Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

Βγήκε ο προγραμματισμός για το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος "παίζει και το υπερμαχητικό" ρωσικό Su-35S



Με συνολικό ποσό 2.398,760 εκατομμύρια ευρώ , όπως αναφέρουν απόλυτα αξιόπιστες πηγές της Π.Α. στο defencenet.gr, το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος κερδίζει έχει μία θέση στις κορυφαίες προτεραιότητες της Αεροπορίας για το ΕΜΠΑΕ 2011-2015, αλλά όχι την κορυφαία: Βρίσκεται στην 12η θέση με τίτλο: "Aπόκτηση αεροσκαφών για αναπλήρωση απωλειών και αντικατάσταση αεροσκαφών β’γενιάς και συναφούς εξοπλισμού Αναβάθμιση υποδομών εγκαταστάσεις υποστήριξης ΝΜΑ (40 σύγχρονών αεροσκαφών)".
Προηγούνται προγράμματα συνολικού οικονομικού ύψους περί το 1,8 δισ. ευρώ που αφορούν μη κύριες προμήθειες (όπλα, υποδομές κλπ), με εξαίρεση αυτή του ελικοπτέρου SAR με προβλεπόμενη δαπάνη 234.000.000 ευρώ.

Τι σημαίνει αυτό: Ότι, τουλάχιστον στην Π.Α., έχει φτιαχτεί ένα ΕΜΠΑΕ δύο ταχυτήτων με την απόκτηση του ΝΜΑ να είναι η κρισιμη διαφορά. Αν έχουμε επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης τα προγράματα μέχρι το 1,8 δισ. ευρώ, θα επιτρέψουν στην Π.Α. να είναι αξιόμαχη και ετοιμοπόλεμη μέχρι το 2016 με υψηλό βαθμό αξιοποίησης των υφιστάμενων αεροπορικών μέσων που διαθέτει.

Από εκεί και πέρα αλλάζουν όμως τα πράγματα με την εισαγωγή σε υπηρεσία «στην άλλη πλευρά του λόφου» ενός αν όχι υπερόπλου, εν πάση περιπτώσει ενός αεροσκάφους, όπως είναι το F-35, το οποίο χρήζει «ειδικής αντιμετώπισης». Πέρα από αυτό, η χρηματοδότηση για 40 ΝΜΑ με 2.398,760 εκατομμύρια ευρώ, είναι βέβαια ανεπαρκής, εκτός και αν πάμε σε προμήθεια «ελαφρά μεταχειρισμένων» μαχητικών τέταρτης γενιάς.



Η πρόταση της κοινοπραξίας της EADS προς την Ρουμανία για 25 ετοιμοπαράδοτα μαχητικά αεροσκάφη EF-2000 του Tranche 1 αντί του ποσού του 1 δισ. ευρώ, μπορεί να επαναληφθεί και στην ελληνική περίπτωση και είναι μία πρόταση που σίγουρα θα βρει μιμητές και σε άλλες εταιρείες από αυτές που συγκρούονται στην ελληνική αξιολόγηση.

Βέβαια το ότι το κονδύλι περιορίζεται σε κάτω από 2,5 δισ. ευρώ δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορέσει να υπάρξει επιπλέον χρηματοδότηση στην πορεία ή να αντληθούν περαιτέρω κονδύλια από άλλα προγράμματα. Το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού, ακόμα και στην δυνητική περίπτωση που έχουμε μείωση της οροφής των αεροσκαφών κατά 10-15% στο πλαίσιο της Νέας Δομής (κάτι πολύ δύσκολο αφού η Αεροπορία μέχρι στιγμής ανιτδρά σε αυτό το ενδεχόμενο), θεωρείται «εκ των ουκ άνευ».

Με μία δύναμη «στα χαρτιά» περίπου 270 μαχητικών αεροσκαφών, αλλά πρακτικά 238 (από εκεί και πέρα οι διαθεσιμότητες είναι ένα άλλο ζήτημα...) δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια καθυστέρησης της προμήθειας Νέου Μαχητικού. Βέβαια, όπως προαναφέραμε, η προμήθεια «ελαφρά μεταχειρισμένων» μαχητικών (βασικά των ευρωπαϊκών υποψηφιοτήτων EF-2000, Rafale F.1/2, Gripen JAS 39C), χωρίς να αποκλείεται να υπάρξει κάτι ανάλογο και από τις ΗΠΑ, αν και εκεί ισχύουν διαφορετικές παράμετροι φέρνει μία αγορά στα οικονομικά μέτρα της Ελλάδας και εμπεριέχει το κρίσμο στοιχείο της άμεσης παράδοσης (εντός μηνών) των αεροσκαφών. Χρονικά ήδη η προμήθεια βρίσκεται πίσω σχεδόν δύο χρόνια.

Σε διαφορετική περίπτωση, νέο, μη χρησιμοποιημένο μαχητικό, παραδοτέο μέχρι το 2015 στην ποσότητα και στον προϋπολογισμό των 2,4 δισ. ευρώ, είναι μόνο το εμφανιζόμενο ως "υπερμαχητικό" ρωσικό Su-35S, το οποίο η Ρωσία έχει αποφασίσει να προωθήσει στην ελληνική αξιολόγηση

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Π.Α. το αργότερο στο τέλος του 2011 θα έπρεπε να ξεκινήσει η παράδοση νέων αεροσκαφών για την αντικατάσταση των Α-7. Σήμερα μόνο η προμήθεια ετοιμοπαράδοτων αεροσκαφών μπορεί να επιτύχει κάτι τέτοιο. Διαφορετικά η εισαγωγή σε υπηρεσία των 30 νέων μαχητικών F-16 Adv. Και ο εκυγχρονισμός μεγάλου αριθμού F-16 στην τουρκική Αεροπορία μέχρι τις αρχές του 2012 θα επιφέρει, μερική μεν, αλλά κρίσιμη ανατροπή της ισορροπίας δυνάμεων, χωρίς καν την έλευση του F-35.

Τμήμα ειδήσεων : elliniki-stratigiki

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα παρακαλούσαμε να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται .
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόησή σας.