Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2010

Περίεργες εκρήξεις σε πλατφόρμες εκτόξευσης ιρανικών πυραύλων


Μία άκρως μυστική ιρανική στρατιωτική εγκατάσταση επλήγη από τριπλή έκρηξη, στις 12 Οκτωβρίου, προηγουμένη της αναχώρησης του Ιρανού Προέδρου Ahmadinejad για το Λίβανο. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα DEBKAfile, στη συγκεκριμένη τοποθεσία βρίσκονταν αποθηκευμένοι οι περισσότεροι από τους εκτοξευτήρες πυραύλων Shahab-3, μέσου βεληνεκούς, οι οποίοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν κατά των αμερικανικών δυνάμεων στο Ιράκ και κατά του Ισραήλ, σε περίπτωση πολέμου.

Σύμφωνα με επίσημη αναφορά, 18 στρατιώτες σκοτώθηκαν από τις εκρήξεις, ενώ άλλοι 14 τραυματίστηκαν. Όλοι ανήκαν στον οργανισμό των Φρουρών της Επανάστασης.

Η βάση Imam Ali, όπου σημειώθηκε το περιστατικό, βρίσκεται στο όρος Zagros, κοντά στην πόλη Khorramabad, στη δυτική ιρανική επαρχία Lorestan. Αυτή η τοποθεσία είχε επιλεγεί με κριτήριο το υψόμετρο, που θα καθιστούσε τις βολές πιο εύστοχες και δυσκολότερη την προσέγγισή της, είτε από αέρος, είτε από εδάφους. Απέχει 400 χλμ. από τη Βαγδάτη και σημαντικές αμερικανικές βάσεις στο κεντρικό Ιράκ και 1.250 χλμ. από το Τελ Αβίβ και το κεντρικό Ισραήλ. Και οι δύο ανωτέρω στόχοι βρίσκονται εντός του βεληνεκούς των πυραύλων Shahab-3.

Η ιστοσελίδα αναφέρει ότι το Ιράν είχε διαθέσει εκατοντάδες εκατομμύρια για την κατασκευή της βάσης, κάτω από την οποία και σε μεγάλο βάθος υπάρχει δίκτυο σηράγγων. Κατά περίεργο τρόπο, στο σημείο αυτό σημειώθηκαν τρεις εκρήξεις, καταστρέφοντας μεγάλο αριθμό εκτοξευτών και προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές, ενώ κατέστησαν τις εγκαταστάσεις προσωρινά ανενεργές.

Στην επίσημη εκδοχή για το συμβάν, η Τεχεράνη αρνήθηκε ότι το γεγονός ήταν αποτέλεσμα «τρομοκρατικής επίθεσης» και ισχυρίστηκε ότι η έκρηξη προκλήθηκε από πυρκαγιά, που επεκτάθηκε στο χώρο φύλαξης των πυρομαχικών της βάσης. Κατά τον ίδιο τρόπο, το Καθεστώς έδωσε εξηγήσεις, για να καλύψει τα προβλήματα στα πυρηνικά και στρατιωτικά συστήματα ελέγχου που προξενήθηκαν από τον ιό ηλεκτρονικών υπολογιστών Stuxnet, πριν λίγες ημέςες.

Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές πάντως, το ιρανικό πυραυλικό οπλοστάσιο και οι Φρουροί της Επανάστασης, έχουν δεχθεί ένα σημαντικό πλήγμα. Το χειρότερο από όλα είναι ότι όλοι οι ειδικοί έχουν μείνει έκπληκτοι από την ικανότητα των επιτιθεμένων, να εισχωρήσουν σε μια από τις πλέον καλά φυλασσόμενες βάσεις της χώρας και να φθάσουν σε τόσο μεγάλο βάθος, ώστε να πλήξουν τους εκτοξευτές.
militarypress

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Το παρασκήνιο και τα παζάρια για την αντιπυραυλική ασπίδα



The Guardian
Η προσπάθεια του προέδρου Ομπάμα να πείσει τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ να στηρίξουν την εγκατάσταση πυραυλικής ασπίδας στην Ευρώπη, φέρνει στην επιφάνεια τις μακροχρόνιες εντάσεις που αφορούν στην ασφάλεια της περιοχής, και μάλιστα προς όφελος της Ρωσίας και της Τουρκίας, των δυο κρατών που φυλάνε την ανατολική πλευρά της ΕΕ.

Εν όψει της κρίσιμης συνάντησης του ΝΑΤΟ, που είναι προγραμματισμένη για τον επόμενο μήνα στη Λισσαβόνα, η Αμερική αυξάνει τη πίεση της προς τη Τουρκία. Ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας δήλωσε πως δεν ζητάει από την Άγκυρα να παράσχει νέες αεροπορικές βάσεις για τους πυραύλους, αλλά «…ζητάμε από τη Τουρκία να στηρίξει το σχέδιο που θα προκύψει από τη συνάντηση της Λισσαβόνας». Η Τουρκία από τη πλευρά της ανησυχεί πως η εγκατάσταση των πυραύλων θα θεωρηθεί πως στοχοποιεί το Ιράν, που αυτό κάνει, και για αυτό το λόγο ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Davutoglu ισχυρίζεται πως «δεν αντιλαμβανόμαστε κάποια απειλή από τους γείτονές μας, και δεν θεωρούμε πως απειλούν το ΝΑΤΟ…».

Η τουρκική νέο-ισλαμική κυβέρνηση παλεύει να ισορροπήσει τη Δύση με την Ανατολή. Όπως γράφει η εφημερίδα Hurriyet: «Μια ολοένα και πιο αυξανόμενη ιδεολογική απόσταση χωρίζει την Τουρκία από τις ΗΠΑ, και την Τουρκία από την Ευρώπη σε μικρότερο βαθμό… Μπορεί σύντομα να χρειαστεί η Άγκυρα να επιλέξει μεταξύ της συμμαχίας και του Ιράν».

Ο αναλυτής Sertac Aktan προτείνει η Άγκυρα να εκμεταλλευτεί τη κατάσταση προς όφελός της, προσφέροντας περιορισμένη συνεργασία με αντάλλαγμα την αμερικανική πίεση προς τη Γαλλία και τη Γερμανία προκειμένου να της επιτρέψουν την ένταξη της στην ΕΕ. «Γιατί να εγκαταστήσουμε πυραύλους για χάρη της Ευρώπης, στην οποία θέλουμε να ενταχθούμε αλλά δεν μπορούμε;». Το ίδιο φαίνεται να σκέφτεται και η Ουάσιγκτον, με αποτέλεσμα το ζήτημα να αποτελέσει προτεραιότητα στην επερχόμενη σύνοδο μεταξύ ΗΠΑ-ΕΕ, που θα ακολουθήσει χρονικά αυτήν του ΝΑΤΟ.

Η Ρωσία παρακολουθεί το ζήτημα από πολύ κοντά, μέσα στα πλαίσια της δεδηλωμένης θέλησής της για περαιτέρω συνεργασία με την ΕΕ σε αμυντικά θέματα. Ο Ρώσος πρόεδρος Medvedev συναντήθηκε επί διήμερο στο Deauville με τους Nicolas Sarkozy και Angela Merkel συζητώντας αυτό το ζήτημα. Η Ρωσία έχει εκφράσει ανησυχίες πως η πυραυλική ασπίδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εξουδετερώσει τα αμυντικά της συστήματα. Όμως μετά τις συζητήσεις με τους ηγέτες της Γαλλίας και της Γερμανίας, ανακοίνωσε πως η χώρα του θα συνεργαστεί, και μάλιστα σκοπεύει να παρευρεθεί στη σύνοδο του ΝΑΤΟ.




Τα σχέδια της Ρωσίας για μια νέα αμυντική αρχιτεκτονική στην Ευρώπη, που ενδεχομένως θα μείωνε την αμερικανική επιρροή, και θα υπονόμευε το ΝΑΤΟ, ανησυχούν τις ΗΠΑ. Η Γαλλία και η Γερμανία δείχνουν να φλερτάρουν με την ιδέα, συζητώντας για οικονομική και αμυντική συνεργασία μεταξύ ΕΕ-Ρωσίας. Η Βρετανία που δεν προσκλήθηκε στο Deauville, αλλά και η Αμερική, θεωρούν πως πρόκειται για μια αναβίωση του άξονα Γαλλίας-Γερμανίας-Ρωσίας που συστάθηκε το 2003 εναντίον της επέμβασης στο Ιράκ. Αν και οι Βρετανοί επιδιώκουν μια βελτίωση των σχέσεων τους με τη Μόσχα, εν τούτοις βάζουν τα συμφέροντα της ατλαντικής συμμαχίας πρώτα.

Η συνεργασία μεταξύ ΕΕ, Τουρκίας, και Ρωσίας είναι επιθυμητή και αναπόφευκτη. Οι σημερινές αμυντικές δομές της Ευρώπης είναι δυσλειτουργικές, με τη κάθε πρωτεύουσα να τραβά το δρόμο της. Από την άλλη, η Αμερική έπαψε να εστιάζει στην ευρωπαϊκή εσωτερική ασφάλεια, και έπαψε να αποτελεί μια «ευρωπαϊκή» δύναμη. Η Αμερική αφοσιώθηκε στο Ιράκ και ασχολείται πλέον με τη Κίνα και το Ιράν, παραγκωνίζοντας τις ευρωπαϊκές αμυντικές ανάγκες. Έτσι η ΕΕ αναζητεί νέους στρατηγικούς συμμάχους.

Όπως αναμένουν πολλοί αναλυτές, στο μέλλον η Ευρώπη μάλλον θα αντικαταστήσει την αμερικανική στρατιωτική ηγεσία με μια δική της, πιο ταιριαστή στις ανάγκες του 21ου αιώνα, και με έναν αυξημένο ρόλο της ΕΕ αντί του ΝΑΤΟ.



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

elliniki-stratigiki:Η Βρετανία μετά τις αμυντικές περικοπές θα χάσει την στρατιωτική της ισχύ. Έντονη ανησυχία στις ΗΠΑ





Έντονη δυσαρέκσεια στις ΗΠΑ από τα σχέδια του Ηνωμένου Βασιλείου να μειώσει τις ένοπλες δυνάμεις του. Στα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με το σχέδιο του Εργατικού Κόμματος, ο αμυντικός προϋπολογισμός θα μειωθεί κατά ένα τρίτο!!! Κάθε χρόνο, θα μειώνεται κατά 8% δήλωσε ο πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον, ο οποίος παρουσίασε τη στρατηγική ανάλυση άμυνας και ασφάλειας στο Κοινοβούλιο.

Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός του βρετανικού στρατού μέχρι το 2015 θα μειωθεί κατά 7.000 και θα ανέλθει μόνο σε 95.500 άτομα ενώ άλλοι 5.000(!!)θα απολυθούν στην Πολεμική Αεροπορία και το Ναυτικό. Το πολιτικό προσωπικό θα επηρεαστεί περισσότερο, καθώς ο αριθμός τους θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 25.000 άτομα. Αυτή η μείωση είναι η μεγαλύτερη από τότε που τελείωσε ο Ψυχρός Πόλεμος.

Ωστόσο, Κάμερον δήλωσε ότι αυτό δεν επηρεάζει την υπεράσπιση των βασιλικών ενόπλων δυνάμεων, δεδομένου ότι οι αμυντικές δαπάνες στο Ηνωμένο Βασίλειο θα είναι σύμφωνες με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ παραμένοντας ενεργή η διάθεση του 2% του ΑΕΠ για ενίσχυση του ΝΑΤΟ!!



Εξήγησε πως ένας από τους λόγους μείωσης είναι ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αφήσει κληρονομιά ύψους 60 δις $$ μαύρη τρύπα στον αμυντικό προϋπολογισμό. Προσπάθησε να κατευνάσει τις ΗΠΑ, διαβεβαιώνοντας ότι οι δαπάνες για το Αφγανιστάν δεν θα μειωθούν ενώ ο στρατός που συμμετέχει εκεί ενδέχεται να ενισχυθεί με πρόσθετο τεχνικό εξοπλισμό.

Ως αποτέλεσμα της μείωσης, η Βρετανία θα χάσει ένα σημαντικό μέρος της δύναμής της. Αυτό θα ισχύσει περισσότερο στο Βασιλικό Ναυτικό. Ο αριθμός των φρεγατών και αντιτορπιλικών θα μειωθεί κατά σχεδόν 20% έως το 2020 (απο 23 - 19).

Η ναυαρχίδα του στόλου, το αεροπλανοφόρο Ark Royal, θα παροπλιστεί σε ένα χρόνο αν και νωρίτερα είχε προβλεφθεί ότι θα επιχειρεί μέχρι το 2016. Μόνο ένα από τα δύο νέα αεροπλανοφόρα που χτίζονται τώρα θα τεθεί σε λειτουργία.Αλλωστε όπως κυνικά είπε ο Κάμερον,"πιο φτηνά θα μας κοστίσει να το τελειώσουμε παρά να το διαλύσουμε"!!!!

Δεν αποκλείεται, το Ηνωμένο Βασίλειο ως αποτέλεσμα να μείνει χωρίς μαχητικά αεροσκάφη καταστρώματος για πολλά χρόνια. Πρώτον,το Ark Royal θα αντικατασταθεί στην καλύτερη περίπτωση το 2019. Δεύτερον, οι Βρετανοί θα σταματήσουν την κατασκευή Harrier κάθετη απογείωσης και προσγείωσης. Δεν είναι σαφές πότε θα αντικατασταθεί από το μαχητικό πέμπτης γενιάς F-35,μιας και το τελευταίο βρίσκεται ακόμα σε καθεστώς δοκικών (ευτυχώς για τον πρωθυπουργό)



Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν το Πολεμικό Ναυτικό της Μεγάλης Βρετανίας, (συμπεριλαμβανομένου των μαχητικών καταστρώματος) που έπαιξε τον καθοριστικό ρόλο στην ήττα της Αργεντινής κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης στα Φώκλαντ το 1982.

Όμως τεράστιες περικοπές έρχονται και στην αεροπορία.Ο Κάμερον απέτυχε να εξηγήσει τι θα αντισταθμίσει τη μείωση της απόφασης για αγορά EF-Typhoon κατά σχεδόν 50%!!. Σε μεγάλο βαθμό, η μείωση θα επηρεάσει σοβαρά τις χερσαίες δυνάμεις, καθώς ο αριθμός των αρμάτων μάχης και πυροβόλων όπλων πυροβολικού θα μειωθεί κατά 40%!

Οι στρατιωτικές περικοπές του προϋπολογισμού θα επηρεάσουν ακόμη και τις δυνάμεις της πυρηνικής αποτροπής. Οι βάσεις εκτόξευσης βαλλιστικών πυραύλων Trident θα αντικατασταθούν με νέες πιο οικονομικές. Ωστόσο, θα υπάρχουν σημαντικά λιγότερες πυρηνικές κεφαλές.



Το Αμερικανικό Πεντάγωνο δεν κρύβει την απογοήτευση και την ανησυχία του για τα σχέδια του Κάμερον. Πρόσφατα, η υπουργός Εξωτερικών Χίλαρι Κλίντον και ο υπουργός Αμυνας Ρόμπερτ Γκέιτς επικρίναν τον Βρετανό πρωθυπουργό. Σύμφωνα με την Κλίντον, το ΝΑΤΟ είναι η πιο επιτυχημένη στρατιωτική συμμαχία στην ιστορία και αυτή η επιτυχία θα πρέπει να υποστηρίξει τις προσπάθειες όλων των μελών της οργάνωσης.Ο Γκέιτς θεωρεί ότι η μείωση του αμυντικού προϋπολογισμού των χωρών το ΝΑΤΟ την ίδια στιγμή "δημιουργεί κενά» που θα πρέπει να κλείσουν από τις ΗΠΑ

Οι στρατιωτικές περικοπές θα προκαλέσουν περαιτέρω μείωση της επιρροής του Ηνωμένου Βασιλείου στον κόσμο.Ενδεχομένως να κινδυνεύει να χάσει το καθεστώς της «μεγάλη δύναμης»

"Μόνο οι ΗΠΑ έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν να υποστηρίζουν τα συμφέροντά τους σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη αυτή τη στιγμή", δήλωσε ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Πολιτικά Vyacheslav Nikonov. "Όσο για το Ηνωμένο Βασίλειο,μπορούσε να λύσει αυτά τα προβλήματα μόνο κατά το 19ο αιώνα. Τα τελευταία χρόνια, η ασφάλεια που αντλούσε ήταν από το ΝΑΤΟ και κυρίως από τις ΗΠΑ.Τώρα το Λονδίνο δεν καθορίζει τα παγκόσμια γεγονότα και την επίλυση σοβαρών προβλημάτων στον κόσμο επειδή δίνει έμφαση στην διατήρηση της συμμαχίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Επιπλέον, η μείωση οφείλεται στο γεγονός ότι το Λονδίνο προσπαθεί να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση. Όπως ήταν αναμενόμενο, το θέμα αυτό τέθηκε στις 20 Οκτωβρίου με τον Prince Osborne να ανακοινώνει μια συνολική μείωση του κόστους κατά 83 δισ λίρες η οποία δεν θα επηρεάσει μόνο τον τομέα της άμυνας.

Τα γεγονότα που παρατηρούμε στο Ηνωμένο Βασίλειο αυτή τη στιγμή συμβαίνουν στις περισσότερες χώρες του ΝΑΤΟ. Σε κάθε περίπτωση, η περαιτέρω μείωση του ποσοστού των βρετανικών και ευρωπαϊκών δυνάμεων του ΝΑΤΟ οδηγεί σε περαιτέρω ενίσχυση των ΗΠΑ στη συμμαχία » σύμφωνα και με εμπειρογνώμονες.

Σήμερα το Λονδίνο δεν είναι σε θέση να επιλύσει τα προβλήματα χωρίς εξωτερική βοήθεια.Ο Cameron, στην πραγματικότητα, παραδέχεται ανοικτά την αδυναμία του μετατοπίζοντας την ευθύνη της βρετανικής δυναμικής στις Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι αμφίβολο πλέον ότι η Βρετανία μπορεί να επαναλάβει την επιτυχία των Φώκλαντ χάνοντας όλο και περισσότερο την ισχύ της ως μια σημαντική στρατιωτική δύναμη.

Ήδη, το Βρετανικό Ναυτικό είναι πολύ λιγότερο ισχυρό από ότι ήταν το 1982. Ωστόσο, οι ενέργειες του Cameron αντανακλούν τη γενική τάση: οι χώρες του ΝΑΤΟ θέλουν τις ΗΠΑ να λύνουν όλα τα προβλήματά τους ".



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Jeffrey Blankfort:Τι πραγματικά σκέφτεται η Ελίτ των ΗΠΑ για το Ισραήλ


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης, τα 2/3 του ινστιτούτο εξωτερικής πολιτικής της ελίτ δεν θεωρούν το Iσραήλ ως σύμμαχο ούτε πιστεύουν ότι το Iράν είναι εχθρός. Aυτό βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την φιλοϊσραηλινή πλειοψηφία του κοινού, που διαμορφώνει την άποψή του απ' ό,τι ακούει και διαβάζει στα κατεστημένα ΜΜΕ, που ελέγχονται σε μεγάλο βαθμό από το εβραϊκό και φιλοϊσραηλινό λόμπυ και διάκεινται υπέρ του Iσραήλ.

Η έρευνα έγινε ανάμεσα στα μέλη του πανίσχυρου CFR (Συμβουλίου Eξωτερικών σχέσεων) από το Eρευνητικό Kέντρο Pew και έλαβαν μέρος 642 μέλη του CFR (μαζί με την Λέσχη Mπίλντερμπεργκ και την τριμερή Eπιτροπή βρίσκεται στην κορυφή των διεθνών κέντρων αποφάσεων που κινούν τα νήματα παγκοσμίως.

H δημοσκόπηση αποκαλύπτει ότι η συντριπτική πλειοψηφία του CFR πιστεύει ότι οι HΠA το έχουν παρακάνει με την υπεράσπιση του Iσραήλ και θεωρούν ότι το Iσραήλ δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία για τις HΠA, κατ' αρχάς.

Aυτό που μπορούμε να συμπεράνουμε από το γεγονός ότι σημαντικά μέλη της αμερικανικής ελίτ δεν θεωρούν σήμερα «στρατηγικό ατού» την υποστήριξη του Iσραήλ είναι ότι αυτό οφείλεται στην μεγαλύτερη πρόσβαση που έχουν στην λήψη πιο τεκμηριωμένων πληροφοριών, οι οποίες αποκρύπτονται από το κοινό. Aλλά και στο γεγονός ότι, πέρα από τις μεταξύ των μελών της ελίτ αντιθέσεις, συμβαίνουν σημαντικές ανακατατάξεις στην αμερικανική και στην διεθνή πολιτική σκηνή, που δεν έχουν ακόμα φανεί προς τα έξω.

Tο ότι καμιά αμερικανική εφημερίδα δεν έκανε τον κόπο να προβάλει τις γνώμες των μελών του CFR, υπό τις συνθήκες αυτές, δεν αποτελεί έκπληξη για κανέναν. Tα στοιχεία της έρευνας, σύμφωνα με το newsletter του δικτύου Voltaire που λάβαμε, έχουν ως εξής:

1. Aπό μία λίστα χωρών που θα είναι οι «πιο σημαντικές ως σύμμαχοι και εταίροι της Aμερικής» στο μέλλον, μόνο το 4% περιέλαβε το Iσραήλ, το οποίο ήταν κοντά με την Nότιο Kορέα και πολύ πιο πίσω από την Kίνα, που συγκέντρωσε το 58%, την Iνδία με 55%, την Bραζιλία με 37%, την E.E. με 19%, την Pωσία με 17%, την Iαπωνία με 16%, την Bρετανία και την Tουρκία με 10%, την Γερμανία με 9%, το Mεξικό με 8%, τον Kαναδά, την Iνδονησία, την Aυστραλία και την Γαλλία με 5%.

2. Όταν ρωτήθηκαν ποιες χώρες θα μπορούσαν να ήταν λιγότερο σημαντικές για τις HΠA, το Iσραήλ με 9% ήταν ψηλότερα από 22 χώρες, στις οποίες περιλαμβανόταν ο Kαναδάς, το Mεξικό, η Tουρκία, η Aίγυπτος και η Σ. Aραβία.

3. Tο πιο αποκαλυπτικό στοιχείο ήταν ότι «στη διαμάχη Iσραηλινών και Παλαιστινίων», μόνο το 26% του CFR πήρε το μέρος του Iσραήλ, συγκρινόμενο με το 51% του δείγματος των 2.000 πολιτών που ρωτήθηκαν την ίδια περίοδο. Eνώ το 16% των μελών του CFR πήραν το μέρος των Παλαιστινίων (σε σχέση με το 12% του κοινού), και το 41% των μελών του CFR λαμβάνει «ίσες αποστάσεις» στο ζήτημα, σε σχέση με το μόλις 4% του κοινού. Δεν υποστηρίζουν καμία πλευρά το 12% του CFR και αντίστοιχα το 14% του κοινού.

4. Tο ότι το CFR δεν συμφωνεί με εκείνους που διαμόρφωσαν την πολιτική των HΠA στην ισραηλο-παλαιστινιακή διαμάχη αποκαλύπτεται με εντυπωσιακό τρόπο από την απάντηση των μελών του, όταν ζητείται η άποψή τους για την αμερικανική πολιτική στην Mέση Aνατολή. Tο πρόβλημα, σύμφωνα με το 67% των μελών του CFR (σε σχέση με το 30% του κοινού) είναι ότι οι HΠA υποστηρίζουν υπερβολικά το Iσραήλ, ενώ μόνο το 2% (σε σχέση με το 15% του κοινού) πίστευαν ότι η αμερικανική πολιτική ευνοεί υπερβολικά τους Παλαιστινίους. Tο 24% των μελών του CFR πίστευαν ότι η αμερικανική πολιτική «διατηρεί τη σωστή ισορροπία», όπως και το 29% του κοινού.

5. H συντριπτική πλειοψηφία των μελών του CFR, το 69%, πιστεύουν ότι ο πρόεδρος Oμπάμα «κρατά τη σωστή ισορροπία» μεταξύ Iσραηλινών και Παλαιστινίων, πράγμα που πιστεύει και το 51% του κοινού. Tο 13% των μελών του CFR πιστεύουν ότι ο Oμπάμα «ευνοεί υπερβολικά το Iσραήλ», σε σχέση με το 7% του κοινού, ενώ το 12% πιστεύει ότι συντάσσεται με τους Παλαιστινίους, μια θέση που παίρνει το 16% του κοινού.

Όσον αφορά το Iράν, εντοπίζει κανείς το ίδιο χάσμα μεταξύ του CFR και του κοινού. Eκεί, το 64% των μελών του CFR θεωρούν το Iράν ως μείζονα απειλή (έναντι του 34% που το θεωρούν ήσσονα) για τα συμφέροντα των HΠA, το κοινό αντιδρά με ποσοστά αντιστοίχως 72% (μείζονα απειλή) έναντι 20% (ήσσονα). Tέλος, μόνο το 33% των μελών του CFR θα υποστήριζε μία επίθεση κατά του Iράν (αν αυτό αποκτούσε πυρηνικά όπλα), ενώ το κοινό θα την υποστήριζε με 63%.

Tα ποσοστά σχεδόν αντιστρέφονται στην περίπτωση του Πακιστάν όπου το 63% των μελών του CFR θα υποστήριζαν μία στρατιωτική επίθεση (αν «διαφαινόταν πιθανή επικράτηση των ...εξτρεμιστών στο Πακιστάν»), ενώ μόνο το 51% του κοινού θα ενέκρινε μία τέτοια κίνηση. Aυτή είναι άλλη μια ένδειξη της επιτυχίας των φερέφωνων του Iσραήλ στα κατεστημένα ΜΜΕ, να κατασκευάσουν δηλαδή την απειλή από το Iράν, υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα την πιθανή απειλή για την σταθερότητα της περιοχής που απορρέει από ένα πυρηνικά εξοπλισμένο Πακιστάν.



Tμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Lockheed Inverts a Prism in New Attempt to build a Military Laser Weapon


Lasers can be powerful weapons — they can take down an aircraft at long ranges and in unstable conditions, for instance. But they are hampered by power and size limits, so they’re not widely used by the military (yet).

Lockheed Martin has a solution: a fiber laser that basically works like a backward prism.

Lockheed is among three firms recently awarded contracts to develop a laser for the military’s Robust Electric Laser Initiative, which seeks to improve the power of electric lasers. Fiber lasers are efficient and compact, but until now they have been weaker than other types, like chemical lasers. The RELI program seeks to improve laser strength while reducing power and cooling, so systems can be small enough to install on ships or airplanes

A Lockheed subsidiary developed a first-of-its-kind high-powered fiber laser capable of producing 100 kilowatts or more, according to Lockheed. It uses fiber optics to produce near-perfect beams. The method also confines the laser light to the fiber’s glass structure without using mirrors or other optics.

John Wojnar, director of business development for the laser systems business, said in a September issue of Aviation Week that it works like a inverse prism: lasers with slightly different wavelengths enter a combiner, and the result is a single, focused beam. It’s called Spectral Beam Combining.

Lockheed won an initial $14 million contract from the US Army Space and Missile Defense Command to develop the system. Along with General Atomics and Raytheon, the firm must demonstrate a 25 kW system that can be scaled up to 100 kW within five years.

General Atomics will improve its Hellads distributed-gain laser approach to improve efficiency, while Raytheon will pursue a planar waveguide laser, according to Aviation Week.

Northrop Grumman is also expected to obtain a RELI contract.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΚΡΙΖΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΕΤΥΧΑΝ


Μυστικά ραντεβού για τις αεροµαχίες
Η άγνωστη διαπραγµάτευση που ναυάγησε


Μυστικό δίαυλο διαλόγου για το Αιγαίο - ανεξάρτητο από τις διερευνητικές επαφές - για τα αεροναυτικά θέµατα επιχείρησε να ανοίξει η Τουρκία τον περασµένο Ιούνιο, όπως προκύπτει από απόρρητο τηλεγράφηµα που παρουσιάζουν «ΤΑ ΝΕΑ».

Η Αγκυρα πρότεινε µυστική διαπραγµάτευση για τη µείωση της έντασης στον αέρα και υπέβαλε προτάσεις που επιχειρούν να µετατρέψουν το Αιγαίο σε ουδέτερη ζώνη, όπου τα τουρκικά µαχητικά θα µπορούν να πετούν ανενόχλητα, την ώρα που έβγαζε τα πλοία «Τσεσµέ» και «Πίρι Ρέις» για έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.


Μπορεί ο τούρκος Πρωθυπουργός να δήλωσε πριν από λίγες µέρες (µιλώντας στον Σκάι) ότι δεν επιθυµεί να γίνονται υπερπτήσεις στο Αιγαίο και να άφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνησή του έχει προβεί σε συστάσεις για το ζήτηµα στις ένοπλες δυνάµεις, οι προτάσεις όµως που έχει υποβάλει η Αγκυρα στην Αθήνα για τα αεροναυτιλιακά θέµατα στο Αιγαίο δεν διαφέρουν από θέσεις που έχουν διατυπωθεί το 2006 και το 2009 και επιχειρούν να διαµορφώσουν καθεστώς συνδιαχείρισης στο Αιγαίο.

Οπως αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ», ο Ταγίπ Ερντογάν κατά την επίσηµη επίσκεψή του στην Αθήνα (τον Μάιο) πρότεινε στον Γιώργο Παπανδρέου να υπάρξει παράλληλος δίαυλος διαλόγου για τη µείωση της έντασης και του κινδύνου πρόκλησης ατυχηµάτων στο Αιγαίο. Η πρόταση έγινε δεκτή από την ελληνική πλευρά και όπως προκύπτει από το σχετικό απόρρητο τηλεγράφηµα του ΥΠΕΞ στις 18 Ιουνίου, έναν µήνα µετά την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα, ο γενικός γραµµατέας του ΥΠΕΞ Ι. Αλέξιος Ζέππος και ο τούρκος ΥΦΥΠΕΞ και επικεφαλής των διερευνητών επαφών από την τουρκική πλευρά Φεριντούν Σινιρλίογλου, συναντήθηκαν για πρώτη φορά στην Κωνσταντινούπολη µε ατζέντα τα αεροναυτιλιακά θέµατα στο Αιγαίο. Η τουρκική πλευρά ζήτησε αντικείµενο των συζητήσεων να αποτελέσει η δέσµη µέτρων που είχε προτείνει τον Αύγουστο του 2009, ο «κώδικας συµπεριφοράς» που είχε προτείνει το 2006, καθώς και µέτρα πτητικής συµπεριφοράς που είχε αντιπροτείνει η ελληνική πλευρά το 2006 και για τα οποία ουδέποτε έλαβε απάντηση. Σε αυτά προστέθηκαν οι δύο προτάσεις που απηύθυνε δηµοσίως στην Αθήνα ο τούρκος Πρωθυπουργός και αφορούν στις άοπλες πτήσεις πάνω από το Αιγαίο και στην ανταλλαγή «daily flight schedules» (ηµερησίων σχεδίων πτήσης).

Μάλιστα ο Φ. Σινιρλίογλου διευκρίνισε ότι στόχος πρέπει να είναι να βρεθούν πρακτικοί τρόποι να µειωθεί η ένταση στο Αιγαίο και όχι να αντιµετωπισθεί η ουσία των προβληµάτων. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε, σύµφωνα µε το τηλεγράφηµα, «to turn the basketball into a volleyball game by putting a saftey net in the middle» («να µετατραπεί ο αγώνας µπάσκετ σε αγώνα βόλεϊ, βάζοντας ένα δίχτυ ασφαλείας στη µέση»). Εµµέσως πλην σαφώς δηλαδή, σηµειώνουν διπλωµατικές πηγές, όποια και να είναι η τελική συµφωνία, να µη θίγει τις πάγιες θέσεις των δύο πλευρών.

Τα τρία βασικά σηµεία της τουρκικής πρότασης είναι τα εξής: α) να υπάρξει µυστική «συµφωνία κυρίων» για να εφαρµοστεί «κώδικας συµπεριφοράς» πέραν των 10 ναυτικών µιλίων, β) να αποφευχθούν οι τουρκικές υπερπτήσεις πάνω από τα ελληνικά νησιά, εφόσον οι ελληνικές αναχαιτίσεις γίνονται µε λιγότερο επιθετικό τρόπο (!) και γ) να µειωθούν οι τουρκικές παραβιάσεις εντός των 6-10 ναυτικών µιλίων, εφόσον µειωθούν και οι ελληνικές αναχαιτίσεις στον διεθνή εναέριο χώρο µακριά από τις ελληνικές ακτές. Πρότειναν ακόµη να υπάρξει νέα συνάντηση η οποία και έγινε στις 29 Ιουνίου στην Αθήνα προκειµένου να συγκεντρωθούν οι προτάσεις που έχουν διατυπώσει και οι δύο πλευρές κατά καιρούς και να διαµορφωθεί µια κοινή βάση συζήτησης.

Το χρονοδιάγραµµα

Με το πρόσχηµα ότι τα εν λόγω ζητήµατα πρέπει να αντιµετωπισθούν άµεσα, ο τούρκος ΥΦΥΠΕΞ πρότεινε να προχωρήσουν οι συνοµιλίες ανεξάρτητα από την πορεία των διερευνητικών επαφών και µάλιστα έθεσε ως πρόταση να ολοκληρωθούν στα τέλη του Σεπτεµβρίου (που πέρασε)...

Ωστόσο, οι συνοµιλίες «πάγωσαν» επ αόριστον µε εντολή του έλληνα Πρωθυπουργού, καθώς εκτιµήθηκε ότι οι τουρκικές προτάσεις θίγουν κυριαρχικά δικαιώµατα και επιχειρούν να επιβάλουν καθεστώς συνδιαχείρισης στο Αιγαίο. Ως εκ τούτου, σύµφωνα µε πληροφορίες, τα αεροναυτιλιακά τελούν αυτήν τη στιγµή υπό καθεστώς ιδιότυπης εξαίρεσης από τις διερευνητικές επαφές.

ΤΟ «ΠΑΓΩΜΑ»

Οι συνοµιλίες σταµάτησαν µε απόφαση του Γ. Παπανδρέου, καθώς η Αγκυρα προέβαλε παράλογες απαιτήσεις


Η ατζέντα τους για «ουδέτερη ζώνη» στο Αιγαίο

ΤΗΝ ΩΡΑ που οι Τούρκοι εξέφραζαν την ειλικρινή βούλησή τους για την αποφυγή της έντασης, έβγαζαν τον περασµένο Ιούλιο το «Τσεσµέ» και το «Πίρι Ρέις» για έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, ενισχύοντας την εντύπωση, λένε διπλωµατικές πηγές, ότι ουδόλως ενδιαφέρονται για τη µείωση της έντασης και πως οι όποιες προτάσεις δεν είναι παρά το µέσο για να µπορούν τα µαχητικά της να πετούν ανενόχλητα ενώ η ίδια θα ενισχύει τις θέσεις και τις διεκδικήσεις της.



Συγκεκριµένα σηµειώνουν οι ίδιες πηγές σε ό,τι αφορά την αποφυγή τουρκικών υπερπτήσεων εντός της ελληνικής αιγιαλίτιδας ζώνης (6 ναυτικά µίλια), η Αγκυρα επιχειρεί να παρουσιάσει το αυτονόητο ως παραχώρηση. Οσο για τον περιορισµό των πτήσεων τουρκικών αεροσκαφών που προτείνει η Αγκυρα εντός των 6-10 ναυτικών µιλίων, εφόσον σηµειωθεί ανάλογη µείωση των ελληνικών αναχαιτίσεων στον διεθνή εναέριο χώρο, η πρόταση αυτή έρχεται σε αντίθεση µε την ώς σήµερα πολιτική αναγνώρισης όλων των εισερχοµένων αεροσκαφών εντός του FΙR Αθηνών, αν δεν έχουν καταθέσει σχέδιο πτήσης.

Εικονικές εµπλοκές

Η υιοθέτηση κώδικα συµπεριφοράς που προτείνει η Αγκυρα για τις πτήσεις πέρα από τα 10 ναυτικά µίλια στις εν λόγω συνοµιλίες πρότεινε «εικονικές» αεροµαχίες ύστερα από αλληλοπροειδοποίηση ή προσυνεννόηση ώστε να µπορεί η κάθε πλευρά να συντηρεί τις πάγιες θέσεις της δεν είναι, σηµειώνουν διπλωµατικές πηγές, παρά το πρόσχηµα για να καταργηθούν οι αναχαιτίσεις και αναγνωρίσεις των τουρκικών µαχητικών, θέτοντας θέµα αµφισβήτησης των ελληνικών αρµοδιοτήτων επί του ελληνικού εναέριου χώρου.

Παγίδα, πάντως, θεωρείται από αρµόδιες πηγές και η πρόταση που παρουσίασε δηµοσίως στην Αθήνα ο Ταγίπ Ερντογάν περί αφοπλισµένων αεροσκαφών στις πτήσεις πάνω από το Αιγαίο, η οποία αποτελεί και πάγια αµερικανική άποψη. Η ελληνική θέση είναι ότι τα ελληνικά µαχητικά πετούν οπλισµένα λόγω της υποχρέωσής τους που απορρέει από την αποστολή ελέγχου του FΙR Αθηνών ενώ τα τουρκικά πετούν οπλισµένα από επιλογή.

Η πρόταση αυτή, εκτιµούν διπλωµατικές πηγές, επιχειρεί να µετατρέψει το Αιγαίο σε «ουδέτερη ζώνη» προκειµένου να πετύχει η Αγκυρα µια µορφή συνδιαχείρισης στο Αιγαίο, διατηρώντας παράλληλα όλο το πακέτο των διεκδικήσεών της εναντίον της Ελλάδας, χωρίς όµως να υπάρχει ο «κίνδυνος» απρόβλεπτου στρατιωτικού επεισοδίου.


Τι (δεν) έλεγε η Αγκυρα για το Αιγαίο

14/5/2010, ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

«Οχι οπλισµένα»
«Τα αεροπλάνα που πετάνε στο Αιγαίο δεν πρέπει να είναι οπλισµένα. Να αφαιρέσουµε τις βόµβες από τα πολεµικά αεροπλάνα. Αυτό είναι ένα πρώτο βήµα». 18/10/2010, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ, ΣΚΑΪ
Για τις πτήσεις
«Η Ελλάδα κάνει πτήσεις των µαχητικών αεροσκαφών της σε µια πολύ µεγάλη έκταση. Δηλαδή, φτάνουν µέχρι τη δική µας υφαλοκρηπίδα. Εµείς δεν έχουµε τόσο µεγάλες αποστάσεις να διανύουµε. Κι εδώ νοµίζω ότι χρειάζεται µια αλληλοκατανόηση» Α.

ΝΤΑΒΟΥΤΟΓΛΟΥ, 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010

«Γείτονες στο στενό»
«Σκεφτείτε δυο γείτονες στην ίδια συνοικία οι οποίοι µοιράζονται το ίδιο στενό. Μπορεί να έχουν διαφορές, αλλά αυτό δεν σηµαίνει ότι θα εγκαταλείψουν αυτό το στενό. Εχουν γίνει πολλά βήµατα για τη βελτίωση των σχέσεων και αυτά τα βήµατα τα κάναµε για να πετάµε από το παράθυρό µας λουλούδια στο εξής».



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Γιατί επιμήκυνση και όχι διαγραφή του χρέους;


Προχωρά η συζήτηση για to χρέος. Υπάρχει μια λύση που μπορεί να εξασφαλίσει όχι μόνο 110 δισ. αλλά 340 δισ. ευρώ: Η διαγραφή του χρέους!

Η παράταση φαίνεται να οδηγεί (εκτός θαύματος) το παιχνίδι στα... πέναλντι, στο μεγαλύτερο φόβο του τερματοφύλακα. Εκεί δείχνουν να πηγαίνουν τα πράγματα με την κουβέντα που ανοίγει για "παράταση της αποπληρωμής του χρέους" μπροστά στα αδιέξοδα της αντιμετώπισης της... "ελληνικής τραγωδίας".

Ανάβει έτσι πάλι η συζήτηση για την αντιμετώπιση του βάρους του χρέους καθώς όλοι πλέον παραδέχονται -αν και ορισμένοι δεν το ομολογούν ανοιχτά- ότι η κατάσταση των υποχρεώσεων του ελληνικού κράτους στους πιστωτές του θα είναι χειρότερη στο... τέλος του Μνημονίου.


Κάπως έτσι η κουβέντα μεταφέρεται από τις φωνές που επιχειρηματολογούσαν με τα πόδια στυλωμένα ότι «δεν μιλάμε για αναδιάρθρωση του χρέους», στις φωνές που κουβεντιάζουν τώρα το ενδεχόμενο «επιμήκυνσης του χρέους» (όπως ομολογούσε στα παρασκήνια ο Στρος Καν του ΔΝΤ ήδη από τον Ιούλιο) τόσο σε κυβερνητικό επίπεδο όσο και στα κοινοτικά επιτελεία, αναγκάζοντας την Α.Μέρκελ να παρέμβει αυστηρά λέγοντας ότι «η Γερμανία δεν θα δεχθεί παράταση του μηχανισμού στήριξης».

Σε επίσημο επίπεδο βέβαια οι κορώνες παραμένουν, τόσο από το ΔΝΤ, όσο κι από τον Ολι Ρεν που ανερυθρίαστα μιλούν από τη μια μεριά για την προοπτική νέου πακέτου μέτρων αλλά από την άλλη διαψεύδουν την προοπτική «αναδιάρθρωσης ή επιμήκυνσης του χρέους». Αλλά και από το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο που ετοιμάζει νέο "χαράτσι" στο δημόσιο (με αιχμή το "ενιαίο μισθολόγιο" που φέρνει νέες περικοπές) και "μαχαίρι" στις ΔΕΚΟ (με αιχμή τις συγκοινωνίες).

Η συζήτηση, λοιπόν, προχωράει. Και όσοι πήραν την πρωτοβουλία να αναδείξουν το αίτημα της διαγραφής του χρέους φαίνεται οι προσεγγίσεις τους να δικαιώνονται.

Περισσότερο, όμως, φαίνεται να δικαιώνονται στα μάτια του κόσμου που αγανακτεί από τις περικοπές τις οποίες καλείται να πληρώσει για χρέη που δεν δημιούργησε. Κι αναγκάζεται να φτάνει ακόμα και σε άρνηση πληρωμών, είτε ατομικά είτε συλλογικά:

Από τον απλήρωτο λογαριασμό της ΔΕΗ έως την άρνηση κλεισίματος εργοστασίων π.χ. της Fulgor στην Κόρινθο ή της εφημερίδας "Απογευματινή" στην Αθήνα που βρίσκεται στο χείλος της χρεοκοπίας (στα χνάρια του Ελεύθερου Τύπου της Γ.Αγγελοπούλου). Μέχρι την επίθεση στους δήθεν "προνομιούχους" εργαζόμενους στις συγκοινωνίες που αποφασίζουν συντονισμένες απεργιακές κινητοποιήσεις την ερχόμενη εβδομάδα και τις καθημερινές κόντρες απέναντι στις περικοπές π.χ. στα νοσοκομεία, σε μια σειρά τομείς κοινωνικής πρόνοιας και της τοπικής αυτοδιοίκησης τώρα με τον «Καλλικράτη».

Δεν πρόκειται, δηλαδή, μόνο για συζήτηση που ανοίγει περιορισμένα σε κάποια κλειστά τραπεζικά, κοινοτικά ή κυβερνητικά στρατηγεία. Αλλά για συζήτηση που ανοίγει στην καθημερινότητα των απλών ανθρώπων όπως βιώνουν τις επιπτώσεις στη ζωή τους.
Κερδοσκόποι

Όσο κι αν επίσημα χείλη ξορκίζουν την «αναδιάρθρωση του χρέους» (έτσι λέγεται κομψά η ελεγχόμενη χρεοκοπία), η διεύρυνση των δημοσιονομικών προβλημάτων από το βάθεμα της οικονομικής ύφεσης επιδεινώνει τις προβλέψεις αντί να τις βελτιώνει. Με αποτέλεσμα σειρά από φωνές που μιλούν για το ενδεχόμενο το ελληνικό δημόσιο να μην αποφύγει τελικά την χρεοκοπία, να πολλαπλασιάζονται.

Όχι μόνο από το διεθνή τύπο, όπως Wall Street Journal και Financial Times, που πάνε τη συζήτηση στο θέμα λήψης μέτρων "ελεγχόμενης χρεοκοπίας" και "επιμήκυνσης του χρέους" αλλά και από μεγάλους τραπεζικούς διεθνείς ομίλους -όπως η Citigroup και άλλοι- που ανοίγουν το θέμα προκειμένου να βρουν τρόπους να μην χάσουν όλα τα λεφτά τους πιέζοντας παράλληλα για "εγρήγορση και όχι εφησυχασμό" στη λήψη μέτρων... "νοικοκυρέματος".

Είναι οι ίδιοι κερδοσκοπικοί μηχανισμοί που εκθειάζονται από τα ελληνικά ΜΜΕ όταν μιλούν «θετικά» για το «ελληνικό δράμα» και λοιδορούνται όταν μιλούν «αρνητικά».

Τις τελευταίες μέρες, μάλιστα, από τις ίδιες διεθνείς στήλες, από τη μία πλευρά αποτυπώνεται ως θετικό μήνυμα η άντληση χρημάτων από το ελληνικό δημόσιο μέσω βραχυπρόθεσμου δανεισμού από τις ξένες αγορές (αν και την πλειοψηφία την αντλούν ακόμα από τις εληνικές τράπεζες, η τελευταία δημοπρασία ήταν 50-50) κι από την άλλη ανοίγουν την κουβέντα για «θέσπιση κανόνων ελεγχόμενη χρεοκοπίας», προκαλώντας σχιζοφρένεια στους «εθνικούς σχολιαστές» των ελληνικών ΜΜΕ.

Παραλλαγές αναδιάρθρωσης

Το όλο θέμα βέβαια των σκληρών μέτρων και του Μνημονίου εξαντλείται στο πότε θα βγει η Ελλάδα στις αγορές να δανειστεί.

Αλλά, "αν κάποιος έχει βρεθεί στην ανάγκη να δανείζεται για να εξυπηρετεί τα χρέη του, τι είναι αυτό που θα πρέπει να τον ενδιαφέρει; Να βρίσκει διαρκώς νέα δάνεια ώστε να παρατείνει την αδιέξοδη κατάσταση του ή να τελειώνει μια και καλή με το σύνολο των χρεών του; Η κυβέρνηση, όπως και οι οπαδοί των διαφόρων παραλλαγών αναδιάρθρωσης του χρέους, έχουν στόχο το πρώτο. Αδιαφορώντας για το γεγονός ότι κάθε νέο δάνειο που συνάπτει η χώρα στην κατάσταση υπερχρέωσης που βρίσκεται είναι ένα ακόμη καρφί στο φέρετρο της", αναφέρει στη εφημερίδα "Το Ποντίκι" ο οικονομολόγος Δημήτρης Καζάκης που υποστηρίζει τη λύση της παύσης πληρωμών
.

"Οι θριαμβολογίες για την υπερπροσφορά που εμφανίστηκε, αλλά και την οριακή μείωση του επιτοκίου των τριμηνιαίων εντόκων σε σχέση με την προηγούμενη φορά, δεν μπορούν να κρύψουν τη δεινή θέση ενός κράτους το οποίο αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα ρευστότητας, ώστε αναγκάζεται να δανειστεί με βραχυπρόθεσμους τίτλους σε τακτική βάση. Πράγμα που συνιστά εξαιρετικά επαχθή τρόπο δανεισμού. Κι αυτό διότι το ετήσιο κόστος για τα εξαμηνιαία έντοκα γραμμάτια φτάνει το 10%, ενώ για τα τριμηνιαία ξεπερνά το 16%".

Οι εκλογές στους Δήμους και τις Περιφέρειες του Νοεμβρίου έχουν ανοίξει ακόμα περισσότερο αυτή την κουβέντα.

Μέχρι και ο πρόεδρος της ΝΔ Α.Σαμαράς κάνει "κολοτούμπες" προσπαθώντας να αντιπαρατεθεί στο ΠΑΣΟΚ φορώντας αντιμνημονιακό μανδύα, με μοναδικό επιχείρημα ότι έπρεπε να είχαν παρθεί μέτρα στον απλό κόσμο νωρίτερα και ότι ο Γ. Παπανδρέου και ο Γ. Παπακωνσταντίνου... άργησαν!

Μνημόνιο

Θεατρινισμοί. Με αυτά τα επιχειρήματα τα πράγματα δεν πάνε πολύ μακριά.

Ούτε βέβαια πάνε με εκβιασμούς και κινδυνολογίες ότι το ΟΧΙ στο Μνημόνιο θα σημάνει περισσότερη φτώχεια ότι θα αποκλειστεί η Ελλάδα από τις αγορές διότι θα οδηγηθεί εκτός ευρώ, θα επιστρέψει στη δραχμή, θα γίνει Αλβανία... και πάει λέγοντας, ξεχνώντας ότι η πολιτική του "σκληρού" ευρώ έφερε τεράστιες ανισορροπίες μεταξύ "Βορρά" και "Νότου" στη διακίνηση εμπορευμάτων και κεφαλαίων που διαιωνίζονται και δεν αμφισβητούνται, αντίθετα ενισχύονται με συμφωνίες σκληρών κυρώσεων στις "απροσάρμοστες χώρες".

Με αποκορύφωμα την πρό(σ)κληση της κυβέρνησης -εν όψη προεκλογικής περιόδου- προς στους αντιπάλους της να απαντήσουν στο εξής ερώτημα:

«Υπάρχει άλλος δρόμος η Ελλάδα να εξασφαλίσει τα 110 δισ. ευρώ του ΔΝΤ και της ΕΕ;».

Στα δυο πρώτα επιχειρήματα η εικόνα μιλάει από μόνη της. Και πάλι είναι αποκλεισμένη η χρηματοδότηση της Ελλάδας από τις αγορές και ο κόσμος σπρώχνεται σε όλο και μεγαλύτερη φτώχεια για να μεταφερθούν πόροι στους τραπεζίτες-δανειστές. Και πολύ περισσότερο τίποτε δεν δείχνει ότι οι αγορές θα ανοίξουν αφού τα νούμερα μιλούν για περισσότερα χρέη ως ποσοστό του ΑΕΠ (150%) στη λήξη του «πακέτου στήριξης». Αλλά κι αν ακόμα ανοίξουν οι "κάνουλες των αγορών" το επιτόκιο που θα ζητούν θα είναι το ίδιο ληστρικό -σε τέτοιες δραματικές συνθήκες.
"Αμείλικτο" δίλημμα;


Στο άλλο επιχείρημα, το δίλημμα μπορεί να εμφανίζεται «αμείλικτο»: Ποιος θα εξασφαλίσει 110 δισ. ευρώ; Αλλά υπάρχει κι άλλη σκοπιά να δει κάποιος τα πράγματα. Υπάρχει μια άλλη απάντηση που μπορεί να δώσει λύση και να εξασφαλίσει όχι 110, αλλά 340 δισ. ευρώ!

Είναι η πρόταση αντί για επιμήκυνση, διαγραφή του χρέους που αγγίζει τα 340 δισ. ευρώ.

Πάγωμα του χρέους τώρα, λοιπόν, για να απελευθερωθούν αυτοί οι τεράστιοι πόροι που ρίχνονται στις "μαύρες τρύπες" των τραπεζών.

* Μόνο οι τόκοι θα είναι αυξημένοι κατά 60% στην τριετία που λήγει το 2011. Πριν την κρίση ήταν κάτω από 10 δισ. ευρώ και τώρα υπολογίζεται να φτάσουν τα 15,8 δισ. το 2011!

* Συνολικά για τόκους και χρεολύσια το 2011 θα πρέπει να σπαταληθεί το ποσό των 43,4 δισ. ευρώ, σχεδόν 11 δισ. ευρώ περισσότερα από αυτά που πληρώθηκαν το 2010 ή ποσοστό 32,7%.


Πόροι οι οποίοι θα μπορούσαν αντί να πηγαίνουν στα τραπεζικά θησαυροφυλάκια, όπως τώρα, να κατευθυνθούν στην κοινωνία.

Ποιος φοβάται μια τέτοια προοπτική;

Κώστας Σαρρής "H"


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Μακάροφ: "Στρατιωτική απειλή για την Ρωσία η διεύρυνση του ΝΑΤΟ"


Με το μαστίγιο και το καρότο αντιμετωπίζει η Μόσχα το ΝΑΤΟ.Από την μία ο Μεντβέντεφ συγκλίνει με τον Γαλλογερμανικό άξονα για Ρωσική συμμετοχή σε ενιαία αντιπυραυλική άμυνα, από την άλλοι οι στρατηγοί ρίχνουν προειδοποιητικές βολές.

Η διεύρυνση του ΝΑΤΟ αποτελεί απειλή για την ασφάλεια της Ρωσίας, εκτίμησε ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Νικολάι Μακάροφ, σε συνέντευξή του στη σερβική εφημερίδα "Πολίτικα". Ο στρατηγός Μακάροφ πραγματοποιεί, από χθες, επίσημη επίσκεψη στο Βελιγράδι. «Η τάση να αποδοθούν στο ΝΑΤΟ αυξημένες αρμοδιότητες σε παγκόσμιο επίπεδο, που εκδηλώνεται με τη μετακίνηση της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας πλησίον των ρωσικών συνόρων αλλά και την είσοδο νέων μελών, αποτελεί στρατιωτική απειλή για την ρωσική ομοσπονδία», επισήμανε ο στρατηγός Μακάροφ. Υπενθύμισε δε ότι «η μη επέκταση του ΝΑΤΟ στην ανατολική Ευρώπη αποτελούσε όρο για την ενοποίηση της Γερμανίας».

Ο αρχηγός των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων εξέφρασε την ετοιμότητα της χώρας του «για την ανάπτυξη της συνεργασίας με το ΝΑΤΟ στην αντιμετώπιση, πραγματικών και όχι επινοημένων, προκλήσεων για την παγκόσμια ασφάλεια». Ο Ρώσος στρατηγός επισήμανε ότι, «οι προσπάθειες της Ρωσίας για την ανάπτυξη των σχέσεων με το ΝΑΤΟ βασίζονται στον συνδυασμό, της αποτελεσματικής υπεράσπισης των εθνικών της συμφερόντων και στην αναζήτηση εποικοδομητικών μορφών συνεργασίας προς όφελος και των δύο πλευρών».
Αναφερόμενος στα αντιπυραυλικά συστήματα, που θέλουν οι ΗΠΑ να εγκαταστήσουν στην ανατολική Ευρώπη, ο στρατηγός Μακάροφ δήλωσε ότι «η Ρωσία για την ώρα καταβάλει πολιτικές προσπάθειες με στόχο να αποφευχθούν μονομερείς ενέργειες από τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ».

Εκτίμησε δε ότι, η ανάπτυξη των αμερικανικών πυραυλικών συστημάτων στην ανατολική Ευρώπη «θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε νέα 'κούρσα εξοπλισμών». Ερωτηθείς για την εξέλιξη του προγράμματος αποτροπής εναέριας απειλής, που έθεσαν σε εφαρμογή οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις, ο στρατηγός Μακάροφ ανέφερε ότι, «στον οπλισμό του ρωσικού στρατού εντάχθηκε ήδη το πυραυλικό σύστημα 'Topol- M', ενώ εξαιτίας του κινδύνου από βαλλιστικούς πυραύλους διαφόρων ειδών, από μία σειρά χωρών, άρχισε να χρησιμοποιείται και το κορυφαίο αντιπυραυλικό σύστημα νέας γενιάς S-400 Triumph'». Το σύστημα αυτό - συμπλήρωσε ο Ρώσος στρατηγός - εγκαταστάθηκε σε δύο στρατιωτικές βάσεις και έχει σκοπό να αποτρέψει εναέρια απειλή κατά της (ρωσικής) πρωτεύουσας και της κεντρικής βιομηχανικής ζώνης της Ρωσίας.

Ο αρχηγός των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων στη συνέντευξη του στην εφημερίδα "Πολίτικα" επανέλαβε την πρόταση του Ρώσου προέδρου, Ντμίτρι Μεντβέντεφ, για τη δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος ευρωπαϊκής ασφάλειας. Βασικές αρχές του νέου αυτού συστήματος, τόνισε, θα είναι: «ο νομικός περιορισμός στην επέκταση των στρατιωτικών μπλοκ στην Ευρώπη και τον Ατλαντικό, η απαγόρευση ανάπτυξης μεγάλων στρατιωτικών δυνάμεων στο έδαφος ξένων χωρών και η βελτίωση του συστήματος ελέγχου των εξοπλισμών στο πλαίσιο της συμφωνίας που επετεύχθη στη Βιέννη το 1999».

Στο ενιαίο ευρωπαϊκό σύστημα ασφάλειας θα συμμετέχουν η Ρωσία και όλες οι χώρες της Ευρώπης ως κρατικές οντότητες και ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους σε κάποια άλλη στρατιωτική συμμαχία, επισήμανε στη συνέντευξη του στην "Πολίτικα" ο Ρώσος στρατηγός.



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Στα πόδια της Τουρκίας ξαναπέφτουν οι Αμερικανοί για την αντιπυραυλική ασπίδα


Στήριξη από την Τουρκία ζητούν οι ΗΠΑ για την αντιπυραυλική ασπίδα του ΝΑΤΟ, αλλά και να βάλει στην άκρη όποιες διαφωνίες είχε εκφράσει κατά της ασπίδας, αφού αυτές προκάλεσαν αρνητικό κλίμα στο αμερικανικό Κογκρέσο για την πώληση προς την Τουρκία μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Σε ομιλία του για τις αμερικανοτουρκικές σχέσεις και τη συνεργασία της Τουρκίας με το ΝΑΤΟ, ο Ρόμπερτ Γκέιτς ανέφερε: "Δεν πιέζουμε την Τουρκία να συμβάλει στην αντιπυραυλική ασπίδα. Αναμένουμε όμως από την Τουρκία να στηρίξει στη σύνοδο της Λισαβόνας την υιοθέτηση του σχεδίου εγκατάστασης του πυραυλικού συστήματος από το ΝΑΤΟ".

Στο μεταξύ, κινήσεις σύγκλισης με το ΝΑΤΟ και γενικότερα με τη Δύση έχει ξεκινήσει να κάνει η Ρωσία, αφού μετά τη συνάντηση του Ντοβίλ ο Ρώσος πρόεδρος δήλωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο συμμετοχής σε έναν διάλογο που θα επικεντρώνεται στο πώς μπορεί η Ρωσία να συμβάλει στο αντιπυραυλικό σύστημα του ΝΑΤΟ.

Από την πλευρά του ο Γάλλος πρόεδρος τόνισε πως το όραμα για τη συνεργασία ΕΕ-Ρωσίας σε 10-15 χρόνια πρέπει να συμπεριλαμβάνει μία κοινή πολιτική για θέματα οικονομίας, ασφάλειας και κατάργησης της βίζας.


"Ε"

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

ΝΤΡΟΠΗ.Η κυβέρνηση αναγνωρίζει το προβοκατόρικο "ουράνιο τόξο"



Η συνάντηση προ λίγων ημερών, εκπροσώπων των εξωμοτών της φιλοσκοπιανής οργάνωσης Ευρωπαϊκής Ελεύθερης Συμμαχίας-Ουράνιο Τόξο με την Ολομέλεια της ΕΕΔΑ (Εθνική Επιτροπή των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου) στην Αθήνα, μιλά από μόνη της.

Η ταύτιση και συνεργασία των θιασωτών του ατομισμού και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με φορείς αντεθνικών επιδιώξεων, που λειτουργούν μέσα στην εθνική μας επικράτεια ως Δούρειοι Ίπποι, είναι πλέον εξόφθαλμη. Όπως λένε και οι ίδιοι του Ουρανίου Τόξου, με τη γνωστή προδοτική διάλεκτο, «πρόκειται για την πρώτη επίσημη συνάντηση του κόμματος της Μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα με θεσμικό όργανο του ελληνικού κράτους, καθώς η Επιτροπή έχει συμβουλευτικό ρόλο στον εκάστοτε Πρωθυπουργό-Κυβέρνηση, καταγράφει και επισημαίνει ζητήματα μειονοτικών ομάδων, αλλά και μεμονωμένων Ελλήνων πολιτών σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Κύριος σκοπός της είναι η ενίσχυση - διεύρυνση της δημοκρατίας στη χώρα μας, ενώ στην Ολομέλεια της συμμετέχουν εκπρόσωποι των Κοινοβουλευτικών κομμάτων, των αρμοδίων Υπουργείων της κυβέρνησης, καθώς επίσης εκπρόσωποι φορέων και προσωπικότητες».

Το προσφυγικό καμουφλάρισμα Φυσικά, όλα τίθενται σε «ανθρωπιστική» διάσταση...Όπως λένε οι ίδιοι, «παρουσιάσθηκε από πλευράς κόμματος, μεταξύ άλλων, το πρόβλημα της διάκρισης των "Μακεδόνων πολιτικών προσφύγων" του εμφυλίου όπου εφαρμόζεται νομοθετική διάταξη ρατσιστικού χαρακτήρα και ουσιαστικά απαγορεύεται η αποκατάσταση-επιστροφή στην Ελλάδα χιλιάδων Μακεδόνων που βιώνουν την πολιτική προσφυγιά δεκαετίες». Φυσικά, ούτε λόγος για τα φρικτά εγκλήματα όλων αυτών των «προσφύγων» στη διάρκεια του συμμοριτοπόλεμου, την απόπειρα εδαφικού ακρωτηριασμού της εθνικής μας επικράτειας, την ταύτιση με ακραίες ιδεολογίες, τα εγκλήματα των οποίων καταδικάστηκαν από σύσσωμη την ευρωπαϊκή οικογένεια.

Γεωπολιτική μηχανική Οι φιλοσκοπιανοί, αφού μίλησαν για την «ανάγκη εισαγωγής της σύγχρονης Μακεδονικής γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στις περιοχές που ομιλείται» («κολλάει» η ρητορική τους με την ευρύτερη προσπάθεια γεωπολιτικού κατακερματισμού της Χερσονήσου του Αίμου...), έκαναν λόγο για «εποικοδομητική συζήτηση» και «την απαρχή ενός διαλόγου ανάμεσα σε μέλη της εθνικής μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα και σε έναν αρμόδιο θεσμικό φορέα».

Μάλιστα, μιλούν και για «έλλειμμα δημοκρατίας» στη χώρα μας... Το θέμα είναι ποιος έδωσε την εντολή να πραγματοποιηθεί η συνάντηση κρατικών λειτουργών με άτομα που μεθοδεύουν τον εδαφικό ακρωτηριασμό της πατρίδας μας.


Eλ.Κόσμος


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Η Τρόικα ανέβαλε τα νέα μέτρα μπας και διασωθεί το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές


Ακούγαμε χθες στο Megaλο Δελτίο Τύπου της κυβέρνησης την καταπληκτική είδηση ότι «ο Γ. Παπανδρέου ενδέχεται να μεθοδεύει πρόωρες εκλογές». Σιγά την ανακάλυψη θα μου πείτε, το Antinews το φωνάζει …μήνες τώρα. Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα . Είναι στην αιτιολογία της “είδησης” και στην προσπάθεια του καναλιού να παρουσιάσει τον ΓΑΠ σαν …ηρωικά αμυνόμενο στις πιέσεις της Τρόικας. Ακούσαμε έτσι, μεταξύ άλλων, ότι ο Γ. Παπανδρέου θα προσφύγει σε πρόωρες βουλευτικές εκλογές «σε μια δημόσια ηρωική σύγκρουση με τους δανειστές … εξαιτίας της πίεσης που ασκεί η Τρόικα για τα μέτρα».

Ποια είναι η αλήθεια;

Το ΠΑΣΟΚ δεν πάει καθόλου καλά στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Ιδιαίτερα στην Αθήνα.

Σύμφωνα με το τελευταίο γκάλοπ της RASS για το «Παρόν» το 81,6% διακατέχεται από αρνητικά έως πολύ αρνητικά συναισθήματα για την κυβέρνηση, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ότι τις ίδιες απαντήσεις δίνουν και οι 2 στους 3 ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ (64,6%). Από την άλλη, σύμφωνα με την έρευνα της Pulse (Τύπος της Κυριακής) το 71% απαντά ευθέως ότι “υπήρχε τρόπος να αποφύγει η χώρα την προσφυγή στην τρόικα”. Παράλληλα σημειώνεται διαρκής μείωση της ψαλίδας ανάμεσα στη Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ στην πρόθεση ψήφου.

Την ίδια στιγμή το ενδεχόμενο βαριάς ήττας του Σγουρού στην Περιφέρεια Αττικής προκαλεί σοβαρούς κραδασμούς στην κυβέρνηση, επειδή θα ισοδυναμεί με καταψήφιση της κυβέρνησης και του ίδιου του Πρωθυπουργού στην πολυπληθέστερη περιοχή της χώρας, όπου κατοικεί ο μισός πληθυσμός.

Τι θα σημαίνει αυτό; Ότι ο κ. Παπανδρέου και η κυβέρνησή του θα έχουν απέναντί τους την συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού και κατά συνέπεια δεν θα μπορούν να πάρουν νέα μέτρα.

Έτσι θέλοντας και μη οι λογιστές της Τρόικας και προκειμένου να μην “χάσουν” το πουλέν τους συμφώνησαν να αναβάλλουν τα μέτρα για μετά τις εκλογές.

Ενδεικτικά αναφέρουμε την χθεσινή δήλωση του εκπροσώπου της Eurostat ότι τα στοιχεία για το ελληνικό έλλειμμα θα δημοσιευθούν στις 15 Νοεμβρίου και όχι στις 22 Οκτωβρίου. Δηλαδή αμέσως μετά την λήξη των εκλογών και όχι πριν.

Χθες επίσης ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου αναγκάστηκε να δηλώσει δημοσίως ότι δεν πρόκειται να ληφθούν επιπλέον μέτρα, ούτε θα υπάρξει περαιτέρω επιβάρυνση μισθωτών και συνταξιούχων. Για να πάρει την απάντηση από τη ΝΔ: «Μήπως οι διαβεβαιώσεις του Πρωθυπουργού, ότι δεν θα θιγούν μισθωτοί και συνταξιούχοι, ισχύουν μόνο μέχρι και τις εκλογές; Διότι τα μηνύματα που έρχονται, από όλες τις πλευρές, δείχνουν ότι προγραμματίζεται η λήψη νέων επώδυνων μέτρων”.

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές του Antinews στις διαπραγματεύσεις με την Τρόικα που προηγήθηκαν, ο κ. Παπανδρέoυ απείλησε ότι θα κάνει πρόωρες γενικές εκλογές το Νοέμβριο τις οποίες βεβαίως και θα … χάσει. Παράλληλα το περιβάλλον του Μαξίμου διέρρεε ότι το σχέδιο του εκλογικού νόμου είναι έτοιμο και στα χέρια του πρωθυπουργού.

Προκειμένου λοιπόν να μην “χάσει” τον Γιώργο (και που να βρει άλλο) η Τρωικά δέχθηκε να αναβληθεί η λήψη των νέων μέτρων για μετά τις εκλογές – απόδειξη η χθεσινή ανακοίνωση της Eurostat που προαναφέραμε.

Με άλλα λόγια, θέλοντας και μη, η Τρόικα έδωσε μια ανάσα στην Κυβέρνηση του Μνημονίου προκειμένου να αντέξει κάπως στις εκλογές που έρχονται και να μην υποστεί συντριπτική ήττα προκειμένου να εφαρμόσει τα νέα μέτρα εξόντωσης του ελληνικού λαού.

Τα νέα μέτρα

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες τα μέτρα που αναβλήθηκαν για μετά τις εκλογές είναι, μεταξύ άλλων:

1. Αύξηση του ΦΠΑ από 11 σε 13%, ή 23 σε 25%, ανάλογα με την κατηγορία που επιλεγεί τελικά.

2. Εξίσωση προς τα κάτω των δημοσίων υπαλλήλων με τον ιδιωτικό τομέα.

3. Αύξηση 13,6% στα τιμολόγια; της ΔΕΗ (απο 1/1/2011)

4. Αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης.

5. Αύξηση των αντικειμενικών αξιών.


antinews


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki