Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010
Όλα γίνονται για τις τράπεζες...
Οι τράπεζες δανείζονται με 1%, το δημόσιο με 5%…
Με 1% επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές δανείζονται οι ελληνικές τράπεζες από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα την ίδια ώρα που το ελληνικό Δημόσιο δανείζεται με 5% και βάλε σύμφωνα με τις προβλέψεις το μνημονίου, ενώ η συνολική χρηματοδότηση των τραπεζών άγγιξε τα 90 δισ. ευρώ
Το θέμα φέρνει στο προσκήνιο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο οποίος επισημαίνει ότι την ίδια στιγμή παρατηρείται «μεγάλη μείωση των καταθέσεων επιχειρήσεων και νοικοκυριών το πρώτο πεντάμηνο του 2010, η οποία επιβεβαιώνει τη βαθιά οικονομική δυσπραγία και τον υφεσιακό οικονομικό κατήφορο που βυθίζεται ασταμάτητα η χώρα». Κατά το ίδιο διάστημα παρ’ όλα αυτά στοιχεία δείχνουν ιλιγγιώδη άνοδο των χαριστικών και προνομιακών δανείων της ΕΚΤ προς τις Τράπεζες, που αυξήθηκαν κατά 80% στο πρώτο πεντάμηνο και έφτασαν περίπου στο δυσθεώρατο ύψος των 90 δισ. ευρώ.
«Τα ερωτηματικά για την κυβέρνηση» τονίζει ο κύριος Λαφαζάνης «από αυτή τη λεηλασία δημοσίου χρήματος είναι πελώρια»
- Γιατί στηρίζει και καλύπτει μια κατάσταση στην Ε.Ε. υπερ-προνομιακής μεταχείρισης των Τραπεζών, την ώρα που καταληστεύεται το ελληνικό δημόσιο; Γιατί δεν αντιδρά; Γιατί δεν διεκδικεί ανάλογη μεταχείριση στο δανεισμό του ελληνικού κράτους με αυτή των τραπεζών;
- Που έχει πάει η ιλιγγιώδης ρευστότητα των 90 δισ. ευρώ που έχουν αντλήσει προνομιακά και χαριστικά οι Τράπεζες; Πως είναι δυνατόν η προνομιακή ρευστότητα από την ΕΚΤ προς τις Τράπεζες να μεταφράζεται σε κλειστές δανειακές στρόφιγγες προς την οικονομία ή τραπεζικά δάνεια σε πολίτες και μικρές επιχειρήσεις με πανύψηλα επιτόκια;»
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Εσωτερικούς τριγμούς προκαλεί στο Ισραήλ η μυστική επαναπροσέγγιση με την Τουρκία
Απίστευτες είναι οι εξελίξεις που σημειώνονται τις τελευταίες ώρες στο φλέγον το τελευταίο χρονικό διάστημα ζήτημα των σχέσεων της Τουρκίας με το Ισραήλ.
Κρίση έχει ξεσπάσει στον κυβερνητικό συνασπισμό του Ισραήλ ανάμεσα στον «σκληρό» πρωθυπουργό, Μπενιαμίν Νετανιάχου και τον… ακόμη πιο σκληρό, υπουργό Εξωτερικών, Αβιγκτόρ Λίμπερμαν!
Αιτία της κρίσης είναι η επανάληψη του σκηνικού με την παρέμβαση του υπουργού Βιομηχανίας και Εργασία, Μπενιαμίν Μπεν Ελιέζερ, στις τουρκο-ισραηλινές σχέσεις, προσπαθώντας να τις αποκαταστήσει. Αυτή τη φορά συναντήθηκε μυστικά στη Ζυρίχη, στις 30 Ιουνίου, με τον Τούρκο υπουργό Εξωτερικών, Αχμέτ Νταβούτογλου.
Ο Μπεν Ελιέζερ χαίρει εκτίμησης στην Τουρκία, όπου και θεωρείται φίλος. Η συνάντηση που αποκάλυψαν τα ισραηλινά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είχε την έγκριση του πρωθυπουργού Νετανιάχου, αλά έγινε εν αγνοία του υπουργού Εξωτερικών Λίμπερμαν! Πρόκειται για μια πιστή επανάληψη του σκηνικού που είχε στηθεί μετά τη φραστική επίθεση Ερντογάν στον Ισραηλινό πρόεδρο Πέρεζ, στο Νταβός της Ελβετίας, αφού οι πρωταγωνιστές είναι ολόιδιοι: Ο Μπεν Ελιέζερ μεσολαβεί με την έγκριση του πρωθυπουργού και ο Λίμπερμαν… αναθεματίζει!
Το γραφείο του Λίμπερμαν που πιθανότατα χρεώνεται και τη διαρροή στα ΜΜΕ, αποκάλεσε τη συνάντηση «παραβίαση κάθε φυσιολογικής διαδικασίας» κλιμακώνοντας τις σχέσεις εντός του εύθραυστου πλέον κυβερνητικού συνασπισμού. Και λέμε εύθραυστου, επειδή φαίνεται πως το γνωμικό «το δις εξαμαρτείν…» βρίσκει εφαρμογή στην προκειμένη περίπτωση.
Ο Μπεν Ελιέζερ μάλιστα, όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφο, φέρεται να έχασε την ψυχραιμία του και να καταφέρθηκε υβριστικά εναντίον του για την αποκάλυψη του θέματος, προδίδοντας έτσι την άκρως απόρρητη φύση της αποστολής του. Ο πρωθυπουργός Νετανιάχου εμφανίζεται να επιθυμεί τη μερική έστω αποκατάσταση των σχέσεων με την Άγκυρα, ωστόσο, η αποκάλυψη του συμβάντος επιφέρει σοβαρό πλήγμα στον κυβερνητικό του συνασπισμό, ενώ αποκαλύπτει και τον εσωτερικό διχασμό που επικρατεί στο Ισραήλ για το ποια είναι η κατάλληλη στάση απέναντι στην Άγκυρα…
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Ρωσία:Οικονομικές συνέπειες από την αθέτηση εξοπλιστικών προς το Ιράν.
Σε δημοσίευμά της, η ρωσική εφημερίδα Nezavisimaya Gazeta προειδοποιεί για τις δυνητικές επιπτώσεις από την αθέτηση του συμβολαίου πώλησης των S-300 στο Ιράν.
Η εφημερίδα αναφέρει στο δημοσίευμα, ότι η στάση της Μόσχας μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα η Τεχεράνη να στραφεί στην Κίνα για να καλύψει τις αμυντικές της ανάγκες, στερώντας τη Ρωσία από δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα, ενώ δεν αποκλείεται να κληθεί να καταβάλει και τις ανάλογες ρήτρες.
Στην περίπτωση του αντιαεροπορικού-αντιβαλλιστικού συστήματος S-300, η αξία του συμβολαίου ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια δολάρια, ενώ σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας, οι ρήτρες μπορεί να ανέλθουν στο ποσό των 400 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι επιπτώσεις δεν περιορίζονται μόνο στο ζήτημα των S-300. Το Ιράν φέρεται να έχει αποφασίσει να τερματίσει τη διμερή συνεργασία στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας. Πρώτη ένδειξη, η κυβερνητική απαγόρευση προς τις ιρανικές αερογραμμές να χρησιμοποιούν τα ρωσικής κατασκευής Tu-154 είτε σε εσωτερικές είτε σε πτήσεις με διεθνείς προορισμούς.
Δεύτερη ένδειξη, η εκδίωξη Ρώσων χειριστών από τις ιρανικές αεροπορικές εταιρίες.
Ωστόσο, θα ήταν μάλλον βιαστική εκτίμηση το να θεωρηθεί ως γνήσια η ανησυχία που διατυπώνει η εφημερίδα. Θα μπορούσε να πρόκειται για δημοσίευμα με σκοπό να ενισχύσει τη διπλωματική θέση της Ρωσίας: με την ανακίνηση του ζητήματος, η ρωσική πλευρά υπενθυμίζει στην αμερικανική το μέγεθος της θυσίας στην οποία υποβάλλεται και να αποσπάσει τα κατάλληλα ανταλλάγματα…
Η συγκυρία είναι αρκούντως ύποπτη, καθότι βρίσκεται εν εξελίξει διαπραγμάτευση Ρωσίας – Ηνωμένων Πολιτειών σχεδόν για όλα τα φλέγοντα γεωστρατηγικά ζητήματα του πλανήτη. Ταυτόχρονα, το σκάνδαλο κατασκοπείας που έχει ξεσπάσει έθεσε σε κίνδυνο τα επιτεύγματα του τελευταίου διαστήματος που έχουν γίνει ορατά και σε άλλα μέτωπα, πλην του Ιράν, όπως για παράδειγμα στην περιοχή του Αφγανιστάν και της Κεντρικής Ασίας.
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Ανησυχία και ερωτήματα από την στάση πληρωμών σε ΔΕΚΟ - Απλήρωτοι παραμένουν στην ΕΘΕΛ - Δεν κυκλοφορούν τα λεωφορεία
- "Εχουν εκταμιευθεί τα χρήματα. Φταίνε οι τράπεζες", λέει το υπουργείο Οικονομικών
- Γιατί όμως δεν έχουν πληρωθεί ακόμα οι εργαζόμενοι;
- Πάνε για απεργία διαρκείας - Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά
- Φήμες και για άλλες ΔΕΚΟ;
Φουντώνουν τα σενάρια για γενίκευση του φαινομένου στάσης πληρωμών σε τομείς του Δημοσίου μετά την συνεχιζόμενη και σήμερα καθυστέρηση στην πληρωμή των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ.
Tο υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει οτι τα χρήματα έχουν ήδη εκταμιευθεί και τώρα είναι θέμα των τραπεζών πότε θα πιστωθούν στους λογαριασμούς των εργαζομένων.
Προσπαθεί δηλαδή να ρίξει το μπαλάκι στις τράπεζες αλλά και πάλι δεν φαίνεται και τόσο πειστική ως διακιολογία.Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι γιατί υπήρξε αυτή η μεγάλη και πρωτοφανής καθυστέρηση.
Μέχρι χθές το υπουργείο Μεταφορών επέμενε οτι υπήρξε ένα λάθος στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά στα χρονικά δεν έχει μπει έγκαιρα η μισθοδοσία των εργαζομένων. Ειδικά την συγκεκριμένη χρονική στιγμή με τα δημόσια οικονομικά στο χειρότερό τους σημείο είναι φυσικό να αναρωτιέται κανείς εαν τελικα το πρόβλημα δεν είναι μόνο στην ΕΘΕΛ.
Οι οδηγοί των λεωφορείων αποφάσισαν να μην βγουν στους δρόμους της Αθήνας, καθώς η διορία που είχαν δώσει στο αρμόδιο υπουργείο για να πιστωθούν τα χρήματά τους μέχρι χθες το απόγευμα, πέρασε χωρίς να συμβεί το παραμικρό.
Έτσι, τα λεωφορεία τράβηξαν χειρόφρενο από το πρωί ταλαιπωρώντας χιλιάδες πολίτες που βρίσκονταν από το πρωί στις στάσεις περιμένοντας μάταια το λεωφορείο.
Ο Πρόεδρος των Εργαζομένων Αλέκος Κομίνης, είπε οτι οι πληροφορίες τους λένε πως ο λόγος που δεν μπήκαν τα χρήματα είναι οτι δεν υπέγραψε το έγγραφο ο υπουργός για την χρηματοδότηση. Ωστόσο άφησε να εννοηθεί οτι ο οργανισμός έχει αφεθεί στο έλεός του και λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης δεν αποκλείονται ακόμα και σενάρια ιδιωτικοποίησής του.
Πάντως και το πρωί ο υπουργός Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου διαβεβαίωσε ότι τα χρήματα έφυγαν σήμερα από το υπουργείο και το αργότερο μέχρι αύριο θα μπουν στους λογαριασμούς των εργαζομένων.
Όμως οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ συνεχίζουν την απεργία τους και όλα αυτά επειδή καθυστέρησαν να πληρωθούν την ώρα που χιλιάδες εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα περιμένουν ακόμη και εβδομάδες για να πληρωθούν.
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Ξεκίνησε η στοχοποίηση για τα SCALP-EG
Mία σημαντική εξέλιξη για την Πολεμική Αεροπορία, ίσως η σημαντικότερη από τότε που οι βόμβες έπαψαν είναι ελεύθερης πτώσης και απέκτησαν κάποια μορφή καθοδόγησης, σημειώθηκε πριν δύο ημέρες.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr ξεκίνησε η δορυφορική στοχοποίηση των προεπιλεγμένων στόχων στο εσωτερικό της Τουρκίας για τα βλήματα SCALP EG, δηλαδή πλέον το βλήμα είναι πλήρως αξιοποιήσιμο!
Η διαδικασία της στοχοποίησης επιτέλους πήρε «σάρκα και οστά» με την ενεργοποίηση του μηχανισμού λήψης δεδομένων στόχου από τον δορυφόρο HELIOS II και οι πρώτες εντυπώσεις στην 114 Π.Μ. είναι εξαιρετικές. «Όπως διαπιστώσατε και στην πτήση που είχατε με το Mirage 2000-5Mk2 από την στιγμή που έχουμε ακριβή δεδομένα του στόχου «φορτωμένα» στον υπολογιστή του βλήματος το SCALP μπορεί να περάσει μέσα από το παράθυρο ή το σύστημα εξαερισμού υπόγειου στρατηγείου στα βάθη της εχθρικής ενδοχώρας και κανείς δεν μπορεί να το σταματήσει» μας ανέφερε ανώτερος αξιωματικός της 114 Π.Μ..
Οι φωτογραφίες που λαμβάνονται από το HELIOS II αφορούν όχι μόνο τον στόχο, αλλά και την ακριβή διαδρομή μέχρι τον στόχο, την διαμόρφωση του εδάφους, τις εναλλακτικές οδούς προσέγγισης του βλήματος, την αποφυγή εστιών Α/Α όπλων κλπ. Η ποιότητα είναι εξαιρετική και η είσοδος της Ελλάδας στο κλαμπ των χωρών που διαθέτουν βλήματα cruise σίγουρα θα αλλάξει πολλά δεδομένα.
Τα στοιχεία για τους στόχους που στέλενει το HELIOS II αποθηκεύονται στο βλήμα και εν συνεχεία όπως αναφέρεται στο άρθρο της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ αξιοποιούνται από το TERPROM είναι ένα σύστημα ναυσιπλοΐας το οποίο χρησιμοποιεί αποθηκευμένα ψηφιακά στοιχεία υψών εδάφους που συνδυάζονται με τις εισαγωγές των λοιπών συστημάτων ναυσιπλοΐας και υψομετρητών ραντάρ για να υπολογίσουν τη θέση του βλήματος επάνω από την επιφάνεια της γης.
Ο παθητικός υπέρυθρος αισθητήρας ερευνά στο οπτικό του πεδίο και συγκρίνει τις επαφές του με τις πληροφορίες οι οποίες είναι περασμένες στη μνήμη του αυτόνομου συστήματος αναγνώρισης στόχων.
Ακολουθεί η διαδικασία αναγνώρισης και απόκτησης του στόχου (target identification and acquisition process).
Κατά τη διαδικασία αυτή και ενώ το βλήμα προσεγγίζει το στόχο, η σύγκριση μεταξύ των
επαφών του αισθητήρα IIR και του συστήματος ATR επαναλαμβάνεται συνεχώς με σκοπό τη βελτίωση της διακρίβωσης και τον προσδιορισμό της ακριβούς θέσης του στόχου και του σημείου πρόσκρουσης(πιθανότητα κυκλικού σφάλματος 1m).
Όταν αυτό επιτευχθεί το βλήμα λαμβάνει την κατάλληλη πορεία καθόδου ώστε να πλήξει το στόχο του.
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Μαζί δεν κάνουνε και χώρια δεν μπορούνε....
Μυστική συνάντηση για αποκατάσταση των σχέσεων Ισραήλ-Τουρκίας
Συνάντηση, που κρατήθηκε μυστική είχαν οι Μπενιαμίν Μπεν Ελιέζερ και Αχμέτ Νταβούτογλου σε μια προσπάθεια να αποκατασταθούν οι σχέσεις Ισραήλ-Τουρκίας.
Ο υπουργός Εμπορίου του Ισραήλ Μπενιαμίν Μπεν Ελιέζερ «συναντήθηκε μυστικά» με τον υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου σε μια προσπάθεια να γεφυρωθεί το ρήγμα στις σχέσεις των δύο χωρών, μετέδωσαν τουρκικά και ισραηλινά ΜΜΕ χθες Τρίτη.
Το τηλεοπτικό δίκτυο Κανάλι Δύο ανέφερε ότι ο Μπεν Ελιέζερ, που διατηρεί καλή προσωπική σχέση με το Νταβούτογλου, τον συνάντησε σε Ευρωπαϊκή πόλη τις τελευταίες ημέρες. Δεν έδωσε λεπτομέρειες για το τι συζήτησαν οι δύο πολιτικοί.
Η εφημερίδα Haaretz ανέφερε ότι οι δυο άνδρες συναντήθηκαν στην Ελβετία. Το τουρκικό ειδησεογραφικό δίκτυο NTV μετέδωσε πως η συνάντηση έγινε σε σουίτα ξενοδοχείου στις Βρυξέλλες, όπου ο Τούρκος υπουργός διεξήγε συνομιλίες σχετικά με την προσπάθεια της χώρας του να ενταχθεί στην ΕΕ, και διήρκεσε πάνω από δύο ώρες.
Το δίκτυο ανέφερε ότι Μπεν Ελιέζερ και Νταβούτογλου συζήτησαν σχετικά με την αποκατάσταση των διμερών σχέσεων, με τον Τούρκο υπ. Εξωτερικών να εμμένει στη θέση ότι το Ισραήλ πρέπει να ζητήσει συγγνώμη για την αιματηρή επίθεση στο Τουρκικό πλοίο Mavi Marmara. Το κανάλι δεν επικαλέστηκε κάποια πηγή.
Πάντα κατά το NTV, η συνάντηση κρατήθηκε μυστική ακόμη και από τον διαπραγματευτή της Τουρκίας με την ΕΕ, Εγκεμέν Μπαγίς, και τον υπουργό Γεωργίας Μεχντί Έκερ, που βρίσκονταν επίσης στις Βρυξέλλες.
Νταβούτογλου και Μπεν Ελιέζερ συμφώνησαν να τηρηθεί μυστικότητα όσον αφορά τη συνάντησή τους, να μεταφερθεί η συζήτησή τους στους πρωθυπουργούς τους και να συναντηθούν ξανά μυστικά το αμέσως προσεχές διάστημα, κατά το τηλεοπτικό δίκτυο.
Σύμβουλοι του Νταβούτογλου και του Τούρκου πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν απέφυγαν να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν ότι υπήρξε συνάντηση. Εάν οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιωθούν, θα πρόκειται για την πρώτη συνάντηση σε επίπεδο υπουργών από την 31η Μαΐου, όταν είχε σημειωθεί η επιδρομή των Ισραηλινών ειδικών δυνάμεων εναντίον του «στολίσκου της ελευθερίας», που αποπειράθηκε να μεταφέρει βοήθεια στη Γάζα, με αποτέλεσμα οκτώ Τούρκοι υπήκοοι κι ένας νεαρός με τουρκική και αμερικανική υπηκοότητα να βρουν το θάνατο. Η Άγκυρα ανακάλεσε τον πρεσβευτή της και ακύρωσε τρεις προγραμματισμένες κοινές στρατιωτικές ασκήσεις.
Σύμφωνα με το Κανάλι Δύο, η συνάντηση απεκρύβη και από τον Ισραηλινό υπ. Εξωτερικών, Άβιγκντορ Λίμπερμαν, γεγονός που τον «εξόργισε».
Ανακοινωθέν του υπουργείου ανέφερε ότι η συνάντηση αποτελεί «προσβολή για τις νόρμες της αποδεκτής συμπεριφοράς και βαρύ πλήγμα για την εμπιστοσύνη ανάμεσα στον υπουργό Εξωτερικών και τον πρωθυπουργό».
Ανακοινωθέν του γραφείου του πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου ανέφερε ότι ενέκρινε το αίτημα του Μπεν Ελιέζερ να συναντηθεί με μια «προσωπικότητα της Τουρκίας», ενώ δεν υπήρξε συντονισμός με τον υπ. Εξωτερικών για «τεχνικούς λόγους».
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Προσγειώνεται στην Ελληνική πραγματικότητα η Lockheed Martin
Σε μια σημαντική στροφή πολιτικής η Lockheed Martin, προσαρμοσμένη πλέον στην νέα ελληνική οικονομική πραγματικότητα, απομακρύνεται από τις προτάσεις για νέα οπλικά συστήματα και εστιάζεται σε ένα δόγμα ενίσχυσης και βελτίωσης της ελληνικής στρατιωτικής ισχύος. Αυτό θα επιτευχθεί αποκλειστικά μέσα από προγράμματα αναβάθμισης των F-16, όσο και μιας πρότασης για την ανάκτηση της δυνατότητας εναέριας ναυτικής συνεργασίας από το ΠΝ.
Ποιο συγκεκριμένα η Lockheed Martin, θεωρεί ότι η ΠΑ θα αντιμετωπίσει ένα «χάσμα μαχητικών» τα επόμενα χρόνια, που θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο προς το τέλος της δεκαετίας. Σύμφωνα με το σκεπτικό αυτό, η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται ήδη αριθμητικά κάτω από το επιθυμητό όριο της οροφής των 300 αεροσκαφών, ενώ 40-60 από τα μαχητικά που προσμετρώνται μεν στη δύναμή της σήμερα (Α-7, F-4E), έχουν πολύ μεγάλο κόστος διατήρησης σε υπηρεσία, έναντι μικρής προσφοράς στις μαχητικές της ικανότητες. Τα επόμενα χρόνια, τα μαχητικά αυτά θα πρέπει να αποσυρθούν, ενώ την θέση τους σαν συστήματα μεγάλου κόστους/μικρής απόδοσης θα πάρουν τα πρώτα μαχητικά τρίτης γενιάς F-16 Block 30 και Mirage 2000EGM.
Σύμφωνα με μελέτη της εταιρίας, το «χάσμα μαχητικών», που δεν θα μπορεί να αντιμετωπιστεί με νέα αγορά, λόγω της παρούσας αλλά και της αναμενόμενης οικονομικής κατάστρασης, μπορεί να «γεφυρωθεί» με την υλοποίηση προγράμματος αναβάθμισης του συνόλου του στόλου των F-16, με εξαίρεση τα νεοπαραληφθέντα F-16M (Block 52+ Advanced). Τα Block 30 θα αναβαθμιστούν στο επίπεδο CCIP Lite, ενώ τα Block 50 και Block 52+ με αλλαγή υπολογιστή αποστολής (ΜΜC) και προσθήκη Link 16, θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν νέα όπλα και τακτικές.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο στόλος των F-16 θα γίνει σχεδόν ομοιογενής, με τεράστια οφέλη στο κόστος εκπαίδευσης, υποστήριξης και επιχειρησιακής αξιοποίησης. Η εταιρία, είχε προσδιορίσει το κόστος του προγράμματος στα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά εκτιμάται ότι μπορεί να κινηθεί χαμηλότερα.
Αναφορικά με τα P-3, η πρόταση της Lockheed Martin αποσκοπεί στην, όσο το δυνατόν συντομότερη ανάκτηση από το Πολεμικό Ναυτικό της δυνατότητας εναέριας ναυτικής συνεργασίας, που χάθηκε με την καθήλωση των P-3B από τον περασμένο Νοέμβριο.
Η πρόταση της εταιρίας, βασίζεται σε τέσσερα P-3C, που έχουν πρόσφατα αποσυρθεί από το Αμερικανικό Ναυτικό, που μπορούν να αποκτηθούν από την Ελλάδα χωρίς κόστος, έχοντας δυο σκέλη, ένα ενδιάμεσης λύσης και ένα τελικής λύσης. Στο πρώτο σκέλος, δυο από τα P-3B του ΠΝ θα επιθεωρηθούν και θα υποστούν τις απαραίτητες εργασίες επισκευών ώστε να αποκτήσουν 1.500-1.800 επιπλέον ώρες πτήσης. Επιπλέον στα αεροπλάνα θα τοποθετηθεί ένα συγκρότημα C4 EO-IR που θα αυξήσει κατακόρυφα τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες. To πρώτο από αυτά μπορεί να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό μέσα σε ένα χρόνο από την έναρξη των εργασιών, οι οποίες θα γίνουν αποκλειστικά στην ΕΑΒ και το δεύτερο έξη μήνες μετά.
Δεδομένου μάλιστα ότι το ΠΝ διαθέτει την υποδομή, η Lockheed Martin θα αναλάβει να μετεκπαιδεύσει το προσωπικό και τα αεροπλάνα να αξιοποιηθούν άμεσα και να χρησιμοποιηθούν για 2-3 χρόνια στη συνέχεια. Τα τέσσερα μεταχειρισμένα P-3C θα ανακατασκευαστούν πλήρως στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων και νέων πτερύγων-ουραίων επιφανειών και φυσικά ενός σύγχρονου πακέτου επιχειρησιακού εξοπλισμού που προσφέρει η Lockheed Martin στην διεθνή αγορά (τροποποιημένο σύμφωνα με τις ανάγκες του ΠΝ). Το πρώτο από τα αεροπλάνα μπορεί να παραδοθεί μέσα σε τρία χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ τα αεροσκάφη θα αποκτήσουν 15.000 ώρες ωφέλιμη «ζωή», κάτι που μεταφράζεται σε 20-25 χρόνια επιχειρησιακής αξιοποίησης.
Το σημαντικότερο ίσως στοιχείο στην πρόταση είναι ότι το συνολικό «πακέτο» της ενδιάμεσης και της οριστικής λύσης (συμπεριλαμβανομένης εκπαίδευσης και αρχικής υποστήριξης) μπορεί να υλοποιηθεί με 250 εκατομμύρια ευρώ, όσος δηλαδή ήταν ο προϋπολογισμός του Πολεμικού Ναυτικού για το πρόγραμμα του Νέου Αεροσκάφους Ναυτικής Συνεργασίας (που όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα υπάρχει στο αναθεωρημένο ΕΜΠΑΕ.
Η Lockheed Martin, που έχει υποβάλει τη συγκεκριμένη πρόταση στην ελληνική πλευρά πριν περίπου ένα μήνα, αναγνωρίζει ότι ίσως το τετρακινητήριο P-3 έχει υψηλό κόστος χρήσης συγκριτικά με ορισμένες δικινητήριες προτάσεις, αλλά από την άλλη πλευρά θεωρεί ότι με τα εκσυγχρονισμένα Orion απαιτούνται 50% λιγότερα αεροσκάφη για την εκτέλεση των ίδιων αποστολών.
Τμήμα ειδήσεων elliniki stratigiki
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)