Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Η Ρωσική τεχνολογική παράδοση συνεχίζεται


Πάνω από 500 νεότατες εφευρέσεις σε διάφορους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας παρουσιάστηκαν στη Μόσχα στη 10η Διεθνή έκθεση καινοτομιών και επενδύσεων.

Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα Μόσχα από 7-9 Σεπτεμβρίου. Τις πρωτότυπες εφευρέσεις επιστημών και μηχανικών μπορεί όχι μόνο να τις δει κανείς, αλλά και να τις δοκιμάσει στην πράξη. Τα περισσότερα εκθέματα είναι έτοιμα για μαζική παραγωγή. Το κύριο είναι να βρεθεί επενδυτής.

Η φθινοπωρινή επίδειξη προηγμένων τεχνολογιών έχει ήδη εδώ και πολύ καιρό γίνει δημοφιλής ανάμεσα στους επιχειρηματικούς κύκλους και το ευρύτερο κοινό. Ιδιαίτερη κοσμοσυρροή παρατηρείται στα περίπτερα με λειτουργούντα εκθέματα, π.χ., ρομπότ. Τα ρωσικά ρομπότ είναι ικανά για πολλά πράγματα - μπορούν να είναι καί παραμάνες, καί νοσοκόμες, καί ευχάριστοι συνομιλητές. Αυτές οι μηχανές βοηθούν ιδιαίτερα τους ανθρώπους με περιορισμένες δυνατότητες.

Τέτοιου είδους μηχανισμοί δεν είναι τίποτα το εξωτικό. Δυο ρομπότ ήδη «κάνουν μαθήματα» σε σχολεία της Μόσχας. Τα ρομπότ «κάθονται» στο θρανείο, εξασφαλίζοντας εξ αποστάσεως βιντεο- και ακουστική επικοινωνία μεταξύ της τάξης και του μαθητή. Αν εγκατασταθεί τέτοιο ρομπότ στην τάξη, τα παιδιά που δεν μπορούν να πηγαίνουν στο δημοτικό, ευρισκόμενα σπίτι, εισέρχονται στο Διαδίκτυο, διευθύνουν το ρομπότ και έτσι σαν να είναι παρόντα στο μάθημα. Οι μαθητές δέχτηκαν με τόσο ενθουσιασμό τον ασυνήθιστο μαθητή, που τον αποκαλούν με το όνομα του και το φυλάγουν με στοργή. Το ρομπότ δεν έχει ανάγκη από περιποίηση - όχι μόνο προσανατολίζεται καλά στην αίθουσα, αλλά και φορτίζεται μόνο του. Τη νύχτα, που κανένας δεν είναι στο σχολείο, η φανταστική μηχανή πλησιάζει μόνη της τον φορτιστή. Και η ενέργεια ενός φορτίσματος αρκεί για τα μαθήματα όλης της ημέρας.

Να και μιά πιό «γήινη», όμως όχι λιγότερο χρήσιμη εφεύρεση. Πρόκειται για μηχανισμό καθαρισμού του ατμοσφαιρικού αέρα από τα καυσαέρια των αυτοκινήτων. Ειδικές πλάκες με απορροφητήρες και νανοφίλτρα συναρμολογούνται εύκολα στα άκρα του δρόμου στη ζώνη του σταυροδρομιού, γιατί ακριβώς τη στιγμή της εκκίνησης και ανάπτυξης ταχύτητας ο κινητήρας του αυτοκινήτου εκπέμπει τη μεγαλύτερη ποσότητα βλαβερών ουσιών, εξηγεί η Ταμάρα Ντίσκαγια, ανώτερη μηχανικός του Καινοτομικού Κέντρου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κουμπάν:

«Αυτές οι τρεις εγκαταστάσεις έχουν παραγγελθεί για την πόλη Νοβοσιμπίρσκ. Μιά εγκατάσταση κοστίζει 250 χιλ. ρούβλια (περίπου 8 χιλ. δολάρια) και είναι εφοδιασμένη με αισθητήρες αέρα και ανέμου. Όταν η ταχύτητα του ανέμου ξεπερνά τα 4 μέτρα το δευτερόλεπτο τα καυσαέρια διαλύονται με φυσικό τρόπο και η συσκευή δεν λειτουργεί. Το χειμώνα αποσυναρμολογείται εύκολα. Ούτε την ώρα της βροχής δεν λειτουργεί. Λειτουργεί μόνο σε συνθήκες ζεστού, ήρεμου καιρού, στις οποίες αυτά τα αέρια συγκεντρώνονται υπερβολικά».

Οι περισσότερες από τις παρουσιασμένες εφευρέσεις δεν εκπονήθηκαν σε κρατικά επιστημονικά ιδρύματα, αλλά σε μικρές εταιρίες με προσωπικό μάξιμουμ 50 άτομα. Όμως ακριβώς σ΄αυτές οι εφευρέσεις είναι οι πιό ελκυστικές για τους εν δυνάμει επενδυτές, έχουν ζήτηση στην αγορά και όλες τις πιθανότητες να βρουν τον καταναλωτή τους τόσο στη Ρωσία, όσο και στο εξωτερικό.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα παρακαλούσαμε να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται .
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόησή σας.