης του είναι πάνω από 300 km και δίνει τη δυνατότητα να νικήσει τον εχθρό αποτελεσματικά , σε μεγάλες αποστάσεις με την ελαχιστοποίηση της πιθανότητας των ιδίων ζημιών.

Επιπλέον, τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του (συμπεριλαμβανομένων των υψηλής ταχύτητας - 750 μέτρα ανά δευτερόλεπτο ή 2700 χλμ/ώρα, καθώς και την τεχνολογία stealth, καθιστώντας τους μη διακριτικούς για τα σύγχρονο ραντάρ) επιτρέπουν στον πύραυλο να πραγματοποιεί αποτελεσματικούς ελιγμούς και να αποφύγει αντιπυραυλικά συστήματα καθώς και την ηλεκτρονική παρακολούθησή του. Επιπλέον,οι Yakhont είναι πολύ ανθεκτικοί σε ραδιο-ηλεκτρονικές παρεμβολές.



Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν τους Yakhont τρομερό όπλο (ανώτερο από τα περισσότερα δυτικά αντίστοιχα συστήματα), ικανότατο στην καταστροφή υπεράκτιων δραστηριότητων του αντιπάλου. Υπάρχουν λόγοι για τους Αμερικανούς και τους Ισραηλινούς να ανησυχούν γνωρίζοντας την παραδοσιακή ισχύ των Ρωσικών πυραυλικών συστημάτων.

Το Ισραήλ σχεδιάζει την απάντησή του προς τη Ρωσία.Ο Πρωθυπουργός Νετανιάχου αποφάσισε να αγοράσει τα F-35 (!!!) ως μια πιθανή απάντηση. Δεν είναι σαφές ποιος πήρε την απόφαση , αφού οι Yakhont υπάρχουν ήδη πλήρως επιχειρησιακοί, ενώ το F-35 βρίσκεται ακόμη σε πιλοτική φάση.!!

Η εφημερίδα Yediot Ahronot έγραψε για μια άλλη πιθανή απάντηση. Ανέφερε ότι η συμφωνία Ρωσιας-Συρίας εξόργισε Ισραηλινούς αξιωματούχους τόσο πολύ που σκοπεύουν να εγκαταλείψουν την υποχρέωση να μην προμηθεύει όπλα σε χώρες εχθρικές προς τη Ρωσία.Η Δικτυακή πύλη Wy-μη διέδωσε πληροφορία ότι "οι Ισραηλινοί αξιωματούχοι απείλησαν να πουλούν όπλα στους τομείς στρατηγικής σημασίας για τη Ρωσία." Ισραηλινή εμπειρογνώμονες υπονόησαν την Γεωργία.

Ας μιλήσουμε για τη Γεωργία. Η Ρωσία είχε προειδοποιήσει πολύ πριν από τον Αύγουστο 2008, σχετικά με το γεγονός ότι ο Πρόεδρος της, Μιχαήλ Σαακασβίλι, μπορεί να διατάξει μια επίθεση στη Νότια Οσετία και καλεί τη διεθνή κοινότητα να μην εξοπλίζει την Γεωργία. Αλλά οι Αμερικανοί ενεργούσαν διαφορετικά. Ο Καύκασος γέμισε αμερικανικά όπλα. Οι ΗΠΑ πήραν την "τιμητική" δεύτερη θέση ως ο μεγαλύτερος προμηθευτής όπλων στη Γεωργία μετά από την Ουκρανία. Μήπως θα έπρεπε να εξουσιοδοτείται η Ρωσία για την παροχή όπλων;

Από αυτή την άποψη το Ισραήλ, επίσης, δεν φαίνεται ότι είναι αθώο. Το 2004-2008, συνέβαλε επίσης στην ανάπτυξη της γεωργιανής στρατιωτικής ισχύς. Ήταν το Τελ Αβίβ που παρέχει δεκάδες αεροσκάφη UAV και συστημάτα πυροβολικού στην Τιφλίδα.Εμπειρογνώμονες του Ισραήλ είχαν αναβαθμίσει τα Su-25 της Γεωργίας για τον πόλεμο του Αυγούστου.

Τα ισραηλινά όπλα σκότωσαν ρωσικές ειρηνευτικές δυνάμεις και τους πολίτες στη Νότια Οσετία τον Αύγουστο του 2008. Η γεωργιανή-ισραηλινή στρατιωτική συνεργασία δεν σταμάτησε ακόμα και κατά τη διάρκεια των εχθροπραξιών. Ήταν μόνο μετά την κατάρρευση της περιπέτειας Σαακασβίλι όταν το Ισραήλ συμφώνησε να αναστείλει την προμήθεια όπλων προς τη γεωργιανή πλευρά.

Και τώρα η συνεργασία της Τιφλίδας με το Τελ Αβίβ στο στρατιωτικό τομέα θα μπορούσε να επαναληφθεί. Τι γίνεται όμως αν οι Ισραηλινοί μπλοφάρουν; Ένας από τους λόγους που συνεχίζει το Τελ-Αβίβ την στρατιωτική-τεχνική συνεργασίας με τη Γεωργία είναι ότι η Μόσχα είναι έτοιμη να πουλήσει Iskander πυραύλους στη Δαμασκό ικανούς να καλύπτουν αποτελεσματικά και να καταστρέφουν τα περισσότερα από τα αντικείμενα στο έδαφος του Ισραήλ.

Παρά την ασυνέπεια του Ισραήλ και της ασάφειας των δράσεών του κατά τη διάρκεια των γεγονότων στη Νότια Οσετία, οι ανησυχίες του Τελ Αβίβ για Yakhonts στη Συρία είναι κατανοητές. Η Συρία ήταν πάντα στρατηγικός αντιπάλός του. Οι δύο χώρες εξακολουθούν να διαπληκτίζονται για τα δικαιώματα στα υψώματα του Γκολάν.

"Ποτέ οι Αμερικανοί δεν πολέμησαν άμεσα με τη Συρία και είναι απίθανο ότι θα το πράξουν στο εγγύς μέλλον.Πρώτα απ 'όλα, ανησυχούν γιατί ο μόνος αξιόπιστος σύμμαχός της στην περιοχή το Ισραήλ,κινδυνεύει άμεσα εφόσον οι Σύριοι με τους Yakhont θα μπορούσαν να βυθίσουν ολόκληρο το ισραηλινό ναυτικό . "



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Πυρηνικός "εκβιαστής" στην πίσω αυλή των ΗΠΑ ο Ούγκο Τσάβες


Φαίνεται ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ένα ακόμη πρόβλημα: Το πυρηνικό πρόγραμμα της Βενεζουέλας μπορεί να προστεθεί σε αυτό του Ιράν και της Βόρειας Κορέας στο εγγύς μέλλον. Η ανακοίνωση έγινε την επόμενη μέρα των εκλογώναπό τον Ούγκο Τσάβες.

Ο κόσμος μπορεί να δει μια άλλη πυρηνική δύναμη, ακριβώς δίπλα στις ΗΠΑ .

Στις 27 Σεπτεμβρίου, ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες δήλωσε ότι το Καράκας διενεργεί προκαταρκτική αξιολόγηση των δυνατοτήτων για την ανάπτυξη του εθνικού πυρηνικού προγράμματος.


Εδώ είναι η δήλωση του επικεφαλής της χώρας της Νότιας Αμερικής: «Αναλάβαμε το έργο πυρηνικής ενέργειας για ειρηνικούς σκοπούς, και κανείς δεν θα μας σταματήσει Χρειαζόμαστε αυτό το πρόγραμμα και τώρα έχουμε αναλάβει την πραγματοποίηση προγραμμάτων βασικών προκαταρκτικών δοκιμών..»

Όπως τονίστηκε από τον ηγέτη της Βενεζουέλας,χαρακτηριστικό του προγράμματος είναι ο «αποκλειστικά ειρηνικός χαρακτήρας», και η χώρα του δεν χρειάζεται πυρηνικά όπλα: "

Ωστόσο, είναι απίθανο ότι αυτές οι λέξεις θα είναι επαρκής για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Θα ήταν αφελές να πιστέψουμε ότι η Ουάσιγκτον, μάταια προσπαθεί να λύσει το ιρανικό πυρηνικό ζήτημα, θα ήταν ευπρόσδεκτη σε μια τέτοια πρωτοβουλία από τη Βενεζουέλα.

Το Ιράν έχει δηλώσει, επίσης, μια καθαρά "ειρηνική φύση" του πυρηνικού του προγράμματος. Παράλληλα, η αμερικανική πολιτική ελίτ αγνοεί την ύπαρξη των πυρηνικών όπλων στο Ισραήλ που αρνείται να προσχωρήσει στη Συνθήκη Μη Διάδοσης.

Επιλεκτική προσέγγιση ΗΠΑ για το πυρηνικό ζήτημα είναι απολύτως κατανοητό. Η Ουάσινγκτον παραμένει πίστη και διαχρονική σε ένα συγκεκριμένο καθεστώς στην πολιτική της..

Επιπλέον, το καθεστώς του Τσάβες θεωρείται από τις ΗΠΑ μια σημαντική ταραχοποιός ΧΏΡΑ στη Λατινική Αμερική,η οποία παραδοσιακά θεωρείται η «Αμερικανική πίσω αυλή." Μετατροπή της χώρας σε πυρηνική δύναμη θα είναι μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη για τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Με την Βενεζουέλα πρέπει να είμαστε αρκετά γενναίοι για να υλοποιηθεί αυτό το φιλόδοξο σχέδιο Και μπορούμε να εξηγήσουμε την τάση αυτή μόνο από την τρέχουσα ενεργειακή κρίση στη χώρα σύμφωνα με τον ειδικό αναλυτή Vladimir Khrustalev

"Το ενδιαφέρον του Ούγκο Τσάβες στην ανάπτυξη της δικής της πυρηνικής ενέργειας του είναι καλά θεμελιωμένη," ο εμπειρογνώμονας πιστεύει. "Το διακύβευμα στην παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας δεν ήταν δικαιολογημένο.Η παρουσία των πυρηνικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής μπορεί να λύσει πολλά από τα σημερινά προβλήματα ενέργειας της Βενεζουέλας και τον περιορισμό της κατανάλωσης υδρογονανθράκων.

Όσον αφορά την πρακτική στιγμή - την εφαρμογή αυτού του φιλόδοξου έργου - η Βενεζουέλα δεν είναι σε θέση να το κάνει ανεξάρτητη, χωρίς εξωτερική βοήθεια. Αυτό ισχύει και για την «ειρηνική ατομική ενέργεια» και τις προοπτικές της κατοχής πυρηνικών όπλων. Το βασικό θέμα είναι η έλλειψη κατάλληλα ειδικευμένου επιστημονικού και μηχανικού προσωπικού.

Όσον αφορά το πυρηνικό της πρόγραμμα, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της αγοράς,οι εργασίες πυρηνικού σταθμού είναι μόνο θέμα πληρωμής. Διάφορες μεγάλες επιχειρήσεις μπορεί να χτίσουν και να εκτελέσουν την εγκατάσταση αυτή. Η πυρηνική ενέργεια είναι το πιο σημαντικό κλειδί της τεχνολογίας, η κατοχή της βελτιώνει σημαντικά την κατάσταση της χώρας. Όσο για την "ειρηνική ατομική ενέργεια",« για τις χώρες του τρίτου κόσμου η κατοχή πυρηνικών σταθμών είναι θέμα εθνικού γοήτρου, η οποία αποτελεί είδος σύμβολο της ανεξαρτησίας και μια θέση στο κλαμπ των "ανεπτυγμένων".

Αυτό είναι κάτι σαν τη σοβιετική ιδέα της ηλεκτροδότησης όλης της χώρας.

Όσον αφορά την προοπτική ότι μετά την απόκτησή της η Βενεζουέλα θα επιθυμούσε να αποκτήσει ένα «πυρηνικό μεγάλο ραβδί," αυτή η επιλογή, επίσης, δεν μπορεί να αποκλειστεί. Ωστόσο, θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια πιο μακρινή προοπτική.Παρόλα αυτά
μια τέτοια απόφαση θα μπορούσε να υλοποιηθεί με την βοήθεια χωρών όπως η Βραζιλία, η Βόρεια Κορέα , το Ιράν κτλ


Μιλώντας για το ενδιαφέρον της Βενεζουέλας για την απόκτηση πυρηνικής τεχνολογίας και την ευρύτερη εφαρμογή της, είναι απαραίτητο να έχουμε κατά νου ότι αυτό είναι χαρακτηριστικό και των άλλων χωρών της Λατινικής Αμερικής.Η Βραζιλία είχε τη μεγαλύτερη επιτυχία σε αυτό. Σε ένα χρόνο, μαζί με την Αργεντινή, έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον σε αυτό το θέμα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η τάση προς την αναθεώρηση των σχέσεων της χώρας με πυρηνικά όπλα παρατηρείται στη Βραζιλία. Σήμερα είναι επίσης ένα άλλο σύμβολο της δύναμης και της πολιτικής ανεξαρτησίας.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Εγκρίθηκαν χθές από το ΚΥΣΕΑ οι παραγγελίες πυρομαχικών και ανταλλακτικών.




Τις μαύρες τρύπες που υπάρχουν στο ποσοστό ετοιμοπόλεμων αεροσκαφών F-16 και στη δυνατότητα πλήρους αξιοποίησης των τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης Leopard 2 Ηel- τα οποία παρέλαβε ΄΄άσφαιρα΄΄ από τη Ν.Δ.- επιδιώκει να καλύψει η κυβέρνηση με δύο εξοπλιστικές παραγγελίες, για τις οποίες πήρε ήδη το πράσινο φως από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής και χθες από το ΚΥΣΕΑ.

Τα δύο προγράμματα είναι συνολικού κόστους 277 εκατ. ευρώ σε βάθος 5ετίας (εκ των οποίων τα 78 εκατ. αφορούν άμεση παραγγελία) και, συγκεκριμένα, σύμφωνα με πηγές του υ πουργείου Εθνικής Αμυνας, αφορούν:

Ανταλλακτικά F-16,

Σειρά πακέτων διαφόρων ανταλλακτικών και κιτ συντήρησης για τους κινητήρες των υπαρχόντων αμερικανικής κατασκευής αεροσκαφών F-16, συνολικής αξίας 225 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες 5 ετών. Μέρος των κιτ ανταλλακτικών αξίας 26 εκατ. ευρώ η Πολεμική Αεροπορία επείγεται να το παραλάβει εντός του 2010 για την κάλυψη άμεσων και επιτακτικών αναγκών που επηρεάζουν αρνητικά τον δείκτη διαθεσιμότητας των F-16. Κάτι άλλωστε που πριν από μερικές ημέρες ανέφερε κομψά στη Βουλή ο κ. Βενιζέλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση: «Η διαθεσιμότητα των μαχητικών της Αεροπορίας κινείται πλησίον των προβλεπόμενων παραδεκτών ορίων και σε ορισμένες περιπτώσεις και άνω αυτών» είπε. Η ανησυχητική αυτή κατάσταση είχε αρχίσει να δημιουργείται από το 2007 λόγω αδρανείας και γραφειοκρατικής αντιμετώπισης των θεμάτων από την τότε πολιτική ηγεσία. Οι αεροπόροι είχαν χτυπήσει έντονα το καμπανάκι του κινδύνου αλλά το θέμα δεν αντιμετωπίστηκε. Η σύμβαση και οι πληρωμές των ανταλλακτικών θα γίνουν μέσω των Αμερικανικών Στρατιωτικών Πιστώσεων (FΜS) που κινούνται μέσω του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ.

Τα «άσφαιρα» τανκς

Βλήματα για την κάλυψη των άμεσων αναγκών επιχειρησιακής αξιοποίησης των 180 αρμάτων μάχης Leopard 2 Ηel, που παραμένουν «άσφαιρα» τρία και πλέον χρόνια από την παραλαβή τους το 2007. Μέσω διακρατικής συμφωνίας με τη γερμανική κυβέρνηση θα αγοραστούν 12.000 βλήματα αξίας περίπου 52 εκατ. ευρώ καθώς κρίθηκε μη συμφέρουσα σε αυτή τη φάση αγορά ενός μέρους τους από την κυβέρνηση των ΗΠΑ όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Θα ακολουθήσει αγορά δεύτερης παρτίδας (περίπου 80.000) για την οποία θα γίνει διεθνής διαγωνισμός που θα προβλέπει συμπαραγωγή με τα ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ- ΕΒΟ). Υπάρχει ανοιχτό ενδεχόμενο η παραγγελία αυτή να συνδεθεί με την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή που θα ενδιαφερθεί όμως, όπως έλεγε αρμοδία πηγή, για το σύνολο των δράσεων των ΕΑΣ και όχι μόνο με το φιλέτο των συγκεκριμένων πυρομαχικών. Ενδιαφέρον για συμμετοχή στη δεύτερη φάση, τον διαγωνισμό, έχουν ήδη εκδηλώσει εταιρείες από Γερμανία, ΗΠΑ, Ισραήλ, Γαλλία, ενώ κάποιες από αυτές εξετάζουν και την επενδυτική προοπτική μετά ΕΑΣ. Και τα δύο προγράμματα εγκρίθηκαν απο ΚΥΣΕΑ (διά περιφοράς) και θα προχωρήσουν οι διαδικασίες παραγγελίας μέσω των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών.

Νέες περικοπές

Οπως εξηγούν πηγές του υπουργείου Αμυνας, οι συγκεκριμένες αγορές ανήκουν στη λίστα των εξαιρετικά επειγουσών για κάλυψη αναγκών με τις οποίες επιδιώκεται να καταστούν επιχειρησιακά αξιοποιήσιμα υπάρχοντα οπλικά συστήματα που έχουν μείνει ουσιαστικά στο ράφι. Η λίστα είναι η μόνη στην οποία έχει δοθεί προτεραιότητα για κάλυψη απο τον ισχνό πλέον προϋπολογισμό των εξοπλιστικών δαπανών μετά και τις νέες προσαρμογές λόγω των δημοσιονομικών προβλημάτων. Μάλιστα υπάρχουν εισηγήσεις και για νέες περικοπές στον τρέχοντα προϋπολογισμό ή αναστολή παραλαβής νέων όπλων ώστε να μετατοπιστεί η καταγραφή τους στο έλλειμμα. Στο ίδιο πλαίσιο το υπουργείο εντάσσει και τη διευθέτηση μακροχρόνιων εκκρεμοτήτων όπως του Σκαραμαγκά και των υποβρυχίων, η τελική σύμβαση για τα οποία υπογράφηκε χθες.

Αναβάθμιση των προκλήσεων στο Αιγαίο

ΝΕΟ ΚΥΚΛΟ με αναβαθμισμένες προκλήσεις στο Αιγαίο- στον αέρα και στη θάλασσα- φαίνεται ότι εγκαινιάζει η Αγκυρα καθώς χθες, μία ημέρα μετά την «κρουαζιέρα» κορβέτας έξω από το Σούνιο, οκτώ τουρκικά αεροσκάφη προχώρησαν σε υπέρπτηση του Αγαθονησίου. Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτού του είδους οι προκλήσεις έγιναν σχεδόν τρεις και δύο μήνες μετά τελευταίες δημιουργώντας προβληματισμό για τη σκοπιμότητα που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη ατζέντα της Αγκυρας.

Συγκεκριμένα χθες, στις 16.02, σχηματισμός 8 τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών αποτελούμενος από 4 F16 και F-4 (Φάντομ) εισήλθε στο FΙR Αθήνας βορείως της Χίου. Στις 16.27 τα αεροσκάφη του σχηματισμού πραγματοποίησαν υπέρπτηση άνωθεν του Αγαθονησίου σε ευθεία πτήση και ύψος από 6.000 έως 24.500 ποδών. Εξήλθαν δε του FΙR Αθήνας νοτίως της Σάμου στις 16.30. Τα τουρκικά αεροσκάφη είχαν αναγνωρισθεί και αναχαιτισθεί από 4 ελληνικά Μιράζ 2000 και Φάντομ πριν από την υπέρπτηση την οποία και πραγματοποίησαν κατά την αποχώρησή τους. Χθες εισήλθαν παράνομα στο Αιγαίο συνολικά 16 αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο πραγματοποιώντας 19 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου. Η προηγούμενη υπέρπτηση ελληνικού νησιού είχε γίνει στις 20 Ιουλίου.

Σχεδόν έναν μήνα νωρίτερα, στις 16 Ιουνίου είχε γίνει η τελευταία πρόκληση από θαλάσσης με «βόλτα» τουρκικού πολεμικού σκάφους έξω από το Σούνιο. Προχθές η τακτική των προκλήσεων επανήλθε με την αβλαβή διέλευση της τουρκικής κορβέτας «Μπεϊκόζ» μεταξύ της Τζιας και της Μακρονήσου. Και αυτήν τη φορά- τη 15η από τον περασμένο Νοέμβριο που άρχισε η Τουρκία την πρακτική αυτή- ήταν εμφανής η προσπάθεια της Αγκυρας να κάνει επίδειξη σημαίας στη «μύτη» της Αθήνας αφού, όπως έλεγαν στρατιωτικές πηγές, ο συγκεκριμένος πλους της κορβέτας δεν εξυπηρετούσε κάποιο σχέδιο για κίνηση του σκάφους από μια ανοιχτή θάλασσα σε άλλη, όπως προβλέπουν οι διεθνείς κανονισμοί.

Το στοιχείο αυτό είναι που καθιστά τη «βόλτα» ενοχλητική και σε ανάλογες περιπτώσεις έχει οδηγήσει σε διπλωματικά διαβήματα. Καθ΄ όλη την κίνησή της στα διεθνή και τα χωρικά ύδατα η «Μπεϊκόζ» παρακολουθείται από την πυραυλάκατο «Κρυσταλλίδης». Μετά και τη χθεσινή υπέρπτηση οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ εκτιμούν ότι η τουρκική πλευρά προσπαθεί να επαναφέρει τις προκλήσεις ψηλά στην ατζέντα των ελληνοτουρκικών θεμάτων.

ΤαΝέα


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Παραδίδεται στο Π.Ν. αύριο η πυραυλάκατος ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ με EXOCET Block 3


Με την αυριανή παράδοση της πυραυλακάτου ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ (Ρ70), τέταρτης τύπου Super Vita, στο Πολεμικό Ναυτικό, εισέρχεται σε υπηρεσία το προηγμένο βλήμα κατά στόχων επιφανείας ΜΜ40 Exocet Block 3 σύμφωνα με πληροφορίες του defencenews.

Σταδιακά αναμένονται να αντικατασταθούν και τα βλήματα MM40 Block 2 Mod1 που εξοπλίζουν το τρίτο σκάφος ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ (Ρ69) από Block 3, εξασφαλίζοντας επέκταση της μέγιστης απόστασης βολής από 72km σε 180km αλλά και ικανότητα μεταβολής πορείας σε ενδιάμεσα σημεία της διαδρομής (waypoints) τα οποία κατά πληροφορίες μπορούν να υπερβούν τα 10.

Πρόκειται μάλιστα για τετραδιάστατα σημεία -γεωγραφικό μήκος και πλάτος, υψόμετρο, χρόνος- επιτρέποντας την παράκαμψη νησιών ή εξάρσεων της ακτογραμμής, για την αιφνιδιαστική εμφάνιση σε περιορισμένη απόσταση από τον στόχο, καθώς και για τον κορεσμό των αμυντικών συστημάτων με ταυτόχρονη άφιξη πολλαπλών βλημάτων.

Παρέχεται επίσης ικανότητα βολής σε γεωγραφικές συντεταγμένες με καθοδήγηση GPS, για προσβολή ελλιμενισμένων πλοίων και επάκτιων στόχων.
Το MM40 Block 3 δεν προορίζεται για την προσβολή χερσαίων στόχων σε σημαντικό βάθος από τις ακτές του αντιπάλου. Η υπέρπτηση εδάφους εκτελείται κατά πάσα πιθανότητα σε σταθερό ύψος μεταξύ ενδιάμεσων σημείων διαδρομής, ενώ ο ερευνητής ραντάρ δεν μπορεί να διακρίνει επίγειους στόχους.

Κατά τα λοιπά, το ΜΜ40 Block 3 διατηρεί τα προηγμένα χαρακτηριστικά επιλογής στόχου, διείσδυσης στις ζώνες εμπλοκής των αμυντικών συστημάτων του και προσβολής του, τα οποία είναι διαθέσιμα στο Block 2 Mod1.

Στα χαρακτηριστικά αυτά περιλαμβάνεται ο προαιρετικός ακανόνιστος ελικοειδής (corkscrew) τερματικός ελιγμός για την αποφυγή πυρών από Οπλικά Συστήματα Εγγύς προστασίας (CIWS) ελαφρών αυτόματων πυροβόλων.

Βλήματα τα οποία προσεγγίζουν χωρίς να εκτελούν ελιγμό, παρουσιάζουν για τα CIWS μηδενική ή εξαιρετικά χαμηλή γωνιακή ταχύτητα προς συγκεκριμένη σταθερή κατεύθυνση, επιτρέποντας την πρόβλεψη της μελλοντικής θέσης τους και επομένως την ακριβή σκόπευση των πυρών.

Ο ακανόνιστος ελικοειδής ελιγμός του Exocet Block 2 σημαίνει πως η προηγούμενη μεταβολή της θέσης του δεν μπορεί να υποστηρίξει την πρόβλεψη της μελλοντικής, υπονομεύοντας την αποτελεσματικότητα των CIWS.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki