Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2010

(ΑΝΑΝΕΩΣΗ 3)Ελληνικά πολεμικά πλοία σε επιφυλακή- Διαβήματα ΥΠΕΞ- "Είμαστε έτοιμοι για όλα", δηλώνει ο δήμαρχος του Καστελλόριζου






- Τι επιδιώκουν οι Τούρκοι με τις συνεχείς προκλήσεις
- Διαβήματα της Αθήνας στην Αγκυρα
- "Είμαστε έτοιμοι για όλα", δηλώνει ο δήμαρχος του Καστελλόριζου
Η "βόλτα" του Πίρι Ρέϊς στο Καστελλόριζο, δεν είναι καθόλου "αθώα". Γι΄ αυτό και παρά τα επισήμως δηλωθέντα, η ανησυχία στην Αθήνα είναι πάρα πολύ μεγάλη.


Η Άγκυρα, θέλει να "σβήσει" από το χάρτη το Καστελλόριζο. Αυτό το μικρό, πανέμορφο νησί αποτελεί "αγκάθι" στα πλευρά της νεο-οθωμανικής Τουρκίας των Ερντογάν-Νταβούντογλου.


Η Τουρκία προσπαθεί να δημιουργήσει μία Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) στη Μεσόγειο, όπως ακριβώς έκανε στη Μαύρη Θάλασσα. Στη περίπτωση της Μεσογείου προσπαθεί να αποκόψει την Ελλάδα από τη Κύπρο.

Την τελευταία διετία, περιφρονώντας επιδεικτικά το Δίκαιο της Θάλασσας η Άγκυρα, υποστηρίζει στα σοβαρά ότι Κρήτη και Δωδεκάνησα δεν έχουν ΑΟΖ και η "νότια" Κύπρος έχει κάποια περιορισμένα δικαιώματα ΑΟΖ.

Αυτό που προσπαθούν να πετύχουν είναι να αποκτήσουν με το ζόρι θαλάσσια σύνορα με την Αίγυπτο! Το σχέδιο χαλάει η υπάρξη του Καστελλόριζου.

Οι Τούρκοι έχουν έρθει σε επαφές με την Αίγυπτο, η οποία αφού κανείς από την Ελλάδα δεν την ...ενοχλεί, εμφανίζεται θετική στις προτάσεις της Άγκυρας να αφήσουν εκτός ΑΟΖ το Καστελλόριζο και να καταργήσουν τα θαλάσσια σύνορα Ελλάδος-Κύπρου.

Η Ελλάδα είχε ξεκινήσει συζητήσεις με την Αίγυπτο για την οριοθέτηση ΑΟΖ,αλλά δεν αντέδρασε , όταν οι Αιγύπτιοι μας ανακοίνωσαν ότι θα αρχίσουν συνομιλίες με την Τουρκία, με την οποία επαναλαμβάνουμε δεν υπάρχουν θαλάσσια σύνορα!

Και καλά οι Αιγύπτιοι, μπορεί για δικούς τους λόγους να υποστηρίζουν ότι θέλουν και να μιλάνε με όποιον θέλουν.

Η Ελλάδα, γιατί δεν έχει ήδη προχωρήσει σε καθορισμό της ΑΟΖ με την Κύπρο, ενέργεια που θα ακύρωνε κάθε παραλογισμό των Τούρκων, πριν κάν εκδηλωθεί. Η Λευκωσία το είχε ζητήσει από την Αθήνα, η οποία περιέργως αδιαφόρησε και εξακολουθεί να αδιαφορεί.

Τώρα όλοι δηλώνουν σε κατάσταση συναγερμού για το τι θα κάνει και που θα πάει το Πίρι Ρέϊς. Για ακόμη μια φορά θεατές των εξελίξεων, χωρίς αντανακλαστικά κι απ΄ ότι φαίνεται χωρίς σχεδιασμό, πολιτική και στόχο.

----------------------------------------



(ΑΝΑΝΕΩΣΗ 2)


Κλιμακώνεται η τουρκική προκλητικότητα, καθώς όπως γνωστοποίησε ο εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, Γρηγόρης Δελαβέκουρας, οι τουρκικές αρχές ενημέρωσαν με Νavtex την Αθήνα ότι το σκάφος «Πίρι Ρέις» θα κινηθεί στην ανατολική Μεσόγειο, σε περιοχή όπου επικαλύπτεται η ελληνική υφαλοκρηπίδα της Ρόδου και του Καστελλόριζου, για σεισμολογικές έρευνες.

Η ελληνική πλευρά κάλεσε με διάβημά της την Τουρκία, μέσω της πρεσβείας στην Άγκυρα, να απέχει από κάθε δραστηριότητα, που θίγει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.

Σε δηλώσεις του για το ζήτημα ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος διευκρίνισε ότι το «Πίρι Ρέις» δεν έχει εισέλθει στην περιοχή της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και διεμήνυσε ότι «σε κάθε περίπτωση θα γίνουν όσα πρέπει να γίνουν».


Ελληνικά πολεμικά σκάφη ήδη βρίσκονται ή ετοιμάζονται να αναχωρήσουν για την περιοχή, έστω και αν από το ΓΕΕΘΑ δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα.

«Η Ελλάδα θα προασπίσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα και θα ενεργήσει ανάλογα με τις εξελίξεις» δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γρηγόρης Δελαβέκουρας, κληθείς να απαντήσει πώς θα αντιδράσει σε περίπτωση που οι Τούρκοι επιχειρήσουν σεισμολογικές έρευνες σε περιοχές της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.


«Θα κρίνουμε και θα αποφασίσουμε με βάση τις εξελίξεις», πρόσθεσε και είπε ότι το θέμα θα συζητηθεί την Πέμπτη κατά τη συνάντηση του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών κ. Δρούτσα με τον τούρκο υπουργό Εξωτερικών κ. Νταβούτογλου στο Καζακστάν.

Στη Ρόδο βρίσκεται και η κανονιοφόρος ΤΟΛΜΗ.

Ταυτόχρονα, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν έντονη κινητικότητα (σε επίπεδο πολεμικού ναυτικού και αεροπορίας) από την τουρκική πλευρά.

Οριακά εκτός του FIR Αθηνών, στο ανατολικό όριο με το FIR Λευκωσίας κινείται το τουρκικό ερευνητικό πλοίο Πίρι Ρέις. Οι τουρκικές αρχές ανακοίνωσαν ότι το σκάφος θα πραγματοποιήσει γεωφυσικές έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κύπρου και του Καστελορίζου που περιλαμβάνει και τμήματα της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Το βράδυ της Τρίτης, η ελληνική πρεσβεία στην Αγκυρα προχώρησε σε διάβημα προς το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ζητώντας την αποχή από κάθε ερευνητική δραστηριότητα που θίγει ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

(ΑΝΑΝΕΩΣΗ)ΩΡΑ 0 ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ- Το "Πίρι Ρέις" στο Καστελλόριζο...-Ο χάρτης ερευνών του σκάφους





Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος «Πίρι Ρέϊς βρίσκεται αυτή την στιγμή επί του 31ου Μεσημβρινού, στην κυπριακή ΑΟΖ, αλλά εγγύτερα στις τουρκικές ακτές. Οι έρευνες που διενεργεί το τουρκικό σκάφος στην κυπριακή ΑΟΖ έχουν τον χαρακτήρα αναζήτησης κοιτάσματος υδρογονανθράκων.

Έρευνες ανατολικά της Σαμοθράκης στα διεθνή ύδατα, πολύ κοντά στα τουρκικά χωρικά ύδατα ξεκίνησε το ελληνικό σκάφος «Φιλία», που ανήκει στο ΥΠΕΚΑ (πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ). Το ελληνικό σκάφος παρακολουθείτε από τουρκική ακταιωρό! Πρόκειται για την πρώτη ελληνική απάντηση του είδους.

Πριν από λίγο έγινε και το αναμενόμενο διάβημα προς την Άγκυρα με το οποίο «καλείται να απέχει από κάθε δραστηριότητα, που θίγει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα», προχώρησε η Ελλάδα.

Σημιεώνεται ότι βάσει της NAVTEX και του χάρτη ερευνών του τουρκικού σκάφους που φέρνει σήμερα κατ'αποκλειστικότητα το defencenet.gr, οι έρευνες θα γίνουν μέχρι και 28,8 από το ακρωτήριο του Ακάμα (ή Αρναούτη) στην δυτική Κύπρο!


------------------

Έναν εφιάλτη από το παρελθόν έρχονται να... ξυπνήσουν οι Τούρκοι στο Αιγαίο που επέλεξαν να βγάλουν και πάλι ένα πλοίο στο Αιγαίο για έρευνες, λίγες μέρες μετά τις βόλτες του "Τσεσμέ" ανοιχτά της Σαμοθράκης.

Από 13 Ιουλίου, μέχρι 20 Αυγούστου το τουρκικό πλοίο θα κάνει έρευνες νότια της Ρόδου και του Καστέλλόριζου, με τους Τούρκους να αγνοούν επιδεικτικά το γεγονός ότι η περιοχή βρίσκεται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.


Ωστόσο η κίνηση των Τούρκων έχει ένα σαφές μήνυμα καθώς την ίδια περίοδο, 19 Ιουλίου, ξεκινάει νέος κύκλος επαφών των δύο χώρων. Θέλουν με αυτόν το τρόπο να δημιουργήσουν τετελεσμένα με άμεση αμφισβήτηση της υφαλοκρηπίδας των ελληνικών νησιών και ιδιαίτερα σε μια περιοχή όπως το ευαίσθητο Καστελλόριζο.

Ελληνικά σκάφη του πολεμικού μας ναυτικού ήδη βρίσκονται ή ετοιμάζονται να αναχωρήσουν για την περιοχή, έστω και αν από το ΓΕΕΘΑ δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα. Στη Ρόδο βρίσκεται η κανονιοφόρος ΤΟΛΜΗ.

Eίναι "η ώρα των αποφάσεων" και σίγουρα η συνέχιση της πολιτικής κατευνασμού απλά θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά σε ότι αφορά την τουρκική επιθετικότητα.

Να τονίσουμε βεβαια μια δήλωση που είχε κάνει η ευρύτερη ηγεσία των ενοπλων μας δυνάμεων!

Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος σε άρθρο παρέμβασή του για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις σημειώνει χαρακτηριστικά «Η Ελλάδα δεν απειλεί κανέναν και δεν διεκδικεί τίποτα από κανέναν, πέρα από τον σεβασμό των υφιστάμενων συνόρων και του Διεθνούς Δικαίου. Αλλά και δεν δέχεται να απειλείται, ούτε δέχεται την άσκηση αναθεωρητικών πολιτικών σε βάρος της». Την ίδια στιγμή στην ίδια συνεντεύξεις σχεδόν όλων των Αρχηγών των Επιτελείων για πρώτη φορά έχουν σαφή πολιτική χροιά και «προειδοποιούν» την Άγκυρα να μην προχωρήσει σε ενέργειες που θα αναγκάσουν την Ελλάδα να στηρίξει έμπρακτα τα συμφέροντά της.

Για το θέμα θα υπάρχει συνεχής ροή ειδήσεων, απο την elliniki-stratigiki


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Θα μάθει επιτέλους να χάνει ή προσπαθεί να διασώσει το πολιτικό σύστημα?


Η κ. Μπακογιάννη έστειλε προχθες το διαδικυακό της μήνυμα και κάλεσε τους ανθρώπους του διαδικτύου στη δημιουργία ενός «Φόρουμ για την Ελλάδα», όπως το ονόμασε.

Επί μερικών εξ αυτών που είπε η κ. Μπακογιάννη έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
1) Παραδέχτηκε ότι έκανε λάθη και η ίδια και είπε ότι αναλαμβάνει όλη την ευθύνη των λαθών της. Όμως παρόλα τα λάθη που ομολόγησε και την ευθύνη που ανέλαβε, αντί να τα μετουσιώσει αυτά σε πράξη και να αποσυρθεί από την πολιτική ζωή ώστε....
να έρθουν στην επιφάνεια νέα και άφθαρτα πρόσωπα, αντιθέτως δήλωσε ότι θα συνεχίσει η ίδια για το καλό του τόπου.


2) Δεν διατύπωσε καμία ιδεολογική πρόταση, ούτε έδωσε κάποιο συγκεκριμένο ιδεολογικό και πολιτικό στίγμα, αλλά ολόκληρος ο πολιτικός λόγος της ήταν, κατά τη γνώμη μας πάντα, μια ωραία έκθεση ιδεών από τα παλιά, χωρίς κάτι που να μπορεί να συγκινήσει τον κόσμο, να τον γεμίσει ελπίδα και να τον κάνει να πιστέψει.

3) Κατά τη γνώμη μας ολόκληρο τον πολιτικό λόγο της τον διέκρινε μια αγωνία για να μην καταρρεύσει το ισχύον πολιτικό σύστημα, το οποίο κατά την άποψή μας είναι σάπιο και διεφθαρμένο και είναι το απόλυτα υπεύθυνο για το σημερινό μας κατάντημα, γι’ αυτό και πρέπει να το «βοηθήσουμε» να καταρρεύσει. Δηλαδή διακρίναμε έναν μεγάλο συντηρητισμό σε σχέση με το ισχύον πολιτικό σύστημα.

4) Υπεραμύνθηκε του μνημονίου και μάλιστα ζήτησε από το ΠΑΣΟΚ να γίνει πιο τολμηρό!!!

5) Τέλος, κατηγόρησε την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας για «οπορτιουνισμό», για πολιτική του «ώριμου φρούτου» και για πολιτική επένδυση στην κατάρρευση της χώρας, αγνοώντας παντελώς τις οικονομικές προτάσεις του Αντώνη Σαμαρά για έξοδο από την κρίση, που έκανε πριν λίγες μέρες.

Tην τοποθέτηση της κ. Μπακογιάννη διέκρινε μια αγωνία για το ήδη καταρρέον πολιτικό σύστημα και ένα κάλεσμα σε συστράτευση για τη διάσωσή του.

Τελικά ποιός είναι το ώριμο φρούτο της υπόθεσης κα Μπακογιάννη?
Η Siemens , Οι "Μακεδονικές αερογραμμές" και η ....αντιπυραυλική ασπίδα ακόμα σας στοιχειώνουν όσο και αν προσπαθεί το κατεστημένο των ΜΜΕ να σας προωθήσει!!!


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Βαθιές περικοπές στις Γερμανικές ένοπλες δυνάμεις.


Σε εσωτερική μελέτη του γερμανικού υπουργείου Άμυνας, τα σημεία της οποίας παρουσίασε η εφημερίδα Bild, υπάρχουν προβλέψεις για βαθιές περικοπές στις οροφές των τριών κλάδων των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων. Οι περικοπές θα οδηγήσουν σε μαζικές αποσύρσεις υλικού, που θα είναι πλεονασματικό, ενώ θα περιοριστούν και κάποια προγράμματα αγορών νέων υλικών. Το σχέδιο ελπίζεται να εξοικονομήσει 9,3 δισεκατομμύρια σε μεσοπρόθεσμη βάση.

Η μελέτη, που επιγράφεται «Προτεραιότητες στις Επενδύσεις Υλικού – Προτεινόμενες Δράσεις» είναι περισσότερο μια δέσμη οδηγιών, που θα οδηγήσει σε περαιτέρω διαβουλεύσεις και προτάσεις μέσα στους κόλπους των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων. Εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Άμυνας, που ρωτήθηκε σχετικά, σχολίασε ότι «πρόκειται περί μελέτης εργασίας και δεν έχει παρθεί καμία σχετική απόφαση».

Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, ανάμεσα σε άλλα προτείνεται η περικοπή κατά 15 του στόλου των μεταγωγικών C.160 Transall, από τα 86 που αριθμεί σήμερα, με παράλληλη μείωση του αριθμού Α400Μ που προγραμματιζόταν να αποκτηθούν. Επίσης ο στόλος των Tornado θα μειωθεί άμεσα κατά 100 αεροσκάφη, αφήνοντας πρακτικά μόνο δυο Πτέρυγες. Η μελέτη όμως θίγει και ένα άλλο, «ευαίσθητο» θέμα προτείνοντας την ακύρωση της τελευταίας παρτίδας αγοράς Eurofighter, Tranche IIIB.

Περικοπές προτείνονται επίσης και στον μελλοντικό στόλο των ελικοπτέρων NH90 της Bundeswehr και τον περιορισμό τους από 122 σε 80, ενώ για το επιθετικό ελικόπτερο Eurocopter Tiger, η πρόταση είναι ακόμη πιο δραστική με περικοπή της προμήθειας από 80 σε 40. Το Γερμανικός Στρατός επίσης θα μειώσει περαιτέρω τις «οροφές» που διατηρεί σε άρματα μάχης και τεθωρακισμένα, ενώ θα υπάρξουν μειώσεις σε προγράμματα προμήθειας νέου υλικού, εξαιρουμένων τροχοφόρων τεθωρακισμένων και άλλων μέσων που εξυπηρετούν την δυνατότητα συμμετοχής σε αποστολές ταχείας αντίδρασης του ΝΑΤΟ.

Προτείνεται επίσης η άμεση ακύρωση του UAV μέσου ύψους, μεγάλης εμβέλειας Telarion της EADS και την αγορά του UAV Saateg, μια έκδοση του ΙΑΙ Heron που προτείνει η Rheinmetall σε συνεργασία με την ισραηλινή εταιρία.

Αντίθετα η μελέτη αφήνει προς το παρόν άθικτη την πρόθεση αγοράς του αντιαεροπορικού συστήματος MEADS, πιθανότατα λόγω των αντιβαλλιστικών του δυνατοτήτων.

Οι προτεινόμενες περικοπές είναι επίσης δραστικές για το Γερμανικό Ναυτικό με απόσυρση 8 φρεγατών (Bremen class), 10 ταχέων σκαφών κατευθυνομένων βλημάτων (Gepard class) και άλλων βοηθητικών πλοίων σε βραχυ-μεσοπρόθεσμη βάση. Η μελέτη προτείνει επίσης την οριστική εγκατάλειψη ναυπήγησης της τέταρτης φρεγάτας αντιαεροπορικής άμυνας F125.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Στους Αμερικανούς δίνει ο ΓΑΠ την έρευνα και εξόρυξη πετρελαίων



Τώρα εξηγείται η βιασύνη της κυβέρνησης και του Κου Μανιάτη για την σύσταση του φορέα.



Ομάδα ξένων, κυρίως αμερικανικών, εταιρειών με εγχώριους συνεργάτες (όμιλοι Λάτση, Βαρδινογιάννη) έχουν έλθει ήδη σε επαφή με ανώτατους κυβερνητικούς παράγοντες και είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε σύναψη συμβάσεων για έρευνα και συνεκμετάλλευση των πετρελαιοφόρων κοιτασμάτων που θα βρεθούν στον ελλαδικό χώρο, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες, με τον νέο φορέα έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων που θα δημιουργηθεί.

Αυτές οι επαφές είναι και η αιτία της στροφής 180 μοιρών της κυβέρνησης στο θέμα των πετρελαίων και από την απόλυτη άρνηση του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου σε συνέντευξή του στις αρχές Δεκεμβρίου σε ότι αφορά την ύπαρξη αξιοποιήσιμων κοιτασμάτων πετρελαίου και τις ειρωνείες του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου στην Βουλή σε όσους υποστήριζαν (μεταξύ των οποίων και η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ σε αποκαλυπτική έρευνα-ανάλυση στο τεύχος Μαίου) την ανάγκη διερεύνησης πετρελαιοφόρων πεδίων στον ελλαδικό χώρο, περάσαμε στην ίδρυση φορέα.

Ο οποίος μάλιστα βάσει των όσων υποστήριξε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος αρμόδιος για θέματα Ενέργειας, Γ.Μανιάτης, θα είναι έτοιμος να δώσει άδειες στο χρόνο ρεκόρ του ενός έτους! Φυσικά μόνο τυχαία δεν ήταν η επίσκεψη του υφυπουργού ΥΠΕΚΑ την επαύριο των δηλώσεών του για τις άδειες έρευνας και εξόρυξης πετρελαίου στις ΗΠΑ. Εκεί υποτίθεται ότι παρουσίασε «τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης στον τομέα της ενεργειακής πολιτικής σε αμερικανούς αξιωματούχους κατά την τριήμερη επίσκεψή του 7-9 Ιουλίου)». Πρακτικά δόθηκαν οι διαβεβαιώσεις για την ευνοϊκή μεταχείριση των αμερικανικών εταιρειών.

Άλλωστε ο υφυπουργός Γ.Μανιάτης είχε διαδοχικές συναντήσεις με τον βοηθό Υπουργό Εξωτερικών για θέματα Οικονομίας, Ενέργειας και Επιχειρηματικότητας Jose Fernandez, τη βοηθό Υφυπουργό Ενέργειας αρμόδια για την Ευρώπη, δρ. Phyllis Yoshida, καθώς και υψηλόβαθμα υπηρεσιακά στελέχη, τους -μεταξύ άλλων- Daniel Stein και Rebecca Neff, συμβούλους του Ειδικού Απεσταλμένου για θέματα Ενέργειας Ευρασίας, Πρέσβη Richard Morningstar.

Πρόκειται για μία ομάδα που έχει κάτι παραπάνω από στενές σχέσεις (με την αμερικανική έννοια του όρου) με τις μεγάλες πολυεθνικές πετρελαίου τις περίφημες «7 αδελφές» (ESSO, Shell, BP, Chevron, Τexaco κλπ).

Oι αμερικανικές εταιρείες θεωρούν κάτι παραπάνω από βέβαια την ύπαρξη μεγάλων κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στον ελλαδικό χώρο.

Στο διάστημα 1997-2001 ξένες εταιρείες ερεύνησαν χερσαίες περιοχές γύρω από τα Ιωάννινα, την Ηγουμενίτσα, την Πρέβεζα και την Αιτωλοακαρνανία. Εκεί, σύμφωνα με τον πρώην αντιπρόεδρο της Shell Ρομπ Ράουτς, υπάρχουν αποθέματα περί τα 2 δισ. βαρελια τα οποία θεωρητικώς καλύπτουν τις ανάγκες μας για 20 χρόνια.

Το μεγαλύτερο κοίτασμα ή εν πάση περιπτώσει το κοίτασμα με την υψηλότερη βεβαιότητα ύπαρξης υδρογονανθράκων βρίσκεται νοτιοατολικά της Κέρκυρας, κοντά στους Οθωνούς. Στο Αιγαίο η περιοχή του Μπάμπουρα κοντά στη Θάσο κλπ

Από το 1903 χρονολογούνται οι πρώτες έρευνες για πετρέλαιο στην Ελλάδα. Τότε η βρετανική London Οil Development εξασφάλισε άδεια για χερσαίες έρευνες στη Ζάκυνθο, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Το 1938 ξεκινούν γεωτρήσεις στη Βορειοδυτική Πελοπόννησο και στη Θράκη, σταμάτησαν όμως λόγω του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το 1960 το υπουργείο Βιομηχανίας, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Πετρελαίων (ΙFΡ), προχώρησε σε συστηματικές έρευνες σε ολόκληρο τον χερσαίο ελλαδικό χώρο. Το 1969 η χούντα της 21ης Απριλίου έδωσε αφειδώς άδειες θαλάσσιων ερευνών σε ξένες εταιρείες, όπως η ΕSSΟ, η Τexaco κ.ά. Το 1970 η αμερικανική Οceanic πήρε άδεια για έρευνα στο Θρακικό Πέλαγος και τον Νοέμβριο του 1973 ανακάλυψε τα γνωστά ως «κοιτάσματα του Πρίνου και της Νότιας Καβάλας». Το 1975 ιδρύθηκε η Δημόσια Επιχείρηση Πετρελαίου.

Η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου εκτιμάται ότι θα εξακοντιστεί ιλιγγιωδώς από τα 85 εκατ. βαρέλια ημερησίως σήμερα στα 134 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2030. Η πετρελαιοκίνητη ζωή μας μπαίνει στο «κόκκινο» με το πετρέλαιο να σκαρφαλώνει σήμερα στα 77 δολάρια το βαρέλι.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-startigiki