Η Statoil και η EGL, εταίροι στον αγωγό Trans Adriatic Pipeline (TAP), ανακοίνωσαν προχθές, πως η γερμανική E।ON Ruhrgas θα συμμετάσχει στο εγχείρημα με ποσοστό 15%। Έτσι τα ποσοστά συμμετοχής θα διαμορφωθούν ως εξής: EGL 42।5%, Statoil 42.5% και η E.ON Ruhrgas 15%. Ο νέος μέτοχος φέρνει μαζί του μια αναπτυγμένη αγορά αερίου στη νότια Ευρώπη, βοηθώντας στον ανταγωνισμό για το φυσικό αέριο του Αζερμπαϊτζάν απέναντι σε αντιπάλους όπως είναι ο αγωγός ITGI pipeline, και ο μήκους 3.300 χλμ. Nabucco.
Ο Jochen Weise της E।ON Ruhrgas, ανέφερε πως ο αγωγός μήκους 520 χλμ. που θα περνάει μέσα από την Ελλάδα και την Αλβανία προς τη Ιταλία, θα είναι πολύ φθηνότερος και λιγότερο σύνθετος από τους αντιπάλους του. «Πρόκειται για την πιο πολλά υποσχόμενη διαδρομή αερίου προς τη νότια και κεντρική Ευρώπη.», είπε. Μάλιστα άφησε υπονοούμενα για την χρησιμότητα του Nabucco, τονίζοντας ότι η όλη επένδυση είναι ύψους 7.9 δισ., τα 4.5 εκ των οποίων επενδύονται σε υποδομές στη Τουρκία. Ο TAP, λένε, δεν προσφέρει τόσα.
Όλοι πάντως οι σχεδιαζόμενοι αγωγοί, αντιμετωπίζουν την απειλή της μικρής (μελλοντικής) ζήτησης για αέριο, καθώς σύμφωνα με τη παρισινή International Energy Agency, η δημοσιονομική κρίση της Ευρώπης θα συμπτύξει τα επίπεδα ζήτησης σε αυτά της δεκαετίας του `90।
Στο μεταξύ, η Κίνα και η Ρωσία ετοιμάζουν συμφωνίες για το αέριο της κεντρικής Ασίας, αυξάνοντας τους φόβους πως το φυσικό αέριο θα αρχίσει να ρέει βόρεια και ανατολικά, πριν τα ευρωπαϊκά σχέδια ολοκληρωθούν. Η Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες εγκαινίασαν τους πρώτους διακρατικούς αγωγούς το περασμένο Δεκέμβρη, ικανούς να μεταφέρουν έως και 40 Bcm ανά έτος προς τη Κίνα, μέχρι το 2013. Η Statoil ωστόσο, που συμμετέχει τόσο στον ΤΑΡ όσο και στο πεδίο Shah Deniz Αζερμπαϊτζάν, δεν ανησυχεί.
Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα παρακαλούσαμε να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται .
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόησή σας.