Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

Έκτακτη συνάντηση Ε.Βενιζέλου για FREMM, υποβρύχια και Εναιίο Ναυπηγικό Φορέα



Έκτακτη συνάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου με τον πρόεδρο του ομίλου ναυπηγείων Ελευσίνας-Νεωρίου Νίκου Ταβουλάρη πρόκειται να διεξαχθεί την ερχόμενη Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές του υπουργείου. Αντικείμενο της συνάντησης η συμφωνία συνεργασίας που κλείστηκε μεταξύ του ομίλου και της DCNS, ο Ενιαίος Ναυπηγικός Φορέας, αλλά και η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η διαπραγμάτευση για τα ΕΝΑΕ, όπου η ελληνική πλευρά έχει περιέλθει σε δεινή διαπραγματευτική θέση καθώς πέρα από το περίφημο framework agreement, έφτασε στο σημείο να… μονογράψει την συμφωνία για να θυμηθεί εν συνεχεία αυτό που το defencenet.gr έχει σημειώσει από ντον περασμένο Αύγουστο τουλάχιστον:

Ότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση πως οι νέοι ιδιοκτήτες των ΕΝΑΕ θα ναυπηγήσουν τα νέα υποβρύχια ή θα δώσουν τα υπόλοιπα τρία που ακόμα δεν έχουν παραδοθεί, βάσει των τεχνικών προδιαγραφών που απαιτεί το Π.Ν.

Το Π.Ν.ζήτησε επαναδιατύπωση του άρθρου 25, δηλαδή να υπάρξουν εγγυήσεις και ρήτρες σε περίπτωση που τα τρία υποβρύχια που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα ή τα άλλα δύο που θα ναυπηγηθούν παρουσιάζουν αποκλίσεις από τις προδιαγραφές. Οι Γερμανοί της TKMS αρχικά το δέχθηκαν, αλλά φέρεται να διαφώνησε την επόμενη ημέρα η Abu Dhabi Mar και προσωπικά Iskander Safa.

Που βρίσκεται το πρόβλημα: Στο ακουστικό ίχνος. Εκφράστηκε η υπόνοια ότι το ακουστικό ίχνος των Made in Greece Τype 214 μπορεί να είναι κατά τι μεγαλύτερο από αυτό του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ. Οι πληροφορίες υποστηρίζουν ότι πρόκειται για πιθανή απόκλιση του ακουστικού ίχνους της τάξης του 1-1,5%, αλλά η πλευρά της ADM πορβάλλοντας την δικαιολογία ότι «Ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ναυπηγήθηκε στην Γερμανία, τα άλλα τρία στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα δύο επίσης εδώ είναι πολύ πιθανό η ποιότητα κατασκευής να είναι ελάχιστα διαφοροποιημένη».

Τι έκανε την ADM να αλλάξει γνώμη και να επιμείνει στη μη καταβολή ρήτρας σε περίπτωση που παρουσιαστεί ένα τέτοιο πρόβλημα; Μάλλον οι εκτιμήσεις της TKMS ότι είναι πολύ πιθανό τα εν Ελλάδι ναυπηγηθέντα υποβρύχια να έχουν αυτή την ελάχιστη απόκλιση.

Βέβαια εδώ τίθεται και πάλι το θέμα του S118 ΩΚΕΑΝΟΣ, όπου οι φόβοι και οι υπόνοιες για αποτυχία του προγράμματος εκσυγχρονισμού είναι πολύ ισχυρότεροι από την πιθανή απόκλιση 1% στο ακουστικό ίχνος των Type 214.

Μέσα σε όλα αυτά τα άκρως αρνητικά (από νομικής πλευράς μετά το απαράδεκτο framework agreement και την μονογραφή της συμφωνίας, τυχόν προσφυγή του θέματος στην διαιτησία θα είχε λιγότερες πιθανότητες δικαίωσης της ελληνικής πλευράς, απ’ότι η δίκη των Γερμανών εγκληματιών πολέμου στη Νυρεμβέργη!) ήρθε και ένα θετικό για την Ελλάδα:

Η υπογραφή του MoA της Ελευσίνας με την DCNS, το οποίο όμως έπεσε σαν κεραυνός επάνω στην ADM που έχει ήδη διαμαρτυρηθεί στον υπουργό Εθνικής Άμυνας με επικοινωνία του Ι.Safa χθες το βράδυ με τον Ε.Βενιζέλο, αλλά έχει αιφνιδιάσει και την πλευρά του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά και το Μαξίμου.

Η ανακοίνωση του Ε.Βενιζέλου είχε διπλό στόχο: Να καθησυχάσει την ADM στην οποία έχουν υποσχεθεί «γενναίο» μερίδιο στην ναυπήγηση των FREMM, αλλά και να διαλύσει κάποια φημολογία που κυκλοφόρησε περί «άμεσης προμήθειας φρεγατών μέσα στην κρίση».

Ισχυρισμοί που πλήττουν την ασφάλεια και τα συμφέροντα της χώρας


Αλλά η φημολογία αυτή ενοχλεί πολιτικά την κυβέρνηση που έχει εισέλθει στο θέμα των αμυντικών δαπανών στο «δωμάτιο πανικού» για να προστατευτεί επικοινωνιακά: Απορρίπτει οποιαδήποτε συζήτηση για αμυντικές επενδύσεις για να μην κτυπηθεί από οικονομικά συμφέροντα που έχουν άριστες προσβάσεις και ιδιόκτητα ΜΜΕ αλλά δραστηριοποιούνται στις κατασκευές σατο χώρο της υγείας κλπ!


Ο υπουργός, ο οποίος έχει καλή σχέση με τον Ν.Ταβουλάρη, ζήτησε από τον ισχυρό άνδρα της Ελευσίνας ενημέρωση για το θέμα της συμφωνίας με την DCNS

πηγή:defencenet


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα παρακαλούσαμε να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται .
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόησή σας.