Τρίτη 25 Μαΐου 2010

Η Γερμανία παγώνει τις παραλαβές του Ε/ΕΠ Tiger



Σοβαρός αρνητικός αντίκτυπος αναμένεται να δημιουργηθεί για την πολυδιαφημιζόμενη EADS, μετά το πάγωμα της παραλαβής των επιθετικών ελικοπτέρων Tiger από τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις (Bundeswehr) - λόγω των συνεχιζόμενων ελλείψεων και δυσλειτουργιών σε ένα ακόμη εξοπλιστικό πρόγραμμα.


Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιεύματα του Reuters, το πρόβλημα εστιάζεται αυτή τη φορά στις τεχνικές ελλείψεις του ελικοπτέρου στον τομέα της καλωδίωσης। Τα προβλήματα αυξάνονται στα ελικόπτερα με πολύ λίγες ώρες πτήσης। Η παραλαβή αναστέλλεται, έως ότου λυθούν τα τεχνικά ζητήματα


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Ολοκληρώνεται το δεύτερο μεγαλύτερο φράγμα της Τουρκίας




Προχωρά στην ολοκλήρωση του σχεδίου GAPΗ Τουρκία βρίσκεται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση των εργασιών προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία το φράγμα του Ilisu στον Τίγρη ποταμό, σύμφωνα με τον τουρκικό Τύπο। Στα πλαίσια του Προγράμματος Νοτιοανατολικής Ανατολίας (Southeastern Anatolia Project - GAP) προβλέπεται η ανέγερση 22 φραγμάτων και 19 υδροηλεκτρικών σταθμών στους ποταμούς Τίγρη και Ευφράτη। Η συνολική ισχύς θα ανέρχεται στα 7।500MW και το όλο σχέδιο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2013।Το φράγμα Ilisu αποτελεί το ένα από τα συνολικά είκοσι ένα φράγματα που συνιστούν το Southeastern Anatolia Project।


Το συγκεκριμένο φράγμα θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας ύστερα από το φράγμα Atatürk।Η εκκένωση περισσότερων από ογδόντα χωριών είναι απαραίτητη στην, μεγάλης αρχαιολογικής αξίας, περιοχή του Hasankeyf, καθώς επίσης στις επαρχίες Ντιγιάρμπακιρ, Μπατμάν, Μάρντιν, Σιΐρτ και Σιρνάκ, προκειμένου να λειτουργήσει το φράγμα του Ilisu।Η τουρκική κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας την αρχαιολογική αξία του Hasankeyf, ηλικίας 10।000 ετών, το οποίο θα καλυφθεί εντελώς από το νερό του Τίγρη ποταμού, ανακοίνωσε σήμερα πως θα μεταφερθούν αυτούσια στο "Νέο Ilisu" μια πέτρινη γέφυρα καθώς επίσης και το τέμενος El-Rizκ Συνολικά, 596 οικογένειες είναι οι δικαιούχοι των νέων αυτών κατοικιών στο "Νέο Ilisu", ενώ η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Ιούνιο


Ποικίλες είναι οι αντιδράσεις στο εσωτερικό της Τουρκίας στα σχέδια της κυβέρνησης, σύμφωνα με τον τουρκικό Τύπο।

Υγ: Οπως λέει και μια προφητεία:" Οταν οι Τούρκοι κλείσουν τα νερά του Ευφράτη τότε θα αρχίσει το μεγάλο κακό"

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΚΟΝΤΡΑ ΝΑΤΟ-ΡΩΣΙΑΣ



Η Ρωσία και το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΝΑΤΟ, που συνέρχεται σε επίπεδο υπουργών Άμυνας, όπως όλα δείχνουν, δεν θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο, όπως αρχικά υπήρχαν ελπίδες


Η πρώτη συνάντηση μεταξύ του Ρώσου υπουργού Άμυνας Ανατόλι Σερντιούκοφ, με τους ομολόγους του, του ΝΑΤΟ, μετά τον σύντομο πόλεμο Ρωσίας-Γεωργίας, το 2008, είχε σχεδιαστεί για τις 11 έως 12 Ιουνίου στις Βρυξέλλες।"Η συνάντηση είναι πιθανόν να μην πραγματοποιηθεί, λόγω αλληλοσυγκρούσεων στα χρονοδιαγράμματα", ανέφερε πηγή της Δυτικής Συμμαχίας.

Οι σχέσεις μεταξύ της Μόσχας και της Συμμαχίας οξύνθηκαν, κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης στη Νότια Οσετία, όταν η Ρωσία έστειλε στρατεύματα, για να αποκρούσουν απόπειρα της Γεωργίας να ανακτήσει την αποσχισθείσα δημοκρατία δια της βίας।

Μετά από πέντε μέρες μαχών, τα ρωσικά στρατεύματα ανέτρεψαν τις γεωργιανές δυνάμεις και έκτοτε έχει αναγνωριστεί, ως ανεξάρτητη, από τη Μόσχα।Το ΝΑΤΟ κατηγόρησε τη Ρωσία για δυσανάλογη χρήση στρατιωτικής βίας "πάγωσε" τη συνεργασία με τη Μόσχα।


Σε απάντηση η Ρωσία "πάγωσε" αρκετά κοινά προγράμματα με το ΝΑΤΟ.Μια συνάντηση, πάντως, μεταξύ του Ρώσου υπουργού Άμυνας και των υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ, θα ήταν ένα ακόμη βήμα προς την εξομάλυνση των δεσμών



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΕΑ ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ ΤΟ ΣΟΓΙΟΥΖ




Το κύριο και αναπληρωματικό πλήρωμα του διαστημοπλοίου Soyuz TMA-19 άρχισε τις εκπαιδευτικές πτήσεις, την Τρίτη, για την αποστολή στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) στις 16 Ιουνίου।


Το βασικό πλήρωμα περιλαμβάνει το Ρώσο κοσμοναύτη, Γιούρι Γιουρκίνιν και τους Ντάγκλας Γουϊλοκ και Σάνον Γουόκερ από τις ΗΠΑ। Το αναπληρωματικό πλήρωμα αποτελείται από το Ρώσο κοσμοναύτη Ντμίτρι Κοντρατίεφ, τον Ιταλό αστροναύτης, Πάολο Νεσπόλι και τον Αμερικανό, Κάθριν Κόλεμαν। Το ακριβές πλήρωμα θα πρέπει να επιβεβαιωθεί, μετά τις διήμερες εξετάσεις, στις οποίες θα υποβληθεί।


Ο επικεφαλής του Εκπαιδευτικού Κέντρου, κοσμοναύτης, Σεργκέι Κρικάλεφ, δήλωσε βέβαιος, πως το πλήρωμα θα περάσει τις εξετάσεις।Τόνισε, επίσης, πως η επικοινωνία ανάμεσα στο πλήρωμα, ήταν ένα μεγάλο εμπόδιο ανάμεσα στο πλήρωμα। Για να ξεπεραστεί αυτό, ρωσική γλώσσα περιλαμβάνεται στην εκπαίδευση।


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Το παιχνίδι των αγωγών συνεχίζεται




Η Statoil και η EGL, εταίροι στον αγωγό Trans Adriatic Pipeline (TAP), ανακοίνωσαν προχθές, πως η γερμανική E।ON Ruhrgas θα συμμετάσχει στο εγχείρημα με ποσοστό 15%। Έτσι τα ποσοστά συμμετοχής θα διαμορφωθούν ως εξής: EGL 42।5%, Statoil 42.5% και η E.ON Ruhrgas 15%. Ο νέος μέτοχος φέρνει μαζί του μια αναπτυγμένη αγορά αερίου στη νότια Ευρώπη, βοηθώντας στον ανταγωνισμό για το φυσικό αέριο του Αζερμπαϊτζάν απέναντι σε αντιπάλους όπως είναι ο αγωγός ITGI pipeline, και ο μήκους 3.300 χλμ. Nabucco.


Ο Jochen Weise της E।ON Ruhrgas, ανέφερε πως ο αγωγός μήκους 520 χλμ. που θα περνάει μέσα από την Ελλάδα και την Αλβανία προς τη Ιταλία, θα είναι πολύ φθηνότερος και λιγότερο σύνθετος από τους αντιπάλους του. «Πρόκειται για την πιο πολλά υποσχόμενη διαδρομή αερίου προς τη νότια και κεντρική Ευρώπη.», είπε. Μάλιστα άφησε υπονοούμενα για την χρησιμότητα του Nabucco, τονίζοντας ότι η όλη επένδυση είναι ύψους 7.9 δισ., τα 4.5 εκ των οποίων επενδύονται σε υποδομές στη Τουρκία. Ο TAP, λένε, δεν προσφέρει τόσα.


Όλοι πάντως οι σχεδιαζόμενοι αγωγοί, αντιμετωπίζουν την απειλή της μικρής (μελλοντικής) ζήτησης για αέριο, καθώς σύμφωνα με τη παρισινή International Energy Agency, η δημοσιονομική κρίση της Ευρώπης θα συμπτύξει τα επίπεδα ζήτησης σε αυτά της δεκαετίας του `90।


Στο μεταξύ, η Κίνα και η Ρωσία ετοιμάζουν συμφωνίες για το αέριο της κεντρικής Ασίας, αυξάνοντας τους φόβους πως το φυσικό αέριο θα αρχίσει να ρέει βόρεια και ανατολικά, πριν τα ευρωπαϊκά σχέδια ολοκληρωθούν. Η Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες εγκαινίασαν τους πρώτους διακρατικούς αγωγούς το περασμένο Δεκέμβρη, ικανούς να μεταφέρουν έως και 40 Bcm ανά έτος προς τη Κίνα, μέχρι το 2013. Η Statoil ωστόσο, που συμμετέχει τόσο στον ΤΑΡ όσο και στο πεδίο Shah Deniz Αζερμπαϊτζάν, δεν ανησυχεί.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ Η ΚΟΙΝΗ ΕΛΛΗΝΟ-ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΑΣΚΗΣΗ




Mήνυμα στην άλλη πλευρά του Αιγαίου στέλνουν από σήμερα κοινές ελληνοϊσραηλινές ασκήσεις। Στην σκιά της κατακόρυφης αύξησης της τουρκικής επιθετικότητας στο Αιγαίο, αλλά και της ραγδαίας επιδείνωσης των τουρκοϊσραηλινών σχέσεων οι δύο Αεροπορίες διεξάγουν από σήμερα στο Αιγαίο πολύπλοκα σενάρια εναέριων εμπλοκών και προσβολών στόχων εδάφους.



Χθες, υπό συνθήκες; άκρας μυστικότητας προσγειώθηκαν στην 115 Π.Μ. στη Σούδα πέντε ισραηλινά F-15I Ra’am και πέντε F-16I Sufa τα οποία πρόκειται να προχωρήσουν στην διεξαγωγή κοινών ασκήσεων μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή.
Τα αεροσκάφη μαζί, τόσο με τα F-16C των Μοιρών 340Μ και 343Μ που εδρεύουν στην 115ΠΜ, όσο και με τους άλλους τύπους μαχητικών αεροσκαφών της ΠΑ από άλλες Μοίρες, πρόκειται να συνεκπαιδευτούν σε μια σειρά αποστολών όπως εναέριας επικράτησης, προσβολών στόχων εδάφους σε στρατηγικό βάθος σε όλο τον ελλαδικό εναέριο χώρο, αλλά και εναέριου ανεφοδιασμού στο κεντρικό Αιγαίο।



Για αυτό το λόγο στις συνεκπαιδεύσεις θα λάβουν μέρος και KC-707 της ισραηλινής Αεροπορίας. Θα πρέπει να σημειωθεί πως είναι η πρώτη φορά που ισραηλινά μαχητικά επιχειρούν από ελληνική αεροπορική βάση πραγματοποιώντας ασκήσεις από κοινού με μαχητικά της ΠΑ.
Είναι η πρώτη φορά που θα εκτελεστούν ασκήσεις εναέριου ανεφοδιασμού ελληνικών και ισραηλινών μαχητικών στη μέση του Αιγαίου, στην περιοχή του Πεδίου Βολής Ψαθούρας που έχει δεσμευτεί για τον σκοπό αυτό।



Από την 117 Π।Μ. στην Ανδραβίδα αναμένεται η εκτέλεση αποστολών CSAR με ισραηλινά ελικόπτερα CH-53 Sea Stallion.



Ή άσκηση έχει την επωνυμία «Μίνωας 2010» και η πραγματοποίησή της δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαία την παρούσα χρονική στιγμή ιδιαίτερα μάλιστα εάν ληφθεί υπόψη και το άσχημο κλίμα που επικρατεί στις τουρκο-ισραηλινές σχέσεις।



Με εξαίρεση την γαλλική ναυτική Αεροπορία και παλαιότερα ρωσικά Su-27 που είχαν συνασκηθεί με ελληνικά μαχητικά, η άσκηση με τους Ισραηλινού είναι η πρώτη "ειδικού πολιτικού βάρους" που γίνεται στο Αιγαίο. Στην προηγούμενη άσκηση, την Gloriious Spartan 2008, τα ισραηλινά αεροσκάφη δεν είχαν προσγειωθεί σε ελληνικά αεροδρόμια, αλλά επιχειρούσαν κατ'ευθείαν από το Ισραήλ, κάτι που είχε δώσει τροφή σε σενάρια για άσκηση προσομοίωσης επίθεσης στο Ιράν


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

EAΣ- Εργαζόμενοι αποκλείσανε το Πεντάγωνο


«Αποκλεισμένο» παραμένει το Πεντάγωνο (κλειστή είναι η πύλη Μεσογείων) από εκατοντάδες εργαζόμενους των ΕΑΣ που το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζουν προβλήματα με την καταβολή της μισθοδοσίας τους και προβλέπουν πώς η κατάσταση θα οξυνθεί λόγω της απαξίωσης της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.

Εδώ και αρκετά χρόνια τα ΕΑΣ δεν έχουν αναλάβει την υλοποίηση εξοπλιστικού προγράμματος ή υποκατασκευαστικό έργο το οποίο θα έδινε πνοή στη βιομηχανία, ενώ οι αστοχίες και οι παραλείψεις της πολιτικής ηγεσίας του Πενταγώνου έχουν οδηγήσει το εργοστάσιο σε μαρασμό. Σήμερα τα περισσότερα τμήματα των ΕΑΣ έχουν αδρανήσει και λίγα είναι αυτά που παράγουν έργο. Οι εργαζόμενοι φοβούνται τη συρρίκνωση που θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια πολλών θέσεων εργασίας.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Τουρκική ναυτική βάση σε... Τουρκική αποικία...


Το αλβανικό κοινοβούλιο ενέκρινε το νόμο περί εισόδου και προσωρινής παραμονής τουρκικής ναυτικής μονάδας. Την είδηση μετέδωσε αργά τη νύχτα της Δευτέρας το τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Ανατολή και αναμεταδόθηκε από το ΑΠΕ.

Σύμφωνα με το τηλεγράφημα ο νόμος αφορά την ανάληψη καθηκόντων εκ μέρους της τουρκικής στρατιωτικής δύναμης 1.125 ατόμων στα αλβανικά χωρικά ύδατα και αποσκοπεί στην ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ του τουρκικού και του αλβανικού στόλου.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη πριν δύο μήνες ειχε ολοκληρωθέι με τουρκική χρηματοδότηση, μία νέα βάση υποβρυχίων στο Δυρράχιο ακριβώς για να επιχειρούν τουρκικά υποβρύχια.

Τότε μάλιστα η βάση είχε εγκαινιαστεί με διμερή άσκηση όπου είχε συμμετάσχει το υποβρύχιο Dolunay (209/1200).

Μετά την ψήφιση και του νόμου από το αλβανικό κοινοβούλιο, ουσιαστικά επισημοποιείται και τυπικά μια στρατηγική προσέγγιση που χρονολογείται τουλάχιστον από τα μέσα της δεκαετίας του '90.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Δημοκρατικά μαθήματα τουρκοπρακτόρων…



Μια φωτογραφία, ως γνωστόν, αξίζει (πάντα) όσο και χίλιες λέξεις, οπότε σας την παρουσιάζουμε. Τι βλέπουμε λοιπόν στη συγκεκριμένη φωτογραφία; Μα ένα στιγμιότυπο βέβαια από εκδήλωση με τίτλο «Η Ελλάδα και το μάθημα δημοκρατίας της Ε.Ε.» που διοργανώθηκε πριν από μερικούς μήνες στο Πανεπιστήμιο Bilkent της Άγκυρας.

Στο πάνελ της εκδήλωσης (που ήταν ασφαλώς μία συνεχής επίθεση κατά της…αντιδημοκρατικής Ελλάδας, η οποία καταπιέζει την…Τουρκική Μειονότητα της Δ.Θράκης!!!!) συναντούμε όλους τους γνωστούς…υπέρμαχους της…παροιμιώδους ελληνοτουρκικής φιλίας.

Βλέπουμε τον πρόεδρο της BΤTDD (δηλαδή των “Τούρκων Δ.Θράκης-Τουρκίας”) Φερούχ Οζκάν, τον ψευτομουφτή Ξάνθης Αχμέτ Μέτε, τον αρθρογράφο της προξενοφυλλάδας της Κομοτηνής «Γκιουντέμ» (και πρώην πρόεδρο του «Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας») Τζεμίλ Καμπζά και τέρμα αριστερά τον πρόεδρο της ABTTF (δηλαδή της “Ομοσπονδίας Τούρκων Δ.Θράκης-Ευρώπης”) Χαλίτ Χαμπίμπογλου. Ναι, ναι, αυτόν που έβαλε και την ιστοσελίδα «Προξενείο-Στοπ» στην έκθεση ανθρωπίνων…δικαιωμάτων του, κατηγορώντας μας για διαδικτυακά εγκλήματα μίσους (επειδή καθόμαστε οι θρασύτατοι και μιλάμε για Πομάκους και για την αποθράσυνση των πρακτόρων της Άγκυρας στη Θράκη). Τι άλλο όμως πολύ ενδιαφέρον βλέπουμε; Μπροστά στο πάνελ, όπου κάθονται όλες αυτές οι απερίγραπτες τουρκοπρακτοράντζες, αναρτημένη τη σημαία της «Ανεξάρτητης Δυτικής Θράκης». Προς δόξαν πάλι της ελληνοτουρκικής φιλίας ασφαλώς!

Τη φωτογραφία την αφιερώνουμε σε ΟΛΟΝ ανεξαιρέτως τον πολιτικό κόσμο της Θράκης (βουλευτίδια, πολιτευτίδια, δημαρχονομαρχίδια και λοιπούς αυτοδιοικητικούς παρατρεχάμενους), αλλά και σε κάτι κωμικούς ελληνόφωνους ναιναίκους της περιοχής μας (αυτοφερόμενους ως δημοσιογράφους, αλλά και ασχολούμενους και με την τοπική αυτοδιοίκηση) που έσπευσαν να χαιρετίσουν την έλευση Ερντογάν ως περίπου μέγα γεγονός। Όχι φυσικά ότι έχουμε (και πάλι) καμμιά προσδοκία να καταλάβει τίποτα κανείς από δαύτους...

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

ΜΕ CASUS BELLI ΑΠΕΙΛΕΙ Η ΑΓΚΥΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ


''ΜΗΝ ΑΓΓΙΖΕΤΕ ΑΟΖ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ' 'Η κυπριακή εφημερίδα «Ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ» σε δημοσίευμα του Κώστα Βενιζέλου με τίτλο «Μην αγγίζετε ΑΟΖ και πετρέλαια» και υπότιτλο «Τουρκικό έγγραφο αμφισβητεί κυριαρχία μας, προειδοποιεί τη Λευκωσία», αναφέρει τα εξής: «Προειδοποιήσεις προς τη Λευκωσία που φθάνουν στα όρια των απειλών και αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, περιλαμβάνονται σε έγγραφο του τουρκικού ΥΠΕΞ για το Κυπριακό.

Το έγγραφο αξιοποιείται από την τουρκική ηγεσία στις επαφές του με ξένους αξιωματούχους και έχει την μορφή σημείων συζήτησης (talking points) και θέσεις που κατατίθενται στις συζητήσεις। Ενδεικτικές των τουρκικών προθέσεων είναι και οι απόψεις που διατυπώνονται στα θέματα κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας ενώ πρόδηλες είναι οι επεκτατικές βλέψεις της Άγκυρας.

Το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών αναφέρει πως δεν θα αποδεχθεί τις συμφωνίες της Κυπριακής Δημοκρατίας ή οποιεσδήποτε άλλες κινήσεις για τον καθορισμό της ΑΟΖ και τη διεξαγωγή ερευνών για τον εντοπισμό κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η Τουρκία, αναφέρει πως είναι της γνώμης ότι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας ή της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης σε μία ημίκλειστη θάλασσα, όπως η Μεσόγειος, θα πρέπει να γίνεται με συμφωνία ‘με τον σεβασμό των δικαιωμάτων και των συμφερόντων των τρίτων χωρών σύμφωνα με τις βασικές αρχές του διεθνούς δικαίου’. Αναφέρει πως η Τουρκία είναι αποφασισμένη, μαζί με τους Τουρκοκύπριους, να συνεχίσουν να εγείρουν αντιρρήσεις, μέσω της διπλωματικής και πολιτικής οδού κατά ‘των εν λόγω μονομερών ενεργειών’.


Είναι προσδοκία μας, αναφέρεται, ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει η κοινή λογική και να αποφευχθεί η ένταση που προκαλείται από μονομερείς δραστηριότητες.Όπως αναφέρει περαιτέρω στο έγγραφο, οι δραστηριότητες των Ε/κ, όχι μόνο δεν αγνοούν τα τουρκοκυπριακά δικαιώματα, αλλά προκαλούν και σε περιοχές ‘δικαιοδοσίας της Τουρκίας στην ανατολική Μεσόγειο στα δυτικά του νησιού’.

Η Τουρκία, ισχυρίζεται, έχει νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντα στην Ανατολική Μεσόγειο, κυρίως στα δυτικά του γεωγραφικού μήκους 32ο16΄18΄Ε. Η θέση αυτή, ισχυρίζεται το τουρκικό ΥΠΕΞ, είναι συνεπής με τους σχετικούς κανόνες του διεθνούς δικαίου, όπως και τις ήδη καθιερωμένες διεθνείς πρακτικές.

Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ξεκαθαρίζει, επίσης, πως δεν πρόκειται να εφαρμόσει το επιπρόσθετο Πρωτόκολλο επέκτασης της τελωνειακής ένωσης καθώς δεν αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία. Ωστόσο, σημειώνει ότι η Τουρκία ήδη έχει εκφράσει την προθυμία της να συνάψει σχέσεις ‘με το νέο κράτος εταιρικής σχέσης που θα προκύψει μετά την επίτευξη συνολικής διευθέτησης’. Σημειώνει, πάντως, ότι στην πραγματικότητα, οι στατιστικές δείχνουν ότι υπάρχει διακίνηση των προϊόντων μεταξύ της Τουρκίας και όλων των 27 μελών της EE εντός του πλαισίου της τελωνειακής ένωσης.

Όσον αφορά την τουρκοκυπριακή πλευρά, αναφέρεται στο έγγραφο, οι διαπραγματεύσεις πρέπει να συνεχίσουν από εκεί που έχουν μείνει πριν από τις ‘προεδρικές εκλογές’ στη ‘Βόρεια Κύπρο’. Η πρόοδος που επιτεύχθηκε κυρίως χάρη στον δυναμισμό και την εποικοδομητική στάση της τουρκοκυπριακής πλευράς κατά τη διάρκεια δύο ετών ΟΗΕ δεν μπορεί να πάει χαμένη’.

Αναφέρεται, επίσης, στην επιστολή Έρογλου προς τον ΓΓ των Ηνωμένων Εθνών.• Το θέμα των φυσικών πόρων η Άγκυρα το αντιμετωπίζει ως ζήτημα ‘ίσης μοιρασιάς’, δηλαδή 50 – 50.• Δεν αναγνωρίζει τις αποφάσεις και τις διεθνείς συμφωνίες της Κυπριακής Δημοκρατίας για το θέμα των ερευνών για εντοπισμό κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, ούτε και μετά τη λύση.• Υιοθετεί μία επιθετική πολιτική έναντι της Κύπρου και μία χαλαρή και φιλική προς την Ελλάδα. Τούτο δεν πρέπει να θεωρείται καθόλου τυχαίο καθώς κάνει ανοίγματα στην Αθήνα τώρα που τα χρειάζεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ενώ επιχειρεί να στριμώξει τη Λευκωσία».


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Κοινές ελληνοϊσραηλινές αεροπορικές ασκήσεις




ΕΛΛΗΝΟΪΣΡΑΗΛΙΝΗ αεροπορική άσκηση αρχίζει σήμερα στο Αιγαίο, το Ιόνιο και την ηπειρωτική Ελλάδα με ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών αποστολών και σενάρια προσβολής εναέριων και επίγειων στόχων।Η άσκηση- που φέρει την κωδική ονομασία «Μίνωας» θα διαρκέσει μέχρι τις αρχές Ιουνίου και τα ισραηλινά αεροσκάφη (F-15 και F-16) θα επιχειρούν κυρίως από την αεροπορική βάση της Σούδας, όπου ήδη βρίσκονται από χθες. Τα ελληνικά μαχητικά θα απογειώνονται από διάφορα αεροδρόμια.

Ο «Μίνωας» εντάσσεται στο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που προβλέπει η συμφωνία Στρατιωτικής Συνεργασίας για το 2010. Η ελληνοϊσραηλινή συνεργασία αναθερμάνθηκε τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο ασκήσεων, μετά την κόντρα Αγκυρας - Τελ Αβίβ για την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας και την άρνηση της Τουρκίας να συνεχισθούν ασκήσεις των Ισραηλινών στην επικράτειά της. Εκτός από την Ελλάδα υπάρχει συνεργασία και με άλλα κράτη στην Ευρώπη.Στα σχέδια πτήσεως που, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές έχουν ήδη κατατεθεί για προσβολές στόχων στον αέρα και το έδαφος, περιλαμβάνονται και πτήσεις στο ή μέσω του Ανατολικού Αιγαίου.

Μια γενικόλογη αναφορά που κατ΄ ορισμένες πηγές επιχειρήθηκε να τεθεί, δύο φορές, από χαμηλόβαθμο ισραηλινό αξιωματικό για αποφυγή πτήσεων στο Ανατολικό Αιγαίο- για να μην ενοχληθεί η Αγκυρα- τελικά δεν συζητήθηκε επί της ουσίας. Αρμοδίως μάλιστα αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι επισήμως δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα. Για λόγους προγραμματισμού των Ισραηλινών δεν θα γίνει αυτή την περίοδο, αλλά αργότερα, το σκέλος Ερευνας και Διάσωσης Μάχης (CSΑR) με ελικόπτερα που είχε αρχικά συζητηθεί να γίνει γύρω από την Ανδραβίδα.Στα σενάρια που προστέθηκαν τελικά είναι και ο εναέριος ανεφοδιασμός ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών από ισραηλινά «ιπτάμενα τάνκερ» που θα ξεκινούν από το Ισραήλ.

Για τους ανεφοδιασμούς εν πτήσει έχουν εκδοθεί ΝΟΤΑΜ, με τις οποίες έχουν κλειστεί περιοχές στη Δυτική Ελλάδα και το Ιόνιο Πέλαγος, στην ηπειρωτική Ελλάδα και στο Βόρειο Αιγαίο. Εξορμήσεις μαχητικών του Ισραήλ από δικά τους αεροδρόμια και προσβολές επίγειων στόχων έπειτα από εναέριο ανεφοδιασμό, όπως έγινε το 2008 κατά την άσκηση «Ενδοξος Σπαρτιάτης», δεν προβλέπονται φέτος, σύμφωνα με ελληνική πηγή. Τότε, η κατά κύματα άφιξη στην Ελλάδα σμηνών με δεκάδες ισραηλινά F-15 και F-16 και ο εικονικός βομβαρδισμός στόχων στο πεδίο βολής Κρανέας στη Θεσσαλία είχαν προκαλέσει σάλο παγκοσμίως, καθώς αμερικανικά μέσα ενημέρωσης είχαν παρουσιάσει την άσκηση ως προσομοίωση επίθεσης βομβαρδισμού στο Ιράν.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Έφθασαν οι πρώτοι Patriot PAC-3 στην Πολωνία


Η πρώτη συστοιχία αμερικανικών αντιαεροπορικών πυραύλων Πάτριοτ PAC-3 έφθασε την Κυριακή στη Μόραγκ, στη βορειοανατολική Πολωνία, όπου θα παραμείνουν για 30 ημέρες, ανακοίνωσε σήμερα Δευτέρα η πρεσβεία των Ηνωμένων Πολιτειών στη Βαρσοβία.
"Στρατιώτες του 5ου Σάγματος του 7ου Συντάγματος αντιαεροπορικού πυροβολικού θα αρχίσουν να ξεφορτώνουν τη Δευτέρα το υλικό που γεμίζει 37 σιδηροδρομικά βαγόνια", ανέφερε σε μία ανακοίνωση η πρεσβεία.


Η Πολωνία επικύρωσε το Φεβρουάριο μια συμφωνία για το μελλοντικό καθεστώς που θα διέπει τη στάθμευση αμερικανικών στρατευμάτων στο πολωνικό έδαφος (SOFA), η οποία άνοιξε το δρόμο για την ανάπτυξη πυραύλων Πάτριοτ, υπενθύμισε η πρεσβεία, διευκρινίζοντας πως οι πύραυλοι αυτοί θα σταθμεύσουν στην Πολωνία "περιστροφικά, για 30 ημέρες ανά τρίμηνο".

Η εκπαίδευση και οι κοινές ασκήσεις με τους Πολωνούς στρατιώτες θα διεξαχθούν επί τόπου από 100-150 Αμερικανούς στρατιωτικούς του πέμπτου τάγματος που έχει την έδρα του στο Κάιζερλάουτερν στη Γερμανία.
Η επίσημη τελετή υποδοχής των Αμερικανών στρατιωτών στη Μόραγκ, μία στρατιωτική βάση που βρίσκεται 250 χιλιόμετρα βόρεια της Βαρσοβίας και μόνο 60 χιλιόμετρα από το ρωσικό θύλακο του Καλίνινγκραντ, προβλέπεται να γίνει την Τετάρτη, με τη συμμετοχή κυρίως του πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Πολωνία Λι Φάινσταϊν και του Αμερικανού στρατηγού Μαρκ Μπελίνι, σύμφωνα με την ανακοίνωση της πρεσβείας.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Εννέα Ka-28 και εννέα Ka-31 για την Κίνα




Σύμφωνα με το Arms-Tass, η Κίνα θα προβεί στην αγορά εννέα ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων Ka-28 και εννέα ΑΣΕΠΕ Ka-31. Τα πέντε από αυτά θα παραδοθούν άμεσα.


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Το "κόκκινο" Αιγαίο...




137.000+ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΕΙΣ ΣΕ 31 ΧΡΟΝΙΑ...

Αν δε θέλουμε να επαναληφθούν παρόμοια γεγονότα, απαιτείται ο καθορισμός υπεύθυνης εθνικής πολιτικής, στην οποία με πολιτικά, διπλωματικά και επιχειρησιακά μέσα θα πρέπει να επιλυθούν τα ελληνοτουρκικά προβλήματα με βάση τη διεθνή νομιμότητα, χωρίς φυσικά να υπάρξουν μονομερώς παραχωρήσεις και υποχωρήσεις και χωρίς μηνύματα που δεν έχουν ουσία και δε φέρνουν αποτέλεσμα.

Επειδή λοιπόν η ευχή μας είναι ότι το τραγικό δυστύχημα της Καρπάθου πρέπει να είναι και το τελευταίο, θα πρέπει να φέρουμε στη μνήμη μας το πρώτο δυστύχημα σε αποστολή αναγνώρισης-αναχαίτισης.

Από τις 14 Φεβρουαρίου 1975 τα τουρκικά μαχητικά, όταν εισήρχοντο στο Αιγαίο εντός των ορίων του FIR Αθηνών, άρχισαν να μην καταθέτουν σχέδια πτήσης, ενώ μέχρι τότε κατέθεταν επιμελώς. Αποτέλεσμα της αλλαγής της τουρκικής πολιτικής, την οποία για ένα χρονικό διάστημα σημειώνεται ότι ακολούθησαν και τα αμερικανικά μαχητικά, ήταν η Πολεμική Αεροπορία να εκτελεί εντατικές και πολλές φορές παρατεταμένες επιχειρήσεις για την αναγνώριση και αναχαίτιση ανάλογα των άγνωστων μαχητικών αεροσκαφών.

Μία τέτοια αποστολή της Π.Α. και μάλιστα η πρώτη, κατά την οποία υπήρξε θυσία στο βωμό της προάσπισης της ασφάλειας της χώρας, υπήρξε αυτή της 339 Μοίρας F-4E(Phantom) της 117 Πτέρυγας Μάχης στην Ανδραβίδα με χειριστές τους αείμνηστους Γιαννικάκη Σταύρο και Πετρούτσο Παναγιώτη, στις 3 Οκτωβρίου του 1977 το αεροσκάφος τους κατέπεσε κατά τη διάρκεια της αναχαίτισης.

Τα γεγονότα
Ερευνώντας στην ξεθωριασμένη μνήμη στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας και κάποια σκονισμένα αρχεία του Πενταγώνου επιχειρήσαμε να ξαναθυμηθούμε τι ακριβώς συνέβη τότε και πώς χύθηκε το πρώτο ελληνικό αίμα στο βωμό των αναχαιτίσεων στο Αιγαίο. Αν και η επίσημη άποψη είναι ότι οι δύο χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας σκοτώθηκαν σε «εκπαιδευτική» πτήση», η «Διπλωματία» σήμερα αποκαλύπτει τι ακριβώς συνέβη.

Στις 3 Οκτωβρίου 1977 δόθηκε εντολή απογείωσης σε αεροσκάφη της 339 μοίρας για αναγνώριση αγνώστων αεροπορικών στόχων στο Αιγαίο. Όπως απεδείχθη αργότερα, επρόκειτο για αμερικανικά αεροσκάφη Α7, τα οποία συνόδευαν ένα ελικοφόρο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας S-3, αλλά και για τουρκικά μαχητικά που είχαν εισέλθει στον ελληνικό εθνικό εναέριο χώρο, στην περιοχή της Σκύρου. Τα αμερικανικά είχαν απογειωθεί από το αεροπλανοφόρο «Σαρατόνγκα» που έπλεε στην περιοχή, κατά την διάρκεια της άσκησης «Display Determination».

Ένα ζεύγος F-4E απογειώθηκε από την 117 Πτέρυγα Μάχης με εντολή αναγνώρισης και αναχαίτισης των άγνωστων στόχων. Αρχηγός του σχηματισμού(Νο 1) ήταν ο σμηναγός Σ. Γιαννικάκης με συγκυβερνήτη τον ανθυποσμηναγό Δ. Πετρούτσο. Όταν τα ελληνικά μαχητικά έφθασαν στις Σποράδεςμπήκαν στη διαδικασία αναχαίτισης των Α-7 που προηγήθηκε ήταν σχετικά εύκολη υπόθεση. Η αναχαίτιση όμως του αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας S-3 ήταν κάτι το διαφορετικό, αφού ως ελικοφόρο πετούσε με πολύ χαμηλή ταχύτητα και επιπλέον πετούσε σε πολύ χαμηλό ύψος (οι πληροφορίες αναφέρουν 300 πόδια). Το ελληνικό Phantom προσεγγίζοντας το αμερικανικό S-2 είχε φτάσει σε οριακό σημείο. Με τόσο χαμηλή ταχύτητα και σε τόσο μικρό ύψος, όπως διαβεβαιώνουν τη «Δ» χειριστές της πολεμικής αεροπορίας, ήταν αδύνατο να γίνει οποιοσδήποτε ελιγμός χωρίς το F4E να μπει σε«απώλεια στήριξης».
Την κρίσιμη στιγμή, έκαναν την εμφάνισή τους δύο αμερικανικά F-14 Tomcat, τα οποία με έναν ελιγμό μπήκαν εμπρός από το ελληνικό Phantom. Η μόνη λύση για τον Έλληνα χειριστή ήταν να τα αποφύγει. Τότε, έχασε και τον έλεγχο του αεροσκάφους, το οποίο άρχισε να πέφτει. Οι δύο πιλότοι χρησιμοποίησαν αμέσως τα εκτινασσόμενα καθίσματα του F-4E, όμως για μία ακόμη φορά στάθηκαν άτυχοι. Όταν τα καθίσματα εκτινάχτηκαν, το αεροσκάφος πετούσε ανάποδα, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να «χτυπήσουν» την επιφάνεια της θάλασσας και να σκοτωθούν.
Ο σμηναγός Γιαννικάκης Σταύρος του Μιχαήλ γεννήθηκε το 1948 στο Βαρύπετρο Χανίων. Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων τον Οκτώβριο του 1966 και αποφοίτησε το Σεπτέμβριο του 1969 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.
Ο ανθυποσμηναγός Πετρούτσος Παναγιώτης του Νικολάου, γεννήθηκε το 1953 στη Μέλισσα Ηλείας. Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων τον Οκτώβριο του 1972 και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 1976 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.

Η Ευγνωμοσύνη της Πολιτείας
Το περιστατικό αυτό συγκλόνισε και συγκίνησε την κοινή γνώμη, το υπουργείο Αμύνης και την Πολεμική Αεροπορία, οι οποίοι τίμησαν τους δύο αυτούς ήρωες με πολλούς τρόπους. Προς τιμήν τους μάλιστα συνέταξαν το εγχειρίδιο κανόνων εμπλοκής «Γιαννικάκης - Πετρούτσος», το οποίο χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα. Σημειώνεται ότι ο σμηναγός Γιαννικάκης υπήρξε εμπνευστής συγκεκριμένου ελιγμού αναχαίτισης.

Από το 1977, όταν χύθηκε το πρώτο αίμα για την ασφάλεια της χώρας και των πολιτών μέχρι το τραγικό F-16 το 2006, που ελπίζουμε να είναι το τελευταίο, έχουν γίνει περίπου 137.000 αναγνωρίσεις και αναχαιτίσεις στο Αιγαίο με ενδιάμεση θυσία του αείμνηστου Σαλμά με το MIRAGE F-1, με δυσβάσταχτο κόστος, θυσίες, κοπώσεις κ.ά., και με μία πολιτεία να κωφεύει και να αρκείται στις θυσίες, αφού δεν έχει κάνει καμμία ενέργεια προς του αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς να διεκδικήσει τα νόμιμα δικαιώματά της και να σταματήσουν οι θυσίες.
Τα διαβήματα, τα μηνύματα και τα συναφή είναι κενά αποτελέσματος και η πολιτική αυτού του είδους επιδεινώνει ακόμη την κατάσταση και αυξάνει τις θυσίες και τα έξοδα, αφού η Άγκυρα αντιλαμβάνεται την ελληνική αδυναμία, γίνεται επιθετικότερη και πολλαπλασιάζει τις διεκδικήσεις της. Για να γίνει αυτό πλήρως αντιληπτό, θα αναφερθεί ένα, από τα πλείστα, πραγματικό γεγονός και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Σε πρόσφατες τουρκικές παραβιάσεις της Λήμνου και των νήσων Καλόγηροι (βόρεια της Άνδρου) γίνεται διάβημα-διαμαρτυρία προς την Άγκυρα, για να ληφθεί η απάντηση ότι τα τουρκικά μαχητικά δεν παραβίασαν νήσο, νησίδα ή βραχονησίδα που να έχει παραχωρηθεί (ceeded) στην Ελλάδα με Συνθήκες ή Διεθνείς Συμφωνίες.
Στην πράξη, αποδέχεται τη μη ελληνικότητα των νήσων αυτών, με αποτέλεσμα η Άγκυρα την επομένη να παραβιάζει και άλλα νησιά. Προσπάθεια προσφυγής της χώρας στους διεθνείς αρμόδιους οργανισμούς, η οποία άρχισε το 1996, εγκαταλείφθηκε τελευταία, όχι λόγω πολιτικής σκοπιμότητας ή βούλησης, αλλά λόγω εσφαλμένης και παραπλανητικής ενημέρωσης της Πολιτικής Ηγεσίας με στόχο οι αρμόδιοι επιτελικοί φορείς να μην αναλάβουν τις ευθύνες τους και να μεταθέσουν την ευθύνη του προβλήματος για αργότερα και για άλλους.

Οι θυσίες όμως των Ελλήνων πιλότων δεν είναι μόνο αυτές, είναι και πλήθος άλλων, οι οποίοι θυσιάστηκαν κατά την εκπαίδευσή τους, για να είναι ετοιμοπόλεμοι για τις αναχαιτίσεις ή από την κόπωση των αεροσκαφών, του προσωπικού και των μέσων, λόγω των αναχαιτίσεων.
Κάθε πτώση ελληνικού μαχητικού αεροσκάφους, ανεξάρτητα αν έχει ή όχι θύματα, είναι πράγματι μία θυσία στην προάσπιση των εθνικών μας δικαιωμάτων και είναι ίδια με αυτές των Γιαννικάκη-Πετρούτσου το 1977, του Σαλμά και του Ηλιάκη το 2006 που ελπίζουμε να είναι η τελευταία.

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki