Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2010

Προς πώληση ο "Παπανικολής".Προοπτική για επιπλέον 8 Type-214!


Μια εξαιρετικά σημαντική είδηση η οποία προαναγγέλλει δυνητικά θετικότατες εξελίξεις για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε την πρόθεση πώληση του υποβρυχίου «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ». Είχε προηγηθεί η ομιλία του προέδρου του Λαϊκού Ορθοδόξου Συναγερμού (ΛΑΟΣ), Γιώργου Καρατζαφέρη, ο οποίος επισήμανε ότι η πώληση του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» αποτελεί τραγικό λάθος τη στιγμή που το Πολεμικό Ναυτικό και η γερμανική BWB διαβεβαιώνουν ότι είναι απολύτως αξιόπλοο.

Σε παρέμβασή του ο Βενιζέλος αποδέχτηκε ουσιαστικά την κριτική που είχε ασκηθεί και έθεσε τον προβληματισμό του για τη στάση της μείζονος αντιπολίτευσης αναφέροντας την ομιλία Μεϊμαράκη στην κοινοβουλευτική επιτροπή άμυνας που είχε αναφερθεί απαξιωτικά στις επιδόσεις του υποβρυχίου, σε πλήρη αντίθεση με όσα διαβεβαιώνουν η γερμανική BWB και το Πολεμικό Ναυτικό.

Ο κ. Βενιζέλος ξεκαθάρισε ότι ενδεχόμενη πώληση δεν σημαίνει τη μη συνέχιση του κατασκευαστικού προγράμματος νέων υποβρυχίων και πως το υποβρύχιο θα αντικατασταθεί με καινούργιο που θα ναυπηγηθεί στα ΕΝΑΕ, ώστε να μην διαταραχθεί η δομή δυνάμεων του Πολεμικού Ναυτικού. Δεσμεύτηκε μάλιστα ότι στο μέλλον – προφανώς όταν τα οικονομικά της χώρας το επιτρέψουν – το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα αποκτήσει στόλο οχτώ (8) υποβρυχίων Type 214, με σκοπό να καλύπτονται με τον καλύτερο τρόπο οι οχτώ τομείς στους οποίους έχει κατατμηθεί για λόγους επιχειρησιακής σκοπιμότητας το Αιγαίο.

Οι Ευ. Βενιζέλος και Γ. Καρατζαφέρης στις ομιλίες τους αναφέρθηκαν εμμέσως στην ομιλία του Ισκάνταρ Σάφα, επικεφαλής της Abu Dhabi Mar στην κοινοβουλευτική επιτροπή όπου συζητήθηκε το θέμα. Ο κ. Σάφα είχε κάνει αναφορά στο πρόγραμμα προμήθειας συνολικά τεσσάρων υποβρυχίων των ΗΑΕ, με σαφείς αναφορές ότι η απόκτηση των ΕΝΑΕ θα τους δώσει ισχυρότατο διαπραγματευτικό χαρτί ώστε να διεκδικήσουν τη ναυπήγηση των υποβρυχίων στην Ελλάδα. Στο δεδομένο αυτό «πάτησε» ο Γιώργος Καρατζαφέρης για να ταχθεί υπέρ της επένδυσης με τη λογική ότι το μέγα ζητούμενο είναι πως τα ΕΝΑΕ θα κατορθώσουν να διεκδικήσουν δουλειές από τη διεθνή αγορά, ώστε να μη στηρίζονται αποκλειστικά στα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού.

Τα ανωτέρω, υποδεικνύουν ότι τα ΗΑΕ θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα να είναι ο αγοραστής του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» για να αποκτήσουν άμεσα ένα υποβρύχιο που χρειάζονται, ένα υποβρύχιο το οποίο αποδεδειγμένα πλέον είναι απολύτως αξιόπλοο. Στη συνέχεια η φυσιολογική εξέλιξη είναι να προχωρήσουν στη ναυπήγηση τριών ακόμα υποβρυχίων του τύπου στα ΕΝΑΕ, σε δικό τους δηλαδή ναυπηγείο!

Εάν το σενάριο αυτό επαληθευτεί, τότε θα πρόκειται για μια εξέλιξη εξαιρετικής σημασίας και για έναν ακόμα λόγο. Προφανώς, η οριστικοποίηση τέτοιας παραγγελίας από τα ΗΑΕ προς τα ΕΝΑΕ συνεπάγεται ακόμα μεγαλύτερη «ανάσα» στη δυνατότητα απορρόφησης εργαζομένων υπό τις παρούσες συνθήκες, δηλαδή με βάση τις εξασφαλισμένες παραγγελίες, το έργο που θα πρέπει να εκτελεστεί

Καθίσταται επίσης προφανές, ότι υπό την προϋπόθεση υλοποίησης όσων ακούστηκαν σήμερα στη Βουλή, το μέλλον των ΕΝΑΕ φαίνεται πως ενδεχομένως θα ξεκαθαρίσει συντομότερα από όσο αναμενόταν, μέσω και της έμπρακτης απόδειξης της αραβικής πλευράς ότι στα ΕΝΑΕ δεν ήλθε με σκοπό να «βάλει χέρι» στα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά για να τα στηρίξει ποικιλοτρόπως.

Αυτό το δεδομένο αφήνει πλέον και σε πρακτικό επίπεδο – πέραν του θεωρητικού που υφίσταντο μέχρι σήμερα – ένα χαμόγελο αισιοδοξίας για το μέλλον των ΕΝΑΕ, των εργαζομένων σε αυτό, αλλά και για τη μελλοντική πορεία της ελληνικής οικονομίας γενικότερα.

Σε όσους όμως αρνούνται να σκεφτούν με φαντασία, θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ότι ανοίγει μια ακόμη πολύ σημαντική ευκαιρία: Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό μπορεί να εμπλακεί και να καλύψει τις ανάγκες εκπαίδευσης των πληρωμάτων των υποβρυχίων των ΗΑΕ. Αμφιβάλλει κανείς ότι διαθέτει φοβερή εμπειρία και όλες τις απαραίτητες ικανότητες να φέρει σε πέρας ένα τέτοιο απαιτητικό έργο σε πέρας;

Ή μήπως θα πρέπει για μια ακόμη φορά η Ελλάδα να… εκχωρήσει την πρωτοβουλία σε άλλες χώρες οι οποίες χωρίς να διαθέτουν ούτε την ικανότητα, ούτε την εκπαίδευση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων (διότι αυτό ισχύει και σε άλλους, πέραν του Ναυτικού, τομείς…), οι οποίες χώρες αμείβονται πλουσιοπάροχα για την παροχή τέτοιων υπηρεσιών;

Μήπως η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία του τόπου πρέπει να αφυπνιστεί το συντομότερο και να πάρει πρωτοβουλία εμβάθυνσης των σχέσεων με τα ΗΑΕ τις οποίες διαφημίζουμε ως «στρατηγικές», ώστε να αποκτήσουν πραγματικό στρατηγικό περιεχόμενο, προς όφελος και της χειμαζόμενης ελληνικής οικονομίας;

Γιατί να μην αξιοποιήσουμε επιτέλους τις δυνατότητες αμοιβαία επωφελούς διμερούς συνεργασίας που ανοίγονται; Ας βάλουμε λίγο τη φαντασία μας να δουλέψει, εκεί στηριζόταν παραδοσιακά η ελληνική επιχειρηματικότητα, την οποία κατόρθωσαν οι ηγεσίες των τελευταίων δεκαετιών να υπνώσουν και να εμφυσήσουν σχεδόν την παρασιτική νοοτροπία.

Τελικά στις 00.30 τα ξημερώματα ολοκληρώθηκε η κύρωση των συμβάσεων που αφορούν το μέλλον των Εληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. και τα προγράμματα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού από τη Βουλή.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα παρακαλούσαμε να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται .
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόησή σας.